True Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav MissKittyFantastico » tor sep 25, 2008 20:16

gaia skrev:Tredje avsnittet hade för övrigt en av de mest intressanta händelserna hittills i serien, finns det någon anledning till att Sam skäller i sömnen?

Ja.
Varför går jag in i den här tråden och läser när den bara gör mig arg? Det är som när man inte kan låta bli att titta på en olycka. :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav AKS » tor sep 25, 2008 20:17

Usch, nu fick ni mig att tänka på Twilight. Don't do that!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor sep 25, 2008 20:25

MissKittyFantastico skrev:Varför går jag in i den här tråden och läser när den bara gör mig arg? Det är som när man inte kan låta bli att titta på en olycka. :D

Helst vill man rusa fram och peta lite också samtidigt som man ropar saker som "oh my god! Give me 55cl healing juice stat or this person might die! From DEATH!"

AKS: (MP3-länk)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tor sep 25, 2008 20:42

IRLG!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeY » tor sep 25, 2008 23:17

AKS skrev:Usch, nu fick ni mig att tänka på Twilight. Don't do that!!


Twilight - min klyschiga lilla älskling! :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre sep 26, 2008 7:21

Ja, det är bra, HeY. Det behövs lite motvikt till min negativa kritik. :)

noike skrev:AKS: (MP3-länk)


Väldigt snällt av dig!! :psychobunny: :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaia » mån sep 29, 2008 16:26

1x4De pratar svenska i fjärde avsnittet (alltid lika kul) och sex anspelningarna blir bara ännu mer underliga :?
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav The Buffster » tis okt 07, 2008 12:43

(spoiler 1.05) Jag har så svårt att bestämma mig för vad jag egentligen tycker om den här serien. Jag vet att den inte är fantastisk. Men samtidigt längtar jag till nästa avsnitt, ganska mycket till och med. Varför vet jag inte riktigt. Eller jo, det har nog med den där sydstatskänslan att göra, den biten gillar jag verkligen. Men seriens stora problem är för mig karaktärerna. I stort sett alla (förutom kanske Sookie själv) är ointressanta och irriterande. Känns inte heller som om dom har någon vidare potential att bli särskilt bra heller. Det hade varit fantastiskt om serien hade lyckats med karaktärerna lika bra som miljön. Hur som helst så gillar jag serien helt okej nu men den måste bli bättre om jag ska orka med den i längden. Den borde kunna bli bättre tycker jag. Eller jag hoppas det i alla fall.

EDIT: Kom på att jag visst inte ogillar alla karaktärer. Poliserna är bra. Kan var för att jag tänker "åh, det är ju E.B. och Frank Sobotka". Men mest är det nog för att dom är roliga. Och passar väl in i den där miljön som jag som sagt gillar.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav eriked » tis okt 07, 2008 22:09

(spoiler 1.05) Nej, såld är jag tyvärr inte. Men jag är rätt förtjust ändå. Stämningen är jättemysig. Vampyrmytologin i det hela fascinerar mig också. Sookie är bra. Jag tycker nog att karaktärerna har tagit sig lite redan. Men om jag ska bli road av en till säsong så får det bli ett rejält kliv till. Men det känns inte omöjligt.

Steve Earle-låt också. Metal typ.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tis okt 07, 2008 22:30

eriked skrev: (spoiler 1.05) Steve Earle-låt också. Metal typ.

Jag glömde att kommentera det. Bästa med hela avsnittet nästan.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav CheeseGuy » ons okt 08, 2008 9:32

(spoiler 1.05) Poliserna är härliga, ja. Jag gillar att de har fått utvecklas mer för varje avsnitt, det känns som att de lätt hade kunnat lämnats som icke-karaktärer i en sämre serie. Men då hade det varit rätt meningslöst med Bauer och Sanderson i rollerna också förstås.

Men jag gillar faktiskt alla karaktärerna. Allra mest Bill. Jag gillar hur han inte alls är sådär cool som vissa andra vampyrer i vissa andra (och visserligen fortfarande mycket bättre) tv-serier. Det är väldigt fint, och gör mig nervös (på ett bra sätt) för vad som ska hända med honom.

1.05 ägde.

Edit: och introt för fan! Älskar det.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav The Buffster » ons okt 08, 2008 15:02

CheeseGuy skrev:Edit: och introt för fan! Älskar det.

Ja, det är grymt. Läste ett rätt träffande blogginlägg på weirdscience om hur fantastiskt det hade varit om man fått en serie lika bra som introt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » mån okt 13, 2008 23:02

1.06. Åh, ja, det här var ju bra på riktigt. Serien blir bättre och bättre. Precis som väntat.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav eriked » tis okt 14, 2008 18:25

1.06 Ja, bra avsnitt.Det var lite mer fokuserat än vad det brukar vara. Inte så konstigt kanske. Men det går inte fort framåt. Vilket var helt okej i detta avsnitt men det får gärna trappas upp lite snart.

Ingen Steve dock. :(

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » tis okt 14, 2008 18:43

Jag kanske borde se det ändå alltså... la ner efter tredje avsnittet men försöker kanske igen någon gång ändå.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav The Buffster » tis okt 14, 2008 18:53

Spuffy skrev:Jag kanske borde se det ändå alltså... la ner efter tredje avsnittet men försöker kanske igen någon gång ändå.

Fast jag vet inte. Om du inte gillade dom tre första är det inte säkert att du kommer att uppleva det som så mycket bättre. Jag tycker visserligen att serien har blivit bättre och bättre men den har fortfarande sina brister. Det är dock brister som jag uppenbarligen kan leva med eftersom jag hela tiden längtar efter nästa avsnitt och tycker att det är jättemysigt att se.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav eriked » tis okt 14, 2008 19:03

Spuffy skrev:Jag kanske borde se det ändå alltså... la ner efter tredje avsnittet men försöker kanske igen någon gång ändå.
Det kan vara så att det går bättre att se mer komprimerat. För högt tempo är det inte direkt. Men jag gillar. Mysigt är ett bra ord.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » tis okt 14, 2008 19:41

Jag gillade piloten men sen blev jag grymt besviken. Men nå, det blir inte att se nu men förmodligen sen någon gång.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Echolls » ons okt 15, 2008 0:58

Även om det är nåt som känns lite fel så gillar jag verkligen den här serien. Dock så tycker jag att Stephen Moyer spelar ganska dåligt emellanåt, vilket förstör Bill en del för mig.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » mån okt 20, 2008 20:45

gaia skrev:1x4De pratar svenska i fjärde avsnittet (alltid lika kul) och sex anspelningarna blir bara ännu mer underliga :?



ja men VAD säger dom? jag hör inte. när det är engelska som talas har jag jättesvårt för att höra svenskan som dyker upp helt plötsligt. jag hör han säga bla bla djurpark? eller? hon svarar ju 'jag vet' ;)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav The Buffster » mån okt 20, 2008 22:38

(spoiler 1.07) Zack (eller ja, Todd Lowe)!!! Åh, så glad jag blev. Han kanske har varit med tidigare? Jag har lite dåligt minne. Om har det så kunde jag inte placera honom då, men nu så kände jag ju igen honom. Hoppas att han kommer att vara med mer. Den här serien behöver fler bra karaktärer.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav gaia » mån okt 20, 2008 23:15

Jag tycker att 1x7 var ett riktigt bra avsnitt! älskade fiske scenen :D helt oslagbar!
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » tis okt 21, 2008 6:08

Jag gillade ju faktiskt två första avsnitten ganska ordentligt, men sen har det ändå inte blivit av att se mer sen. Så nu väntar jag istället tills hela säsongen är klar. Men jag tror jag har goda chanser att tycka om!

Förresten hänger det True Blood-affischer på var och varannan buss i hufvudstaden nu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » tis okt 21, 2008 17:53

Ja.. (spoiler 1.07) Ja, jag vet inte. När jag såg avsnittet blev jag mest sur på alla dumma grejer som karaktärerna gjorde (främst barscenerna). Men nu efteråt kommer jag inte att tänka på det utan istället på att det var rätt spännande. Så jag vet inte.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Owiee

Inläggav Sliri » ons okt 22, 2008 5:52

Hade totalt glömt bort att denna serien skulle komma, tills idag!
Morgonritualen, en kaffe och Allt om Film (som kom idag), slår igen tidningen och blir för första gången glad över en annons, True Blood! :)
Någon som vet om den bara ska sändas i Canal+ eller kommer den kanske till de vanliga kanalerna?
Sliri
Demon Fodder
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 02 okt 2006
Ort: Växjö

Inläggav adolvsson » ons okt 22, 2008 10:31

Sliri skrev:Någon som vet om den bara ska sändas i Canal+ eller kommer den kanske till de vanliga kanalerna?

Om inte jag är felaktigt ute, så har SVT fortfarande ett generöst avtal med HBO, så jag tycker det känns både troligt och logiskt att det kommer dit, även om det dröjer till åtminstone efter Canal+ är klara första säsongen.

Fast inga löften, bara spekulationer, jag hittade ingenting som säger något bestämt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons okt 22, 2008 13:44

Jag tror också på det, SVT någon gång nästa höst som tidigast. Eller kanske sommaren, men jag tvivlar lite på det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » ons okt 22, 2008 15:54

Det är så synd att den här serien är så dålig manusmässigt. Annars gillar jag idén, skådespelarna (de flesta), ja, det mesta är det ganska bra kvalitet på. Men alltså, alla dessa konstiga händelseförlopp/repliker. Mycket man tyckt varit konstigt och ologiskt i tidigare avsnitt klaras ut efterhand, men det känns alltid som efterkonstruktioner. Som att föfattarna efteråt fått klart för sig att något inte funkade och skriver ihop nåt i nästa avsnitt som ska reda upp soppan. Jag fortsätter titta ändå, med hoppat om att de ska få ordning och för att idén trots allt lockar.

1.04
Dåligt manus: Hyrsvärdinnan (?) till den mördade tjejen kommer in i sovrummet och finner henne strypt i sängen och Sookie och Jason är också där. Hon misstänker Jason för dådet "I'm gonna call the PÅÅÅLICE!" och stormar ut. Jason och Sookie tittar på varandra "åh nej, hon tänkte ringa polisen!". Ja, det tro fan, någon har ju blivit mördad, visst är det normalt att ringa polisen då, och inget som man bara gör om man tror man vet vem som gjorde det. Allas reaktioner är så FEL.

Annat exempel på dåligt manus: Vampyren Eric sitter och tronar (bokstavligen!) i en vampyrbar. Sookie frågar Bill vem han är. "Jaså, du la minsann märke till honom, ojdå nu blir jag nog lite svartsjuk". Nä, det är nämligen ganska normalt att lägga märkte till någon som sitter på en tron på en liten scen för sig själv i en annars välfylld bar och ser riktigt dryg ut. Det ska föreställa att Sookie lägger märke till honom för att han har sån utstrålning och märks i en folksamling, men han har ju ingen utstrålning alls (sorry, Alexander Skarsgård) och det enda som gör att han sticker ut är det runt omkring honom.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Sliri » ons okt 29, 2008 22:08

Tankade ner de första 7 episoderna förra veckan och kunde inte låta bli att njuta.
Men jag tänkte dock på precis samma sak som lilith, skådespelet blir lite väl "hurdåligtsomhelst" i vissa stunder. Men jag kommer fortsätta och kolla, njuta och skratta åt idiotiska manus.
Sliri
Demon Fodder
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 02 okt 2006
Ort: Växjö

Inläggav eriked » tis nov 04, 2008 15:37

(spoiler 1.09) Hon Amy som verkade så snäll :( Vampyrblod verkar inte alls bra. Scenerna där Jason konverserar med han Eddie var bra. Men det kan väl inte sluta bra det där.

Hoppas att det kommer lite mer vampyrbakgrund nu. Det låter rätt troligt. Kan bli bra. Dock, wtf hände på slutet där?

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron