Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tis jul 15, 2008 15:21

My So-Called Life 1x11
Nope, detta hjälpte mig inte att tycka om Brian mer, snarare tvärtom. Jag förstår inte, varför ska Angela be om ursäkt till Brian för att hon "förstörde hela kvällen" när det var Brian själv som gjorde det. Hon gjorde väldigt tydligt att hon bara ville ha skjuts till dansen och att hon inte gick med dem, och då går han och klantar till allting för sig själv. Han är "heastless" och jag stör mig på killen enormt mycket.

Angela + Jordan >>>>>> Angela + Brian
Jag hoppas verkligen inte de har fått för sig att Angela och Brian har bra kemi mellan varandra, för det tycker jag verkligen inte de har.

Aja, nu har ett avsnitt centrerats runt Brian, jag tror inte de gör så igen då det bara är 8 avsnitt kvar.


8 avsnitt kvar :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis jul 15, 2008 15:53

HeY skrev:My So-Called Life
Fram till 1x10
Brian gillar jag inte. Hade jag haft en som Brian i mitt liv på det sättet som Angela har honom, då hade jag förmodligen slått till honom. Han säger hur Angela ska leva och dömer henne som om han skulle vara hennes pappa, och sättet han förföljer dem. Nej, Angela har bättre tålamod än jag. Help me God if they become an item!!
Men han fyller väl en funktion, dock är hans comic-relief inte riktigt min sorts humor (Rayannes humor är bättre) och jag tycker skådespelaren är lite torr i rollen. Äsch, jag antar att det största problemet är att Brian är väldigt platt som karaktär än så länge. Nästa avsnitt heter "Life of Brian" och är skrivet av Jason Katims - kanske kan mästarberättaren få liv lite liv i ännu en karaktär ;)

Ååh, jag älskar Brian, han är så söt i sin lilla självcentrerade värld, grannkillen som hela tiden försöker vara duktig samtidigt som han har alla dessa tonårshormoner som han försöker kontrollera. :D Platt som karaktär? Noooo! Men det är en del av vad jag älskar med hela serien, att karaktärerna är så levande för att de är så icke-perfekta. Och Brians relation till Angela är rätt fascinerande - inte riktigt vänner, men grannar hela livet så de känner varandra väl och retar sig på varandra, plus att Brian tydligen varit olyckligt kär i Angela ett bra tag, osv. Det skulle nog vara tråkigt om han var en helt och hållet normalbra kille då, bättre att han har sina Brian-egenheter. :lovebunny: Jag gillar hur bra Brian fungerar i kombination med de andra karaktärerna också, speciellt med Rickie... och Jordan... och Angelas lillasyster, haha... :lovebunnier:

Du känner väl förresten igen skådespelaren, HeY? Jason Katims gav Devon Gummersall en gästroll i Roswell också. :D Även om han inte var särskilt lik sig där, utan lockighåret... (spoiler Roswell s2) han spelade Marias kusin Sean, som hade en thing med Liz. Och han är numera gift med Majandra Delfino (Maria). :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » tis jul 15, 2008 15:58

Glorificus skrev:Ååh, jag älskar Brian, han är så söt i sin lilla självcentrerade värld, grannkillen som hela tiden försöker vara duktig samtidigt som han har alla dessa tonårshormoner som han försöker kontrollera. :D Platt som karaktär? Noooo! Men det är en del av vad jag älskar med hela serien, att karaktärerna är så levande för att de är så icke-perfekta. Och Brians relation till Angela är rätt fascinerande - inte riktigt vänner, men grannar hela livet så de känner varandra väl och retar sig på varandra, plus att Brian tydligen varit olyckligt kär i Angela ett bra tag, osv. Det skulle nog vara tråkigt om han var en helt och hållet normalbra kille då, bättre att han har sina Brian-egenheter. :lovebunny: Jag gillar hur bra Brian fungerar i kombination med de andra karaktärerna också, speciellt med Rickie... och Jordan... och Angelas lillasyster, haha... :lovebunnier:

Du känner väl förresten igen skådespelaren, HeY? Jason Katims gav Devon Gummersall en gästroll i Roswell också. :D Även om han inte var särskilt lik sig där, utan lockighåret... (spoiler Roswell s2) han spelade Marias kusin Sean, som hade en thing med Liz. Och han är numera gift med Majandra Delfino (Maria). :)


Jag tycker Brian fungerar bättre när hon inte är heartless. När han bara är klantig kan det vara kul men när han ska förfölja dem och hålla på så tänker jag bara på hur irriterande det skulle vara att ha en sån efter sig i verkligheten :rolleyes:
Men med Rickie fungerar han bra, även med Rayanne.


Jag kände inte igen honom i en början men jag såg det på imdb och då kom jag ihåg det. Han ser bättre ut där ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis jul 15, 2008 22:53

Såg just första avsnittet av Eyes, en kortlivad serie från några år sen som ni kanske kommer ihåg. Jag minns inte hur många avsnitt jag såg då, men nu tänker jag i alla fall se alla avsnitt, och första avsnittet är jättebra. Det är en scen där Rick Worthy skrämmer en nazist som var så jävla bra att jag var tvungen att se om den med en gång efter avsnittet var slut. Det har jag typ aldrig gjort förut.

Murder One såg jag färdigt för ett tag sen nu. Jag tyckte andra säsongen var jättebra. Fantastisk faktiskt. Jag tycker inte bara att bytet att bytet av huvudkaraktär fungerar utan några problem alls, men också att formatet ändras från 1 fall på hela första säsongen till 3 fall på andra säsongen fungerar bättre än väntat. Det är klart att ett längre fall är att föredra med tanke på hur bra första säsongen var, men man kunde ju inte förvänta sig att det skulle hålla på den tiden då serien gick. Nu för tiden har ju serials blivit väldigt populära med 24, Lost, Heroes, Prison Break o.s.v. men i mitten på 90-talet vet jag inte om det fanns någon annan än Murder One. Så jag tycker att andra säsongen gör det på ett bra sätt, för fallen är fortfarande långa och dom två första överlappar varandra.

Jag har fortsatt se Damages nu också. Ska väl se färdigt första säsongen innan jag uttalar mig, men jag tror att jag fortfarande kommer tycka att Murder One är bättre.

Så har jag sett färdigt dom senaste säsongerna av NCIS, CSI och CSI Miami, som jag haft flera avsnitt liggandes utav. Alla slutade med bra och spännande avsnitt. NCIS är dock mycket bättre än dom andra liknande serierna...
(spoiler NCIS säsongsavslutningen) Jag blev väldigt förvånad över att Director Shepherd DOG. Det var ett jättebra dubbelavsnitt som visar exakt varför NCIS inte är likadan som dom andra.

Så har jag sett 7 avsnitt av Without a Trace. Jag trodde faktiskt att det skulla vara annorlunda att se serien efter att ha sett Anthony LaPaglia i Murder One där jag tyckte att han var brilliant och såg en sida av honom som jag inte tidigare sett, men jag är förvånad över hur annorlunda han är i WaT. Visst, han är väl tuff som chefen i en sån här serie ska vara, men han känns väldigt platt (precis som alla andra karaktärer i serien), igen som det brukar vara i sånna här serier. Det känns som ett sådant slöseri på honom. Fast han kanske har blivit för gammal för att spela den sorts karaktär han spelade i Murder One som jag blev väldigt förtjust i...

Men jag har faktiskt en annan hemlig anledning till varför jag ser Without a Trace som jag tänker berätta om en annan gång. Det är samma anledning som varför jag ser Time Trax, Eyes, Adventure Inc, Dark Skies och the George Carlin Show (och pytteliten del av anledningen till varför jag ser Beauty and the Beast, men den serien ser jag mest för att den är så jättebra). Om någon kan lista ut vad dessa serier har gemensamt och vad mitt slutmål är så vinner den personen femhundra sånna här: :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons jul 16, 2008 22:34

My So-Called Life 1x12-14
Time jump? Blev lite förvånad när Jordan och Angela helt plötsligt blev tillsammans. Sen visade sig Jordan självklart vara dum igen - typiskt jock-boy som måste ha sex för att vara par. Inser han inte att Angela är typ den enda som han kan prata med och vara sig själv med, baserat på vad vi fått se iaf. Borde inte det vara nog tills hon är redig? Åhh, vi killar kan vara så dumma (inte jag)!

Älskade 14 - Rayanne centrerat :lovebunny:
Åh, Rayanne älskar jag verkligen. Hon förtjänar mycket kärlek :lovebunny: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunny:

Men vad håller hon på med i slutet egentligen!!!? Allt blev ju äntligen bra så tar hon den där ölen, skärp dig!


Hade inte sett alla priser denna serien tydligen fått. Golden Globe till Claire Danes och massor av Emmy nomineringar. Ändå är den så kort, why, oh, why :(

Jag läste nånstans att det var Claire Danes som inte ville komma tillbaka. Att serien inte hade de mest fantastiska tittarsifforna men att de hade nog förnyat den ändå om det inte vore för Claire. Synd isf, serien är underbar :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tor jul 17, 2008 13:42

American gothic 1.17
Ted Raimi! :lovebunny: Och han kommer undan utan ett blåmärke, konstigt. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » tor jul 17, 2008 20:22

sfinx skrev:Ted Raimi! :lovebunny:


Joxer the mighty!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » fre jul 18, 2008 2:22

HeY skrev:
sfinx skrev:Ted Raimi! :lovebunny:


Joxer the mighty!

:D
Bild

Joxer the Mighty
Roams through the countryside
He never needs a place to hide
With Gabby as his sidekick
Fighting with her little stick
Righting wrongs and singing songs
Being mighty all day long
He's Joxer—he's Joxer the Mighty!
Oohhhhhh—
He's Joxer the Mighty
He's really tidy
Everybody likes him
'Cause he has a funny grin
Joxer—
Joxer the Mighty!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » fre jul 18, 2008 14:03

Åh! Nu ska jag se på Xena :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre jul 18, 2008 15:31

Har nu haft maraton med dom 5 sista avsnitten av Damages. Jävlar vad bra det blev mot slutet. Visst, det var aningen segt ibland under vissa partier i serien, men med alla mysterier och twists och sånt så kunde jag ju inte annat än älska det.
och förutsättningarna för nästa säsong är goda. Jag kan inte se ett stort mysterium där man får pussla ihop bitarna som det var i första säsongen med flashforwards och flashbacks och allt, men vem vet vad dom hittar på. Jag ser fram emot att se dom försöka ta ner Patty för hon är en hemsk person. Men mer än så vill jag se hur Ellen försöker lösa David's mord, en av dom bästa twistarna tyckte jag nog var när den skäggiga kumpanen som dödade David visade sig vara en polis. Då skakade jag bara på huvudet och ville inte tro att han skulle komma undan (när han tog ficklampan som han tidigare glömt i lägenheten).
Så det ser jag fram emot. Ska bli kul att se fortsättningen... :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » mån jul 21, 2008 19:31

Young Dracula. svt, nyss, vilken säsong: har inte en aning.
Vilket avsnitt det var idag, hans onda syster Ingrid är helt underbar.
:lovebunny: Ungdomsserie som bäst. Tror jag iaf. Det är bara jag som tittar. Suck.
Senast redigerad av sfinx ons jul 23, 2008 0:29, redigerad totalt 1 gång.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » mån jul 21, 2008 22:44

Haha, bra avsnitt ikväll i min omtitt av Chappelle's Show. Alla sketcher var helt lyckade enligt mig och dessutom avslutades det med min favorit av musikgästframträdanden: Common och Kanye West med "The Food".

Det började med A Moment in the Life of Lil Jon då han besöker en läkare = :D.
Sen var en "rök inte marijuana"-reklamfilm. = :D
Sen var det "Mooney on Movies":
I mean Hollywood is crazy. First they had "The Mexican" with Brad Pitt and now they've got "The Last Samurai" with Tom Cruise. Well, I've written a film maybe they'll produce my film. "The Last Nigger on Earth" starring Tom Hanks. How about that?

= :D :D
Sen så var det The World Series of Dice = :D :D :D :D
Och sist "When Keeping It Real Goes Wrong." = :D

Yup, that's a good ep.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tis jul 22, 2008 20:49

Antar att någon sett Life som börjar sin andra säsong i höst. Jag såg inte ens piloten men är kanske intresserad beroende på hur serien är upplaggd. Så om någon sett ett antal avsnitt eller hela säsongen, hur är serien strukturerad med arc vs "CotW" o.s.v.?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis jul 22, 2008 21:12

Första avsnitten lite arc men sen mer och mer arc. Nästan varje avsnitt är också ett eget cotw. Väldigt bra. S02 måste komma nuuuuu.

Crews: Does it have GPS?
Maldito: You don't want that. The man track you like a dog with GPS.
Employee: Like a dog.
Crews: Yeah. Yeah, you're right. I don't want that. Man'll track me with that.
Reese: Crews, you are the man.
Crews: Oh, yes. Yeah, right. I am the man.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » tis jul 22, 2008 21:28

Okej då tar jag hem den!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis jul 22, 2008 22:30

Första avsnittet av Life var ju mycket bra. Alla serier nu för tiden verkar han en huvudkaraktär som är lite "speciell", men killen i Life är inte bara speciell, han är knäpp i huvudet. Och det är bra.
och det var med flera skådespelare jag känner till sen tidigare, vilket för mig alltid är ett plus.
Jag trodde faktiskt att Crews skulle vara mer av en thug, som huvudkaraktären i serien Johnny Zero från något år sen om ni minns den.

Ska nog se nästa avsnitt nu!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis jul 22, 2008 22:37

Viktig fråga innan jag glömmer det: Vet någon om Disney's animerade Nalle Puh-serie från tidigt 90-tal finns att ladda hem någonstans? Jag letar specifikt efter ett avsnitt som heter "The Wishing Bear". Jag fick bl.a. det manuset av Mark Zaslove när jag frågade honom om han inte hade några manus jag kunde få läsa, och det var mycket bra, jag trodde inte att den serien hade humor som jag skulle skratta åt fortfarande, så jag skulle vilja se själva avsnittet, hur resultatet blev.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis jul 22, 2008 23:57

Dialogen! Detaljerna! Humorn! Dialogen! The Middleman!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tor jul 31, 2008 13:17

2.11 Young Dracula.
Underbart roande och spännande avsnitt, som vanligt massor av paralella handlingar samtidigt, som fungerar utmärkt.
Det är så roligt att Ingrid faktiskt har blivit vampyr, och se henne och far Dracula gräla om hennes mänskliga pojkvän.
Jag hoppas hon inte dödade sin pojkvän nu. Att sluta mitt i en cliffhanger var lite taskigt, så
nu måste jag fortsätta, sen ska jag städa.

(edit) S1 Finns på youtube. jippie. :) (/edit)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » tor jul 31, 2008 15:02

Young Dracula 2.13
Noooooo, så slutar man inte en säsong! :eek:
"I like my vampires like I like my tomatoes-sundried." :)
Hilarius karaktär, hoppas han kommer tillbaka.
Man lämnar inte huvudpersonen liggandes på golvet, hans pappa inlåst och en nu dessutom extra bitter evil Ingrid på tronen
.

Hela s2:
Bättre än s1 på många sätt.
Vad jag tyckte om lite extra är att Jonno och Vlad verkligen är fiender nu, att Ingrid får revanch. Bla. Hela säsongen är fortfarande rolig, men problemen har blivit större, och Van Helsingarna mer seriösa (in this verse) slayers. Count Dracula ondare, de flesta har blivit lite ondare faktiskt.
I wan´t some more.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » fre aug 01, 2008 19:21

Edgar Wright-intervju. Främst om Spaced i och med DVD-släppet på R1.
http://www.avclub.com/content/interview ... _rss_daily
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » lör aug 02, 2008 10:25

Brotherhood. Jo, det tog ett tag för den att riktigt sätta sig (även om det fanns mycket att uppskatta redan från början). När den väl började göra det, lysande serie.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav RalfiParpa » lör aug 02, 2008 11:21

CheeseGuy skrev:Brotherhood. Jo, det tog ett tag för den att riktigt sätta sig (även om det fanns mycket att uppskatta redan från början). När den väl började göra det, lysande serie.


Inte sant? Men vilken dyster serie.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav gaspode » tis aug 12, 2008 2:44

Två avsnitt av 30 Rock sedda, och det verkar mycket lovande.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tis aug 12, 2008 7:58

gaspode skrev:Två avsnitt av 30 Rock sedda, och det verkar mycket lovande.

Åh, Martin, den ska ju jag också till att börja med, har redan allt nere. Du är så trendig!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis aug 12, 2008 23:08

Middleman 1.09!
"...until he was driven mad by the death of his family in a freak ice-rink meltdown."

Stadier jag gick igenom när jag tittade: :popcorn: :lovebunnier: :chock: :drool: :extas: :lovebunnier:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » tis aug 12, 2008 23:12

adolvsson skrev:
gaspode skrev:Två avsnitt av 30 Rock sedda, och det verkar mycket lovande.

Åh, Martin, den ska ju jag också till att börja med, har redan allt nere. Du är så trendig!

sett t.o.m. 1x07 nu och fortfarande bra är det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » ons aug 13, 2008 1:39

gaspode skrev:
adolvsson skrev:
gaspode skrev:Två avsnitt av 30 Rock sedda, och det verkar mycket lovande.

Åh, Martin, den ska ju jag också till att börja med, har redan allt nere. Du är så trendig!

sett t.o.m. 1x07 nu och fortfarande bra är det.



Jag med! Fast inte de två första. Jag gillar!!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » ons aug 13, 2008 3:00

Är det någon mer än jag som är ett fan av Chelsea Handler? Hon har en egen serie som heter Chelsea Lately och jag tycker att hon är hysteriskt rolig. Hon har även skrivit två böcker, My Horizontal Life och Are you there Vodka? It's me Chelsea., och jag har bara läst den förstnämnda än så länge (då den andra precis kommit ut och just nu snålar jag med pengar).
I vilket fall så gråter jag en skvätt varje dag då jag inte lyckas ladda ner serien nånstans och inte går den i sverige heller (Dumma E! visar Living Lohan och Denise Richars: It's Complicated men inte Chelsea :( ) så därför efterlyser jag den. Visst så överlever jag tack vare chelseafan468 som på youtube lägger upp nya klipp från serien väldigt ofta, men om jag kunda skulle jag dra ner varje avsnitt (vilket är några 100 nu :P ) och bara sitta fastlimad framför den. Men jag vet att många här känner till många fler sidor än mig etc. så om ni skulle ha orken så får ni gärna hålla utkik. I värsta fall (det vill säga om den finns på ngn sida man måste regga sig) så skulle väl kanske ngn kunna dra ner den och skicka på hubben, det vill säga lägga ner ännu mer tid på det :rolleyes:

Krav! Krav! Krav!
Men det skulle vara snällt iaf :monsterhug:
(meanwhile I'll keep searching like a maniac)

(edit) BTW, hennes serie brukade heta The Chelsea Handler Show så om ngn skulle lyckas hitta den skulle jag inte klaga heller. Varför måste det vara så svårt :cry: (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor aug 14, 2008 0:12

jag jättegillar 30 Rock. 1x11 sett nu.

"Dolly Harland" :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron