The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » ons feb 27, 2008 3:22

Summer Glau! :lovebunny:

(spoiler 1x07) Det skulle kunnat störa att hon är så mycket River, men det är alldeles fantastiskt! "I'm a cat?"

Derek kan bli bra, men jag har också farhågor om att han både kan bli jobbig eller kanske visa sig vara evil.

Men Cameron är seriens stjärna, helt klart.
och ja, balett-summer!
:lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » ons feb 27, 2008 8:11

gaspode skrev: (spoiler 1x07) Derek kan bli bra, men jag har också farhågor om att han både kan bli jobbig eller kanske visa sig vara evil.


Det senare tycker jag att det hintas om ganska rejält. Eller i alla fall att det är något "fel" med honom som kommer att få honom att verka evil om inte annat. Trots allt hände något med honom där i källaren. Som jag sa efter förra avsnittet: han kanske blev "omprogrammerad"? Who knows? Men eftersom vi inte vet vad som hände så får jag definitivt lite konstiga vibbar från Derek.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » ons feb 27, 2008 12:01

Slutscenen från 1x07 uppladdad på youtube , så man kan njuta av lite mer Summer Glau: http://ie.youtube.com/watch?v=mQTdJZK_agY
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » ons feb 27, 2008 17:30

Säga vad man vill om Summer, men den scenen skulle inte göra mycket för mig om det inte var för Derek som står och tittar och reagerar på det han ser. Det är för mig det som gör scenen, annars hade det bara varit "gratuitous ballet scene" bara för att Summer kan dansa och det... är jag totalt ointresserad av inom ramen för denna serie.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » ons feb 27, 2008 18:59

Du har helt klart en poäng där AKS. Jag håller med.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav gaspode » ons feb 27, 2008 19:06

(spoiler 1x07) Helt klart, men det är ett väldigt snyggt sätt att använda Summers balettkunskaper på i en för serien fullt fungerande och dessutom betydelsefull scen.

"if they ever learn these things, they won't have to destroy us. they'll be us."

Det är en del Battlestar Galactica över tankarna som väcks nu det senaste.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » ons feb 27, 2008 20:42

Ja, det är det jag menar. Tack vare det bakom min spoilermarkering så blir det inte "gratuitous". För visst är hon vacker då hon dansar. Jag har för lite kunskap för att veta hur duktig hon är, men upplevelsen av att se henne är definitivt positiv.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » fre feb 29, 2008 5:00

1x07 Grät en skvätt när Summer dansade på slutet. Så, right there with ya, Derek. Så vackert det var.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » fre feb 29, 2008 10:35

Exclusive: Terminator Producers Talk
The Sarah Connor showrunners discuss what's happened so far and speculate on the show's chances for renewal.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre feb 29, 2008 10:56

Hoppas hoppas hoppas det fungerar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » fre feb 29, 2008 19:59

gaspode skrev: (spoiler 1x07) Helt klart, men det är ett väldigt snyggt sätt att använda Summers balettkunskaper på i en för serien fullt fungerande och dessutom betydelsefull scen.

"if they ever learn these things, they won't have to destroy us. they'll be us."

Det är en del Battlestar Galactica över tankarna som väcks nu det senaste.

(spoiler 1.07) Kanske det. Jag älskar ju BSG, men det här funkade inte riktigt för mig ändå. Och då menar jag inte scenen med den dansande Cameron och tittande Derek, det var lysande. Jag menar hela det där gud-svamlandet och "själen". Det är ju helt ointressanta frågeställningar för en hårdnackad ateist som jag. Det förstörde nästan hela avsnittet för mig.

(spoiler Battlestar Galactica) I BSG har alla sina gudar, men det är inte det som är avgörande ifall robotar ska ses som människor eller ej, så frågeställningen är en annan där. Religionen är en blandning av halvsanna myter och ritualer och inte så förbannat "vi är skapade i guds avbild och alla andra är därför lägre stående än vi" från människornas sida.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav LauraP » sön mar 02, 2008 13:12

sådärja! Nu har Lena sett alla sju avsnitt. När det var slut:
Lena:Nu finns det ett till avsnitt att titta på
Jag:Nej
Lena:Jooo
Jag:Nej, det har ju bara kommit sju, sen kommer ju dubbelavsnittet snart. Säsongsavslutningen. Just nu har vi inga fler att se...
Lena, uppgivet:Jo, men jag vill...
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön mar 02, 2008 15:10

LauraP skrev:Säsongsavslutningen

Va!?
hade jag ingen aning om. nu känner jag väldig sympati med Lena :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav LauraP » mån mar 03, 2008 1:02

gaspode skrev:
LauraP skrev:Säsongsavslutningen

Va!?
hade jag ingen aning om. nu känner jag väldig sympati med Lena :(

Jo, men så är det väl. Det var så långt de hann spela in innan strejken, och det fick bli hela säsongen fast det egentligen skulle ha varit en hel drös fler avsnitt.
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis mar 04, 2008 11:55

1.08: Ytterligare ett bra avsnitt vilket gör detta är en väldigt jämn serie. Inte ett enda dåligt avsnitt denna säsong. Däremot tycker jag inte att det var riktigt lika bra som förra veckan, men som sagt: ytterligare ett bra SCC-avsnitt.

Ett tag under detta avsnitt var jag rädd för att Derek skulle vara en terminator. Att det var det som hände i källaren: de kopierades och det var därför de fick leva (kopian alltså). Sen kom jag på att han ju blev skottskadad och behandlad av en paramedic så de borde ju ha märkt om han var en terminator. Det var nåt i avsnittet som fick mig att tro det. Det var nåt Derek sa till Sarah och det faktum att de funderade över hur den där tjejen hade kunnat bli lurad att gifta sig med en terminator. Så nu går jag tillbaka till min första teori: nån sorts hjärntvätt pågick i källaren vilket gör att Derek inte är att lita på. Men jag vill att det ska gå att lita på honom för jag gillar karaktären väldigt mycket och vill att han ska vara med i S2.

Duschscenen var smått underhållande: "Meaning... this... news could have waited?" :D


Nu ska jag försöka spara 1.09 litegrann så att jag drar ut på det. Får se hur länge jag lyckas med det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LauraP » tis mar 04, 2008 16:41

ja jag kan inte spara på ett otittat avsnitt! Nu blir det 1x09! Jag ska dessutom se om dem ikväll med lena...
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LauraP » tis mar 04, 2008 17:29

Ååååh! Jag vill ha meeer! det är så spännande!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis mar 04, 2008 17:34

Well, jag sparade ju bara "litegrann" och har nu sett 1.09 också. :)

För det första: Jag vill ha mer SCC nu! Inget nytt egentligen, men ändå. 1.09 är i alla fall ett bättre avsnitt än 1.08 och ett av de allra bästa denna säsong.

En del roliga Cameron-scener i detta avsnitt. Av nån anledning så skulle jag till hösten verkligen vilja se ett "Cameron goes to prom"-avsnitt. :)

Derek och Kyle och Derek. Och John. Så coolt. Jag satt precis och tänkte på varför John inte försökt hitta Kyle för att spana på honom. Eller varför inte Derek gjort detsamma. Så visade det sig att Derek gjort det. Måste kännas väldigt underligt att se en yngre version av sig själv så där.

Slutet... Hon lär ju klara sig. Nåt annat skulle vara ganska så... oväntat.

Cromartie dödar inte polisen? Hm, polisen blir "ond" i framtiden? Polisen är viktig för att han av misstag sätter igång undergången? Nåt åt det hållet måste det ju vara...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » tis mar 04, 2008 18:18

Nu har jag sett 1x08 och ska snart sätta på 9:an. Jag tyckte 8:an var riktigt bra! Många scener som fick mig att le brett.

Cameron när hon blinkade till John! Hehe. Jag blev dock lite irriterad på att Derek inte stängde dörrarna efter sig ner i kulvertarna, och att Sarah hade lite väl lätt att spöa väktarna.

Spekulation om (D&D) källarscenen från framtiden: Cameron kan också förföra människor precis som Vick/T-888
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » tis mar 04, 2008 18:52

Phew! Upp en hel del sedan förra veckan:

Over at Fox, the two-hour season-finale of Terminator: Sarah Connor Chronicles scored a respectable 7.98 million viewers (#4) and a 3.1/ 8 among adults 18-49 #2) from 8-10 p.m. While Sarah Connor is no 24, it is still worthy of a second season.

http://pifeedback.com/eve/forums/a/tpc/ ... /492105701
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » tis mar 04, 2008 19:07

Nu har jag sett sista och vill ha MER! 1x09 var riktigt bra. Nice cliffhanger, men ändå... come on... Vi vet ju alla hur det kommer fortsätta. OM det fortsätter. Fan nu börjar väntan på att få höra att det blir en ny säsong. Blir det inte exploderar jag!

Edit: AKS, jag märkte just att du och jag har samma färger i våra avatarer :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » tis mar 04, 2008 19:14

Ja, där ser man. :) Jag skulle gärna ta åt mig äran och säga att jag har fantastisk känsla och smak, men det är noike som gjort den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » tis mar 04, 2008 19:37

AKS skrev:Ja, där ser man. :) Jag skulle gärna ta åt mig äran och säga att jag har fantastisk känsla och smak, men det är noike som gjort den.

Noike har då fantastisk känsla och smak, men det har ju även du, AKS, som valt att använda den :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Garim » tis mar 04, 2008 19:54

En sak till. Dom fick en sak fel är jag rätt säker på, nörd som jag är. 1x09 Moore's Law säger att processorantalet dubblas var 18:e månad, inte vara annat år. :D Jag kan ha överseende med det.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav noike » tis mar 04, 2008 19:59

AKS skrev:1.09
Cromartie dödar inte polisen? Hm, polisen blir "ond" i framtiden? Polisen är viktig för att han av misstag sätter igång undergången? Nåt åt det hållet måste det ju vara...

Eller så är det något mycket enklare. Cromarties uppdrag är ju att ha ihjäl John, så det måste ha något med det att göra. Terminators är ju bisarrt strikta i vad de gör. Så jag antar att han räknade ut att det kommer bli mycket enklare att få reda på vad Sarah och John befinner sig med FBI-mannen i livet eftersom de letar båda efter samma personer.

Bra nyheter om tittarsiffrorna. S2! S2! Jag accepterar inget annat. Let's end the ratings tyranny right here, right now.

Garim skrev:Noike har då fantastisk känsla och smak

"Pretty cunnin', don't ya think?"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis mar 04, 2008 20:28

As cunning as a fox who's just been appointed Professor of Cunning at Oxford University?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis mar 04, 2008 20:33

Onekligen. Om jag får säga det själv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Garim » tis mar 04, 2008 21:55

noike skrev:"Pretty cunnin', don't ya think?"

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav The Ankh » tis mar 04, 2008 22:57

108-109
Vilken vacker scen med Man comes around och raiden mot terminatorn. Alla kropparna i poolen. Solsken. Riktigt snyggt gjort. Jag kräver att serien kommer tillbaka. Och att Cameron återställs.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav LWes » tis mar 04, 2008 23:09

Ikväll har jag sett TERMINATOR 2 och första avsnittet av denna serie.
1x01
Gillade inte början som var en dröm. Det kändes väldigt oinspirerande, gjorts massvis av gånger och är oftast dåligt. Dom viss börja med full action med en gång men utan att behöva ta konsikvenserna som dom lägger in en dröm som ser helt verklig ut, så som drömmar inte alls brukar vara.
Positiv till hennes ex-festman, jag trodde med en gång att han skulle dö i piloten när man fick reda på att hon var förlovad, men det var bra att han inte dog. Agenten gillar jag också.
Pojken får också mitt godkännande, han funkar bra, och Summer Glau passar i sin roll. Hon är ingen Arnold, men ändå duglig, jag gillar att dom valde en tjej-terminator för annars skulle den alltid jämföras med Arnold. På tal om honom, jag tyckte han var jättebra i filmen. Han är duktig som robot.
Den i serien jag inte gillar är tyvärr (och jag menar det verkligen för jag hade velat tycka om henne) Sarah Connor själv.
Hon ser först och främst yngre ut än Linda Hamilton gjorde i T2 som utspelar sig 5 år tidigare, och hennes utseende överhuvudtaget tycker jag är för icke-tufft och det känns som om dom velat göra henne vacker istället för att låta henne vara vältränad och bad-ass som i T2, vilket gör henne mycket tråkigare. Hon känns som en jobbig mamma som kommer vara störande och i vägen för sin son hjälten för att hon är så överskyddande. I T2 kunde hon backa upp det med att hon sjäv var så tuff som hon var, men här saknar hon det.

Onda Terminatorn gillade jag. Det var ju han från Kitchen Confidential, det såg jag inte först. Han passade verkligen i rollen, men jag hoppas få se fler olika terminatorer.

En del saker tyckte jag var dåliga, som när dom hoppat i tiden och stod nakna och stirrade på bilarna, det var dumt, speciellt Sarah borde vetat bättre än att göra så och nu hände det som hon inte borde låtat hända, att det visades på tv t.o.m.
och massa saker som jag undrar över angående filmerna och hur saker hänger samman, som varför inte Robert Patrick-modellen av Terminator används här när den är mycket starkare. och har framtiden ändrats alltså eftersom Dyson inte skapate SkyNet längre, kan det ha att göra med att Robert Patrick inte finns i den här framtiden. och John's pappa borde vara 5 år gammal i 2007, intressant. Förresten är det helt ologiskt hela grejen för om John var den som skickade sin pappa tillbaka i tiden borde han själv inte finnas, för innan han fanns kan han inte gjort det. Det är nog det svagaste som jag ogillade mest i Terminator filmen.


Men det var bra och eftersom den här slags serier bara blir bättre och bättre får jag väl se nästa avsnitt nu...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron