The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tomas » tis feb 19, 2008 23:42

(spoiler 1x06 och titel för avsnitt 1x07)"The Demon Hand" låter som en referens till Evil Dead 2 :).
Bra att de tar hand om kroppen och handen som jag trodde de skulle "glömma bort" efter avsnitt 1x05.
Ska bli mycket intressant att se vad Camerons och Future Johns hemliga agenda leder fram till.


Och om man skulle låta bli att se filmer bara för att de inte är lika bra som Terminator 1 och 2 så skulle livet vara rätt tråkigt.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Garim » tis feb 19, 2008 23:56

I stand corrected :) Kan väl vara så att man söker referenser till det man tycker om.

Edit: Och det var alltså svar till A bear och noike från föregående sida...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav noike » ons feb 20, 2008 0:05

Garim skrev:I stand corrected :) Kan väl vara så att man söker referenser till det man tycker om.
Edit: Och det var alltså svar till A bear och noike från föregående sida...

Men det kan ju vara ett led i en referenskedja som av misstag råkar ha ursprung i det som ligger till grund för serien.
Terminator -> Spaced -> Serenity -> SCC
(Nej, jag tror inte riktigt på det resonemanget heller...)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » ons feb 20, 2008 0:37

Garim skrev:
LWes skrev:Jag såg en film som heter Terminator i förrgår, i förebyggande syfte. Det var ganska bra.
Jag håller på att ladda hem 2 & 3 också, så jag kan se den här serien sen...


3:an kan du hoppa över. Klart sämre än de andra två, och dessutom så struntar T:TSCC serien i handlingen i 3:an.


Som om dens brahet har med saken att göra... Kollade på wikipedia och tydligen har dom sagt att tv-serien utspelar sig i en alternativ tidslinje än T3 dock, så då är den ju inte så relevant, och det är på vissa sätt dåligt (olika tidslinjer? :x ) och bra (ingen bestämmd framtid).
Validiteten av serien vs T3 känns lite questionable dock, efter som Arnold är med i T3 och serien är en annan tidslinje. Äsh, man får väl ta det för vad det är...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons feb 20, 2008 0:45

LWes skrev:Validiteten av serien vs T3 känns lite questionable dock, efter som Arnold är med i T3 och serien är en annan tidslinje. Äsh, man får väl ta det för vad det är...

Fast Ahaan-ulds medverkan befäster den inte på något vis. James Cameron som gjorde de första två ville inte ha något med trean att göra -- han var väl om jag kommer ihåg det rätt emot den helt och hållet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » ons feb 20, 2008 0:59

Okej, det är ju ett plus.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » ons feb 20, 2008 1:02

Förlorade han inte (eller gav bort) rättigheterna till en uppföljare i en skillsmässa? Jag kan ha helt fel och borde igentligen sova nu.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav gaspode » ons feb 20, 2008 2:15

1x06: Ja, den här serien fortsätter iaf att övertyga på mig. Allt med Summer Glau är riktigt bra.
"Do you want him to die?!"
"If I wanted him to die..."

Stenhård och oskuldsfull på samma gång typ.

Och vad ÄR hennes agenda? Har hon nåt uppdrag från John eller jobbar hon med nåt eget? "Sometimes they go bad. Noone knows why." är ju olycksbådande.

Allt framåt var bra. vad höll de på med nere i källaren där? varför lät de dem fly sen?

Trevligt också när de väver in hintar om de första filmerna.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » ons feb 20, 2008 2:52

Tomas skrev:Förlorade han inte (eller gav bort) rättigheterna till en uppföljare i en skillsmässa? Jag kan ha helt fel och borde igentligen sova nu.


Jupp, Linda Hamilton snodde åt sig dem i skilsmässan (så för en kort stund ÄGDE Sarah Connor faktiskt rättigheterna till Terminator... snacka om chansen att göra slut på Skynet och stoppa Judgment Day en gång för alla! :P ) och sålde dem till de gamla Carolco-producenterna (även om Carolco hade väl konkat vid det laget) så att de alltså fick rätten att göra vad de ville med franchisen utan att Cameron behöver okeja det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav lilith » ons feb 20, 2008 3:42

1.06
Bra avsnitt!
Jag gillade verkligen framåtblickarna och att vi får veta lite mer om hur det...gick...går..ska gå. Måste se om T1 och T2 nu känner jag, det var alltför längesen och jag minns lite dåligt.
Undrar om det inte var Cameron där i källaren med pianomusik i fånge-huset som Derek (inte Derrick väl, björn?) fick besöka. Nån läskig balett-tortyr!

Men en sak störde mig. Blodgrupperna! Har man en mamma som är 0 kan man inte vara AB! Det är inte normalt! För att vara 0, som är recessivt, måste man vara 00. Så John måste ha ärvt ett 0-anlag från Sarah och antingen ett A eller B eller 0 från Kyle (beroende på vad han var) och då bli antingen A0 eller B0 eller 00. Dvs, eftersom A och B är dominant och 0 recessivt, A eller B eller 0. GAH!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav gaspode » ons feb 20, 2008 3:51

hehe, störande. :D

Jag som inte är genetiker reagerade istället på att Cameron visste Sarahs blodgrupp, men inte Johns.
Eller vet hon Sarahs blodgrupp av nån anledning jag glömt?
Jag tänkte att hon var programmerad med nyttig info, men då borde hon ju verkligen vetat Johns blodgrupp.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav lilith » ons feb 20, 2008 4:03

gaspode skrev:hehe, störande. :D

Jag som inte är genetiker reagerade istället på att Cameron visste Sarahs blodgrupp, men inte Johns.
Eller vet hon Sarahs blodgrupp av nån anledning jag glömt?
Jag tänkte att hon var programmerad med nyttig info, men då borde hon ju verkligen vetat Johns blodgrupp.


Ja. Och Sarahs ex borde direkt förstå att John inte kunde vara AB med den informatinen han fick. Vad är han, läkare? Akutbilsförare? Istället pladdrar han om hur ovanligt AB är och hur liten chans det är (den är noll!)...
Men visst, det är ju märkligt att Cameron ens har den informationen om Sarah när hon nu inte har den om John. Hela scenen var faktiskt störande.
Men jag förstår vart man ville komma. Visa att de har blodsband och att John vill hjälpa sin farbror. Speciellt bra drama blev det ju nu inte iaf så det kunde man skippat! (eller läst på lite)
Ska man kanske dra slutsatsen att John inte är Sarahs barn? Plot twist!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tam » ons feb 20, 2008 4:11

lilith skrev:Ska man kanske dra slutsatsen att John inte är Sarahs barn? Plot twist!

HALLÅ! Spoiler resten av serien ju!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » ons feb 20, 2008 12:05

lilith skrev:1.06 Derek (inte Derrick väl, björn?) fick besöka. Nån läskig balett-tortyr!

Du har helt rätt. Vet inte var jag fick den där stavningen ifrån.

Och balettortyr är jag helt med på. Att se terminators dansa balett i combatboots i fyra timmar i sträck borde bryta ner även den hårdaste.

Såg en annan intressant spekulation i en recension: Vi vet ju att terminators ser olika ut - de tillverkas väl i serier, men med olika utseende. Tänk om det de gör i den där källaren är att skapa naturtrogna kopior av levande människor att använda som mallar för terminators? Skulle ju sätta ytterligare en spinn på slutscenen i det här avsnittet...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tomas » ons feb 20, 2008 14:18

A bear skrev:
lilith skrev:1.06 Derek (inte Derrick väl, björn?) fick besöka. Nån läskig balett-tortyr!

Du har helt rätt. Vet inte var jag fick den där stavningen ifrån.

Och balettortyr är jag helt med på. Att se terminators dansa balett i combatboots i fyra timmar i sträck borde bryta ner även den hårdaste.

Såg en annan intressant spekulation i en recension: Vi vet ju att terminators ser olika ut - de tillverkas väl i serier, men med olika utseende. Tänk om det de gör i den där källaren är att skapa naturtrogna kopior av levande människor att använda som mallar för terminators? Skulle ju sätta ytterligare en spinn på slutscenen i det här avsnittet...


Jag tänkte på att det förmodligen skapades kopior av de tillfångatagna soldaterna och att det nog var därför de tilläts ta sig därifrån levande (dumt att kopiera en person som människorna vet är död ifall inte kopiorna blir klara innan originalen börjar saknas). Ifall slutscenen visar en terminator så kan man ju undra vad Skynet håller på med igentligen. Tar bort en svag länk för att skapa en bättre kopia av sig själv? Skynet kanske rentav vill ersätta Andy Goode med en mekanisk kopia fulltankad med framtidsteknologi men varför skulle i så fall Andys kropp lämnas kvar efter att han blivit skjuten?
Avslöjade Andy någonting under framtidsförhöret som fick Skynet att försöka döda honom i nutid?
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » ons feb 20, 2008 14:25

Jo, att Skynet skulle riskera att skjuta ihjäl sin egen upphovsman vore ju lite knasigt - det var ju Sarahs metod för att stoppa Skynet både i T2 och i... 1.03 av T:SCC, var det väl? Tidslinjer är inte helt pålitliga. Men å andra sidan så kanske hans bidrag inskränkte sig till att uppfinna den där schackdatorn, och vem som helst kunde ta över efter det? Vi får väl se.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » ons feb 20, 2008 17:45

1.06: Bra avsnitt. I want a DVD box set!

Hjärntvätt kanske förekommer i källaren? Människor omprogrammerar robotar, robotarna omprogrammerar människorna? Fast iofs verkade ju inte Derek så omprogrammerad då han plcerade en kula i den där gullige datakillen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav chanda » ons feb 20, 2008 22:18

har varit rätt nyfiken på den här.Eftersom man har sett alla tre filmerna.

1x01
riktig snyggt film kvalite som Supernatural
men sen är låg ju också Nutter bakom den piloten också. Lite förutsägbara händelser som ex
tejen som cyborg men det ser rätt lovande ut.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav HeY » ons feb 20, 2008 22:40

Hur har tittarsiffrorna varit de två senaste avsnitten? Glömde kolla. Kan man fortfarande drömma om fler avsnitt eller är det foxed up?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons feb 20, 2008 23:02

Senaste avsnittet var strax över 8 miljoner. Det går fortfarande att drömma, men inte är det en självklarhet inte. Jag tror dock att den får en chans med kanske 13 avsnitt beställda för S2. Men det är bara jag som tror och hoppas.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons feb 20, 2008 23:15

Inte bara du som hoppas.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: 8 miljoner är inte en dålig siffra idag. När ska network-bolagen vakna upp från sin fantasivärld där det alltid är 1988 och inse detta?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis feb 26, 2008 13:21

1.07: Suveränt avsnitt! Antagligen bästa avsnittet hittills för mig.

Stor del av det är de cirka 150 vinkningarna till T2 som började med Cameron som T-1000.

En annan stor del är att jag tycker att Derek växer grymt mycket som karaktär. Verkligen ett bra tillägg till serien och jag vill se honom som regular i S2. Brian Austin Green tycker jag dessutom är riktigt bra i rollen.


Om det inte blir en S2 så kommer jag att börja gråta...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis feb 26, 2008 14:38

Tihi, i detta klipp från WonderCon får Summer frågan hur det känns att vara tillbaka hos kanalen som lade ner Firefly. Svar: "I'm praying really hard." :D

Klippet är långt, men rekommenderas. Mycket Summer och skådespelarmässigt så är dessutom Thomas Dekker och Brian Austin Green med.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » tis feb 26, 2008 14:51

AKS skrev:1.07: Suveränt avsnitt! Antagligen bästa avsnittet hittills för mig.

Mm, för mig med. Superbra!
(spoiler 1x07) Dansande Summer! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » tis feb 26, 2008 19:10

FUUUUUUUCK! Nu lever knappt hoppet längre. :( Vad är det för fel med folk?!?!

Fox opened the evening with a Monday edition of The Moment of Truth (Viewers: #3, 8.59 million; A18-49: #2, 3.6/10), which lost steam minus its recent American Idol lead-in (but was a stronger option than recent occupant Prison Break), and 9 p.m. time period warmer Terminator: The Sarah Connor Chronicles (Viewers: #4, 7.12 million; A18-49: #4, 2.7/ 7)


PB var helt klart en inte alltför bra lead-in, men hundra gnger bättre än denna. Nu kan SCC inte ens säga att de bygger på tittarsiffrorna från tidigare program.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis feb 26, 2008 19:30

AKS skrev:Vad är det för fel med folk?!?!

Jadu, where to fucking start... De luktar, och så är de fula och dumma i huvudet och sedan har de ingen smak och så är de dumma i huvudet och är korkade och elaka och ingen smak har de och inte klarar de tänka själva heller och...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Garim » tis feb 26, 2008 19:56

Nä men va fan. Om inte den här serien får en andra säsong blir jag galen!

107 var ju hur bra som helst. Det blir ju bara bättre och bättre.

Och ja, Summer som dansar! Hur underbart som helst.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav A bear » tis feb 26, 2008 22:32

1.07: Gillar skarpt. Alla religiösa paralleller, T2-nickningarna, Cameron som är creepy som fan och dansar så vackert...

Och självfallet får det ingen ny säsong. Vad väntade ni er? Det är FOX.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis feb 26, 2008 22:40

Jag hade väntat mig samma behandling som the Simpsons. "Terminator? Det var kul för tio år sedan, förnya!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LauraP » tis feb 26, 2008 23:19

men! Bara för att jag bestämde mig för att börja titta på den igår. Dumma!

(eller egentligen: bara för att den är bra- det är väl så det fungerar på FOX?)


Jag började kolla på första avsnittet för länge sedan, men jag var nog inte på humör då (och så såg jag inte så långt in att Glau var med). Igår sträcksåg jag fem och ett halvt avsnitt (somnade under avsnitt sex och kollade klart i morse innan jobbet) Visste inte att det kom ett sjunde, så det såg jag nyss...

JAG VILL HA MER!


Kanske spoiler om man inte sett något avsnittJag har saknat Firefly-River sååå mycket, och det känns som att man har fått tillbaks henne här, visst det kanske är tråkigt för Glau om hon bara skulle få den här typen av roller resten av hennes karriär, men JAG skulle nog aldrig tröttna!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron