Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » fre sep 11, 2009 18:42

Jag ogillade väl inte direkt, men bokserien (4 småböcker tror jag) är väldigt inte-originell-alls. Och när jag tänker på smaken hos TVD:s målgrupp så drömmer jag mardrömmar.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeY » fre sep 11, 2009 23:59

The Vampire Diaries 1x01
Jodå, dåligt var det ju inte. Fantastiskt var det inte heller men ge det några avsnitt till kommer jag att göra. Mitt största problem var att jag störde mig ständigt på opassande musik spelandes på opassande ställen. Det kan vara väldigt frustrerande när musik känns felplacerad och det drar en verkligen ut ifrån avsnittet. OneRepublic när Elena går till kyrkogården kändes konstig, de borde inte spelat ngt alls där. Bat For Lashes på slutet när de satt på restaurangen kändes också som en otroligt opassande låt i en scen där det kanske passats bäst med bara ngn "dövad" bakrunds "radioaktig" musik. Likaså Placebo kändes felaktig. Kanske är det så att jag är för familjär med vissa låtar och inte tkr scenerna passar känslan jag får från låtarna, men nej, jag tyckte musiken var off och konstigt inlagd här (som om det skulle vara en skolprojekt elr nåt).
Utöver musiken så fanns det självklart saker i story att peta på, men det är jag för trött för. Överlag borde de lagt mer pengar på regi och hur allt ser ut (lägga pengar på regi? kan man göra det? alltså, låta ngn mer erfaren regissera menar jag). Dimman såg väldigt konstgjord ut.
Ian Sommerhalder var off.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör sep 12, 2009 0:25

Dom rushar in nästan hela första boken i piloten, så den kan kännas lite off.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » lör sep 12, 2009 9:58

AKS skrev:Det verkar som att Doc Martin S4 börjar närma sig. :extas: Jag har inte hittat nån bra källa, men läst här och där att det är 20 september som gäller. En källa, men inte en bra sådan :), är Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Do ... .282009.29

Ser så mycket fram emot detta!


Nu har Doc Martin dykt upp på MyEps så det stämmer nog med den 20/9. Yay!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör sep 12, 2009 14:13

Wohoo! Sett fram emot det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » sön sep 13, 2009 20:14

Är det någon som sett the Fixer? Vi såg första avsnittet idag, och tyckte båda att det verkar lovande. Återkommer med fortsatta kommentarer.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Matt » tor sep 17, 2009 9:24

Bored to Death var väl sådär?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav noike » tor sep 17, 2009 14:03

Matt skrev:Bored to Death var väl sådär?

Inte sett än. Jag väntar på riktiga versionen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » tor sep 17, 2009 14:07

noike skrev:
Matt skrev:Bored to Death var väl sådär?

Inte sett än. Jag väntar på riktiga versionen.


Ja, gör det. Det var rätt jobbigt att titta på med vattenstämpeln hela tiden.
Har jag berättat att jag sprang rätt in i inspelningen i våras?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav noike » tor sep 17, 2009 14:09

Du har nämnt det men jag kopplade aldrig att det var den här. Såg du Zach? Gav du honom en kram?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » tor sep 17, 2009 14:24

Japp det var han och massa filmkameror och strålkastare och en gammal dam som skrattade gott när hon hörde fel på seriens titel.
Hon trodde den hörde Born to Death.
Hade varit ganska cootl namn
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Spuffy » fre sep 18, 2009 17:15

Jag hade fått för mig att Amy Acker skulle vara med i ngn sjukhusserie vilket jag tyckte lät jättetråkigt. Nu när jag läst om serien hon ska vara med i tycker jag däremot den låter jätteintressant! Länk

(kanske bara var jag som inte hade läst om den där serien iofs, men ändå...)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Coldshark » fre sep 18, 2009 17:24

http://www.thedailyshow.com/watch/thu-s ... tch-phrase

Så sjukt bra, det får bli min nya tagline! :D

[edit](Och så funkar inte länken ... suck - gå till www.thedailyshow.com och i listan på coming up klicka på "intro ernie anastos" )[/edit]
Senast redigerad av Coldshark fre sep 18, 2009 17:25, redigerad totalt 1 gång.
Tobias Fünke: Ah, yes. The "Bob Loblaw Law Blog". You, sir, are a mouthful.
Good night; keep fucking that chicken!
Användarvisningsbild
Coldshark
Minion
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 08 jul 2009
Ort: HG

Inläggav AKS » fre sep 18, 2009 17:24

Låter en del bättre än det intryck jag fått också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » fre sep 18, 2009 17:38

CWs/Mischa Bartons nya serie The Beautiful Life:TBL hade värdelösa tittarsiffror. Inte ens 2milj. fick den och jag tycker det var lite synd för den var både bättre och intressantare än Melrose Place och The Vampire Diaries. Elr, jag tror TVD kan bli bra långsiktigt, men baserat på piloterna så gillade jag faktiskt TBL - väldigt Gossip Girl-aktig fast ändå "sin egen". Jag älskar ju NYC som "kuliss" och guilty pleasures är ju såna ... guilty pleasures ;)

Jag hoppas tittarsiffrorna rycker upp sig lite, för den var ju - om inte annat - en väldigt bra ersättare för Privileged (dock inte lika rolig dialog). Och ja, Melrose Place var ju också lite av ett fiasko, men om det kommer till antingen "TBL elr MP" så tycker jag absolut TBL är bättre - på långa vägar!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör sep 19, 2009 8:27

Var det någonsin någon som såg Crash? Inte en TV-serie baserad på Cronenbergs mästerliga film, utan en TV-serie baserad på den dugliga men avsevärt sämre oscarsvinnande filmen från 2004. Jag laddade hem första avsnittet när det kom, Dennis Hopper och konceptet intresserade mig, det blev dock aldrig av att jag tittade och när jag sedan inte hörde något om den någonstans antog jag den hade blivit nerlagd och tog sedermera helt bort. Döm då om min förvånade uppsyn när jag ser reklam för andra säsongen.

Så jag kollade upp serien närmare, såg att den fått blandat mottagande, inklusive skitbra, och, desto mer spännande, att som producenter och författare är folk från The Shield (bl a showrunner Mazzara), Sopranos och The Wire inbladad.

Nu är jag, ganska givet, nyfiken igen. Vore bara kul att veta om det var någon härifrån som någonsin gav Crasch en chans.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » lör sep 19, 2009 21:35

Efter att weird science skrivit gott om Drop Dead Diva såg jag och Anosheh första avsnittet ikväll, utan så jättehöga förväntningar. Vi gillade det dock en hel del och ska fortsätta se nu. Jag hoppas det ska kunna vara bra.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav RalfiParpa » lör sep 19, 2009 22:36

adolvsson skrev:Nu är jag, ganska givet, nyfiken igen. Vore bara kul att veta om det var någon härifrån som någonsin gav Crasch en chans.


Jag såg första två avsnitten. Inte bra.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav adolvsson » sön sep 20, 2009 14:22

Community 1x01
Ny komediserie. Bra början. Jag skrattade högt, flera gånger. Jag tror jag kommer gilla det här väldigt mycket.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån sep 21, 2009 20:53

Bored To Death 1.01.

Jag gillade. Inte riktigt så bra som jag hade förväntat mig, hade fått intrycket av mer noir-känsla i det vilket var rätt fel. Roligt men opolerat — Jonathan kändes lite för lite. Förhoppningsvis hittar Jason Schwartzman karaktären snart. Zach är däremot riktigt bra som Ray direkt. När han försöker dra upp dragkedjan på slutet och säger "No, in my diary", jag tyckte det var både kul och rörande.

Nåväl. Det var ändå bra så jag kommer titta vidare. Förhoppningsvis blir det bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån sep 21, 2009 20:55

Tittade också på BtD tidigare. Är av ganska precis exakt samma åsikt som Nicklas.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » tis sep 22, 2009 11:48



Dr Horrible tar över The Emmies.
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » tis sep 22, 2009 20:52

Gossip Girl 3.02

"So, you are not in love with Jesus anymore?"
"Oh, I still hold him in my heart but Jesus and I have redefined our relationship."

"You mean he dumped you because he found out you were Satan!"

Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HippieSpellan » tis sep 22, 2009 23:24

so.. Vampire diaries? what gives?!
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » tis sep 22, 2009 23:28

HippieSpellan skrev:so.. Vampire diaries? what gives?!


1x01 behövde bättre regi, storyn artade sig lite mot slutet.
1x02 hade bättre regi, storyn artade sig inte alls = jag somnade.
1x03 kanske får till det? Jag ger nog serien fem avsnitt iaf, om jag inte somnar på fredag. Eg borde man hålla sig borta från CW för de finns inte snart.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis sep 22, 2009 23:29

Spuffy skrev:Gossip Girl 3.02

"So, you are not in love with Jesus anymore?"
"Oh, I still hold him in my heart but Jesus and I have redefined our relationship."

"You mean he dumped you because he found out you were Satan!"



:D
Gossip Girl är alltid bättre när Michelle Trachtenberg är med!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » ons sep 23, 2009 9:16

HeY skrev:
Spuffy skrev:Gossip Girl 3.02

"So, you are not in love with Jesus anymore?"
"Oh, I still hold him in my heart but Jesus and I have redefined our relationship."

"You mean he dumped you because he found out you were Satan!"



:D
Gossip Girl är alltid bättre när Michelle Trachtenberg är med!


Det är ju inge roligt om Chuck Bass ska vara snäll och kär och tillsammans med Blair. Han ska ju vara ett ärkesvin. Annars är det inget att ha.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav HeY » ons sep 23, 2009 12:09

Matt skrev:Det är ju inge roligt om Chuck Bass ska vara snäll och kär och tillsammans med Blair. Han ska ju vara ett ärkesvin. Annars är det inget att ha.


Dock så tycker jag att de var otroligt söta där i slutet. Och det blir nog en hel del svin-spel från båda i säsongen (och hur länge kan förhållandet eg. hålla?) :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » tor sep 24, 2009 7:23

Idag kom en massa nya serier igång, däribland Mercy - en sjukhusserie där Michelle Trachtenberg verkar ha en av de större rollerna. Kanske var det den som blandades ihop med Amy Ackers Happy Town? För denna verkar inte alls lika spännande, för mig åtminstone.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HeY » tor sep 24, 2009 13:12

Mercy ska jag se, mest för Michelle. Dock så tror jag inte den kommer bli långlivad. Serier om sjuksystrar har de försökt göra förr och från vad jag har sett av denna verkar den inte vara så annorlunda från den piloten "Nurses" som Eliza Dushku gjorde.

(edit) Courteney Coxs "Cougar Town" kom idag också - den har jag sett fram emot! Sedan nya häxserien med Rebecca Romijn, Eastwick, men den verkar väldigt ointressant från previews. (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron