True Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav RalfiParpa » mån jun 16, 2008 17:25

HeY skrev:Har inte sett avsnittet än, ska nog se det ikväll, men kollade lite på början och de första minuterna får mig att undra om detta är ett skämt.


Cold open-scenen eller? Vad syftar du på?

Såg preair:n och vill utfärda en varning: några scener saknas; en bit in i avsnittet klipper det plötsligt till svart och en text som meddelar "Scene missing". Det är - förmodar jag - en ganska viktig scen också.

True Blood är ingen besvikelse. Åh nej, det är den inte. Sookie Stackhouse kan bli TV-världens största hjältinna.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav HeY » mån jun 16, 2008 18:49

Cold open-scenen?
Jag syftar på vampyren som skulle köpa öl och hans enormt fula tänder och hela den scenen som kändes allmänt B.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » mån jun 16, 2008 21:55

Det var underhållande. Anna Paquin tycker jag om...Jag vill ha mer. Det blir en lång väntan :(

Jag tycker även om vampyren som hade sex med tjejen som blev dödad...HAHAHAHA
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Tob » mån jun 16, 2008 22:23

Japp. Öppningscenen var tämligen misslyckad. I alla fall nu, jag tror jag tog det för allvarligt, det skar sig lite. Annars kändes den lite spretig och ofärdig, mycket pga. "missing scene" delarna, annars gillade jag mycket. Riktigt mycket. Ser framemot den färdiga piloten och serien överhuvudtaget oerhört mycket.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » mån jun 16, 2008 22:49

Missing scene... jag tror faktiskt jag väntar. I'm gonna be the strong one here.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » mån jun 16, 2008 22:53

caffeineaddict skrev:Missing scene... jag tror faktiskt jag väntar. I'm gonna be the strong one here.

ja, så jävla sugen är jag inte så jag inte kan hålla mig tills den är klar åtminstone.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » mån jun 16, 2008 23:31

Japp. Jag kan rekommendera...att vänta.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Spuffy » mån jun 16, 2008 23:36

Jag såg också idag och Ja, att vänta kan nog vara att föredra.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav A bear » mån jun 16, 2008 23:54

Preair

Om de siktar på att blanda lite komedi och drama ser jag inget större fel på öppningsscenen; den etablerar en del grejer - att vampyrer finns, att de har börjat accepteras i samhället, att de kan se ut hur som helst, att deras blod är en populär drog, etc. Sen är den inte sådär jävla kul, men jag tycker den funkar inte sämre än, säg, första scenen i "Welcome to the Hellmouth".

Annars tycker jag än så länge att det ser smått lovande ut, även om det finns en del fånigheter. Paquin är söt och både lagom kaxig och lagom... knäpp för att spela Sookie, och även om det där "rappkäftad svart bästa vän"-grejen är jävligt uttjatad och den här serien har TVÅ, så blir karaktärerna etablerade rätt snabbt också.

Stora frågan blir ju hur väl de lyckas bygga ut 'verset till något mer än bara den trevliga men ganska lättviktiga förlagan (OK, jag har bara läst första boken, men ändå). Som sagt, om Dexter kan överglänsa originalet så...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » tis jun 17, 2008 2:26

Det gör inget att det saknas några scener, ni vill se det här. Det går faktiskt att gissa sig till vad det är för större scen som saknas där och det här fick mig att se fram emot den riktiga premiären/det färdiga avsnittet otroligt mycket.

I korta drag: I like. I like a lot.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis jun 17, 2008 9:26

Jag kommer helt klart att vänta tills jag får ett komplett avsnitt eller tills serien startar. (Denna tv-säsong och den förra har jag inte varit så intresserad av preairs vilket känns konstigt. Har inte sett Fringe heller och lär nog inte göra det.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » ons jun 18, 2008 17:45

Jag är så kluven. Vänta eller inte vänta.

Nu gjorde jag En gul knapp-ramsan och det blev "Vänta".
Fast Ole dole doff gav "Inte vänta".
Jag tänker inte göra Sten, Sax, Påse mot mig själv.
Beslut, beslut...

Förmodligen lär jag vika mig och se avsnittet i kväll, men jag ska försöka vänta.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Matt » sön jun 22, 2008 9:39

Jag kunde inte vänta.
Inget hundra procentigt avnitt direkt.
Men det kan nog bli något, det tror jag.
Jag gillar Anna Paquin som blond i alla fall.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav gaspode » sön jun 22, 2008 19:41

Jag väntade inte ändå. Scenerna som var missing var ingen big deal alls. Gillade smått. Tyckte inte Teasern var exceptionellt dålig. Ger den gärna några avsnitt i höst.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Lipton » mån jul 07, 2008 19:50

Alexander Skarsgård som Eric?? De har inte lyckats särskilt bra med att tillsätta rätt typ av skådespelare till rollerna i alla fall.
Det är möjligt att han gör rollen bra men han ser inte rätt ut. Annars så tror jag också att serien kan bli bättre än böckerna, för det är precis som någon skrev tidigare att böckerna är som Harlequin-bok i vampyrmiljö. Själva grundhistorien är bra men författaren skriver inte något vidare. och det där med Elvis är ju en ganska rolig detalj.Det som man retar sig på en del är att Sookie tydligen är en ordinär person, men ändå vill alla övernaturliga varelser alltid ha sex med henne. Kul för henne.
Senast redigerad av Lipton mån jul 07, 2008 19:52, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » mån jul 07, 2008 19:52

Lipton skrev:Det är möjligt att han gör rollen bra men han ser inte rätt ut.

Fast är "rätt" utseende så viktigt? Att det blir rätt personkemi och att det blir en bra prestation är IMO så oerhört mycket viktigare. Det är ju inte något biografiskt verk direkt...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » mån jul 07, 2008 19:57

Jo, jag tycker att det är viktigt, men det är ju bara om man läst böckerna som man har en bild av hur de borde se ut på ett ungefär, så har man inte läst böckerna så betyder det ju helt klart mindre, och "rätt" utseende kan ju också variera ganska mycket från person till person. Men när man sett några avsnitt med en skådespelare så kan man ju ändra åsikt och hans utseende blir det som man tycker är det rätta, under har ju skett.

Och bara för att förtydliga, med "rätt" utseende menar jag inteatt personen i fråga måste vara snygg.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Peppe » tis jul 08, 2008 5:05

Glöm böckerna!!! Vad skönt att jag inte har läst dom, det här kommer bli fantastiskt 8) jävla skitböcker..
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » sön jul 13, 2008 10:28

Matt Roush på tvguide.com har sett två avsnitt och recenserat True Blood. He likes.

Detta är en sorts kombinerad recension och artikel om serien och Alan Ball uttalar sig också.
http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800043010

One of the more refreshing aspects of True Blood is that it doesn’t really seem to be aiming for deeper meaning or moody self-importance. It’s a juicy story, purely impure and often outrageous entertainment, surrounding Sookie and Bill with a colorful collection of Southern-fried characters, including Sookie’s oversexed redneck brother and vampire-friendly granny (the wonderfully eccentric Lois Smith) and a hilariously tough, trash-talking best friend.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » mån sep 08, 2008 12:39

Det slutgiltiga första avsnittet hade inte bara alla scener (förstås), tillfixade specialeffekter och ett riktigt intro jämfört med preair:en, utan dessutom en ny skådespelare som Sookies kompis, vilket jag inte var beredd på. Hon här gillade jag definitivt, tror att jag var mer tveksam åt den förra. Sen är piloten fortfarande inte lika rolig som den vill vara, och om det är meningen att det ska vara någon kemi mellan Sookie och Bill har det misslyckats totalt. Jag hoppas på förbättring där, i övrigt är jag riktigt förtjust.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Spuffy » mån sep 08, 2008 12:44

Var det bytt skådis!? Jag märkte inte ens det.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HeY » mån sep 08, 2008 19:02

AKS skrev:Matt Roush på tvguide.com har sett två avsnitt och recenserat True Blood. He likes.

Detta är en sorts kombinerad recension och artikel om serien och Alan Ball uttalar sig också.
http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800043010

One of the more refreshing aspects of True Blood is that it doesn’t really seem to be aiming for deeper meaning or moody self-importance. It’s a juicy story, purely impure and often outrageous entertainment, surrounding Sookie and Bill with a colorful collection of Southern-fried characters, including Sookie’s oversexed redneck brother and vampire-friendly granny (the wonderfully eccentric Lois Smith) and a hilariously tough, trash-talking best friend.


Fast det låter inte bra i mina öron (eller "står sig bra i mina ögon" kanske passar bättre?). När det kommer från Alan Ball vill jag ha deeper meaning or moody self-importance. When I watch TV I look for sad sick people like me :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis sep 09, 2008 0:18

gaspode skrev:Jag väntade inte ändå. Scenerna som var missing var ingen big deal alls. Gillade smått. Tyckte inte Teasern var exceptionellt dålig. Ger den gärna några avsnitt i höst.

Såg om idag, var några små grejer jag inte mindes från i våras. Hade läst här att Tara var utbytt, och såg det direkt. :)
Den gamla tjejen minns jag som sötare.

I övrigt håller jag väl nästan med om mitt "Gillade smått" från i somras. Smått har nog blivit lite mindre till och med.
Är alltså inte överdrivet pepp, men kommer ge det några avsnitt till iaf.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tis sep 09, 2008 6:46

Jag tyckte det var riktigt trevligt. :) Kanske inte någon superhöjdarpilot, såsom HBO fått till ibland . Men riktigt kul och intressant och jag kommer absolut fortsätta titta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » tis sep 09, 2008 12:54

Jag tyckte att det var ok också. Inte fantastiskt, men jag tänkte mera "ok, det här är väl inte fantastiskt .. but i wanna see where this is going". Han som spelade Bill var lite fånig. Vadå "oh oh, jag är mystisk vampyr, jag tittar sådär under ögonbrynen så att jag ser farlig och mystisk ut". Fååånigt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tam » tis sep 09, 2008 23:32

Det där var ju inte bra. Men det blir nog bra när Alexander Skarsgård kommer in.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav RalfiParpa » ons sep 10, 2008 0:02

Där är den ju, i sin förädlade form. En ny, mycket snyggare vinjett och en ny Tara, dock inte lika snygg som den tidigare.

CheeseGuy skrev:Sen är piloten fortfarande inte lika rolig som den vill vara, och om det är meningen att det ska vara någon kemi mellan Sookie och Bill har det misslyckats totalt. Jag hoppas på förbättring där, i övrigt är jag riktigt förtjust.


Sådant där är ju olika för alla men jag gapskrattade åtminstone fem-sex gånger åt rätt små, löjliga saker. Vad gäller kemin mellan Sookie och Bill...hur motiverar du ens det där? Jag förstår att vad man uppfattar som bra parkemi är högst personligt; vissa tycker väl att Josh och Donna (tvi) i The West Wing är bra parkemi, andra gör inte det. Jag älskade deras kemi i första avsnittet. Alan Ball har verkligen fångat den där känslan av att träffa någon man får omedelbar kontakt med och det att gilla varandra utan att exakt veta hur man ska uttrycka eller visa det (piloten heter "Strange Love"). Det fanns särskilt en liten replik som fick mig att tjuta av skratt och igenkännande: (spoiler True Blood 1.01) när Bill blygt och försiktigt frågar Sookie "May I call on you some time?" En vampyr vill också träffa en tjej han faktist gillar igen. Och vad gäller hela den scenen, är det inte bara en sensationellt vacker metafor för att hitta någon att rymma med när omvärldens oljud blir för mycket?

HeY skrev:
AKS skrev:Matt Roush på tvguide.com har sett två avsnitt och recenserat True Blood. He likes.

Detta är en sorts kombinerad recension och artikel om serien och Alan Ball uttalar sig också.
http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800043010

One of the more refreshing aspects of True Blood is that it doesn’t really seem to be aiming for deeper meaning or moody self-importance. It’s a juicy story, purely impure and often outrageous entertainment, surrounding Sookie and Bill with a colorful collection of Southern-fried characters, including Sookie’s oversexed redneck brother and vampire-friendly granny (the wonderfully eccentric Lois Smith) and a hilariously tough, trash-talking best friend.


Fast det låter inte bra i mina öron (eller "står sig bra i mina ögon" kanske passar bättre?). När det kommer från Alan Ball vill jag ha deeper meaning or moody self-importance. When I watch TV I look for sad sick people like me :rolleyes:


Alan Ball är en konstnär, en respekterad och viktig sådan. Det är alltså inte alltid tillrådligt att lyssna på vad han säger om sina egna verk. Konstnärer ljuger hela tiden och vet inte alltid exakt vad de skapat. Det är inte heller tillrådligt att lyssna på vad kritiker säger; de älskar sina etiketter, stämplar och kategorier.

Jag menar, serien vill uttrycka saker, så mycket står klart redan efter första avsnittet. True Blood är absolut inte anspråkslös eller någon form av "glorifierad popcornunderhållning", som någon beskrivit det som. Alan Ball har ändå ett öga och en känsla för mänsklighet, ofta i situationer där död och förtvivlan inte ligger långt bort, som andra i film/TV kan drömma om. Det är min fasta förvissning att han kommer fortsätta utnyttja det här; den här gången har han bara valt en mer extrem artistisk utgångspunkt, en värld där vampyrer och människor samexisterar, och tittar på samtida människor, kultur och förhållanden genom det prismat. Det intrycket gav första avsnittet mig, och det är inte dåligt. Vampyren är en enormt flexibel metafor, det har vi redan diskuterat uttömmande, och även om det mest uppenbara är för homosexulla - Alan Ball är själv gay och "God hates fangs" skymtar förbi i vinjetten - går den att använda för nästan all form av utanförskap, och en hel massa annat också.

Inramningen är avgjort mindre pretentiös än vad som är typiskt för Ball men det ser jag nästan som en bra grej. Jag älskar fotot, soundtracket och miljöerna. Jag ska erkänna att jag aldrig befunnit mig i en småstad belägen i söderns djup men jag förmodar att det känns ungefär så där. Och i största allmänhet har serien karaktär, hjärta, puls, liv och allra främst - om inte begreppet blivit för banalt - själ.

Själva cold open-scenen som många uttryckt irritation över - well, jag älskade den. Jag ser det som mer av en introduktion till seriens verse och de centrala tematiska elementen: söderns förtvinade hjärta, sexualitet, identitet, utanförskap, tillhörighet och, tja, vampyrer. Cold openen-scenen i kombination med vinjetten satte verkligen tonen för serien.

Tinwiel skrev:Jag tyckte att det var ok också. Inte fantastiskt, men jag tänkte mera "ok, det här är väl inte fantastiskt .. but i wanna see where this is going". Han som spelade Bill var lite fånig. Vadå "oh oh, jag är mystisk vampyr, jag tittar sådär under ögonbrynen så att jag ser farlig och mystisk ut". Fååånigt.


Jag tror faktiskt det där var något Bill försökte göra av just den anledningen.

Det ska bli intressant att se hur den här serien mottas av världen. En kultfanbase kommer den säkerligen att hitta och om serien bara blir lite bättre än så här kommer jag ansöka om medlemskap. Men den bredare publiken? Skaparen/show-runnern och den sexiga (så sexiga!) huvudrollsinnehavaren är båda Oscarsvinnare, borde inte det locka lite folk? Jag förstår att vissa har problem med sexscenerna, som är rätt så explicita, men de är ju alltid där av en anledning och det är inget en vuxen människa inte kan hantera. True Blood verkar ju, till skillnad från Buffy, åtminstone under sin första säsong, vara gjord för en vuxen publik. Nu är det väl bara att hoppas att den hittar den, det här får bara inte läggas ner. Européer är så progressiva, vi kommer säkert älska det, hur mörkt det än blir.

Jag är golvad. Trevlig känsla. Det var länge sedan sist.

EDIT: Stavfel.
Senast redigerad av RalfiParpa ons sep 10, 2008 1:05, redigerad totalt 15 gånger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav lilith » ons sep 10, 2008 0:18

1.01
Inte speciellt bra, nej. Logiska luckor i berättandet. Vad i all sin dar gjorde Sam när han sprang ut för efter Sookie när hon skulle hjälpa Bill? Stod och spanade vid trappen? Ohh, var tog hon väääägen? Hon var ju borta skitlänge och han letade inte ens trots att han var hack i häl.
Den rappkäftade Tara var störig och inte så rolig som serien så tydligt ville att hon skulle vara.
Tycker de borde sett över rollsättningen lite också...."I went to high school with her!" Seriöst, det skiljde minst 15 år dem emellan. Ryan Kwanten som broder Jason var kass. Skulle föreställa sex animal men blev mest osnuten duracell-kanin.
Fast det var kul att se William Sanderson (E.B. Farnum i Deadwood). Andra gången idag, såg honom i Blade Runner också. :)

Det kan ju bli bättre. Kanske. Hoppas det bara började dåligt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » ons sep 10, 2008 1:37

RalfiParpa skrev:Jag menar, serien vill uttrycka saker, så mycket står klart redan efter första avsnittet.

Hahahahahahaha! Det är inte så att jag vill vara otrevlig men det vill Walker Texas Ranger också.

RalfiParpa skrev:den här gången har han bara valt en mer extrem artistisk utgångspunkt,

Nja. Jag förstår inte varför det är en mer extremt artistisk utgångspunkt än han tidigare haft. Om man tar i beaktning att det faktiskt har en annan förlaga skulle jag vilja påstå att hans "artistiska utgångspunkt" är mindre.

Nåja. Osubtilt, överdrivet och rätt... medelmåttigt? Det var inte dåligt, men inget som fick mig att bli extatisk heller. Och efter 57 minuter var jag fortfarande i "jag bryr mig inte om de här personerna alls". Men jag ger den några avsnitt till.

Men jag gillade introt, att sister Katrina från Wonderfalls var med och Anna Paquins tröja. <host, host>
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons sep 10, 2008 6:22

Jag är inte Ralfi-extatisk, men nog seriens #2 fan här. Ralfi påminde mig om scenen när Sookie går fram till Bill vid bordet och ljudspåret förändras och glider bort, and well... I loved that part.

I största allmänhet var jag faktiskt tokigt underhållen, som sagt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron