True Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Mush » lör okt 09, 2010 1:01

Ligger lite efter.

3x01.
Helt okej säsongs öppnare. Älskar scener när drottningen är med. Wow, när hon sa till på skarpen till Eric.
Sookie känns som den minst intressantare karaktären nu. Hoppas hennes krafter utforskas vidare snart.
Stackars Tara. Ta inte livet av dig nu. Skynda och sparka in dörren Lafayette. Störde mig som fan på hennes morsa och pastorn som var på besök. Lägg av, herregud vad mamman är jobbig.
Varulvar är säsongens nykomlingar! :extas:



3x02
Säsong 3 verkar bli hur grym som helst.Krig på gång, älskar sånt!
Det fanns en kung ändå, minns inte om det har nämnts i tidigare avsnitt. Tycker drottningen är way coolare. Kungen verkar vara så jäkla naiv som tänker gifta sig med henne, de passar inte alls så jag antar han har något gömt trick som tvingar henne till det. Bill hamnar i mitten av allt det här. Gissar att kungen kommer få honom att göra några dåliga saker,Bill lyder för att han hotar Sookie typ.
Undrar vem han var som var inne i Bills hus och gick igenom saker. Trodde det var en av varulvarna först men visade sig vara vampyr i slutet när han hjälpte Tara. Det känns faktiskt som det ligger en hel förbannelse över hennes släkt.
Sams story var lite av en besvikelse men allt kan inte vara häpnadsväckande. Kul att brorsan försökte ha ihjäl honom också. "Välkommen till familjen" :)
Varulvarna ser häftiga ut med sina lysande ögon och ännu häftigare att just dom här är speciella. Vampyrblod i generna, shit. Erics tillbaka blick med Godric såg så jävla snyggt ut, än en gång med varulvarnas ögon i mörk bakgrund. Får Spike & Buffy vibbar där på slutet då Eric kommer till Sookie. Hon tillhör dom båda nu vafan. Det blir ett enda hit och dit velande sen jag lovar. Hatar dessa cliffhanger slut fast på ett bra sätt. Man vill ha mer. Ska titta nästa avsnitt imorgon.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav noike » ons dec 08, 2010 14:09


Fantastisk True Blood-reklam.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mush » ons dec 08, 2010 16:24

Den var smårolig ^^
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav HeavyAlex » lör jan 08, 2011 15:26

Tycktes3 var riktigt bra, kul att se att Godrick var med i de senaste avsnittet, även fast han pratar lite halvtaskig svenska.. :)
Gillade Lafaytette/Jesus och det var minst sagt intressant att Jesus var en 'häxa'.. Hoppas att deras förhållande håller i s4 nu bara..
Någon jag irriterade mig på var Tara, kändes som om det mest var samma sak hela tiden med henne, älskade dock psycho-vampyren Franklin...
Angående Sookie och Bill så känns det efter 3x12 som att Bill mer är av en stalker eller vad man ska säga.. :D Hans kärlek till Sookie känns ju inte direkt besvarad. Jag är lite smått osäker på om jag tycker att hon passar bäst med Bill eller Eric, eller den där werewolf snubben som jag inte kommer ihåg namnet på..

Håller med vissa här att säsongen gick lite för fort, kändes som storyn, om det nu var någon dvs :D, kunde utvecklats bra mycket mer.


Edit; Alcide hetter varulven ju!
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor jun 23, 2011 21:15

Awesome casting news inför S4 som ni andra säkert visste men jag hade missat: Gary Cole! WIN!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tea » lör jun 25, 2011 17:10

Tittar igen mig på s 3 och inser att Jag tycker den är så långsam och tråkig att jag nästan inte vill se A4 längre...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » lör jun 25, 2011 17:39

Ja, S3 har definitivt sina problem som jag vet att jag nämnt i alla fall en eller två gånger uner säsongens gång. Men jag är ändå pepp för S4! Om även den känns lite så där så är det dock ett problem.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tea » tor jun 30, 2011 22:01

Säsong4 ep1
Efter bara några sekunder i fairyland inser sookie något som de andra inte märkt på över 20 år... Smart liten storbystad blondin... Nja,kanske inte så storbystad faktiskt...
Och hon har varit borta så länge fast det bara var några sekunder, ojojoj...


Alex blir mer och mer öik sin far
Och Bill Boring har blivit majestät...
Eric äger huset... No surprise... Det närmaste till surprise är att tara bytt lag och att alla verkar få specialpowers...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Tea » tor jun 30, 2011 23:18

S4e2
Omg till och med på 80talet var Bill Boring tråkig...
Och tydligen en fuskare

Tack gode Gud för att Eric får bara kvar och röra om och käfta. Pam verkar få lite mer utrymme I like!
Skifters släktet blev genast mer intressant. Jag hoppas att Tommy kan växa på än på samma sätt som Jessica, men jag tvivlar hårt.
Panter historien är inte alls tilltalande, men i det stora hela verkar det arta sig och bli bättre än S3 iaf

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Tomas » fre jul 01, 2011 14:25

Webrip, nice!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav HeY » fre jul 01, 2011 23:17

Jag har sett båda avsnitt nu och jag är fortfarande på True Blood tåget och ser galet fram emot varje måndag. This show is goooood!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » fre jul 08, 2011 17:39

4*02

himla spännande i slutet! men borde inte eric ha pratat svenska?? om han kom tillbaka till sitt odöda tillstånd. för i flashbacks har han pratat svenska. men det visar sig la . spännande iaf! :)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav AKS » fre jul 08, 2011 18:19

Tänkte på det jag med. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör jul 09, 2011 14:14

Ödöda tillstånd? Hur menar ni? Han är ju fortfarande vampyr (Sookie luktade ju mat), men verkar bara ha tappat minnet.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » sön jul 10, 2011 3:17

vi får se . vi får se :)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav dansdansdans » tis jul 12, 2011 12:23

4*03 hihi han började ju prata svenska ändå :) fast ja han var inte odöd. "bara" tappat minnet. men han är sååååååååååååå sööööt. omg!!! hoppas de inte förvandlar tillbaka honom för snabbt. snookie hihihihihihihih
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Matt » tis jul 12, 2011 17:51

dansdansdans skrev:4*03 hihi han började ju prata svenska ändå :) fast ja han var inte odöd. "bara" tappat minnet. men han är sååååååååååååå sööööt. omg!!! hoppas de inte förvandlar tillbaka honom för snabbt. snookie hihihihihihihih


Bästa Snookie :D
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav HeY » ons jul 13, 2011 2:29

dansdansdans skrev:4*03 hihi han började ju prata svenska ändå :) fast ja han var inte odöd. "bara" tappat minnet. men han är sååååååååååååå sööööt. omg!!! hoppas de inte förvandlar tillbaka honom för snabbt. snookie hihihihihihihih


Jag tycker som sagt att det var ganska uppenbart att han inte var odöd - alltså vid liv - när han tyckte att S(n)ookie luktade mat. Det är ju inte ett så mänskligt drag. Men ja, det ska bli intressant att se vad de vill göra med detta. Jag tycker det känns lite som att serien saknar riktig fokus för tillfället. Ja, vi har ju häxgrejen (och den ganska så ointressanta Jason/Panther-grejen) och det är fortfarande tidigt i säsongen men det känns svårt när vi inte har ett gemensamt hot att jobba mot, aka Mary-Anne eller Russell. Känns ganska splittrat just nu.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » ons jul 13, 2011 13:03

(spoiler 4x03) Jag tycker som sagt att det var ganska uppenbart att han inte var odöd - alltså vid liv - när han tyckte att S(n)ookie luktade mat. Det är ju inte ett så mänskligt drag. Men ja, det ska bli intressant att se vad de vill göra med detta. Jag tycker det känns lite som att serien saknar riktig fokus för tillfället. Ja, vi har ju häxgrejen (och den ganska så ointressanta Jason/Panther-grejen) och det är fortfarande tidigt i säsongen men det känns svårt när vi inte har ett gemensamt hot att jobba mot, aka Mary-Anne eller Russell. Känns ganska splittrat just nu.


jag tänkte mer i banan att det långsamt gick ur honom, vampyrismen. ibland blir de ju långsamt vampyrer och märker att de hör/luktar bättre osv. så varför inte reverst? :)
pantergrejjen är tråkig. usch stackarn. jag tror det blir hon som "förvandlade" Eric, hon som hjälpte till från andra sidan, som blir hotet. eller de tillsammans.. must be the season of the witch ju ;)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav gaspode » ons jul 20, 2011 2:19

Tea skrev:Säsong4 ep1
Efter bara några sekunder i fairyland inser sookie något som de andra inte märkt på över 20 år...

Nåja, Farfarn hennes hade ju faktiskt bara varit där några timmar. Sen var väl inte allihopa duperade, många var ju med på noterna.
Trist att Earl dog direkt förresten, hoppades att han skulle få vara med hela säsongen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » fre jul 22, 2011 1:47

(spoiler 4x02) Om jag avskyr nåt extra mycket i serier och böcker och liknande är det nog när karaktärer underhåller information från varandra helt i onödan. Fanns det ens nån halvbra förklaring till att Sookie inte kunde berätta för någon alls att hon varit i fe-landet?
Bebishistorien är en helt egen historia av sånt, men den kan jag förstå lite mer. Men Arlenes crazy kommer bli tröttsam fort är jag rädd.
Lite fånigt att vampyrer är supersnabba när det passar men när de skall skjuta drottningen så tar hon det bara.
Skönt att Connorkaraktären verkar få utveckla lite sympatiska drag också.
Bill gick omkring och såg ut som Paul Rudd i det här avsnittet. Men tråkig var han ändå.
Kul med Eric, som HeY är inne på är han nog fortfarande vampyr, han sprang ju vampyrfort från häxorna, och han känner Sookies fedoft.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » lör jul 23, 2011 7:34

gaspode skrev: (spoiler 4x02) Skönt att Connorkaraktären verkar få utveckla lite sympatiska drag också.

(spoiler 4x03) Så länge höll det ja...
Snookie!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor jul 28, 2011 20:02

Rätt lite om True Blood här får man säga. Kanske speglar det hur folk känner sig för säsongen hittills?
jag känner rätt så meh.

(spoiler till 4x05) Alexander Skarsgård är största behållningen, det är väl alltid rätt kul med totalförändrade personligheter.
Hoyt och Jessica kanske får godkänt också.
Jasons story är som alla Jasons storys hittills, inte så bra.
Taras nya liv är för mig rätt ointressant.
Lafayette som alltid varit kul är tråkig nu. Hela häxgrejen är okej, jag gillar hur häxtanten spelas, virrig och rätt tam.
Andy som är V-addict och allmänt osympatisk. snark. Lite kul dock han träffade Bill där hos den gamla tanten.
Sam Merlotte och Tommy är upp och ner, jag gillar när de förs närmare varandra, men antar att det kommer bli bråk igen snart.
Marlene och bebisen känns inte särskilt intressant heller.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » fre jul 29, 2011 0:24

(spoiler 4.05) Klart bäst hittills i säsongen, vilket inte betyder jättebra men det kändes iaf som om varenda en av de 113 storylinesen fick lite mer fokus och framförallt blandades in i varandra vilket betyder att de gick från 113 till strax under 50 eller något sånt. Mer fokuserat, lite mindre att hålla reda på, mer att faktiskt bry sig om och en del roliga stunder. Men det är inte en BRA serie längre. Det är en okej serie.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HippieSpellan » ons aug 17, 2011 11:24

gaspode skrev:Rätt lite om True Blood här får man säga. Kanske speglar det hur folk känner sig för säsongen hittills?
jag känner rätt så meh.

(spoiler till 4x05) Alexander Skarsgård är största behållningen, det är väl alltid rätt kul med totalförändrade personligheter.
Hoyt och Jessica kanske får godkänt också.
Jasons story är som alla Jasons storys hittills, inte så bra.
Taras nya liv är för mig rätt ointressant.
Lafayette som alltid varit kul är tråkig nu. Hela häxgrejen är okej, jag gillar hur häxtanten spelas, virrig och rätt tam.
Andy som är V-addict och allmänt osympatisk. snark. Lite kul dock han träffade Bill där hos den gamla tanten.
Sam Merlotte och Tommy är upp och ner, jag gillar när de förs närmare varandra, men antar att det kommer bli bråk igen snart.
Marlene och bebisen känns inte särskilt intressant heller.


Woa! håller med. Fast jag tycker inte häxtanten är intressant.

Fast
Spoiler s04 e6+7+8
Hela den där att hon bli tillsammans med eric är bara irriterande.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » ons aug 17, 2011 11:38

Jag tycker att Alan Ball har lost his game en aning. True Blood är fortfarande underhållande, men jag kan inte låta bli att undra vad som hände med manusförfattaren som skrev Six Feet Under/American Beauty.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor aug 18, 2011 17:44

T.o.m. 4.08 så tycker jag att serien sakta har blivit bättre. 4.06 var bra, men de senaste avsnitten (7 och 8) tycker jag har varit RIKTIGT bra. Mer engagerande än True Blood har varit för mig på nästan två säsonger. Mer fokus. Hoppas det fortsätter så här...
Senast redigerad av AKS tor aug 18, 2011 19:38, redigerad totalt 2 gånger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » tor aug 18, 2011 19:12

Jag tycker att det är underhållande. Det är inte heller särskilt många (om ens något) avsnitt som är direkt sega. Däremot så har jag inte några förhoppningar om att de har någon tanke bakom sina storylines. Inte längre.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tor sep 22, 2011 22:26

Oj, här var det inte mycket som hände inte.

Spoiler t.om 4x12 Tycker att s4 har varit en enda stor besvikelse, speciellt säsongsavslutningen. Hela grejen med häxor och allt har bara floppat IMO och det var alldeles för många lösa trådar i slutet. :( Det enda som egentligen gör att jag ser fram emot s5 är att Russel Edgington kommer tillbaka, serien behöver extremare karaktärer och mindre övernaturlig skit.. :D

/Alex
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre sep 23, 2011 7:30

Jag tycker att S4 var bättre än S3 i alla fall... Men inte är det S1 eller S2 längre, tyvärr.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron