The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » mån maj 18, 2009 19:35

Jag tänkte mig mer som en mirakulös midseason-replacement...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » mån maj 18, 2009 19:36

Nooooooooooo. Skit i helvete. :( :( :( :( :( :( :( :( nu tänker jag sluta titta på tv!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » mån maj 18, 2009 19:41

Skit. Nåja, det kommer säkert fler serier. Då kan de också bli nedlagda när det blir riktigt spännande.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav brat » mån maj 18, 2009 19:45

Tinwiel skrev:Nooooooooooo. Skit i helvete. :( :( :( :( :( :( :( :( nu tänker jag sluta titta på tv!

Ååh, jag väntade på din reaktion. :( Du som så nyligen blivit fast i serien.

Det sjukaste just nu är att jag blev mindre peppad på all tv bara för att jag inte fick TSCC. Kände tillochmed hur jag blev lite anti Dollhouse, som att de tagit TSCCs plats... även fast jag verkligen, verkligen ville att Dollhouse skulle bli förnyad.
Skit i helvetet, indeed.

Fasen när jag blir miljonär. Då ska jag köpa upp tokbra nedlagda serier och dedikera avsnitten till bf. Så det så.
Det måste ju finns minst ett TSCC-fan som är snuskigt rik, varför fixar inte de till något, jag menar om man har chansen, hur kan man låta bli?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » mån maj 18, 2009 19:48

brat skrev:
Tinwiel skrev:Nooooooooooo. Skit i helvete. :( :( :( :( :( :( :( :( nu tänker jag sluta titta på tv!

Ååh, jag väntade på din reaktion. :( Du som så nyligen blivit fast i serien.

Det sjukaste just nu är att jag blev mindre peppad på all tv bara för att jag inte fick TSCC. Kände tillochmed hur jag blev lite anti Dollhouse, som att de tagit TSCCs plats... även fast jag verkligen, verkligen ville att Dollhouse skulle bli förnyad.
Skit i helvetet, indeed.

Fasen när jag blir miljonär. Då ska jag köpa upp tokbra nedlagda serier och dedikera avsnitten till bf. Så det så.
Det måste ju finns minst ett TSCC-fan som är snuskigt rik, varför fixar inte de till något, jag menar om man har chansen, hur kan man låta bli?



jag är jättebesviken. :( Det är ert fel som lurade mig att se serien.. (nej, det är det inte, tack för att ni envisades). en sån cliffhanger på slutet också. Cameron! John Henry! :( *frustrerad som fan* Jag är inte så överförtjust i Dollhouse heller, så jag hade svårt att helt delta i glädjen där, speciellt nu när TSCC inte blev förnyat.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Nyx » mån maj 18, 2009 22:32

Sapfo skrev:What should we do?”

“Beat your breasts, young maidens.

And tear your garments

in grief.”

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav marzipan » tis maj 19, 2009 0:11

Hej. Jag tänkte sympatigråta lite. :emo: Så. Har ju inte sett detta än (nej, alltså jag vet inte vad jag gör i den här tråden överhuvudtaget). Borde det göras kanske? Se serien alltså, fick den ett värdigt avslut? Äh, jag ska nog se snart. När jag orkar, hinner, minns...

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav adolvsson » tis maj 19, 2009 0:28

marzipan skrev:Hej.

Hej.

Borde det göras kanske? Se serien alltså, fick den ett värdigt avslut?

Ja och nej. Du kommer vilja ha mer, du kommer gråta för att det inte finns, men vafan, det är fortfarande jävligt bra skit, det som finns. Se.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis maj 19, 2009 0:39

Lite av något riktigt bra är mycket bättre än inget riktigt bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » tis maj 19, 2009 2:00

FOX terminated Terminator. När jag tänker på det, är nog FOX den största Terminatorn av de alla. FOX är skynet.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav XY » tis maj 19, 2009 11:52

Via Whedonesque, om termineringen:

Josh Friedman: http://www.fox.com/blogs/terminator/200 ... h-friedman

Och: http://ausiellofiles.ew.com/2009/05/bub ... w-upd.html

Jag tycker nästan synd om grabben som skriver den här kommentaren:

I'm really going to miss Terminator, as it had become a Monday/Friday night favorite. It led me to watch Firefly once I recognized Sumer Glau in some DVD cover art. Then I found out that Fox canceled it, too.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav brat » tis maj 19, 2009 18:40

Lite bitter ton i Josh inlägg? Trevligt att se någon inte anklaga sitt network för en gångs skull iofs (även om jag skyller på FOX ändå) men att bara uppmuntra alla att släppa det. Whata. Efter en förlust måste man väl få sörja... och förneka... och kämpa?

Galet också att det faktiskt är flera som uttrycker vägra-Dollhouse-åsikter i protest mot att de fick fortsätta och inte TSCC. Galet speciellt eftersom jag kände sådana tendenser i mig själv när beskedet kom. Förhoppningsvis kommer folk över det och inser att det inte är Dollhouse fel ett TSCC inte fick fortsätta, även när så många med ångest och självtvivel valde TSCC över Dollhouse när det gällde. Ja, alla utom FOX alltså.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » tor maj 21, 2009 20:58

MTV Movies Blog la fram en grej som jag inte tänkt på, och som jag har missat om någon annan tänkt på det här, men här är det i vilket fall:
(spoiler för allt som varit) More recent developments in the TV series suggested that creator Josh Friedman had a greater interest in the overarching franchise’s story than an alternate timeline might suggest. There’s always been a question out there in the ether relating to how John Connor was originally born. In James Cameron’s first “Terminator,” Linda Hamilton’s Sarah is impregnated by Kyle Reese (Michael Biehn) after he is sent back in time to protect her from Arnold Schwarzenegger’s T-800. That pregnancy of course results in John Connor, the future savior of humanity.

The big plot hole of course is how could Connor send his dad back in time if he wasn’t there to do it the first time? There must have been a point in the “Terminator” timeline during which Sarah met Kyle by other means. And here we come again to “The Sarah Connor Chronicles.”

Kyle Reese and his brother Derek (Brian Austin Green) factored somewhat heavily into the series’ later episodes. But the season two finale is what introduced the major game-changer: with some help from a liquid metal Terminatrix (Shirley Manson), John travels into the post-apocalyptic future. This future is a bit different from what we’ve seen before however. For one, Skynet has no knowledge of time travel. More importantly, John runs into the Reese brothers almost immediately after he arrives… and they don’t know who he is. This has led to rampant speculation within the “Terminator” fanbase that Friedman actually had his eye on telling the original John Connor story, the one in which he eventually sends Kyle back to unknowingly father humanity’s savior. Thus eliminating a potential paradox by introducing another to balance it.

Vilket naturligtvis får mig att vilja se mer ännu mer. Jaja, sådana är bromsarna, som man brukar säga.
Senast redigerad av adolvsson fre maj 22, 2009 10:54, redigerad totalt 2 gånger.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brat » fre maj 22, 2009 10:05

Även om han inte hade tänkt på det tidigare så vill man ju se det nu!

Glory har varit inne på den där teorin, för hon är helt galen när det kommer till tidsresor. :D
Oh noes, nu råkade jag tänka för mycket igen. Den Derek som hoppar tillbaka till vårJohn för att skydda honom kommer ju från samma tidslinje som den Kyle som hoppade tillbaka för att skapa John, Derek har ju minnen av det. Men eftersom Kyle i så fall skulle komma från en tidslinje utan John, samtidigt som Derek uppenbarligen har minnen av en framtidsJohn som leder motståndsrörelse osv. så kommer de ändå inte från samma tid. (Derek skulle ha reagerat på om framtidsJohn och vårJohn såg exakt likadana ut.) Även om vårJohn i framtiden skickar tillbaka Kyle för att skapa sig själv och börjar hela trasslet genom att skapa en ny tidslinje med en John så måste även den John i framtiden skicka tillbaka Kyle för att att skapa sig själv för att Derek ska ha några minnen av det.
Och är den cirkeln verkligen bättre? John måste redan finnas för att kunna hoppa till framtiden för att kunna skicka tillbaka Kyle så att John skapas.
Eller menade de att paradoxen skulle förklaras på något annat sätt? :P
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav gaspode » fre maj 22, 2009 10:21

ja, jag tycker inte det där löser paradoxen alls. john skickar fortfarande tillbaka kyle i tiden för att bli sin egen pappa, det ändras väl inte för att han time travelat till framtiden? Det känns därför väldigt långsökt att det skulle vara så Friedman tänkt.
däremot vill jag veta VAD Friedman tänkt sig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav XY » fre maj 22, 2009 10:34

Man får nog helt enkelt acceptera motsägelser när man har att göra med tidsresor. Jag såg aldrig det som ett plotthål i terminator, det är ju bara tidsreseparadox 101, ungefär som att fantasy har konstiga varelser som egentligen inte finns och som bryter mot fysikens lagar.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav lilith » fre maj 22, 2009 13:15

Jag är med XY här. Tidsresor är för knepigt för att nånsin kunna ha nån egentlig logik. Jag har gett upp :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tinwiel » fre maj 22, 2009 14:24

lilith skrev:Jag är med XY här. Tidsresor är för knepigt för att nånsin kunna ha nån egentlig logik. Jag har gett upp :)



Jag har också gett upp. Eller när det händer kanske jag slösar en halv minut på det innan jag inser att min hjärna håller på att sprängas. Då ger jag upp. :)

Men nu spelar det ju ingen roll längre.. :( Kan inte något annat tv-bolag köpa upp serien? :( :( :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » fre maj 22, 2009 14:40

Tinwiel skrev:Kan inte något annat tv-bolag köpa upp serien?

Enligt utsago, tror det står i något blogginlägg som länkas här, är WB, som producerar serien, inte intresserade av att försöka shoppa serien till annan kanal. Det verkade som dom var, tidigare, men det var då.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » fre maj 22, 2009 16:09

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Kan inte något annat tv-bolag köpa upp serien?

Enligt utsago, tror det står i något blogginlägg som länkas här, är WB, som producerar serien, inte intresserade av att försöka shoppa serien till annan kanal. Det verkade som dom var, tidigare, men det var då.



Turds!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Matt » fre jul 03, 2009 16:18

FUCK!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav XY » lör jul 04, 2009 3:44

Varför blev inte TSCC förnyad? Varför? Varför? Jo, jag vet varför, kan bara inte acceptera det.

Högen med utmärkta oavslutade serier bara växer.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » lör jul 04, 2009 13:20

XY skrev:Högen med utmärkta oavslutade serier bara växer.


Ja usch. Jag håller på att se Freaks and Geeks nu, and I am enjooooying it. Bara 4 avsnitt kvar. Den gick också på FOX. Shocker ...

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör jul 04, 2009 13:58

Ohh, Freaks and Geeks. Den vill jag se om. Nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » sön jul 05, 2009 1:09

XY skrev:Varför blev inte TSCC förnyad? Varför? Varför? Jo, jag vet varför, kan bara inte acceptera det.

Högen med utmärkta oavslutade serier bara växer.



Jag har också svårt att acceptera det. Sällan har en "cancellation" fått mig så upprörd. Man kan inte avsluta en serie så. Och all potential! Cliffhanger! John-Henry! Jag ville ju veta... :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » sön jul 05, 2009 1:45

Tinwiel skrev:John-Henry!

John Henry! :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav XY » sön jul 05, 2009 6:40

Tinwiel skrev:
XY skrev:Varför blev inte TSCC förnyad? Varför? Varför? Jo, jag vet varför, kan bara inte acceptera det.

Högen med utmärkta oavslutade serier bara växer.



Jag har också svårt att acceptera det. Sällan har en "cancellation" fått mig så upprörd. Man kan inte avsluta en serie så. Och all potential! Cliffhanger! John-Henry! Jag ville ju veta... :(


Det är nog första gången jag ser upplever en cancellering på nära håll, dvs när den faktiskt inträffar och efter att man har gått och väntat på besked. Tidigare har jag alltid varit sent ute och vetat från början serien är avslutad, som med Carnivale som jag såg nyligen.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav XY » sön jul 05, 2009 6:44

HeY skrev:
XY skrev:Högen med utmärkta oavslutade serier bara växer.


Ja usch. Jag håller på att se Freaks and Geeks nu, and I am enjooooying it. Bara 4 avsnitt kvar. Den gick också på FOX. Shocker ...


Ska se Freaks and Geeks någon gång. Just nu ser jag på 4400, också en avbruten tv-serie (vilket kanske inte gör så mycket, men ändå.)
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron