The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Capt. Peroxide » mån jul 23, 2007 13:31

Hmm, den var väl sådär. Summer Glau är grym, Thomas Dekker är OK. Owain Yeoman och Lena Headey får mig att känna mig ungefär som jag antar att Sean Connery-fansen kände sig när de fick se George Lazenby spela James Bond.

En grej som är bra med Buffy och Angel är att det är så lite skjutvapen med. Det innebär att man slipper en massa problem med att leva sig in i handlingen. För naturligtvis stoppar inte ryggstödet på en fåtölj skott från tre meters håll, till exempel.

Regissören heter tydligen David Nutter. Någon behagar skämta?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » mån jul 23, 2007 13:55

Capt. Peroxide skrev:En grej som är bra med Buffy och Angel är att det är så lite skjutvapen med. Det innebär att man slipper en massa problem med att leva sig in i handlingen. För naturligtvis stoppar inte ryggstödet på en fåtölj skott från tre meters håll, till exempel.

Regissören heter tydligen David Nutter. Någon behagar skämta?

Nutter. Bra regissör.

Och ja, för det här med att man kan spetsa en vampyrs hjärta med en liten träpinne genom att bara tappa dem på bröstet är riktigt verkligt.


AKS: klart SCC är en tjejserie! Två kvinnor i huvudrollen!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 14:07

Ja, då är det självklart en tjejserie. Precis som Harry Potter är en killbok. Hepp!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån jul 23, 2007 14:20

Men det är ju FOX vi pratar om här också, it never makes sense. Just midseason i kombination med homofobjävlarna gör mig extra orolig, för jag är verkligen intresserad av att se den här berättelsen från filmerna utvecklas. Håller resten av serien minst samma kvalitetsnivå som piloten (tyckte inte den var perfekt) så kommer jag följa serien för hur många (eller få) avsnitt det kan tänkas bli.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 14:24

Homofobjävlar?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Capt. Peroxide » mån jul 23, 2007 14:26

noike skrev:
Och ja, för det här med att man kan spetsa en vampyrs hjärta med en liten träpinne genom att bara tappa dem på bröstet är riktigt verkligt.

Meh.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Illyria » mån jul 23, 2007 14:29

AKS: går tillbaka till deras behandling av Wonderfalls, gay-karaktärer går ju inte för sig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 14:30

Ah, det där har jag inte hört nåt om. Var det så alltså?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » mån jul 23, 2007 15:30

AKS skrev:Ah, det där har jag inte hört nåt om. Var det så alltså?

Jupps... finns en bra intervju med Bryan Fuller där han pratar öppet om allt möjligt, bland annat det...

We were the golden boys and everything was fantastic and we were in episode 7 and a rough cut of episode 5, which had a very significant lesbian B-story was sent to a higher-ups office, and he said "no fucking way." And the next day no one was talking to us and there was a time when we weren't even going to air. We really knew when we went into the marketing meeting and first they were telling us how they were going to market it, and then they were telling us how they were not.

That's when we decided that we needed to make it a miniseries because we wouldn't have more than 13 episodes and we made those 13 episodes sing. We had a beginning, middle and end.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 16:12

Att sånt pågår fortfarande... :eek:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » mån jul 23, 2007 17:12

Capt. Peroxide skrev: För naturligtvis stoppar inte ryggstödet på en fåtölj skott från tre meters håll, till exempel.
Kevlar i stolen sa ju snuten. Även om kevlar inte heller stoppar sådana skott på tre meter (Men berättartekniskt så funkar det).

Jag älskar. Detta kommer att bli så bra. Jag känner det i magtrakten.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Capt. Peroxide » mån jul 23, 2007 18:04

Rombat skrev:
Capt. Peroxide skrev: För naturligtvis stoppar inte ryggstödet på en fåtölj skott från tre meters håll, till exempel.
Kevlar i stolen sa ju snuten. Även om kevlar inte heller stoppar sådana skott på tre meter (Men berättartekniskt så funkar det).


Åh fan, den repliken missade jag.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav eriked » mån jul 23, 2007 19:38

Jag gillar också. Summer var bra. Connor killen känns som Connor. Sarah funkar nog. Pilon fungerade bra tycker jag. Nu blir det spännande att se vad de ska göra med serien. Just det. Terminatorsignaturen var med. Bara en sån sak.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 23:02

Matt Roush om TSCC och midseason:
http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800019143

Nutter took great pains to promise skeptics in the audience that the action and special effects components, so prominent in the explosive pilot episode, will continue through the series.
---

At the moment, Fox still lists The Sarah Connor Chronicles as airing Sundays at 9/8c (the old X-Files time period) at an undetermined midseason date. As usual, though, let’s see how the fall shakes out before we start worrying where the show will air and what it will displace. Suffice it to say that Fox will put all of its promotional and scheduling muscle behind this one.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » tis jul 24, 2007 0:04

AKS skrev:Suffice it to say that Fox will put all of its promotional and scheduling muscle behind this one.
Precis som Drive!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tob » tis jul 24, 2007 0:38

Jag tyckte 1.01 var riktigt lyckad. Riktigt grym actionunderhållning med en hel del potenial.

(spoiler 1.01) Appropå Summer Glau. Jag tycker det kändes klart från början att hon tillhör en annan, mänskligare och utåt sett en mjukare, modell. Men det i bakhuvudet så tycker jag hon är bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » lör jul 28, 2007 8:07

Ojsan vad mycket man hade att se idag då! :)

EDIT: Förresten, behöver man se T3 för att se Chronicles? För det har aldrig blivit av för mig, men det kanske är dags nu då?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » lör jul 28, 2007 8:12

Nej, serien börjar efter T2.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » sön jul 29, 2007 11:14

Tyckte väl i ärlighetens namn att piloten var sisådär. Helt okej, och jag vill se vidare, men inte något fantastiskt. Lite för mycket "T2 igen" för min smak.

Lena Headey klarade sig riktigt bra dock, efter en stund var Linda Hamilton helt bortglömd. Summer är ju Summer och det går räcker långt för mig, men helt klockren var hon inte. Ganska svår roll att göra personlig och icke-tråkig dock, hela grejen är ju att hon INTE är en person.

Hade dessutom problem med hur fort framförallt Sarah accepterade Summerminatorn. Vafan, tänk om det var en taktik för att komma dem nära? Då hade Summerminatorn haft X antal tillfällen att stendöda dem båda två. Naturligtvis var det inte så, men ändå.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör nov 03, 2007 0:04

Aldrig att Summer har så stora bröst. Eller?

http://piperandlena.com/gallery/display ... =187&pos=3
http://piperandlena.com/gallery/display ... =187&pos=2

ÄLSKAR affischen med Sara och geväret framför en bortvänd John. Nice.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör nov 03, 2007 0:07

Efter att noga ha studerat dem känner jag mig också lite skeptisk. Latex-överdrag på kroppen lägger på en kup-storlek?

edit: ja, den postern vill jag ha.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör nov 03, 2007 0:10

Mm, måste vara nåt sånt som förklarar de där brösten.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » lör nov 03, 2007 0:10

AKS skrev:Aldrig att Summer har så stora bröst. Eller?

We shall have to conduct thorough investigations, on new and old pictures alike. It's for the greater good. Also, for world peace.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor nov 08, 2007 8:32

Hade fått för mig att vi skrivit om premiärdatum här tidigare, men jag hittar inget. Ja, ja...

To fill the void left by 24, Fox has scheduled the premiere of Terminator: The Sarah Connor Chronicles for Jan. 13 and 14.

http://hollywoodinsider.ew.com/2007/11/ ... s-out.html
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor nov 08, 2007 12:18

Strejken kan nog ha gjort våren -08 till den bästa tiden att vara midseason: det finns inget att ersätta med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor nov 08, 2007 14:46

Men hur många avsnitt har de sedan att visa?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » tor nov 08, 2007 21:05

Jag har för mig att de har spelat in 8 avsnitt, men jag kan blanda ihop det med ngt annat.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor nov 08, 2007 21:36

Det stämmer nog. Så här skrev Matt Roush igår:

Monday: With 24 out of the picture, the new big-ticket midseason item is now the action-packed Terminator: The Sarah Connor Chronicles, which kicks off on Sunday, Jan. 13, before moving into its regular 9 pm/ET slot on Mondays on Jan. 14. Prison Break, which has moved up its fall finale to next Monday, will return in its regular position on Jan. 14, where it is scheduled to air through February. On March 3, a ghastly sounding war-of-the-sexes reality show, When Women Rule the World, takes over Prison Break’s slot. On March 10, House encores take over for Terminator, which apparently will have already completed its midseason tryout.

http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800026768
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre nov 09, 2007 0:17

Summer Glau strejkar http://whedonesque.org/media/index.php?fpp=10&did=4

Och det är inte så bra för serien ändå. Åtta avsnitt inspelade men inte redigerade, och showrunnern vägrar redigera (med all rätt) http://hucksblog.blogspot.com/2007/11/e ... l-day.html
AMPTP: Wow, Ms. Prostitute. That was some great sex we just had.
PROSTITUTE: Thanks, AMPTP John. That'll be three hundred dollars.
AMPTP: You're kidding. I'm not paying you.
PROSTITUTE: What?
AMPTP: I paid you three hundred dollars for sex last week. I consider this promotional.

Josh är förbannad, jag förstår varför. Hoppas bara inte de som nu arbetar fuckar upp serien bortom all räddning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » fre nov 09, 2007 13:52



Bild
- Don't make the terminator angry. You wouldn't like it when it's angry.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare