Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Matt » mån jun 30, 2008 8:57

Bakfylledag igår.
Såg 13 avsnitt Jericho. Det var bra.
Men man drömde lite konstigt inatt.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav HeY » mån jun 30, 2008 18:32

HeY skrev:Ingen som har Blackpool eller My So-Called Life på Buffyhubben? Dessa gamla torrents var inte så snabba (4 dygn :eek: ).


Glöm Blackpool, jag hittade en bra torrent. Men My So-Called Life efterfrågas fortfarande.
Senast redigerad av HeY mån jun 30, 2008 21:35, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån jun 30, 2008 21:05

HeY skrev:
HeY skrev:Ingen som har Blackpool eller My-So-Called Life på Buffyhubben? Dessa gamla torrents var inte så snabba (4 dygn :eek: ).


Glöm Blackpool, jag hittade en bra torrent. Men My-So-Called Life efterfrågas fortfarande.


Finns en bra (tror jag) torrent på bitmetv? du har inget konto där? vill du ha så kan jag ge bort en invite.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » mån jun 30, 2008 21:09

Är det inte bitmetv som det är jättesvårt att stanna som medlem på, för jag kommer förmodligen bli kickad? Men jag skulle ju kunna vara medlem och ta hem MSCL iaf.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån jun 30, 2008 21:26

Är man försiktig i början och inte laddar hem tokigt mycket så tror jag inte det är några problem. Men visst, det är väl inte bra att skaffa konto, ladda hem ett paket på 6,5 gb det första man gör...så det är väl ingen ide egentligen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav lilith » tis jul 01, 2008 13:40

Days of Our Lives. Vilken galen serie. ALLT kan hända!

(spoiler DoOL avsnitt 2800) Flera som nyligen dött i serien (blivit mördade av en seriemördare, tror jag) är istället fast på nån ö, fast de minns inte hur de hamnade där. Den genomgoda Marlena förmodades vara seriemördaren, och hon erkännde också. Hon hade blivit ond! Men så dog hon också och hamnade på ön. Väl på ön minndes hon hur hon blivit "mind manipulated" att tro att hon mördat folk. Hon kunde också minnas hur hon hamnat på ön: Genom nån underjordisk gång under kyrkogården åkte hon iväg efter att hon blivit begravd.
Det finns ett kraftfält på ön. Men Hope och Patrick kastade ett mynt på fältet och då öppnades ett hål stort nog för dem att hoppa ut genom. Men ingen annan såg dem, så nu är de "försvunna" från ön också.
Viktor Kiriakis är romantiskt intresserad av en jämnårig kvinna (Caroline Brady, de hade väl ihop det på 80-talet?). Wow. Hans senaste fruar var 41 år respektive 20 år yngre än honom.


Det var vad jag snappat upp på ett par avsnitt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav sfinx » tis jul 01, 2008 13:41

Days är en underbar serie. :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tis jul 01, 2008 13:45

Jag såg ett avsnitt för några veckor sedan. Då var det en galen kvinna som hade kidnappat en man och bundit fast honom vid sängen och skulle nu ha ihjäl hans flickvän med en pistol. (Vad hände med det hederliga hugga ihjäl med kniv?) Jag var lite okoncentrerad så jag måste ha missat allt annat -- speciellt det där med ön. För jag menar, några veckor? Så snabbt kan inte handlingen gått fram i den serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » tis jul 01, 2008 14:08

noike skrev:Jag såg ett avsnitt för några veckor sedan. Då var det en galen kvinna som hade kidnappat en man och bundit fast honom vid sängen och skulle nu ha ihjäl hans flickvän med en pistol. (Vad hände med det hederliga hugga ihjäl med kniv?) Jag var lite okoncentrerad så jag måste ha missat allt annat -- speciellt det där med ön. För jag menar, några veckor? Så snabbt kan inte handlingen gått fram i den serien.

Ahh, hon har honom i en bur nu! Han (Shawn) ropade hjärtskärande på sin flickvän (Belle) som var utanför huset, men hon hörde honom inte. Hon tror han har lämnat henne.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav sfinx » tis jul 01, 2008 14:10

DOOL
Det sitter också en kille inlåst i en bur hos en kvinna som vill övertyga honom att gifta sig med henne, då och då visar hon bilder på hans flickvän som dansar med andra. Han har inte haft skjorta på sig på flera veckor. Hugga ihjäl någon går för snabbt, i DOOL måste man binda upp dem, så att man kan ha tillbaka blickar och dra ut på det i ett år. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav lilith » tis jul 01, 2008 14:11

sfinx skrev:DOOL
Det sitter också en kille inlåst i en bur hos en kvinna som vill övertyga honom att gifta sig med henne, då och då visar hon bilder på hans flickvän som dansar med andra. Han har inte haft skjorta på sig på flera veckor. Hugga ihjäl någon går för snabbt, i DOOL måste man binda upp dem, så att man kan ha tillbaka blickar och dra ut på det i ett år. :)

Det är samma!
Eller. Det kanske det inte alls är... :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » tis jul 01, 2008 14:16

lilith skrev:Det är samma!
Eller. Det kanske det inte alls är... :)

Jag tror det är samma, serien kanske är allt annat än genomtänkt och logisk men jag tror inte ens de är dumma nog att ha exakt samma handling om två "par" samtidigt. Men shit, jag har missat massor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » tis jul 01, 2008 14:16

Oh! Det finns en svensk hemsida tillägnad DooL!
http://www.days.nu/
Spoiler alert fram till dit tv3 kommit.


De har ett forum.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » ons jul 02, 2008 0:11

Jag såg Viva Blackpool igår. Ni vet, filmuppföljaren till miniserien. Den var bra den också. Bästa musikalnumret till en Proclaimerslåt någonsin. Jag rekommenderar den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » ons jul 02, 2008 0:39

noike skrev:Jag såg Viva Blackpool igår. Ni vet, filmuppföljaren till miniserien. Den var bra den också. Bästa musikalnumret till en Proclaimerslåt någonsin. Jag rekommenderar den.

:eek: Springer till närmsta torrent.
AKS skrev:Ah, okej. Det avsnittet har jag liggandes här på datorn. Och ja, det utspelar sig i USA. Har inte sett det än dock.

Det är lite annorlunda, men bra.
lilith skrev:De har ett forum.

Först tyckte jag det var lite galet, men det är ju hemskt skoja att prata om DOOL. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav LWes » ons jul 02, 2008 22:58

Ni vet hur jag tidigare sökt efter en serie som är väldigt bra och fängslande. Jag har sett på många olika gamla serier den senaste tiden, många som varit bra och som jag ska se färdigt, men ingen som är så där beroendeframkallande och superb.
Jag försökte specifikt hitta någon deckare där man får följa ett långt spännande fall, i något försök från min sida att upptäcka en obskyr Twin Peaks.
Jag är förundrad och glad att säga att jag hittat en sån serie jag letat efter i Murder One! När jag började se den för några månader sen eller när det kan ha varit gillade jag den jättemycket men sen avtog tittandet för att jag behövde se ifatt andra serier, men nu har jag återupptäckt Murder One.
Igår och idag har jag sett igenom första säsongen och den var helt brilliant. Mitt misstag var att jag inte förstått att fallen skulle hålla på hela säsongen, så jag förstod först inte att den här serien var exakt vad jag efterfrågat, med ett enda långt fall som man får följa och se hur det utvecklar sig.
Det var verkligen ingen vanlig advokatserie, det är en sak som är säker. Jag älskade hur det var upplagt.

Jag vet inte vad den andra säsongen har att erbjuda, jag misstänker att den inte är lika bra, men det ska bli kul att se hur dom går vidare med serien.
Riktigt synd att den inte är mer än två säsonger, jag tror att när jag är färdig kommer jag se tillbaka på denna serie som en riktig ädelsten.

Började för övrigt se Time Trax för några dagar sen. Det var inte särskillt bra, men jag ska ändå se igenom den. Jag har mina anledningar varför, och det berättar jag en annan gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » tor jul 03, 2008 0:19

Jag minns Murder One som en kvalitetsserie med bra skådespel och spännande. Minns inte om säsong 2 var lika bra, minns inte så mycket överhuvudtaget om serien, men jag har faktiskt för mig att det gick utför i s2. Jag kan ju se om den nu eftersom jag ändå inte minns hur det gick...

Time Trax var väl en underhållande serie. I stil med Early Editioneller Seven Days var den kanske lite lättviktig men ändå sevärd som tidsfördriv tyckte jag. Men jag skulle nog hellre se de två sistnämnda än Time Trax.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » tor jul 03, 2008 0:43

MIddleman 1.01

Yowza! Dialogen! Humorn! Jag gilalr tokigt mycket. Ruskigt mycket feel-gooder-serie. Så mycket att jag temporärt måste byta ut katten som avatar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor jul 03, 2008 0:53

Middleman. Vad Nicklas sa, fast upp till 1x03. Det håller i sig. Dialogen är en klar favorit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor jul 03, 2008 1:23

Middleman 1x01: Nja!
Rolig dialog ja, men jag är inte övertygad.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor jul 03, 2008 1:26

gaspode skrev:Middleman 1x01: Nja!
Rolig dialog ja, men jag är inte övertygad.

Du har ett kallt hjärta. Underhållning, ibland behövs inte mer än så.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tor jul 03, 2008 21:51

Tyckte tjejen var grym i Middleman 1x01 men resten var sådär. Får se 2 och 3 också innan jag bestämmer mig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » sön jul 06, 2008 14:21

Jekyll 1.01: Väldigt stark inledning på serien, IMO. Jag blev intresserad på en gång och intresset höll i sig hela vägen igenom. Jag kan inte finna några riktiga svagheter här förutom möjligen att jag är tveksam till den där sköterskan. Jag förstår inte riktigt hennes roll än, men samtidigt vill jag väl inte få allt serverat på en gång heller. Men som sagt: det är väl den enda svagheten i avsnittet som jag tycker är riktigt bra.

James Nesbitt är fantastisk från första sekund till den sista. :lovebunnier: till honom. Nu ska jag se 1.02.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön jul 06, 2008 18:54

Jekyll 1.02: Ytterligare ett bra avsnitt. Ah, detta börjar bli en sorts... konspirationshistoria. Blev så besviken då den där gubben/f.d. chefen visade sig vara på "den andra" sidan s.a.s. Men jag är glad att sköterskan tycks vara på rätt sida i alla fall. Nu är jag nyfiken på vad för slags mor kvinnan är? Det närmaste han kommer en mor... Hm.

Det lustiga är då alla antar att den förste Jekyll/Hyde inte hade barn... Wow. Som att folk inte hade oskyddat sex på den tiden? Jag fattar inte varför de är så stensäkra på det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön jul 06, 2008 19:17

Är Jekyll en serie eller miniserie?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön jul 06, 2008 19:42

Miniserie antar jag. Jag kan inte se (efter två avsnitt) hur det skulle kunna bli fler säsonger, men noike elle adolvsson vet kanske bättre.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön jul 06, 2008 19:47

Den är byggd efter miniseriesäsong-standarden. En storyline som har ett slut men samtidigt kan man göra en säsong två på något sätt. Men jag antar att det är enklast att anta att det bara blir en miniserie -- man slipepr vänta länge då. (Men jag vill ha en s2.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » sön jul 06, 2008 22:59

Matt skrev:Bakfylledag igår.
Såg 13 avsnitt Jericho. Det var bra.
Men man drömde lite konstigt inatt.

Postapokalyptiska drömmar FTW! Apokalyptiska drömmar not so much.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » sön jul 06, 2008 23:02

Jekyll 1.03: Suveränt. Avsnitt. Verkligen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » sön jul 06, 2008 23:20

Har sett 5 avsnitt av Murder One säsong 2 nu, och serien är faktiskt skitbra hittills i andra säsongen också.
Men fem minuter in i första avsnittet så förstod jag varför serien förmodligen lades ner. (spoiler cast spoiler) Cast shuffle! Alltid en riskabel förändring som kan få en serie att förlora tittare. Speciellt av denna grad, då seriens stjärna är utbytt, plus att ett par andra från firman också saknas (en kvinnlig advokat och sekreteraren), plus så klart flera regulars som var knutna till första säsongens fall.
Men Anthony LaPaglia välkomnar jag och hittills gillar jag hans karaktär och alla förändringar en hel del. Visst saknar man Teddy Hoffman, han var en tuff karaktär, och undrar varför han inte kom tillbaka för andra säsongen, det ska jag läsa om när jag sett färdigt serien. Var det p.g.a. budget? gillade skådespelaren inte serien? Konstigt, för serien är ju superb, men jag kan på sätt och vis förstå att detta kan bidra till att den lades ner.

Men DB Woodside är en regular, vilket är kul. Han ser nästan exakt likadan ut som i alla senare serier jag sett honom i, fast lite yngre. Han röst är dock vad som gör honom helt annorlunda. Nu för tiden är hans röst mörkare och han har sen den här serien fått en mäktigare närvaro.


Å vad jag är glad över denna serie. Som jag letat efter detta. Den är spännande och mystisk och bra!

Såg Brotherhood nämnas i en annan tråd. Vet att det är en kabel-tv-serie, vilket inte så ofta är kompatibelt med mig, men jag gillar ju The Shield, och Damages. Kan någon berätta kortfattat och odetaljerat om Brotherhood. Vad serien har för kännsla, hur den är upplagd och så.

Jag har för övrigt märkt stora likheter mellan Murder One och Damages. Dom är väldigt lika, bättre än så kan jag inte förklara det. Men jag gillar Murder One bättre, jag har inte sett färdigt första säsongen av Damages, men jag ska efter Murder One, för jag blev sugen på det nu, för jag gillar Damages. Fan va lika dom serierna är. Är det en tillfällighet eller har dom producenter eller skapare eller något gemensamt?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron