The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » fre apr 24, 2009 13:34

Jag var också ruskigt negativ till T4 första gången jag hörde McG skulle göra den. Sedan dess har jag sett trailers och läst artiklar & intervjuer och helt ändrat åsikt. Ja, McG har producerat Fastlane och regisserat två filmer om Charlie's Angels, men han har också producerat Chuck och Supernatural, och även om jag inte sett hans tredje film som regissör - We Are Marshall - har jag hört mycket gott om den.

Och som sagt, vad jag sett av Terminatior: Salvation ser riktigt intressant ut.

Och jag tvivlar på att Christian Bale skulle ha skrivit under om det inte funnits story mellan explosionerna (trailerna verkar inte säga något om bröst, så den faktorn är svår att svara på än).

Jodå, jag har varit en av McG:s allra värsta belackare, känns det som ibland, men jag tror nog det kan vara så att han fått ett lite väl illaluktande rykte om sig. Åtminstone förtjänar han en ordentlig chans innan han avfärdas igen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » fre apr 24, 2009 14:13

Jag gillade båda Charlie's Angels.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeY » fre apr 24, 2009 15:16

Jag gillar också Charlie's Angels filmerna, men bara som lös underhållning. Vilket också är intrycket jag har av McG. Han kan säkert få till ett högt underhållningsvärde men jag tvivlar på att han har talang nog att vrida till mitt hjärta också. Men ja, det är nog som adolvsson säger att man nog inte ska avfärda honom helt ännu. Jag tycker väldigt mycket om Chuck, Supernatural och Alias för den delen, och jag är minst sagt nyfiken på "T4".

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav XY » fre apr 24, 2009 23:42

Precis sett klart andra säsongen. Det finns en hel del att tycka om, och jag tror att jag ska skicka min schackdator efter tvbolaget om det inte blir någon tredje säsong. Och på tal om schackdatorn så heter den lustigt nog Babylon, vilket jag döpte den till mer än ett år innan säsong två började sändas. Hehe.

Blogginlägg när jag första gången nämnde namnet: http://caughtinthefire.blogspot.com/200 ... -whos.html

Tror att det är ett säkert tecken på att mänskligheten kommer att förintas.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » lör apr 25, 2009 0:12

:eek: Kan din superdator påverka tv-bolaget att fortsätta med en till säsong så ärjag ok med mänsklighetens förintelse. EFTER det.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav XY » lör apr 25, 2009 0:34

Tinwiel skrev::eek: Kan din superdator påverka tv-bolaget att fortsätta med en till säsong så ärjag ok med mänsklighetens förintelse. EFTER det.


Exakt min inställning. Faktum är att det vore en ganska vacker symmetri -- en dator tvingar ett tvbolag att göra klart en berättelse om hur datorer förintar mänskligheten, och förintar sedan mänskligheten, inklusive tvbolaget och berättelsen. Hahaha.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » lör apr 25, 2009 0:49

XY skrev:
Tinwiel skrev::eek: Kan din superdator påverka tv-bolaget att fortsätta med en till säsong så ärjag ok med mänsklighetens förintelse. EFTER det.


Exakt min inställning. Faktum är att det vore en ganska vacker symmetri -- en dator tvingar ett tvbolag att göra klart en berättelse om hur datorer förintar mänskligheten, och förintar sedan mänskligheten, inklusive tvbolaget och berättelsen. Hahaha.



:D Jag menar det!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav XY » lör apr 25, 2009 9:16

Här är originalet till "Donald, where's your trousers?" (låten som John Henry och barnet sjunger):

http://www.youtube.com/watch?v=ONO0bkpiXhM

Det är alltså någon som har hört den och tänkt: "Hm, den skulle kunna passa i seriens mörkaste skede, när Derek begravs, Sarah fängslas och Connor lämnas åt sitt öde." Geni.

SCC-versionen: (spoiler)

http://www.youtube.com/watch?v=U1Cso7RwmhQ
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav brat » lör apr 25, 2009 9:41

XY skrev:Det är alltså någon som har hört den och tänkt: "Hm, den skulle kunna passa i seriens mörkaste skede, när Derek begravs, Sarah fängslas och Connor lämnas åt sitt öde." Geni.

Faktiskt. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav The Buffster » lör apr 25, 2009 10:18

Jag har skjutit upp att se 2.22. Men nu äntligen. OJ så bra! Alla andra har redan nämnt det mesta jag gillade så jag nöjer mig med att säga: Joshua Malina!!! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » lör apr 25, 2009 10:22

Reagerade exakt som Sanna åt det hon nämner under spoilerblocket. :lovebunnier: Men han börjar se gammal ut, i mitt huvud är han fortfarande unge Sports Night-Josh.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » lör apr 25, 2009 10:42

Nu ska ni inte sitta här och fira den smutsige förrädaren. :D
XY skrev:Här är originalet till "Donald, where's your trousers?" (låten som John Henry och barnet sjunger):

http://www.youtube.com/watch?v=ONO0bkpiXhM
Orginalet och orginalet. Är väl en folksång?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav XY » lör apr 25, 2009 16:37

Rombat skrev:Nu ska ni inte sitta här och fira den smutsige förrädaren. :D
XY skrev:Här är originalet till "Donald, where's your trousers?" (låten som John Henry och barnet sjunger):

http://www.youtube.com/watch?v=ONO0bkpiXhM
Orginalet och orginalet. Är väl en folksång?


Jag läste att den var skapad av honom, men det kanske inte stämmer. Gissar att den hur som helst brukar vara en glad och humoristisk sång.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » lör apr 25, 2009 20:01

Det är nog sant.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeY » mån apr 27, 2009 19:01

Save One Show är nu inne i final rounds. Dollhouse, Terminator, Privileged, Life och Chuck. Jag gillar/älskar fyra av de, fan. Aja, vote for your favorite.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » mån apr 27, 2009 19:19

Ångestfråga. T:tSCC för vad den är, men Dollhouse för vad den kan bli. Aaaaaaaargh!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Nyx » mån apr 27, 2009 19:20

Röstat nu! Svårt när man håller på 3 av de 5.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav XY » mån apr 27, 2009 19:34

Lätt! TSCC, den enda av dem som jag (hittills) sett. Väntar med Dollhouse tills alla avsnitt har sänts, så att jag kan se dem utan veckolånga uppehåll. Och TSCC är hur bra som helst -- satans perkele om de spolar den! Kan inte tänka på det utan att bli ursinnig.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » mån apr 27, 2009 19:39

Rombat skrev:Ångestfråga. T:tSCC för vad den är, men Dollhouse för vad den kan bli. Aaaaaaaargh!


Det blev TSCC för mig. Jag bestämde mig för att Joss inte kunnat göra vad TSCC hade efter 10 avsnitt. Ska man gå på potential eller en serie som varit jämn hela tiden? Hade inte Dollhouse haft Joss bakom mig hade mitt beslut inte varit svårt alls, jag tror att det är så man ska tänka. Se förbi "Whedonpotentialen" och jämför serierna.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » mån apr 27, 2009 19:51

Jag måste nog ändå välja Dollhouse. TSCC är hittills rejält mycket bättre, men tanken på vad Joss kan göra av en serie om han får många säsonger på sig vinner ändå tillslut. Fast jag skulle verkligen bli alldeles förkrossad om TSCC blev nedlagd.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Ankh » mån apr 27, 2009 19:54

HeY skrev:Save One Show är nu inne i final rounds. Dollhouse, Terminator, Privileged, Life och Chuck. Jag gillar/älskar fyra av de, fan. Aja, vote for your favorite.

Näe vad hemskt! :(
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Tam » mån apr 27, 2009 19:56

Jag tyckte det var ett jättelätt val. Dollhouse är ju mycket bättre. Men såklart hoppas jag Sarah Connor får komma tillbaka.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » mån apr 27, 2009 20:29

Äsch, i skolan tänker jag rösta på Dollhouse så att jag kan känna mig dedikerad till Joss. Varför välja när man kan rösta på båda!? :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 27, 2009 20:52

Jag röstade på Life. Det ni.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav VelocityBoy » mån apr 27, 2009 22:03

HeY skrev:Save One Show är nu inne i final rounds. Dollhouse, Terminator, Privileged, Life och Chuck. Jag gillar/älskar fyra av de, fan. Aja, vote for your favorite.


Terminator helt klart... det går inte leva på gamla meriter, inte ens för dig Joss.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Rombat » mån apr 27, 2009 22:32

Jag kom efter hård ångest fram till att jag tänkte rösta på Terminator. Men jag röstade på Dollhouse. Min inre Whedonite tvingade mig.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Nyx » mån apr 27, 2009 22:50

Jag har sett 8 avsnitt av Dollhouse och gillar men jag röstade ändå på TSCC. Så bra är den.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån apr 27, 2009 22:54

Jag röstar på Terminator. Det känns tråkigt att säga det, men Dollhouse har inte fastnat för mig och jag vet inte om den skulle göra det om den finns chansen att fortsätta. Den får vara hur smart och välskriven och mångbottnad som helst, men jag känner inte något för karaktärerna, och jag bryr mig inte vad som händer dem. DET är skillnaden mot Joss andra serier, som jag ser det nu. Jag vet inte om konceptet går att utveckla till de höjder som vi hoppas på heller. Terminator-serien är grym, jävlar vilken hög klass och jag VILL veta vad som händer. Jag menar, Cameron och John-Henry! T.o.m Derek!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » mån apr 27, 2009 23:26

Tinwiel skrev:Jag röstar på Terminator. Det känns tråkigt att säga det, men Dollhouse har inte fastnat för mig och jag vet inte om den skulle göra det om den finns chansen att fortsätta. Den får vara hur smart och välskriven och mångbottnad som helst, men jag känner inte något för karaktärerna, och jag bryr mig inte vad som händer dem. DET är skillnaden mot Joss andra serier, som jag ser det nu. Jag vet inte om konceptet går att utveckla till de höjder som vi hoppas på heller. Terminator-serien är grym, jävlar vilken hög klass och jag VILL veta vad som händer. Jag menar, Cameron och John-Henry! T.o.m Derek!


Dollhouse har blivigt bättre och jag är mer underhållen nu än tidigare, men jag håller med dig fullständigt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån apr 27, 2009 23:31

HeY skrev:
Tinwiel skrev:Jag röstar på Terminator. Det känns tråkigt att säga det, men Dollhouse har inte fastnat för mig och jag vet inte om den skulle göra det om den finns chansen att fortsätta. Den får vara hur smart och välskriven och mångbottnad som helst, men jag känner inte något för karaktärerna, och jag bryr mig inte vad som händer dem. DET är skillnaden mot Joss andra serier, som jag ser det nu. Jag vet inte om konceptet går att utveckla till de höjder som vi hoppas på heller. Terminator-serien är grym, jävlar vilken hög klass och jag VILL veta vad som händer. Jag menar, Cameron och John-Henry! T.o.m Derek!


Dollhouse har blivigt bättre och jag är mer underhållen nu än tidigare, men jag håller med dig fullständigt.



Det tycker jag också. :) Men ändå.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron