Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis mar 25, 2008 0:44

Alltså, jag har ju tittat igenom hela Seinfeld nu under de senaste månaderna och är inne på sista avsnitten nu. Och medan det ju är en serie som är tamefan ohyggligt jävla rolig från början till slut så känns det ju relativt sällan som att det finns något att "säga" om den (well, ain't that ironic...).

Men jag måste likväl påpeka precis vilka fantastiska återkommande birollskaraktärer de har. Dels, såklart, klassiska fantastiskheter som Frank Costanza och Newman. Men man hör i jämförelse oväntat lite om de precis tokroliga J. Peterman och David Puddy. De har varit med en hel del nu i säsong 8 och 9 (post-Larry David-åren) och jävlar i mig så roliga de är mest hela tiden. De har så speciella stilar som kan göra relativt vanliga repliker på pappret fantastiskt roliga. "Well, not for me. I'm not the one going to hell." Fast Petermans monologer är såklart i de bästa fallen betydligt mer utläggande och... ofta fantastiskt skrivna. "I'm afraid it's your urine, Elaine. You've tested positive for opium...That's right. White Lotus. Yam-yam. Shanghai Sally...The dark continent is no place for an addict." Och, i en av mina favoritbeskrivningar av en människa någonsin: "Ethel Kennedy. A woman whose triumph in the face of tragedy is exceeded only by her proclivity to procreate."

:D

(Önskar nu att jag kunde hitta nånstans där det fanns quotat den bortklippta scenen där Peterman har sin monolog om hur han fann sig själv dragen till en allt annat än attraktiv kvinna... "as the months went by, I knew I had to have this loathsome creature..." eller hur det nu är. Det är sååå fantastiskt!)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis mar 25, 2008 0:51

Rombat skrev:Hey, om någon lyckades få lite handling ur Douglas Adams så ska det inte vara svårt att få lite handling ur tCoM och tLF.

Well... Jag kommer inte ihåg att någon lyckats krama handling från Herr Adams skapelser.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » tis mar 25, 2008 1:47

Jag är ju inte direkt förvånad men Jezebel James har fått :psychobunny:

That was quick.

Fox has closed the book on Amy Sherman-Palladino's post-Gilmore Girls comeback vehicle, The Return of Jezebel James, after three abysmally-rated outings. A Fox spokesperson confirms that the comedy starring Parker Posey and Lauren Ambrose as unlikely sisters has aired its last episode.

OK, time for some Monday afternoon quarterbacking. Who deserves the blame here? AS-P? Fox for burying it on Friday night? The person in charge of integrating that horrible laugh track? Posey for failing to be, well, Lauren Graham?

Source: TVGuide.com
Senast redigerad av HeY tis mar 25, 2008 1:57, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis mar 25, 2008 1:55

Lika bra det. 1.03 var precis lika illa som de tidigare. Hur fan gick det så fel?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tis mar 25, 2008 2:01

caffeineaddict skrev:Hur fan gick det så fel?


Ja det såg ju så bra ut på pappret!
Jag tycker nog dock att Parker Posey var det stora problemet. Hon brukar vara bra men det här var helt enkelt fel roll för henne. Ja hon misslyckades helt enkelt att vara Lauren Graham.
Sedan så är ju Lauren Graham Lauren Graham och det var dumt gjort av AS-P att skriva en karaktär precis som Lorelai Gilmore och förvänta sig att vilken skådespelare som helst kan klara av rollen. Varför kunde hon inte göra något "annorlunda"?
Jaja, Lauren Ambrose var bra iaf men både hon och Parker Posey förtjänar bättre!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis mar 25, 2008 15:05

ITV håller på att producera en serie med Philip Glenister i huvudrollen (The Last Van Helsing tycks vara arbetstitel). Handlingen ger mig Buffy-vibbar:

The as-yet-untitled show will be set in modern-day London.

Glenister will play an American who has to deal with vampires, demons and zombies. He passes on the lifestyle to his teenage godson, played by Christian Cooke (Echo Beach), who is found to be the last descendant of the Van Helsing line.

http://www.digitalspy.co.uk/tv/a89329/d ... o-itv.html

Namn på Glenisters karaktär? Rupert Galvin, enligt SFX. :) I SFX säger dock skaparen att han inte ser några Buffyparalleller:

"I think this show is so different." says Capps. "This is a gang show, it's a team of people and just not the adolscent adventures of Luke - every weeks it's about how the group solve a problem. I don't think we're encroaching Buffy territory." He pauses briefly and laughs. "And if there's any comparison to Buffy then it's always an enormous compliment to me. Boy, I'd love to have made that show."


Allt han säger gäller ju Buffy också. Han märkte det nog själv. :D

Premiär: ITV senare i år.

http://www.philip-glenister.com/projvanhelsing.html

Finns ett castfoto i senaste SFX.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis mar 25, 2008 15:09

Philip Glenister! Jag kommer titta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tor mar 27, 2008 2:13

Nuförtiden gör In Treatment allt som oftast ont på alla de rätta ställena. Det var inte så buss-säkert som jag trodde heller, för det var lite smått pinsamt att sitta där omringad av något lokalt macho-brottarteam som diskuterade brudar och UFC och snyfta som en tok.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » tor mar 27, 2008 2:51

:popcorn: angående AKS post ovan!

kul försök att skilja serien från buffy. :D

(edit) Tycker det är lite synd att han skall spela amerikan dock. (/edit)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor mar 27, 2008 10:26

Mäh, det är säsongens sista vecka av In Treatment! Och bara tre avsnitt istället för de vanliga fem! :( Jag hade starka förhoppningar om att det bara skulle fortsätta och fortsätta, för alltid!

Sadness now!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor mar 27, 2008 11:16

Det här är kanske mer något för piratkopieringstråden/diskussionen, men... Matt & Trey har själva lagt upp ALLA South Park-avsnitt lagligt för nedladdning: :eek: http://www.southparkstudios.com/

Matt & Trey skrev:We got really sick of having to download our own show illegally all the time, so we gave ourselves a legal alternative.


(edit) Sorry, inte nedladdning. Bra streamad kvalitet dock. (/edit)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor mar 27, 2008 14:16

Ååh, sista Seinfeld-skivan nu... "I'm at 1st & 1st... how can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!"


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sp1keout » fre mar 28, 2008 18:37

CSI s08e07

NEJ MEN FYFAN VAD SORGLIGT!!!! :emo: :emo: :emo:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Inläggav Peppe » lör mar 29, 2008 16:47

Nån som vet vart jag kan få tag på Crime Story? http://www.imdb.com/title/tt0090410/
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav LWes » sön mar 30, 2008 0:16

Peppe skrev:Nån som vet vart jag kan få tag på Crime Story? http://www.imdb.com/title/tt0090410/

Finns på BitMeTV
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » sön mar 30, 2008 0:45

LWes skrev:
Peppe skrev:Nån som vet vart jag kan få tag på Crime Story? http://www.imdb.com/title/tt0090410/

Finns på BitMeTV

Om du inte har ett konto kan jag ladda hem den.
Jag har just skickat efter en ny extern hårddisk (1TB) som jag ska fylla med intressanta obskura tv-serier som jag just gjort med min 500GB.
Så när jag får den kan jag ladda hem den där serien och sen dela med mig till dig om du vill.

Har för övrigt börjat se två till gamla serier. Eller tre faktiskt.

Murder One gillar jag ganska mycket efter 3 avsnitt. Upplägget med ett långvarigt fall tilltalar mig helt klart, så jag ser fram emot att se mer. Har båda säsongerna hemladdade.

Dark Skies såg jag piloten för idag. Mycket bra. På den tiden för många år sen när jag gillade filmer och speciellt sci-fi, så köpte jag den som f.d. uthyrningskasett, och jag minns hur förvånad jag blev när den tog slut och det visade sig att det bara var ett pilotavsnitt och inte alls en fillm som jag trodde.
Så nu ska jag se serien, och jag ser fram emot det, för piloten var mycket bra. Som film, inte så mycket att ha, men som pilot finns det mycket som kan bli intressant.

Adventure, Inc har jag också sett första avnsittet av. Michael Biehn i huvudrollen som ägaren av en trio treasure hunters. Borde vara jättebra i teorin tycker jag, men det var bara OK. Jag tänker se hela säsongen (blev bara en säsong) i alla fall. Det är inte lika bra som Veritas: The Quest, som är samma tema och faktiskt mycket bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » sön mar 30, 2008 5:04

LWes skrev:
LWes skrev:
Peppe skrev:Nån som vet vart jag kan få tag på Crime Story? http://www.imdb.com/title/tt0090410/

Finns på BitMeTV

Om du inte har ett konto kan jag ladda hem den.
Jag har just skickat efter en ny extern hårddisk (1TB) som jag ska fylla med intressanta obskura tv-serier som jag just gjort med min 500GB.
Så när jag får den kan jag ladda hem den där serien och sen dela med mig till dig om du vill.

Har för övrigt börjat se två till gamla serier. Eller tre faktiskt.

.


Ja tack det skulle vara schysst. :D Ska börja se Bläckfisken också....La Piovra.
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav herdware » mån mar 31, 2008 16:52

Såg första avsnittet av Dark Skies igår. Jag kan väl inte påstå att jag är helt övertygad, känns som det kan bli bra, men också som att det kan bli kalkon. Vi får se...

(edit) Känns som om jag sett lite av detta innan, är helt säker på att jag hört "Majestic" förut... (/edit)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav LWes » mån mar 31, 2008 20:51

Vilken tillfällighet, jag såg just avsnitt 3.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » mån mar 31, 2008 20:53

LWes skrev:Vilken tillfällighet, jag såg just avsnitt 3.

Nej, hade inte du skrivit om den hade jag inte sett den...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Illyria » mån mar 31, 2008 21:29

herdware skrev: (edit) Känns som om jag sett lite av detta innan, är helt säker på att jag hört "Majestic" förut... (/edit)

Agrestic/Majestic?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav herdware » mån mar 31, 2008 21:50

Illyria skrev:
herdware skrev: (edit) Känns som om jag sett lite av detta innan, är helt säker på att jag hört "Majestic" förut... (/edit)

Agrestic/Majestic?


?parse error
ready.

Spoiler Dark Skies-piloten.
Majestic är organisationen som huvudpersonen går med i i piloten. Agrestic??

Det var nog första gången jag skrivit "i i" som två separata ord...

(edit) Kanske bäst att sätta det inom spoiler (/edit)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Illyria » mån mar 31, 2008 21:56

Agrestic och Majestic är två städer i Weeds.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav herdware » mån mar 31, 2008 22:10

Illyria skrev:Agrestic och Majestic är två städer i Weeds.

Ahaaa. (Det kanske märks att jag inte hänger med i TV-världen längre...)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav LWes » mån mar 31, 2008 23:04

Jag måste faktiskt rekomendera en serie jag sett, inte bara berätta om den. Ni kanske redan sett den, men jag hade inte hört talas om den förns jag hittade den för ett par veckor sen. 10 Items or Less. (ingen koppling till filmen med samma namn som kom samma år). Det är en komediserie från 2006, på TBS.
Första säsongen är bara 5 avsnitt, och andra säsongen som nyligen tog slut är 8 avsnitt.
Det är som The Office fast det utspelar sig i en matvarobutik. Det är inte lika bra som The Office, men jag blev väldigt positivt överraskad då jag inte hade en aning vad det skulle vara. Chefen som ör huvudkaraktären är samma stil dumma pinsamma typ som Michael i The Office.
Det är en kul serie, som ni som gillar The Office (US) borde kolla in om ni inte redan gjort det. Ha inte för höga förhoppnignar så kanske ni gillar det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis apr 01, 2008 8:45

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=755290

Undra om de menar reklam i de hemladdade avsnitten eller reklam på hemsidan?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis apr 01, 2008 9:09

Off skrev:http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=755290

Undra om de menar reklam i de hemladdade avsnitten eller reklam på hemsidan?


Off: Det där har redan hänt. http://www.southparkstudios.com

Ingen reklam i avsnitten, men reklam på hemsidan. Just nu iaf.

Och ocensurerade avsnitt!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » sön apr 06, 2008 14:30

South Park 12x04: Take that, WGA.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » sön apr 06, 2008 15:28

A bear skrev:South Park 12x04: Take that, WGA.


I KNOW! Fan, jag glömde skriva om det. Ååå, så jävla hårt det var. Jag vet inte ens om jag håller med, men det är alltid roligt när Matt och Trey inte sugarcoatar något det lilla minsta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån apr 07, 2008 12:17

Tay Zonday: Prepare for some Chocolate Pain, bitch.

Yes!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron