Illyria skrev:caffeineaddict skrev:En annan tanke är ju att ta dagens fräscha avsnitt av populära serier som du ändå ser (t.ex. dagens HIMYM) nånannanstans ifrån och seeda det med hjälp av HIMYM-torrenten på BitMe ett tag. Sånt borde du få en del upload på, för det kommer ju in folk allteftersom de första 24 timmarna efter att ett avsnitt har sänts och vill ha det.
Det är ett bra sätt att få upp ration på i början, dessutom att sen seeda säsongspackar, och även dvdrippar, men säsongspackar är ju avsnitt du lätt kan få tag på från annat håll och sen boosta din ratio med där. Min ratio lever på säsongspackar och dvdrippar.
Det går också att få upload credits med tävlingar i forumet, men det där är mer en långsam process. Jag väntar fortfarande på en hög credit från en tävling som slutade för flera månader sedan.
Mmm. Det är dock en långsam process. Det lutar nog fortfarande mot att jag köper credits.
Men det känns som om balansen på sidan hamnat fel eller nåt. Jag antar för att det är så begränsat med användare att sällan nya kommer in och vill ladda ner och istället vill alla ladda upp. Och helt nya avsnitt av serier är det också få som laddar ner, för ingen vill slösa på sin ratio .
The Secret Adventures of Jules Verne är en kanadensisk serie från 2000 med en brilliant premiss: Jules Verne skrev inte bara böckerna En världsomsegling under havet, Jorden runt på 80 dagar, och Resan till jordens medelpunkt, han även upplevde dom.
Det är fantastisk, någonting som jag själv skulle komma på, så jag hade höga förväntningar när jag såg den.
Det var inte så bra som jag väntat mig. Den utspelar sig på 1800-talet i Frankrike (trots att ingen pratar franska) och med en del coola sci-fi-element. Två avsnitt såg jag, och även om det inte gjorde mig beroende vill jag helt klart se mer.
Det gjordes bara en säsong på 22 avsnitt, så det är värt att se om man gillar den sortens grej.
Veritas: The Quest. Den här serien minns jag från när den gick 2003, det var nämligen min första säsong med bittorrent. Jag minns när jag gick in på någon sida och laddade hem helt nya avsnitt av mina serier; Buffy, Angel och Smallville var typ det jag laddade hem i början. Jag såg aldrig Veritas då, förutom kanske introt på något avsnitt.
Den är en action/äventyrserie om ett coolt team arkeologer - perfekt utgångspunkt för att jag ska gilla serien.
Den har även bl.a. Eric Balfour, Cobie Smulders (HIMYM) och Arnold Vosloo (Mumien, 24) som regulars, och det är inte dåligt.
Pilotavsnittet var bra tyckte jag. Schyst fartfyllt med deffinitiv potential.
Dock las den ner under säsong så det blev bara 13 avsnitt, men med min nya syn på serier - att det inte gör något om dom är korta eller plötsligt nerlagda, för man kan ändå få ut något utav att se dom - så ska jag se alla avsnitt.
Så såg jag även första avsnittet av
Earth: Final Conflict. Den serien har ju garanterat gått på svensk tv någon gång, men jag har aldrig sett något utav den och kännde att den kanske hade det där spännande som jag längtar efter att hitta.
Den visade sig vara ganska spännande, och förmodligen den av dom tre serierna som jag är mest sugen på nästa avnsitt utav. 5 säsonger finns det, vilket är trevligt.
Jag har även laddat hem första avsnitten av
Harsh Realm,
The Adventures of Brisco County Jr och
Nightmare Cafe och håller på att ladda hem
Adventure Inc,
Vengeance Unlimited och
Total Recall 2070.
Jag samlar för tillfället på nerlagda (lite äldre och ofta korta) serier av genrerna sci-fi, äventyr, fantasy, skräck och gärna övernaturligt och så.
Förslag tas gärna emot.