Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » lör nov 10, 2007 14:31

Är det bara jag som ser på Ugly Betty?
Aja, senaste avsnittet iaf var riktigt roligt. Jag älskar Amanda, hon och Marc är förmodligen seriens starkaste karaktärer (även Wilhelmina tycker jag är riktigt underhållande).
(spoiler 2x07) När Amanda sjöng Milkshake i kyrkan, ja jag dog nästan här :D
Och Hallelujah på slutet, fint!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » sön nov 11, 2007 2:07

madskellig skrev:Det absolut bästa med strejken hittils är ju att den har gjort Joss till en bloggare

Joss, en svartfot?!?!?!?!?!!!!! :eek:

CSI 8x06
Crossover med Without a Trace. Eller åtminstone Malone gästar Las Vegas, har inte kommit så långt än. Fantastiskt. Jag älskar Anthony LaPaglia.

redigerat för att tillägga: Jodå, det är en fullfjädrad crossover och avslutningen avslutas i WaT 6x06. Tänkte att alltid är det nån som har nytta av den informationen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » sön nov 11, 2007 16:29

adolvsson skrev:CSI 8x06
Crossover med Without a Trace. Eller åtminstone Malone gästar Las Vegas, har inte kommit så långt än. Fantastiskt. Jag älskar Anthony LaPaglia.

redigerat för att tillägga: Jodå, det är en fullfjädrad crossover och avslutningen avslutas i WaT 6x06. Tänkte att alltid är det nån som har nytta av den informationen.


Jag älskar Without a Trace!!! :) Det där lät jätteintressant, men jag måste börja äta CSI S08 faktiskt.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön nov 11, 2007 22:21

Men Behaving Badly 5.07: Gary!! NOOO! Jag hade aldrig trott att han skulle kunna vara otrogen. Visst, Garys och Dorothys förhållande är väldigt underligt, men ändå... Blev lite besviken nu. Ska bli spännande att se S6 nu, men jag hittar tyvärr inga fungerande torrents. Har fått ner 6.06 that's it. Vill se fortsättningen nu!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön nov 11, 2007 22:30

AKS skrev:Ska bli spännande att se S6 nu, men jag hittar tyvärr inga fungerande torrents. Har fått ner 6.06 that's it. Vill se fortsättningen nu!

Oh, noes!

adolvsson: CSI + without a trace + ordet "fantastiskt"? Du är sjuk. SJUK! Du är skitnära en intervention nu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön nov 11, 2007 22:36

noike skrev:adolvsson: CSI + without a trace + ordet "fantastiskt"? Du är sjuk. SJUK! Du är skitnära en intervention nu.

Javafan, jag älskar verkligen Anthony LaPaglia...

... med det sagt var CSI-avsnittet bra men hamnar inte på någon topplista och sammanhängande avsnitt av WaT var något av en besvikelse eftersom dom inte nått upp till första två-tre säsongernas (dom jag följde) kvalité...

... fast Anthony LaPaglia är ju alltid Anthony LaPaglia.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån nov 12, 2007 19:17

En fråga om Men Behaving Badly. Jag har lite problem med Last Orders...

Jag har fått ner tre avsnitt:

Performance
Gary in Love
Delivery

Sen har jag även fått ner ett avsnitt som verkar vara 1½ timme som i nedladdningarna bara kallas "Last Orders". Är det avsnittet från 1999 som på IMDb kallas "The Naughty Boys"? Förvirring = total.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån nov 12, 2007 19:31

AKS skrev:En fråga om Men Behaving Badly. Jag har lite problem med Last Orders...

Jag har fått ner tre avsnitt:
Performance
Gary in Love
Delivery

Sen har jag även fått ner ett avsnitt som verkar vara 1½ timme som i nedladdningarna bara kallas "Last Orders".

Last Orders är en ned- och ihopklippning av de tre ovanstående avsnitten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån nov 12, 2007 19:54

Ah, okej. Då ser jag inte den mao. Tack!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån nov 12, 2007 20:04

Har du fått tag på de andra s6-avsnitten? Och julspecialen?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån nov 12, 2007 20:13

Julspecialen var en av de första MBH-saker jag fick ner efter att jag insåg att jag ville se allt (efter något avsnitt av S3 alltså). S6 är på väg ner på extremt långsamt sätt (emule), 6.04 och 6.05 kvar. Så jag har börjat se S6 nu och hoppas jag hinner få ner de två kvarvarande avsnitten ikväll. Datorn har stått på i två dygn nu och jag börjar bli less på fläktljudet. :)
Senast redigerad av AKS mån nov 12, 2007 20:51, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån nov 12, 2007 20:15

Bra. Då slipper jag misslyckas med att rippa avsnitten i några timmar -- vilket jag annars hade funderat på att erbjuda för att hjälpa till.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån nov 12, 2007 20:51

Det var snällt av dig att kunna tänka dig att misslyckas med att rippa i några timmar för min skull. Tack!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » mån nov 12, 2007 21:24

AKS skrev:Det var snällt av dig att kunna tänka dig att misslyckas med att rippa i några timmar för min skull. Tack!


Inte för att lägga ord i Nicklas mun, men vad gör man inte för andra bf:are? :)

Edit: Och det här uttalandet kommer jag nog att få äta upp...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav adolvsson » mån nov 12, 2007 21:27

herdware skrev:Inte för att lägga ord i Nicklas mun, men vad gör man inte för andra bf:are? :)

Edit: Och det här uttalandet kommer jag nog att få äta upp...

Åh, jag vet nog vad du kan få äta upp... höhöhö... 8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån nov 12, 2007 21:36

AKS skrev:Det var snällt av dig att kunna tänka dig att misslyckas med att rippa i några timmar för min skull. Tack!

Det är ju inte som om att det är fysiskt krävande direkt. Ångmaskinsdatorer må se coola ut, men det är inget jag vill arbeta med.

herdware skrev:Inte för att lägga ord i Nicklas mun, men vad gör man inte för andra bf:are? :)
Edit: Och det här uttalandet kommer jag nog att få äta upp...

...alla möjligheterna till svar på det här, jag kan inte bestämma mig för vilket.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » mån nov 12, 2007 21:40

adolvsson skrev:
herdware skrev:Inte för att lägga ord i Nicklas mun, men vad gör man inte för andra bf:are? :)

Edit: Och det här uttalandet kommer jag nog att få äta upp...

Åh, jag vet nog vad du kan få äta upp... höhöhö... 8)


Feven... I R not suprizd :D
noike skrev:
herdware skrev:Inte för att lägga ord i Nicklas mun, men vad gör man inte för andra bf:are? :)
Edit: Och det här uttalandet kommer jag nog att få äta upp...

...alla möjligheterna till svar på det här, jag kan inte bestämma mig för vilket.


Är du ringrostig?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » mån nov 12, 2007 21:43

Nej, tvärt om, jag blev överväldigad. Kommer ta år att sortera svaren mentalt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » mån nov 12, 2007 21:45

noike skrev:Nej, tvärt om, jag blev överväldigad. Kommer ta år att sortera svaren mentalt.

Så jämra många kan det inte vara...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » mån nov 12, 2007 21:49

herdware skrev:
noike skrev:Nej, tvärt om, jag blev överväldigad. Kommer ta år att sortera svaren mentalt.

Så jämra många kan det inte vara...

Jag hade några "blä, skitsnack i min mun smakar bajs", några av mer sexuell feven-natur på både före och efter edit:en. Men visst, kanske en smärre överdrift tidigare men de var tvåsiffrigt. (Alla var inte speciellt bra alls, men sådant bryr man sig ju inte om.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » tis nov 13, 2007 21:20

Trevliga nyheter för omväxlings skull mitt i strejken: FX har gett Damages två säsonger till!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » tis nov 13, 2007 21:21

CheeseGuy skrev:Trevliga nyheter för omväxlings skull mitt i strejken: FX har gett Damages två säsonger till!

:eek: Jag bänkar mig redan nu. :popcorn:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tis nov 13, 2007 21:25

CheeseGuy skrev:Trevliga nyheter för omväxlings skull mitt i strejken: FX har gett Damages två säsonger till!

Cheese, jag blir så glad att jag skulle kunna hångla upp dig mot närmaste vägg. Lovin' the messenger, I am!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » tis nov 13, 2007 21:42

adolvsson skrev:
CheeseGuy skrev:Trevliga nyheter för omväxlings skull mitt i strejken: FX har gett Damages två säsonger till!

Cheese, jag blir så glad att jag skulle kunna hångla upp dig mot närmaste vägg. Lovin' the messenger, I am!


\o/

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Eatthemeat » tis nov 13, 2007 22:39

Såg precis första avsnittet av Flight of the conchords, har ALDRIG skrattat så mycket åt en komediserie! Bäst! :D
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.


I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby
 
Inlägg: 781
Blev medlem: 10 feb 2007

Inläggav The Buffster » tis nov 13, 2007 22:57

Eatthemeat skrev:Såg precis första avsnittet av Flight of the conchords, har ALDRIG skrattat så mycket åt en komediserie! Bäst! :D

YAY! Jag älskar Flight of the Conchords. Jag var skeptisk innan, men min lillebror övertalade mig att vi skulle börja se och oj så tacksam jag är för det. Sjukt rolig serie.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Eatthemeat » ons nov 14, 2007 10:40

The Buffster skrev:
Eatthemeat skrev:Såg precis första avsnittet av Flight of the conchords, har ALDRIG skrattat så mycket åt en komediserie! Bäst! :D

YAY! Jag älskar Flight of the Conchords. Jag var skeptisk innan, men min lillebror övertalade mig att vi skulle börja se och oj så tacksam jag är för det. Sjukt rolig serie.

Jag höll på att dö när de hade robotsången i första avsnittet "We used poisonous gasses, we poisoned their asses. The humans are dead" Ha ha ha! Gissa om jag kommer att sitta klistrad framför canal + varje måndag från och med nu...
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.


I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby
 
Inlägg: 781
Blev medlem: 10 feb 2007

Inläggav caffeineaddict » ons nov 14, 2007 10:51

Jag måste se Conchords! Snart! Den ligger ju bara här på datorn och väntar, men det gör ju (som bekant) ganska många andra serier också...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons nov 14, 2007 11:26

Eatthemeat skrev:Jag höll på att dö när de hade robotsången i första avsnittet "We used poisonous gasses, we poisoned their asses. The humans are dead"

- We no longer say yes. Instead we say "affirmative".
- Yes, affirmative.


Lööövs it.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Eatthemeat » ons nov 14, 2007 14:45

adolvsson skrev:
Eatthemeat skrev:Jag höll på att dö när de hade robotsången i första avsnittet "We used poisonous gasses, we poisoned their asses. The humans are dead"

- We no longer say yes. Instead we say "affirmative".
- Yes, affirmative.


Lööövs it.

Åh! Affirmative! Trodde det var confirmative. Då måste jag ändra min lilla signatur eller vad det heter...
Senast redigerad av Eatthemeat ons nov 14, 2007 15:07, redigerad totalt 1 gång.
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.


I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby
 
Inlägg: 781
Blev medlem: 10 feb 2007

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron