Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » mån feb 11, 2008 19:25

Jag såg långfilmspiloten till Intelligence igår. Det var helt okej, Matt Frewer utan hemskt dålig australiensisk accent och den presenterade intressanta gråskalor och rygghugg. Den kändes lite blek ibland bara, men jag hoppas själva serien hamrar bort sådant. Så än så länge en bra bit ifrån The Bru:s hyllningar. Men han har å andra sidan inte så fel i slutändan om något så...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HippieSpellan » tis feb 12, 2008 13:40

nu ska jag ge mig in på första avsnittet av Welcome to the captaion
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav poser » tis feb 12, 2008 13:40

HippieSpellan skrev:nu ska jag ge mig in på första avsnittet av Welcome to the captaion


Don't do it!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav HippieSpellan » tis feb 12, 2008 13:48

då måste jag. och jag kommer älska det tydligen.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav noike » tis feb 12, 2008 13:48

poser skrev:
HippieSpellan skrev:nu ska jag ge mig in på första avsnittet av Welcome to the captaion

Don't do it!

Så det är inte bra? Stackars Jeffrey Tambor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » tis feb 12, 2008 13:51

noike skrev:
poser skrev:
HippieSpellan skrev:nu ska jag ge mig in på första avsnittet av Welcome to the captaion

Don't do it!

Så det är inte bra? Stackars Jeffrey Tambor.


Det är inte direkt Arrested Development

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » tis feb 12, 2008 13:52

Ewww. Såg vid googling att Chris Klein var med. Äckligt!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sp1keout » tis feb 12, 2008 17:24

noike skrev:Äckligt bra!


Medhåll
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis feb 12, 2008 17:37

sp1keout skrev:
noike skrev:Äckligt bra!

Medhåll

Du är i fel tråd. Friday Night Lights har en egen tråd.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sp1keout » ons feb 13, 2008 18:24

noike skrev:
sp1keout skrev:
noike skrev:Äckligt bra!

Medhåll

Du är i fel tråd. Friday Night Lights har en egen tråd.


Väl talat. Du är Tim Riggins!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tor feb 14, 2008 2:15

Började titta på Blackpool igår, men vet inte om det finns någon tråd. Ska se efter innan jag börja stöka till den här.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tor feb 14, 2008 2:17

sfinx skrev:Började titta på Blackpool igår, men vet inte om det finns någon tråd. Ska se efter innan jag börja stöka till den här.

Nej, finns ingen egen tråd.

Jag är en hemskt dålig människa för jag har bara sett första avsnittet fortfarande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tor feb 14, 2008 2:26

noike skrev:
sfinx skrev:Började titta på Blackpool igår, men vet inte om det finns någon tråd. Ska se efter innan jag börja stöka till den här.

Nej, finns ingen egen tråd.

Jag är en hemskt dålig människa för jag har bara sett första avsnittet fortfarande.

Det gick på statlig tv förut, då såg jag fem minuter av några då och då, det är en ondare behandling av en tvserie.
Jag har bara sett två, och jag blir så arg på mig själv för att jag sitter och hoppas att Rippley ska bli snäll hela tiden. Fattar inte varför. Det är bra, men det tar lite tid att vänja sig vid formen kriminal/social/drama/musikal variant.
Ska se ett till innan jag lägger mig.

Edit: Det roliga är att jag kom vagt ihåg från mina fem minuter, är att det fanns en polis som såg bra ut i Blackpool. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tor feb 14, 2008 2:38

sfinx skrev:Edit: Det roliga är att jag kom vagt ihåg från mina fem minuter, är att det fanns en polis som såg bra ut i Blackpool. :)

:D Veckans understatement men bra minne.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tor feb 14, 2008 2:43

noike skrev:
sfinx skrev:Edit: Det roliga är att jag kom vagt ihåg från mina fem minuter, är att det fanns en polis som såg bra ut i Blackpool. :)

:D Veckans understatement men bra minne.

Minst sagt. Den mannen står på min "lista".
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav wyndham » tor feb 14, 2008 17:14

Mycket nöjd med mitt köp av Simpsons s 8. Jag tror att det blir den sista i samlingen eftersom serien börjar sitt stora fall efter det.

Åttan innehåller klassiska möten som Skinner och Edna Krabapels förbjudna romans, Lisa och Nelsons än mer förbjudna dito, samt återföreningen mellan Sideshow Bob och hans bror Cecil i avsnittet "Brother from Another Series".
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » tor feb 14, 2008 17:16

Håller med Staffan, S8 var guld. Såg precis färdigt den jag med. Tror dock jag tänker fortsätta köpa t.o.m. S10 eftersom jag har de där plasthuvvena och det känns fel att inte ha hela familjen. :P


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tor feb 14, 2008 17:35

Nian har absolut sina höjdpunkter, även om "dramat" ofta funkar bättre än komedin. "The Cartridge Family", "Lisa the Skeptic" och "The Joy of Sect" är kul även om de är väl predikande, "The Principal and the Pauper", "Lisa The Simpson" och "This Little Wiggy" är fina karaktärsavsnitt, och så har vi "Natural Born Kissers" (Homer/Marge=OTP!), "Trash of the Titans" och "King of the Hill" som bara är kul. (Jo, jag tar Simpsons på alldeles för stort allvar.)

Tian har jag inte sett på åratal, borde nog sno åt mig den där snygga DVD-boxen medan den är billig. Där finns ett par bra avsnitt även om det har börjat gå utför på allvar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav The Buffster » tor feb 14, 2008 17:49

Även om jag i och för sig tycker att säsong 7 och 8 är bland seriens absolut bästa eftersom dom känns så väldigt uttänkta (vilket också framkommer på kommentarspåren med Bill och Josh) så har jag kommit fram till att jag inte håller med om den allmänna uppfattningen att serien tappade drastiskt i kvalitet efter det. Visst, den är knappast lika bra nu som den var då men det känns mer som en successiv försämring. Både säsong 9 och 10, som jag såg om rätt nyss när dom släpptes på dvd, innehåller guldavsnitt (precis som Björn påpekar). Dessutom är säsongerna lätt värda att köpa om så bara för kommentarspåren. Säsong 10 har några av dom allra bästa. Bland annat ett om vad som hände när Matt Selman råkade kalla East St. Louis för "a crack ridden slum". Så sjukt roligt. Och ett när George Meyer säger joink, som är det sötaste jag hört någonsin.

Åh. Simpsons kommentarspår. Bästa som finns nästan.

Jag däremot tar inte Simpsons på för stort allvar. ;)

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav wyndham » tor feb 14, 2008 18:32

Jag köpte säsong 6, le piece de resistance, inför långfilmen. Det fick mig att ta serien på lite större allvar än tidigare. Guldåldern är för mig 5-7, men samlingen har vuxit till 3-8.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav sfinx » fre feb 15, 2008 11:48

Spoiler hela Blackpool:
Det slog mig inte förrän i sista avsnittet hur mycket Shakespearekänsla det fanns i karaktärerna, antagligen för att det var en sån Shakespeareaslutning där alla finner sin plats och kärleken segrar. Emellanåt har personerna varit väldigt mänskliga och orationella som sig bör, och trots att Blackpool har varit mycket som en scen så har det inte känts fejkat, även när människor har börjat dansa på gatorna vilket i sig aldrig är naturligt, men när man vant sig vid det känns det som att så ska det ju vara.
Jag var dum som inte tittade ordentligt på det här när det gick i svt, men å andra sidan är jag glad att jag har sett det nu. Det lämnar en lika glad känsla i magen, som det lämnade en lite lessen känsla innan allt ordnat upp sig i Blackpoool.

Mycket av musiken hade jag inte hört förut, antagligen för att jag aldrig varit ett fan av varken Presley eller sextiotalsschlager, men där fanns några åttiotalslåtar som jag kände igen. En (sextiotal?)sång i slutet på näst sista avsnittet skulle vara suverän i någon form av covervariant och jag hoppas någon har gjort en bra version.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » mån feb 18, 2008 23:21

Knight Rider (2008)
Mjäe. Inte så bra som man hade kunnat hoppas, inte så usel som jag förväntat mig. Den här piloten dras ner av detaljer som bäst lämnats kvar på 80-talet men hålls uppe av val som kan utvecklas till någonting intressant. Nye bilföraren är dagssåpemodellig men, tror jag, inte en dålig skådis, definitivt bättre än Hasselhoff någonsin var (som gör en rätt pinsam lite gästroll, undrar om han verkligen var helt nykter där) och jag tror dom största problemen med honom låg i karaktären. För den delen inga obotliga problem.

Synd att Will Arnett inte kunde vara med - konflikt med röstuppgifter för reklam åt annat bilmärke - i slutändan, fast Val Kilmer är ingen dålig ersättare, hans torrhet passar perfekt för KITT.

Även om jag personligen hade gjort en hel del annorlunda, och det finns saker som känns obotliga, tänker jag ge Knight Rider några avsnitt om den kommer förbi pilotstadiet. Tillräckligt underhållande, tillräckligt mycket utrymme för rejäl bättring, för att det ska vara värt det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis feb 19, 2008 21:18

Det låter bra med Knight Rider. Jag ska nog ladda hem orginalserien när jag får min nya externa hårddisk, och så kan jag se den innan den här nya serien förhoppningsvis blir en serie, för den hade rba tittarsiffror, så man kan ju hoppas.

Jag såg första avsnittet av THE EQUALIZER igår, och det andra avsnittet nyss.
Lite skum serie, den handlar om en medelålders man som som är cool och hjälper folk. En hel del Burn Notice-vibbar, så jag googlade serierna tillsammans och det verkar som fler har sett likheterna och jämfört dom.
Musiken är nog det bisarraste jag hört som bakgrundsmusik i en serie. Det låter som en mobiltelefonringsignal. Lite som det där i Närkontakt av Tredje Graden.
Anledningen att jag ville se serien var nog för att Keith Szarabajka är med. Han var inte med i första avsnittet men han var med i det andra. Konstigt att se honom i den rollen, typ en ung vild medhjälpare till the Equalizer.
Tyckte första avnsittet var lite segt men det andra var ganska bra, det är charmigt på något sätt. Såg ett avnsitt av Beauty and the Beast innan, och serier förr var annorlunda... Både på bra och dåligt.
The Equalizer är 88 avsnitt. Jag vill ju ta mig igenom serien... Hoppas jag gör det!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis feb 19, 2008 21:22

LWes skrev:Jag såg första avsnittet av THE EQUALIZER igår, och det andra avsnittet nyss.

Edward Woodward! Vilket påminner mig om att jag måste försöka hitta Callan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » tis feb 19, 2008 22:24

LWes skrev:Jag såg första avsnittet av THE EQUALIZER igår, och det andra avsnittet nyss.
...
Tyckte första avnsittet var lite segt men det andra var ganska bra, det är charmigt på något sätt. Såg ett avnsitt av Beauty and the Beast innan, och serier förr var annorlunda... Både på bra och dåligt.
The Equalizer är 88 avsnitt. Jag vill ju ta mig igenom serien... Hoppas jag gör det!

Vad roligt att du hittar "mina" gamla serier. Jag brukade alltid se the Equalizer på tv, tyckte det var bra då. Undrar om jag skulle gilla det idag. Som du säger förändras serier, och somligt åldras ju väldigt.

När jag var liten såg jag en serie som på svenska hette Larmet går.
http://www.imdb.com/title/tt0068067/
Det var den bästa serien! ALLA såg den, mina föräldrar missade aldrig ett avsnitt. Så såg jag ett avsnitt långt senare i vuxen ålder. Ojojoj vad dåligt jag tyckte det var.... Kanske den är "bra" igen nu?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » tis feb 19, 2008 22:28

The Equalizer har jag velat se om i evigheter, eller åtminstone sedan jag upptäckte The Wicker Man (originalet, för helvete, kom inte dragandes med nån sablans Nicolas Cage-driven remakeskit, okej? OKEJ!). Vet inte hur mycket jag såg, ett gäng avsnitt på TV3 tidigt 90-tal, och jag kommer inte ihåg mycket mer än temamusiken och att jag tyckte det var skitbra. Nu vet jag att att Edward Woodward är Edward Woodward, så det håller nog än.

Att jämföra med Burn Notice har jag inte tänkt på själv och det gör mig bara mer omtittarsugen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons feb 20, 2008 0:42

Kul att folk känner till The Equalizer. Det gjorde inte jag tidigare...

Fick för övrigt i dag reda på att det 2003 gjordes en pilot för "Young MacGyver"! Med Jared Padalecki i huvudrollen!!
Det blev ju uppenbarligen ingen serie utav det men dom spelade in ett pilotavsnitt. Jag har nog aldrig hört talas om det tidigare, men det låter ju jättekul!
Jag skulle väldigt gärna vilja se den, tyvärr verkar den inte finnas att få tag på, bara en del klipp, och jag gillar inte klipp, jag vill se hela avsnittet... :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » fre feb 22, 2008 17:52

Nytt avsnitt av The Guild!. Ni vet, webisoderna av och med Felicia Day. Detta är avsnitt #7, och var riktigt kul. Och det finns med en homage till en känd 80-tals film med spöken i... Hittar ni den? :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav wyndham » lör feb 23, 2008 18:20

the office uk
Den där David Brent ska då alltid gå lite för långt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » sön feb 24, 2008 10:43

Staffan: Spoilerblock för det? Verkligen? :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron