The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » tis mar 04, 2008 23:41

The Ankh skrev:108-109
Vilken vacker scen med Man comes around och raiden mot terminatorn. Alla kropparna i poolen. Solsken. Riktigt snyggt gjort. Jag kräver att serien kommer tillbaka. Och att Cameron återställs.

What she said; enormt snyggt. Och what AKS said om scenen med familjen Reese. *sniff* Derek tog några rejäla steg som karaktär i de här avsnitten, och jag gillar det skarpt.

Och hur söta (på ett ganska FEL sätt) är inte John och Cameron i 1.08 då? "We've done this before." :eek:

Det jag är oroad för nu är väl inte att Cameron ska sprängas i bitar, men snarare att hon nästa säsong är ersatt av en annan skådis. FOX har lagt ner ganska många serier nu; det är dags att de diversifierar sin ondska, och att ersätta Summer Glau vore väl precis galet nog...?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis mar 04, 2008 23:43

A bear skrev:108-109
Det jag är oroad för nu är väl inte att Cameron ska sprängas i bitar, men snarare att hon nästa säsong är ersatt av en annan skådis. FOX har lagt ner ganska många serier nu; det är dags att de diversifierar sin ondska, och att ersätta Summer Glau vore väl precis galet nog...?

Tyst. Håll bara käften. De dem inga idéer!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tis mar 04, 2008 23:44

LWes skrev:Ikväll har jag sett TERMINATOR 2 och första avsnittet av denna serie.
1x01
Förresten är det helt ologiskt hela grejen för om John var den som skickade sin pappa tillbaka i tiden borde han själv inte finnas, för innan han fanns kan han inte gjort det. Det är nog det svagaste som jag ogillade mest i Terminator filmen.

Det där har folk påpekat sen 1984... :D Tidsreseparadoxer yay.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav LauraP » tis mar 04, 2008 23:58

A bear skrev:
LWes skrev:Ikväll har jag sett TERMINATOR 2 och första avsnittet av denna serie.
1x01
Förresten är det helt ologiskt hela grejen för om John var den som skickade sin pappa tillbaka i tiden borde han själv inte finnas, för innan han fanns kan han inte gjort det. Det är nog det svagaste som jag ogillade mest i Terminator filmen.

Det där har folk påpekat sen 1984... :D Tidsreseparadoxer yay.

Om man bara kommer över hela "tidsresor är omöjliga" så är det inte ett problem alls
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » ons mar 05, 2008 0:03

LauraP skrev:
A bear skrev:
LWes skrev:Ikväll har jag sett TERMINATOR 2 och första avsnittet av denna serie.
1x01
Förresten är det helt ologiskt hela grejen för om John var den som skickade sin pappa tillbaka i tiden borde han själv inte finnas, för innan han fanns kan han inte gjort det. Det är nog det svagaste som jag ogillade mest i Terminator filmen.

Det där har folk påpekat sen 1984... :D Tidsreseparadoxer yay.

Om man bara kommer över hela "tidsresor är omöjliga" så är det inte ett problem alls

Verkligt spejsat blir det ju i och med T2, där det ju visar sig att det är resterna av den första terminatorn som gör det möjligt för Skynet att alls bli byggd. Med andra ord, innan Skynet skickade tillbaka en Terminator till 1984 kunde Skynet aldrig ha blivit till.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » ons mar 05, 2008 0:12

A bear skrev:Verkligt spejsat blir det ju i och med T2, där det ju visar sig att det är resterna av den första terminatorn som gör det möjligt för Skynet att alls bli byggd. Med andra ord, innan Skynet skickade tillbaka en Terminator till 1984 kunde Skynet aldrig ha blivit till.

Nu har jag inte sett T1 på väldigt många år, så jag kommer inte alls ihåg, nämns Skynet och/eller dess skapande alls där? Eller var Kyle Reeses uppdrag just att skydda Sarah Connor, inte stoppa framtiden från att hända? I vilket fall, och när jag tänker efter har nog svaret på föregående fråga inte speciellt stor inverkan på vad jag skriver nu, ser jag det som historien hittar olika vägar till samma slutstation. Att innan händelserna i T1 var det en sak som skapade Skynet, efter T1 ledde utvecklingen det att ske på ett annat sätt. Egentligen är det väl en del av vad som verkar återkommande i Terminator-universumet, och som jag har för mig dom tagit upp i TV-serien (om jag inte tar fel och råkar minnas en relaterad diskussion), att domedagen inte är något som går att stoppa, bara skjuta upp. Historien kommer ha sin gång ända fram till målet men via en ny väg så fort den förra har stoppats.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons mar 05, 2008 0:19

A bear skrev:
LauraP skrev:
A bear skrev:
LWes skrev:Ikväll har jag sett TERMINATOR 2 och första avsnittet av denna serie.
1x01
Förresten är det helt ologiskt hela grejen för om John var den som skickade sin pappa tillbaka i tiden borde han själv inte finnas, för innan han fanns kan han inte gjort det. Det är nog det svagaste som jag ogillade mest i Terminator filmen.

Det där har folk påpekat sen 1984... :D Tidsreseparadoxer yay.

Om man bara kommer över hela "tidsresor är omöjliga" så är det inte ett problem alls

Verkligt spejsat blir det ju i och med T2, där det ju visar sig att det är resterna av den första terminatorn som gör det möjligt för Skynet att alls bli byggd. Med andra ord, innan Skynet skickade tillbaka en Terminator till 1984 kunde Skynet aldrig ha blivit till.


Ja just det, det är också knäppt. :x

1x02
Vissa saker är bra och andra inte. Jag gillar det mesta, John och Summer Glau-terminator t.ex. B-storyn med ex-fästmannen och C-storyn med terminator huvudet som hittades uppskattade jag en hel del.
Jättebra att Enrice från T2 var med, och att han spelades av Tony Amendola tyckte jag var kul, men JUST TYPISKT att dom skulle döda honom...
Gilalr fortfarande inte Sarah Connor alls. Hon är gnällig och jobbig och förutsägbar.

Ska jag göra skolarbete eller se ett till avsnitt innan jag sover? Se ett avsnitt till tror jag...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons mar 05, 2008 0:25

adolvsson skrev:
A bear skrev:Verkligt spejsat blir det ju i och med T2, där det ju visar sig att det är resterna av den första terminatorn som gör det möjligt för Skynet att alls bli byggd. Med andra ord, innan Skynet skickade tillbaka en Terminator till 1984 kunde Skynet aldrig ha blivit till.

Nu har jag inte sett T1 på väldigt många år, så jag kommer inte alls ihåg, nämns Skynet och/eller dess skapande alls där? Eller var Kyle Reeses uppdrag just att skydda Sarah Connor, inte stoppa framtiden från att hända? I vilket fall, och när jag tänker efter har nog svaret på föregående fråga inte speciellt stor inverkan på vad jag skriver nu, ser jag det som historien hittar olika vägar till samma slutstation. Att innan händelserna i T1 var det en sak som skapade Skynet, efter T1 ledde utvecklingen det att ske på ett annat sätt. Egentligen är det väl en del av vad som verkar återkommande i Terminator-universumet, och som jag har för mig dom tagit upp i TV-serien (om jag inte tar fel och råkar minnas en relaterad diskussion), att domedagen inte är något som går att stoppa, bara skjuta upp. Historien kommer ha sin gång ända fram till målet men via en ny väg så fort den förra har stoppats.

Jag som såg T1 för inte länge sedan minns att dom pratade om Skynet då, och i T2 säger Dyson något som fick mig att tänka att dom där delarna dom fick tag på speedade upp det hela, och att dom kommit till samma slutsats utan dem fast inte så fort.
Men jag gillar inte det att ibland så är något dom gör när dom åkt tillbaka i tiden förutbesämmt och redan inplanerat i framtiden så att inget förändras medan en del saker dom gör förändrar framtiden, som att domedagen flyttats fram från 1997 till 2011 var det va?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons mar 05, 2008 0:47

1.08 och 1.09. Jag gillar serien, men är långt ifrån lyrisk.

(spoiler 1.08) De kraschar alla trafikljus i hela L.A. och vi får inte höra talas om ett enda dödsfall p.g.a. det? Hade ju varit ett fint tillfälle att få in lite mer mörker och gråskalor i serien, det KAN ju inte ha gått skadefritt!

(spoiler 1.09) Jo, bäst hittills. Även fast jag förstod att Urbaniek var The Big Bad så fort jag såg att det var han (plus lilltjejens "My daddy works in the coffee shop."). Framförallt förvånansvärt nog Derek som växte mest med parkscenen och när han sköt ner Evil Person of the Week.

Och Man Comes Around-slakten var onekligen schysst. Sen känns det kanske inte som så mycket cliffhanger att "Åh, nej, de sprängde vår oförstörbara robot." Vi såg ju Arnold överleva en betydligt större explosion av liknande sort i T1. Om än utan hud. Skulle det räknas som nekkid Summer Glau?

Kul hur asiat-henchmannen först byggs upp som värsta badasset och sen har Cameron redan haft ihjäl honom utan att vi ens behövde se det förresten. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » ons mar 05, 2008 11:18

Om tidsresor och paradoxer i Terminator 1-2 jag tänkte skriva ett långt inlägg om min syn på tidsresorna men när jag letade runt efter några viktiga datum snubblade jag över denna artikel som stämmer rätt bra överens med vad jag ville säga. Den tar bara upp händelser i Terminator 1 och 2 men resonemanget kan användas till serien också.

http://www.mjyoung.net/time/terminat.html
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav AKS » ons mar 05, 2008 21:37

Matt Roush skriver om SCC (spoilers för 1.09 naturligtvis):

I was not ready to say so long just yet to TV's Terminator, a prominent casualty of the writers' strike, having completed only nine of the original 13-episode order. While it's far from a perfect series, this has been an engrossing, exciting (if often confusing) ride so far. I'm hoping it comes back next season at least for 13. It's too bad it never got a chance to air alongside 24, as originally intended. That would have been one rock-em-sock-em Monday of smart action TV.

---

I'd be lying if I said I understood everything going on here. I'd also be lying if I said that it mattered. This is a show with a forceful mission, and I'm onboard as long as it can pull off sequences as masterful and inventive as the underwater pool shot during the FBI raid, with body after bloody body plunging into the water as we hear muffled echoes of the carnage above the surface.

http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800034818
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » fre mar 07, 2008 20:23

caffeineaddict skrev: (spoiler 1.09) Kul hur asiat-henchmannen först byggs upp som värsta badasset och sen har Cameron redan haft ihjäl honom utan att vi ens behövde se det förresten. :D

Ja, det var underbart! :D

Mera, mera, mera! Ska man behöva vänta till hösten på fler avsnitt nu? Galet.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav lilith » fre mar 07, 2008 21:39

1.08-1.09
*STÖN* så bra! Speciellt 1.09. Vilken avslutning! Mer mer mer mer mer mer.

Håller med föregående skrivare: Poolscenen, så jävla snyggt! Dereks present till John, så fint och stämningsfullt de lyckades göra det. Jag tittade mycket på de som kastade boll och tänkte att det var ju en fin bakgrund till att Derek berättade för John om hur han lurade sig själv att tro att domedagen inte skulle hända när allt var så vackert där i parken (typ), eftersom han ju kastat boll med sin lillebror Kyle när domedagen hände. Och så var det dem! Did not see that coming.

caffeineaddict skrev: (spoiler 1.09) Även fast jag förstod att Urbaniek var The Big Bad så fort jag såg att det var han (plus lilltjejens "My daddy works in the coffee shop.").

Såg inte alls det komma, kände inte alls igen skådespelaren. Menar du att denna Urbaniek spelade mannen bakom disken i caféet och även säljaren Subischivjlek (nej för fan jag minns inte vad han heter)? Ibland är det en fördel att inte känna till precis alla skådespelare... :)

Cameron sprängs. Ja, skalet alltså. Vilket ju tyvärr öppnar upp möjligheten för ett skådespelarbyte. FAN! Oavsett så blir det väl problem att återställa Cameron. Den förra cyborgen hade ju hjälp av den där läkar-forskaren som hade det där labbet. Hur ska de lyckas komma åt det nu? Och han dog ju?

Åh så mycket som var jättebra och roligt i sista avsnittet. Det bara måste komma en fortsättning. MÅSTE!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav caffeineaddict » fre mar 07, 2008 21:45

lilith skrev:Såg inte alls det komma, kände inte alls igen skådespelaren. Menar du att denna Urbaniek spelade mannen bakom disken i caféet och även säljaren Subischivjlek (nej för fan jag minns inte vad han heter)? Ibland är det en fördel att inte känna till precis alla skådespelare... :)


(spoiler 1.09) Ja, precis. James Urbaniak är en indieskådis som har blivit en sån där som jag jämt "känner igen", dels för att han är bra och dels för att han har så udda utseende. Och jag antog att de inte hade hyrt in honom för att stå bakom cafédisken och säga "Ja, det är killen där borta" eller vad det nu var. Så jag bidde lite misstänksam redan då. Och sen när lilltjejen sa "My daddy works in the café" så slog jag ihop ett och ett och insåg hur det förmodligen stod till.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav lilith » fre mar 07, 2008 21:54

caffeineaddict skrev:
lilith skrev:Såg inte alls det komma, kände inte alls igen skådespelaren. Menar du att denna Urbaniek spelade mannen bakom disken i caféet och även säljaren Subischivjlek (nej för fan jag minns inte vad han heter)? Ibland är det en fördel att inte känna till precis alla skådespelare... :)


(spoiler 1.09) Ja, precis. James Urbaniak är en indieskådis som har blivit en sån där som jag jämt "känner igen", dels för att han är bra och dels för att han har så udda utseende. Och jag antog att de inte hade hyrt in honom för att stå bakom cafédisken och säga "Ja, det är killen där borta" eller vad det nu var. Så jag bidde lite misstänksam redan då. Och sen när lilltjejen sa "My daddy works in the café" så slog jag ihop ett och ett och insåg hur det förmodligen stod till.

Du inser väl nu att du var för bra för ditt eget bästa igen, KALLE.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » fre mar 07, 2008 23:13

caffeineaddict skrev: (spoiler 1.09) Ja, precis. James Urbaniak är en indieskådis som har blivit en sån där som jag jämt "känner igen", dels för att han är bra och dels för att han har så udda utseende. Och jag antog att de inte hade hyrt in honom för att stå bakom cafédisken och säga "Ja, det är killen där borta" eller vad det nu var.

Jupp. Hal Hartley-regular är han också. Han egen kommentar om det var rätt kul: "Bring it back, Fox. For me. For Whitney. For America." Whitney i det här fallet är EW-skribenten som skrev om SCC-säsongsfinalen och kallade honom "one of my favorite New York theater actors".
Och inte kan vi göra honom ledsen nu, no?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » lör mar 08, 2008 0:30

Yay?

Many of you have been asking about the fate of Terminator: The Sarah Connor Chronicles, so I'm happy to report that barring any apocalyptic shifts at the Fox network, Terminator is very likely to return in the fall.

Now, the official word from the network is, "No word yet regarding season two. Fox usually announces returning shows in May around upfronts." However, in addition to some scuttlebutt that came our way yesterday saying production is set to resume in mid to late June, star Thomas Dekker told me at last night's American Idol party he was feeling pretty good, and is "pretty sure" the new season will happen.

According to Dekker, the producers are currently pitching second-season stories to the network.

When asked if he gets sick of people asking whether or not John and Cameron will have a romance, Dekker laughed and said he actually likes it! He thinks the idea of a human and a robot having that sort of relationship is interesting and cool, and added that fans should "wait until the second season, because some really great stuff is planned—all those questions will be answered!" And yes, that's a direct quote—he was speaking as if season two was already a done deal.

Excited by the chance to spend more time with Cameron and the Connor-Reese clan?


Source: E! Online, Watch with Kristin

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör mar 08, 2008 0:42

Yay. Hoppas.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » lör mar 08, 2008 0:44

Jag såg färdigt säsongen tidigare ikväll och tycker att denna serie är superbra. Inte helt klockren som t.ex. Heroes, Lost, Prison Break, Traveler var för mig, men det är mycket som är så bra och jag älskar strukturen dom dom kör med, med väldigt mycket kontinuitet och referenser till föregående avsnitt och filmerna men ändå ha ett nytt problem varje vecka, som ofta är direktkopplat till något tidigare som hänt, och sidospåren med ambulansförare Charly, FBI-agent Ellison och terminatorn Cromartie var alla mycket bra och intressanta att följa.

Min favorit karaktär är helt klart Cameron. Hon är helt brilliant och står för mängder av jätteroliga repliker och situationer. Summer Glau är perfekt i den rollen, som är mycket bra skriven. Tanken på att dom kan byta skådespelare som dom gjorde Cromartie är skrämmande men det tror jag inte att dom skulle göra - fans skulle bli riktigt förbannade.

Brian Austin Green är skön. Hans karaktär behövs. och det är skönt att som många nämner växer karaktären och det är bra att han uppskattas (det är så jobbigt när man gillar en karaktär och alla andra hatar den!).


Men jag hänger verkligen inte med i serien hela tiden. Det har hänt flera gånger som jag blir förvirrad av sånt som händer och sägs så att jag får gå in på wikiipedia och läsa avsnittsbeskrivningen så att jag förstår vad som hände i avsnittet jag just såg.
T.ex. att Cromartie var död trodde jag några gånger. Terminatorerna ser så lika ut! Jag trodde att handen som dom hade kom från honom och var allmänt förvirrad. Bra att han lever dock, för han är bra fiende. Jag gillade hans första skådespelare bättre men den här är också bra. Andy och hans Turk-dator som först verkade som en typisk en-avsnitts-plot men som fortsatt ända sen dess, och sånt är alltid kul.
Det är också bra att Cameron dödar folk hela tiden. Inte för att jag gillar det, men för att det känns trovärdigt, dom skulle lätt kunnat fega ur och aldrig låta henne döda förutom när det verkligen behövs, bara för att John och Sarah säger till henne.


En sak som jag dock inte alls gillar är seriens titel! "Terminator: The Sarah Connor Chronicles"? Jag älskar att använda ordet 'chronicles' i titlar, det är fint, men the Sarah Connor Chronicles? Jag tycker inte att den karaktären eller hennes roll i serien berättigar att ha serien namngiven efter sig. T.ex. eftersom den handlar mer om John än vad den gör henne. "The John Connor Chronicles" hade varit bättre. Det hade inte varit optimalt, men det hade varit bättre. "The Terminator Chronicles" hade varit ännu bättre, även om det inte främst handlar om en sådan. "Terminator: The Series" hade typ varit ännu bättre. Fast detr går inte att ändra på nu förstås...

Det vore jättesynd om den här serien inte får en till säsong - helt sjukt. Jag tycker fortfarande att det är ofattbart att Surface inte fick en till säsong, jag tyckte den var skitcool och blir arg när jag tänker på det.
Verkligen synd att denna serie dock blev så negativt påverkad av strejken och inte fick göra sina 13 avsnitt och att den inte fick gå efter 24 o.s.v.
Jag hoppas bara att den kommer tillbaka nästa säsong...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » lör mar 08, 2008 16:32

Kom att tänka på en sak angående sista två avsnitten som jag reagerade på medan jag såg det, men sen glömde bort.
Rätt ofta hade man klipp mellan olika scener som kändes väldigt ologiska och hoppande. Nästan så att jag trodde jag missat flera scener däremellan. Kan det vara så att dessa avsnitt är en hoptryckt version av någon längre arc (kanske 4 avsnitt till?) och man har nödgats klippa bort sidohandlingar?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav gaspode » lör mar 08, 2008 16:33

lilith skrev:Kom att tänka på en sak angående sista två avsnitten som jag reagerade på medan jag såg det, men sen glömde bort.
Rätt ofta hade man klipp mellan olika scener som kändes väldigt ologiska och hoppande. Nästan så att jag trodde jag missat flera scener däremellan. Kan det vara så att dessa avsnitt är en hoptryckt version av någon längre arc (kanske 4 avsnitt till?) och man har nödgats klippa bort sidohandlingar?

inget jag tänkt på alls. exempel?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav lilith » lör mar 08, 2008 16:40

gaspode skrev:
lilith skrev:Kom att tänka på en sak angående sista två avsnitten som jag reagerade på medan jag såg det, men sen glömde bort.
Rätt ofta hade man klipp mellan olika scener som kändes väldigt ologiska och hoppande. Nästan så att jag trodde jag missat flera scener däremellan. Kan det vara så att dessa avsnitt är en hoptryckt version av någon längre arc (kanske 4 avsnitt till?) och man har nödgats klippa bort sidohandlingar?

inget jag tänkt på alls. exempel?

Hmmm, svårt att ge exempel, då måste jag se om. (sen kanske inte nu)
Det var en känsla av att det fattades nåt mellan klippen. Som att det försigått saker strax innan som jag som tittare inte fått se. Dåligt klippt bara? Jag är ju inte den som brukar lägga märke till just klippning och sånt, så om jag funderade i de banorna tänkte jag att det måste vara nåt fel.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Matt » lör mar 08, 2008 18:48

Jag är jävligt sugen på att se T1 nu.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav caffeineaddict » lör mar 08, 2008 19:28

Matt skrev:Jag är jävligt sugen på att se T1 nu.


Oh. Jag med. Det var fan evigheter sen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör mar 08, 2008 19:36

Ja, för mig var det nog två år sen jag såg T1 och T2. :eek: Nåt slags nytt, hemskt rekord.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör mar 08, 2008 19:38

Jag såg om dem kanske en vecka eller så innan SCC började. Ibland är jag grymt mycket smartare än jag tror.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav madskellig » lör mar 08, 2008 19:56

Jag har faktiskt aldrig sett T1, men jag börjar bli rätt intresserad av att göra det nu.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » lör mar 08, 2008 20:02

madskellig skrev:Jag har faktiskt aldrig sett T1, men jag börjar bli rätt intresserad av att göra det nu.


You should be! Den är fortfarande rumpsparkande. Biehn!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » lör mar 08, 2008 20:10

noike skrev:Jag såg om dem kanske en vecka eller så innan SCC började. Ibland är jag grymt mycket smartare än jag tror.


Du är överinteligent
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » sön mar 09, 2008 12:11

Jag är ju en fanvidmänniska och jag måste få säga att jag älskade denna video med (spoiler inte för att detta borde vara en spoiler) Cameron och Derek. Bra musik och väldigt vacker IMO.

Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron