Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » ons mar 19, 2008 14:11

Manuset till McSpaced-piloten recenseras

Tim is now Ben, Daisy is now Apryl (the spelling with the 'y' drives me up the fucking wall), and both are looking for an apartment. Ben's been kicked out by his hot Japanese girlfriend Yumi who is cheating on him with his former-friend Clinton (couldn't shorten this to just "Clint"?).

Hewing so close to the original, it's unsurprising that the script doesn't suck. When you watch the Ethan Hawke version of "Hamlet", yeah, it's nowhere near as brilliant as Shakespeare intended it, but it's still "Hamlet".

But then came page 23.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » ons mar 19, 2008 14:36

caffeineaddict skrev:En annan tanke är ju att ta dagens fräscha avsnitt av populära serier som du ändå ser (t.ex. dagens HIMYM) nånannanstans ifrån och seeda det med hjälp av HIMYM-torrenten på BitMe ett tag. Sånt borde du få en del upload på, för det kommer ju in folk allteftersom de första 24 timmarna efter att ett avsnitt har sänts och vill ha det.

Det är ett bra sätt att få upp ration på i början, dessutom att sen seeda säsongspackar, och även dvdrippar, men säsongspackar är ju avsnitt du lätt kan få tag på från annat håll och sen boosta din ratio med där. Min ratio lever på säsongspackar och dvdrippar.

Det går också att få upload credits med tävlingar i forumet, men det där är mer en långsam process. Jag väntar fortfarande på en hög credit från en tävling som slutade för flera månader sedan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » ons mar 19, 2008 16:16

Jag har hängt lite på SVT Play i dagarna och sett alla hittills visade (6 av 13) avsnitt av Klass 9A. Jag gillar upplägget, påminner om Malmvägen som jag verkligen gillade. Klass 9A är inte lika bra, men ändå sevärt om man gillar program om ungdomar. Jag gillar musiken också.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tob » ons mar 19, 2008 18:04

Glorificus skrev:Jag har hängt lite på SVT Play i dagarna och sett alla hittills visade (6 av 13) avsnitt av Klass 9A. Jag gillar upplägget, påminner om Malmvägen som jag verkligen gillade. Klass 9A är inte lika bra, men ändå sevärt om man gillar program om ungdomar. Jag gillar musiken också.


Det har jag "försökt" att se på tvn. Riktigt synd att kvaliten genom Svt Play blir så dålig via tv-outen. Hursom, har missat 2 avsnitt tror jag, men tycker också det är rätt bra. Svårt att säga hur mycket som är regisserat men det mesta blir/känns så äkta. Skolsituationen i Sverige känns ju överlag väldigt medioker. Minns en scen från första delen, ett seminarium, då de ordinarie lärarna mer eller mindre säger att eleverna är så duktiga och intresserade. Fick en känsla av att man slog ifrån säg väldigt och accepterat att eleverna inte sköter sig, inte undra på att det går uför med skolan....när lärarna har den attityden.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » ons mar 19, 2008 19:07

Illyria skrev:
caffeineaddict skrev:En annan tanke är ju att ta dagens fräscha avsnitt av populära serier som du ändå ser (t.ex. dagens HIMYM) nånannanstans ifrån och seeda det med hjälp av HIMYM-torrenten på BitMe ett tag. Sånt borde du få en del upload på, för det kommer ju in folk allteftersom de första 24 timmarna efter att ett avsnitt har sänts och vill ha det.

Det är ett bra sätt att få upp ration på i början, dessutom att sen seeda säsongspackar, och även dvdrippar, men säsongspackar är ju avsnitt du lätt kan få tag på från annat håll och sen boosta din ratio med där. Min ratio lever på säsongspackar och dvdrippar.

Det går också att få upload credits med tävlingar i forumet, men det där är mer en långsam process. Jag väntar fortfarande på en hög credit från en tävling som slutade för flera månader sedan.


Mmm. Det är dock en långsam process. Det lutar nog fortfarande mot att jag köper credits.
Men det känns som om balansen på sidan hamnat fel eller nåt. Jag antar för att det är så begränsat med användare att sällan nya kommer in och vill ladda ner och istället vill alla ladda upp. Och helt nya avsnitt av serier är det också få som laddar ner, för ingen vill slösa på sin ratio .

_________________________________________________________________

Igår började jag se tre nya serier:

The Secret Adventures of Jules Verne är en kanadensisk serie från 2000 med en brilliant premiss: Jules Verne skrev inte bara böckerna En världsomsegling under havet, Jorden runt på 80 dagar, och Resan till jordens medelpunkt, han även upplevde dom.
Det är fantastisk, någonting som jag själv skulle komma på, så jag hade höga förväntningar när jag såg den.
Det var inte så bra som jag väntat mig. Den utspelar sig på 1800-talet i Frankrike (trots att ingen pratar franska) och med en del coola sci-fi-element. Två avsnitt såg jag, och även om det inte gjorde mig beroende vill jag helt klart se mer.
Det gjordes bara en säsong på 22 avsnitt, så det är värt att se om man gillar den sortens grej.

Veritas: The Quest. Den här serien minns jag från när den gick 2003, det var nämligen min första säsong med bittorrent. Jag minns när jag gick in på någon sida och laddade hem helt nya avsnitt av mina serier; Buffy, Angel och Smallville var typ det jag laddade hem i början. Jag såg aldrig Veritas då, förutom kanske introt på något avsnitt.
Den är en action/äventyrserie om ett coolt team arkeologer - perfekt utgångspunkt för att jag ska gilla serien.
Den har även bl.a. Eric Balfour, Cobie Smulders (HIMYM) och Arnold Vosloo (Mumien, 24) som regulars, och det är inte dåligt.
Pilotavsnittet var bra tyckte jag. Schyst fartfyllt med deffinitiv potential.
Dock las den ner under säsong så det blev bara 13 avsnitt, men med min nya syn på serier - att det inte gör något om dom är korta eller plötsligt nerlagda, för man kan ändå få ut något utav att se dom - så ska jag se alla avsnitt.

Så såg jag även första avsnittet av Earth: Final Conflict. Den serien har ju garanterat gått på svensk tv någon gång, men jag har aldrig sett något utav den och kännde att den kanske hade det där spännande som jag längtar efter att hitta.
Den visade sig vara ganska spännande, och förmodligen den av dom tre serierna som jag är mest sugen på nästa avnsitt utav. 5 säsonger finns det, vilket är trevligt.

Jag har även laddat hem första avsnitten av Harsh Realm, The Adventures of Brisco County Jr och Nightmare Cafe och håller på att ladda hem Adventure Inc, Vengeance Unlimited och Total Recall 2070.

Jag samlar för tillfället på nerlagda (lite äldre och ofta korta) serier av genrerna sci-fi, äventyr, fantasy, skräck och gärna övernaturligt och så.
Förslag tas gärna emot.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons mar 19, 2008 19:13

LWes skrev:Men det känns som om balansen på sidan hamnat fel eller nåt. Jag antar för att det är så begränsat med användare att sällan nya kommer in och vill ladda ner och istället vill alla ladda upp. Och helt nya avsnitt av serier är det också få som laddar ner, för ingen vill slösa på sin ratio .


Nu när jag kommit över en nivå och fått sådan pass stark ratio (strax över 5.0: 720 GB ner, 3,5 TB upp) att jag faktiskt laddar ner allt därifrån, bara för att jag blivit bortskämd med att det går så fort. Och det skadar mig ju inte direkt heller längre. Men det är iofs redan ner från 6.0 eller nåt liknande innan jag tappade hårddisken i golvet, för nu seedar jag ju inte något längre (alla TV-serier försvann) utan allt jag tar ner tär på ration. Ser fram emot att få den nya datorn och börja bygga upp samlingen/seedningen på nytt.

Men i början är det ganska mycket så, ja. Som sagt, för mig släppte det efter ett tag.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » ons mar 19, 2008 19:22

Jag har laddat ner i stort sett allt därifrån sedan jag fick ett konto. Det var bara att undvika stora saker i början, annars var det inga problem vad jag kan minnas.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » ons mar 19, 2008 19:36

LWes: Jeremiah? Earth 2?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons mar 19, 2008 20:20

Illyria skrev:LWes: Jeremiah? Earth 2?

Earth 2 såg jag i sommras. Jeremiah har jag på hårddisken ;)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons mar 19, 2008 22:26

David Cross och Bob Odenkirk tillbaka på HBO!!! :eek:

Cross skrev:HBO has officially picked up the pilot Bob and I pitched them and wrote. We should be shooting in LA in the beginning of MAY. We'll keep you posted on exactly when and where (we'll have room for 150 audiencers). We are both very, very excited about it and feel it's really strong and important to the health of America. We know that America is hurting right now and old people like to say that 'Laughter's the best medicine' So, keep hope old people, an injection of 10cc's of funny is about to be shot all up in your funny bones!


http://www.bobanddavid.com/2008/03/we_did_it.html#more


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons mar 19, 2008 22:38

:extas: FUCK YEAH! :popcorn:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » ons mar 19, 2008 22:45

:popcorn: :popcorn:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav poser » ons mar 19, 2008 23:51

Det är nu man ska ha en ko-gif som sprutar mjölk över hela stället.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre mar 21, 2008 11:58

Men, åååååååh... nu är In Treatment 1.39 släppt, men fortfarande har man inte sett till 1.38.... frustration!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre mar 21, 2008 17:45

Okej att det föll samman lite på slutet, men South Park 12.02 var fan smärtsamt ondskefullt och samtidigt medlidande på ett konstigt sätt. När de är bra är de så jävla bra. Och den här säsongen har börjat riktigt fint!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » fre mar 21, 2008 20:14

caffeineaddict skrev:Okej att det föll samman lite på slutet, men South Park 12.02 var fan smärtsamt ondskefullt och samtidigt medlidande på ett konstigt sätt. När de är bra är de så jävla bra. Och den här säsongen har börjat riktigt fint!

South Park är en av mina favoritserier och förra säsongen innehöll väldigt många jättebra avsnitt, men jag är inte imponerad med början av denna.
Tyckte 12x02 var en av dom tråkigaste avsnitten av hela serien. Väldigt lite kul i den.
12x01 var ganska roligt, det var det, men inte så som många avsnitt förra säsongen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre mar 21, 2008 21:44

12.02 var ju onekligen ganska mycket mörkare än mycket annat de gjort. Alltså, mycket har varit mörkt, men oftast med en större dos humor. Det här sved fan ibland, nästan till obehaglighetens gräns. Vilket var oväntat, men ganska välkommet IMHO. Sen så slarvade de bort det lite sista fem minuterna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » fre mar 21, 2008 22:00

caffeineaddict skrev:Sen så slarvade de bort det lite sista fem minuterna.

Jag tyckte nog tvärtom att det var på slutet det började bli kul :D
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » lör mar 22, 2008 1:04

LWes skrev:
caffeineaddict skrev:Sen så slarvade de bort det lite sista fem minuterna.

Jag tyckte nog tvärtom att det var på slutet det började bli kul :D


Jag brukar inte se South Park jag tycker inte om det men jag var tvungen att se detta...Fyfan vilket bra avsnitt HAHAHA :D
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » lör mar 22, 2008 21:23

Är det någon som sett första delarna av John Adams och kan ge ett utlåtande? Vet inte om jag ska ge mig på att se serien nu eller samla alla avsnitten på hög, om den är riktigt bra kan jag börja se den på en gång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » mån mar 24, 2008 0:12

In Treatment 1.38 äntligen släppt, tre dagar försent! :) I can get my weekly dosage of emotional pain!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » mån mar 24, 2008 13:06

caffeineaddict skrev:I can get my weekly dosage of emotional pain!

Din plan är att hela tiden skriva små saker om In Treatment som gör att jag känner att jag MÅSTE se och tillslut inte har något val, eller hur?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » mån mar 24, 2008 13:17

The Buffster skrev:
caffeineaddict skrev:I can get my weekly dosage of emotional pain!

Din plan är att hela tiden skriva små saker om In Treatment som gör att jag känner att jag MÅSTE se och tillslut inte har något val, eller hur?


Jupp! :) Is it working?

Men jag har inte sett förra veckans än själv, det kommer bli en del bussåkande den här veckan och den känns rätt buss-säker iom att det bara är folk som pratar. Minns alla förskräckta blickar jag fick från tanten bredvid under Damages blodigaste scener under en bussfärd. :) Lite roligt, men också smått distraherande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » mån mar 24, 2008 13:21

caffeineaddict skrev:Jupp! :) Is it working?

Ja helt klart, jag menar det är ju få saker jag gillar lika mycket som emotional pain.

Jag har ju egentligen inte tid, men jag känner att snart måste jag faktiskt se In Treatment. Jag känner mig rätt säker på att jag skulle älska.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » mån mar 24, 2008 13:23

The Buffster skrev:
caffeineaddict skrev:Jupp! :) Is it working?

Ja helt klart, jag menar det är ju få saker jag gillar lika mycket som emotional pain.


Samma här.

...

Vi är ganska konstiga, eller hur?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » mån mar 24, 2008 13:25

caffeineaddict skrev:Vi är ganska konstiga, eller hur?

Haha, ja kanske, men vi är också fantastiska så det gör nog inget.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » mån mar 24, 2008 13:28

The Buffster skrev:
caffeineaddict skrev:Vi är ganska konstiga, eller hur?

Haha, ja kanske, men vi är också fantastiska så det gör nog inget.


Det är du och alla andra här som är så fantastiska att jag tror jag mest bara blir fantastisk by association. :lovebunnier:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » mån mar 24, 2008 13:46

Illyria skrev:Är det någon som sett första delarna av John Adams och kan ge ett utlåtande? Vet inte om jag ska ge mig på att se serien nu eller samla alla avsnitten på hög, om den är riktigt bra kan jag börja se den på en gång.


Matt Roush har och säger i sitt uttalande om HBO:

I wouldn't lose hope yet for any network that can get behind something as magnificent as John Adams, but there's no question that HBO has some serious image problems to overcome.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån mar 24, 2008 22:20

The Colour of Magic part 1. Visst, allt är inte exakt som i böckerna, men who gives a flying fuck? Inte ens böckerna är som böckerna. Det fungerar. Jag var lite skeptisk innan till David Jason som Rincewind -- men det enda problemet jag har med castingen nu är att han var med i Hogfather som en annan roll. Det är jävligt störande i och med att karaktärer återkommer.

Lite klonkigare specialeffekter än Hogfather, det känns lite billigare. Inte för att det gör något egentligen.

Jeremy Irons for the fucking win! Ooook.

Tecken ett på att det är en fantasy/science fiction-serie av relativ lite budget: Tim Curry.

Jag gillar, och då är de två första böckerna i mitt tycke de svagaste. Det känns som om att de fått till en handling ur röran. Känns i varje fall, vet inte om det faktiskt finns en.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tis mar 25, 2008 0:39

Hey, om någon lyckades få lite handling ur Douglas Adams så ska det inte vara svårt att få lite handling ur tCoM och tLF.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron