Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » tis jun 10, 2008 22:17

Kan man förmå någon här att titta på The Choire?
Det är ingen förnedringsteve, trots att det är en realityshow, ingen av de inblandade förväntas förändra sitt liv, eller ha sex varandra, folk står inte och skriker obceniteter, och ändå är det tillåtet att säga "fuck". Däremot gråter människor, skrattar, klappar händer, kramas, och barn som aldrig tagit en ton, eller betraktar klassisk musik som något bara gamla människor lyssnar på, sjunger det vackert och med glädje. BBC produktion. Mycket mycket musik.
För er som inte köper det, Garreth Malone som får hela skolor att sjunga, kan vara Tennants lillebror. Nå? :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tis jun 10, 2008 22:32

sfinx skrev:Kan man förmå någon här att titta på The Choire?

Eftersom jag redan förstört mina icke-reality-principer med att bli helt tokig i både This American Life (var är avsnitt två och fem i säsong två?!) och Top Chef, så varför inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tis jun 10, 2008 22:45

noike skrev:
sfinx skrev:Kan man förmå någon här att titta på The Choire?

Eftersom jag redan förstört mina icke-reality-principer med att bli helt tokig i både This American Life (var är avsnitt två och fem i säsong två?!) och Top Chef, så varför inte.

Oh vad glad jag blir. :D
This american life verkar ha rätt många avsnitt? Via radio med?
(ingick en deal med Björn där ett Clintan/Dylandokumentärtittande ingick från min sida :eek: What have I done?)

(edit) Mina nonreality principer försvann med the Real life säsong ett, men ibland kommer ju faktiskt kvalitétssaker också, som det jag tjatat om här och det där med operasjungande kassörskor och vanliga britter som tävlar om en plats i en föreställning. Beated the crap ur idol. (/edit)
Senast redigerad av sfinx tis jun 10, 2008 22:50, redigerad totalt 1 gång.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tis jun 10, 2008 22:50

sfinx skrev:This american life verkar ha rätt många avsnitt? Via radio med?

Det började med radio (över 400 avsnitt nu tror jag), tv-serien är på 6 avsnitt i s1 och 2.06 har nyss visats men jag vet inte hur länge säsongen håller på. (Äckelmagadvarning om 1.06: de är på en grisfarm i ett segment, det är... ja.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tis jun 10, 2008 22:53

noike skrev:
sfinx skrev:This american life verkar ha rätt många avsnitt? Via radio med?

Det började med radio (över 400 avsnitt nu tror jag), tv-serien är på 6 avsnitt i s1 och 2.06 har nyss visats men jag vet inte hur länge säsongen håller på. (Äckelmagadvarning om 1.06: de är på en grisfarm i ett segment, det är... ja.)


Låter som om det platsar på min sommarlista, riktigt bra.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tis jun 10, 2008 22:59

sfinx skrev:Låter som om det platsar på min sommarlista, riktigt bra.

Yay! Ingen annan har velat titta på det. Det är bara jag och Sara Quin i hela världen känns det som. Och Dean Allen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » tor jun 12, 2008 19:23

Dom senaste dagarna har jag sett säsong 1 av 'Til Death, Roseanne, The Animals of Farthing Wood och nu är jag på Parker Lewis Can't Lose. Såg tidigare igenom The Big Bang Theory och The New Adventures of Old Christine också.
och så har jag sett några avsnitt av The George Carlin Show

TBBT tycker jag mycket om. Det är kul och bra.
Death är inte så kul, inte så bra, men ändå rätt trevligt.
Vilda djurens flykt är superbra. Jag minns från när jag var liten, men det håller. Ska se andra säsongen nån dag och det ska bli kul att se den tredje för den visades aldrig i sverige! Jättebra serie. Det är ganska sjukt att så många karaktärer dör. Dom är djur! Det är en barnserie! Men det är just det som gör det bra, bl.a. det gör att man tar det på allvar till skillnad från andra barnserier där det aldrig händer någonting som har konsikvens.
Parker Lewis är kul och knäppt.
Roseanne är också bra, inte så jätteroligt men relationen mellan Roseanne och hennes man är så jävla bra. Jag vet inte om jag sett något liknande i en tv-serie, jag kan inte komma på något exempel i.a.f. det är så realistiskt och äkta. Det är en jättefin serie.
George Carlin är hyfsat. Jag gillar 90-talet så det är kul, men inte så roligt.
Christine är en serie jag skulle kunna skriva väldigt mycket om, för den är bra, den är rolig, men fan va Christine är en hemsk karaktär. Hon är dum och dålig som mamma. Ush och blä. Dom andra karaktärerna gör att det är bra, dock. Den är ganska ojämn.

Nu skrev jag snabbt, men jag orkar inte skriva mer. Det är kul att se serier med korta avnsitt som man kan ta sig igenom snabbt. :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre jun 13, 2008 1:32

Jag tycker att Christine är en skitrolig karaktär. Hon och Barb är bäst i serien enligt mig. Dålig mamma? Det "dumma" hon gör brukar väl inte ivolvera Richie. Sedan så är det ju en sitcom, det som du anser gör henne till en dålig mamma tror jag att jag själv har tagit som komedi.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre jun 13, 2008 21:28

Parker Lewis skulle jag verkligen vilja se om nångång, finns den släppt på DVD eller vad är det för rippar (troligen väl) du tittar på LWes?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » fre jun 13, 2008 23:55

Det är inte så bra kvalité, jag tror att det är vhs-rippar från orginalsändningarna, men för mig duger det gott och väl.
Laddar hem dom från tvtorrents.com
Jag gillar den mycket, speciellt att det är så mycket absurda saker som verkligen händer och det är inga tecken på att det bara är fantasier eller så. Skön serie.

HeY: Nej Christine brukar inte direkt involvera sin son i det dumma hon gör, men jag tänkte mer att hon är en dålig förebild. Richie är roligast, synd att dom aldrig använder barnen tillräckligt mycket i sånna serier. Richard är också mycket rolig och New Christine, och egentligen alla förutom Christine. Hon är i.o.f.s. rolig ibland hon också så klart, men hon är så hemsk att jag inte gillar henne. Hon tycker att dom andra mammorna är så hemska, men hon själv är ju ofta värre på ett motsatt vis.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » lör jun 14, 2008 17:14

Ni som gillar So You Think You Can Dance, har ni sett America's Best Dance Crew? Jag har inte sett hela avsnittet som länken går till men det verkar (och en kompis till mig tycker att det är) ännu grymmare än SYTYCD.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav sfinx » sön jun 15, 2008 22:52

Secret smile,svt, mån-tis nu i veckan, miniserie två avsnitt.(Nicci French, om någon har läst nåt, jag har inte)
Sneaky Tennant.
Evil Tennant. Kvinnomisshandlar Tennant, den ville jag inte se, han var övertygande och det ville jag inte heller se. Ändå är det inget extremt våld (jmf amerikansk drama a´la onda män) eller extrema känslor, mycket tysta överrenskommelser om att önska bort något dåligt. Kan inte tycka att allt hänger ihop hela tiden, eller att hjältinnan alltid handlar som jag tycker att hon borde, men helt klart värd att lägga en kväll på. Spännande tycker jag.
Ska nog se om ett Doctor avsnitt för att få världen på rätt köl igen.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » sön jun 15, 2008 22:56

Jag har också sett denna miniserie och den är okej, men inte mycket mer. Kul dock med Tennant i annorlunda roll.

Om man vill se en riktigt bra Tennant, men redan har sett DW, Blackpool och Casanova så rekommenderar jag Recovery:
viewtopic.php?p=317176#p317176
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » sön jun 15, 2008 23:10

AKS skrev:Jag har också sett denna miniserie och den är okej, men inte mycket mer. Kul dock med Tennant i annorlunda roll.

Om man vill se en riktigt bra Tennant, men redan har sett DW, Blackpool och Casanova så rekommenderar jag Recovery:
viewtopic.php?p=317176#p317176

Ska genast kolla upp det. :) :oops:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » mån jun 16, 2008 1:16

Den här
http://www.imdb.com/title/tt0111880/
kom jag att tänka på när jag såg Gary Cole rakad i en film igår på tv. Kanske ett framtida se om projekt, men jag har kanske ett svagt minne att den svackade på slutet. :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » mån jun 16, 2008 15:20

Tomas skrev:True.Blood.S01E01.PREAiR.DVDSCR.XviD-MEDiEVAL

http://en.wikipedia.org/wiki/True_Blood

Woah. Varför är det tre timmar kvar på jobbet?

Kortfattat eftersom jag inte hinner så mycket:

Jekyll s1 På det stora hela är detta så inihelvetejävlabra. Hur bra är det? Det får mig att tro att Steven Spielbergs Tintin kan bli bra så länge det är Moffat som skriver manus. Visst finns här berättargrepp som man sett ett antal gånger förut, och Moffat verkar ha pluggat in sin Whedon (supersoldaten i 1.06, rak ripoff på ninjan i "Quickening") men för det mesta älskar jag detta. En helt underbar skurk - kalla byråkrater ftw - och skiftena mellan Jackman och Hyde och sättet de gradvis närmar sig varandra ("Daddy? Why am I not a superman?") är lysande gjort.

Slings and Arrows 1.01 Inte HELT övertygad riktigt än, även om här finns saker som kan bli hur bra som helst beroende på vart de tar det. Börjar redan sätta upp persondrama (han som ser ut som Dylan Moran kan definitivt bli en favorit) och jag gillar både humorn och den lite mer seriösa konst vs kommersialism-storyn... Vill titta vidare, vilket är ett gott tecken.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » mån jun 16, 2008 16:57

Jag vågar inte svara för att jag riskerar att spoila. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » mån jun 16, 2008 16:58

Knäppdator. :?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » tis jun 17, 2008 11:41

sfinx skrev:
AKS skrev:Jag har också sett denna miniserie och den är okej, men inte mycket mer. Kul dock med Tennant i annorlunda roll.

Om man vill se en riktigt bra Tennant, men redan har sett DW, Blackpool och Casanova så rekommenderar jag Recovery:
viewtopic.php?p=317176#p317176

Ska genast kolla upp det. :) :oops:


Har du fått tag i Recovery? Jag såg nämligen att jag har kvar den och i så fall kan dela med mig på Buffyhubben.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » tis jun 17, 2008 12:13

AKS skrev:
sfinx skrev:
AKS skrev:Jag har också sett denna miniserie och den är okej, men inte mycket mer. Kul dock med Tennant i annorlunda roll.

Om man vill se en riktigt bra Tennant, men redan har sett DW, Blackpool och Casanova så rekommenderar jag Recovery:
viewtopic.php?p=317176#p317176

Ska genast kolla upp det. :) :oops:


Har du fått tag i Recovery? Jag såg nämligen att jag har kvar den och i så fall kan dela med mig på Buffyhubben.

Nä inte än. Det vore väldigt bra. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » tis jun 17, 2008 12:34

Fint! Jag är inne på DC tills du fått ner den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » tis jun 17, 2008 12:53

AKS skrev:Fint! Jag är inne på DC tills du fått ner den.

:) *dansar lite*
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » tis jun 17, 2008 12:59

Slings and Arrows 1.02

Näääääe, Oliver dog alltså? Trist. Men då har vi ju i alla fall handlingen: hansomserutsomdylanmoran tar över teatern, och här finns mängder med gamla sår att riva upp, och mängder med chanser till komedi... Huvudet :D

Kom på vad detta påminner mig om. Robert Altman. Det är ett bra betyg.

Gick och trallade på "Cheer Up Hamlet" i huvudet hela vägen till jobbet idag.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » tis jun 17, 2008 13:01

A bear skrev:Slings and Arrows 1.02
Gick och trallade på "Cheer Up Hamlet" i huvudet hela vägen till jobbet idag.

That will happen a lot in your future. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » ons jun 18, 2008 10:22

Life on Mars (US)-piloten finns ute nu. Jag vet att jag sa i annan tråd att jag inte är så intresserad av preairs detta år, men jag är nyfiken på denna serie så jag håller på att ladda hem piloten nu...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » ons jun 18, 2008 10:40

det skall jag med göra. jag behöver mer grejer som ligger på hårddisken som jag inte hinner se.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » ons jun 18, 2008 11:12

Med tanke på att du inte hinner se färdigt Red Dwarf så behöver du inte mer saker på din hårddisk!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » ons jun 18, 2008 11:16

Jag laddar ner den ändå!!!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » ons jun 18, 2008 11:26

gaspode skrev:Jag laddar ner den ändå!!!

Obstinato!!!!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jun 18, 2008 14:07

Mm, minst sagt! Jag borde ha sagt att han skulle ladda ner den flera gånger så hade han för att jävlats inte laddat ner alls. Alltid så efterklok...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron