True Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Matt » mån aug 16, 2010 21:06

Blir bara bättre och bättre
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav lilith » mån aug 16, 2010 22:07

3.09 :extas: :extas: :extas:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav gaia » mån aug 16, 2010 23:07

Man måste bara älska den vändning serien tagitRussel gone crazy är ju bara helt fantastisk, älskar hur han står och kysser urnan med Talbots klegg i och som sagts tidigare så är avslutningen grym! ...and now time for the weather. Tiffany! :D Den här säsongen har verkligen potential för att bli den bästa hittills!
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav Garim » ons aug 18, 2010 11:34

Omslaget till senaste Rolling Stone. NSFW kan man kanske tillägga :) :monsterhug:
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Crashdummie » ons aug 18, 2010 12:11

Garim skrev:Omslaget till senaste Rolling Stone. NSFW kan man kanske tillägga :) :monsterhug:


De nämnde om det på metro idag.... nice!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav LWes » ons aug 18, 2010 20:22

HeY skrev:3x09
...and now time for the weather. Tiffany? :D

Fan(g)tastic!! :extas:


det var fantastiskt. jag tycker inte den här säsongen har varit lika spännande som dom tidigare men från och med nu kommer det nog bli tokigt bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » sön aug 22, 2010 0:21

3x01
Aaha, jag ÄLSKADE "vill du duscha med mig"-scenen mellan Sam och Bill. Hotness. Sen vill jag bara säga att jag älskar Lafayette och har gjort det från första stund, både karaktären och skådisen. Bill kan gärna få vara kidnappad ett tag så slipper vi hela "bla bla bla I have to protect you Sookie, you need to stay out of trouble Sookie" och hela den här "jag är allvarlig och överdramatisk 1800-talsvampyr utan humor". Nej, jag gillar inte Bill, inte Sookie så mycket heller. Tur att det finns andra. :D Miss Queen Vampire tex är ju underbar hittills.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » sön aug 22, 2010 2:53

Överlag denna säsongen tycker jag att Sookie har varit väldigt bra! Jag har alltid gillat henne men tycker att hon nog har stepped it up a notch. I like it! Soookeh! :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön aug 22, 2010 17:58

Som HeY spoilar spoilar jag:
Ja, Sookeh har helt klart blivit bättre. Kanske även Bill, dock inte i samma grad.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Mush » sön aug 22, 2010 22:30

S2 börjar skit bra! Viken ändring från första säsongen.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Matt » tis aug 24, 2010 7:17

Coolt att de spelar Court Yard Hounds på Merlottes
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Amanja » tis aug 31, 2010 11:08

s3e11 Nej! Eric får inte dö, inte innan han och Sookeh har haft hardcore vampyrsex!
Användarvisningsbild
Amanja
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 26 jan 2010
Ort: Uppsala

Inläggav HippieSpellan » tis aug 31, 2010 18:49

håller med amanja fast kanske för andra orsaker=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav eriked » tis aug 31, 2010 19:12

Amanja skrev:s3e11 Nej! Eric får inte dö, inte innan han och Sookeh har haft hardcore vampyrsex!
Det lär nog inte vara hans plan. Tanken är väl att Russel ska förkolna snabbare då han är äldre. Spännande är det hursomhelst.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis aug 31, 2010 19:41

eller så kommer sookeh ut och räddar honom. de lär väl knappast göra sig av med Eric...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tis aug 31, 2010 19:59

(spoiler 3.11) Jag tänker att serien ändå har kommit till ett läge där det börjar bli dags att oväntat och chockerande slakta en regular (i en serie med så här mycket våld behövs nästan det vid en punkt) och kanske har Alexander blivit så pass populär att det är dags för honom att, well, gå vidare? Är hursom inte riktigt lika säker som ni.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » tis aug 31, 2010 20:20

(spoiler 3x11) Jo, jag tänker också att de kan resonera så. Och att det skulel ha sin poäng. Men jag tror det vore sjukt dåligt för serien, och att de också ser det. Döda Bill istället! somnade nästan när han och sookeh satt och fantiserade i bilen. Zzzzz. Men jag fick å andra sidan "eric kommer dö"-vibbar både i detta och förra avsnittet, så vi får se. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » tis aug 31, 2010 20:33

3x11 Lite sämre än tidigare avsnitt tycker jag, men än en gång lyckas de med en jäkligt bra avslutning på avsnittet.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » tis aug 31, 2010 20:45

3.11: Gillade också avsnittet, men för mig känns det som att säsongen fortfarande är i uppbyggnadsfasen och inte alls på väg att närma sig slutet. Det känns inte som en lika tydlig arc i handlingen som i tidigare säsonger, IMO. Vet inte vad jag tycker om det...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Amanja » tis aug 31, 2010 21:49

Användarvisningsbild
Amanja
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 26 jan 2010
Ort: Uppsala

Inläggav konstant » tis aug 31, 2010 22:15

S03E10 var (enligt mig) säsongens sämsta avsnitt. E11 and they're back! Inte bästa hitils, men bra. BRA! Kommer dock gråta blod (som vampyrerna) om Eric dör. Kan inte någon bara rusa och staka honom i bröstet och släpa in Eric? Haalllllååååå. Hjärtklappnings-avsnitt i alla fall, Lalas "bild" av Jesus och sedan när de uppenbarar sig framför bilen jaa...

Beredd att hålla med om att dialogen Bill-Sookie var TRÅKIG. Men jag gillar honom, jag gillar Bill&Sookie, jag kan inte låta bli.
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav eriked » ons sep 01, 2010 10:00

gaspode skrev: (spoiler 3x11) Jo, jag tänker också att de kan resonera så. Och att det skulel ha sin poäng. Men jag tror det vore sjukt dåligt för serien, och att de också ser det. Döda Bill istället! somnade nästan när han och sookeh satt och fantiserade i bilen. Zzzzz. Men jag fick å andra sidan "eric kommer dö"-vibbar både i detta och förra avsnittet, så vi får se. :)
Jag somnade inte.. Fast det kanske berodde på att det så uppenbart skulle flyga två vampyrer och stoppa bilen vilken sekund som helst. Jag tycker att Bill-Sookeeeh fungerar. Under första säsongen var det booring men sen så har det som oftast fungerat.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » sön sep 05, 2010 18:26

Sorry att jag är efter ^^


Säsong 2 tog verkligen serien till den där awesome nivån jag längtade efter.Dallas/Fellowship of the sun delen var sjukt grym.

Ska se sista 3 av S2 nu!




Så, klar. Kan nu säga att serien ligger bland mina topp serier.

Jäkla mobila bredband, måste jag vänta till nästa sommar på S3 dvd släppet :angry:
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav konstant » mån sep 06, 2010 1:41

Och så får man veta att man måste vänta en vecka tills nästa.... :sacrificebunny:
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav gaspode » mån sep 06, 2010 2:07

konstant skrev:Och så får man veta att man måste vänta en vecka tills nästa.... :sacrificebunny:

ja, vad är det om? säsongsavslutning och så skall de hålla på det en vecka!? :roadkill:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån sep 13, 2010 21:32

AKS skrev:3.11: Gillade också avsnittet, men för mig känns det som att säsongen fortfarande är i uppbyggnadsfasen och inte alls på väg att närma sig slutet. Det känns inte som en lika tydlig arc i handlingen som i tidigare säsonger, IMO. Vet inte vad jag tycker om det...


3.12: This. Still true. Känner fortfarande likadant fast att hela säsongen gått. Denna gång håller jag helt med Matt Roush i detta stycke: "It's not that the episode was anti-climactic (though it was), more like it was packing in so many quasi-climaxes and kinda-cliffhangers that it felt disjointed and unsatisfying, like much of the third season often seemed to be. Several of the dangling plot strands just stopped, as if the season had run out of time before we'd gotten to the point, if there ever was one."

Och sedan: "I've heard that next season will pick up almost immediately from where this leaves off. Which is a good thing, since this finale felt pretty much like just another episode, and for the most part, not one of the better ones. Hoping for better luck next season. Which, for all of my disappointment in the finale, can't get here soon enough."

http://www.tvguide.com/News/True-Blood- ... 22936.aspx

Särskilt Jasons storyline var WTF.

S3 är klart sämsta säsongen hittills för mig. Dock fortfarande riktigt bra och underhållande, men True Blood har fallit från första platsen för mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » fre sep 17, 2010 1:04

Jag tyckte det var en bra final med några riktigt intensiva scener. Inte det bästa jag har sett, men jag tycker faktiskt helt ärligt att True Blood's finaler alltid har varit något av ett anti-klimax. För att dra en koppling till den dära andra vampyrserien så levererade The Vampire Diaries en av de, om inte den(!), bästa säsongsavslutningarna förra året. Där var det klimax, men TB verkar oftast fokucera mer på att bygga upp nästa säsong och därmed få till en bra öppning istället (vilket TVD lyckades med också, btw). Jag kan nog hålla med om att denna säsongen känts lite mer som en transportsträcka mot vad som förhoppningsvis kommer att bli en ännu bättre säsong 4. Men det var en riktigt trevlig, and fangtastically gory, transportsträcka och serien har nog inte fallit något alls på min personliga lista - även om jag inte har tänkt ut någon specifik sådan.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » fre sep 17, 2010 23:30

3.12
Tyckte det var ett antiklimax. En jättebra säsong och så... ja, tog det slut.

Men jag fick se Godric igen!
:extas:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HippieSpellan » lör sep 18, 2010 20:38

va? jag fattade inte att det var säsongsavslutning alls. nu kommer jag inte ihåg vad det handlade om ens. de två, kanske tre senaste (sista då) avsnitten var inte så intressanta, men absolut by far den bästa säsongen !
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav konstant » fre okt 08, 2010 19:20

Jag tycker säsong tre har varit grym, dock var ju säsongsavslutningen lite si så där. Eller rättare sagt: det känns inte som en säsongsavslutning. Fast även om det INTE varit en säsongsavslutning var det inget superavsnitt, det var mest blaaahigt. Nåväl. Eric dog inte, och ändååå lite kul att se hur good guys gone bad, jag menar Bill (man såg det ju komma dock) och Sam som jagar efter sin bror i skogen pga pengar, kom igen. Jason-storylinen var mest jättekonstig, men ja.
Jag vet inte, jag kanske ändå är lite lättad. Jag älskarälskarälskar True blood men detta avsnitt ger mig inte sjuka cravings inför nästa ändå, så då kanske det blir lite lättare att uthärda till när säsong 4 drar igång. Kanske.
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare