True Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » tis nov 04, 2008 19:38

eriked skrev: (spoiler 1.09) Dock, wtf hände på slutet där?

Att Sam är hunden menar du? Det var inte direkt oväntat, med ett antal rejäla ledtrådar som lämnats sedan åtminstone andra-tredje avsnittet.

Inte heller oväntat var att jag gillade även det här avsnittet en massa. Stephen Root rockar stenhårt i sin roll, och Cloverfield-tjejen är också ett jäkligt välkommet tillskott. Och nu har jag bara Buffy/Angel och (suck) Van Helsing att jämföra med, men enormt snygg stake:ning av vampyren där i början.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Sliri » tis nov 04, 2008 20:50

Ska precis dra igång ep 9 nu! Var så nära på att kolla spoilern :)
Sliri
Demon Fodder
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 02 okt 2006
Ort: Växjö

Inläggav eriked » tis nov 04, 2008 23:45

.
CheeseGuy skrev:
eriked skrev: (spoiler 1.09) Dock, wtf hände på slutet där?

Att Sam är hunden menar du? Det var inte direkt oväntat, med ett antal rejäla ledtrådar som lämnats sedan åtminstone andra-tredje avsnittet.
Där ser man.. jaja. Det är väl sånt jag kanske märker vid en ev. kommande omtitt. Jag får erkänna att jag måste tänka till en del för att ens minnas en hund.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Sliri » ons nov 05, 2008 18:10

Oho vad bra! Serien blir i min mening bara bättre och bättre!

Någon ledtråd på vem som mördar alla? Har Sam i tankarna men han har lugnat ner sig ett par kilo nu tycker jag.. Speciellt nu när han verkar få ihop det med Tara! Tror det kommer bli mååånga twists i serien framöver. I like :)
Sliri
Demon Fodder
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 02 okt 2006
Ort: Växjö

Inläggav CheeseGuy » mån nov 10, 2008 15:44

(spoiler 1.10) Zeljko!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav The Buffster » tis nov 11, 2008 0:21

CheeseGuy skrev: (spoiler 1.10) Zeljko!

JA! BÄST!

Bra avsnitt i övrigt också. Fortfarande något som saknas för att jag verkligen ska älska serien. Men underhållande är det.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav forever » tis nov 11, 2008 16:53

Ja den tar sig..bättre och bättre med varje avsnitt.

Har lite problem med den käre Skarsgård dock..
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav Matt » sön nov 23, 2008 10:21

Ja Bra!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav caffeineaddict » sön nov 23, 2008 15:27

Börjar verkligen se fram emot att se ikapp den här när säsongen är slut.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav lilith » sön nov 23, 2008 20:43

eriked skrev:.
CheeseGuy skrev:
eriked skrev: (spoiler 1.09) Dock, wtf hände på slutet där?

Att Sam är hunden menar du? Det var inte direkt oväntat, med ett antal rejäla ledtrådar som lämnats sedan åtminstone andra-tredje avsnittet.
Där ser man.. jaja. Det är väl sånt jag kanske märker vid en ev. kommande omtitt. Jag får erkänna att jag måste tänka till en del för att ens minnas en hund.

Inte jag heller! Men jag började bli lite misstänksam när hunden kom springande ut från Merlotte's. När hunden tvekande klev in i sovrummet med Sookie så..AHA!.. Sam är en hund ibland. Och helt plötsligt förstår jag sniffandet och att han sprang naken genom skogen (för övrigt en riktigt kul scen med de som fiskade där).
Vilka andra ledtrådar skulle det ha varit att Sam är en hund???


1.09 Det tar sig. Gillar det mer nu än förut. Kan inte säga när det direkt vänder, men det blir bara lite mer roligt och lite mindre hafsigt.
Scenerna med medelålders vampyren Eddie och Jason, när Eddie berättar sin historia, är guld. Det är precis det här jag tyckte serien skulle utveckla mer, vad jag förväntade mig. Bra skådespel av honom också. Speciellt när han säger att Amy är psykopat. Han menar det och man tror honom. Iofs har hon redan visat en hel del knäppa tendenser, men jag har hittills tänkt att hon bara är lite vilseledd och lite junkie på V.
Jason börjar också bli en bättre karaktär. Som jag hatat honom tidigare! Nu är han inte längre så endimensionell och dum.

Gillade förreten stakningen av vampyren. Hade väntat mig ett *poff*, men det här är bättre.

Demoner, vampyrer och hundmänniskor. Vad ska komma härnäst? :popcorn:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Matt » sön nov 23, 2008 21:07

Lilith
Sam skäller ju i sömnen
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav lilith » sön nov 23, 2008 21:21

Matt skrev:Lilith
Sam skäller ju i sömnen

Hur kunde jag glömma det! :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Matt » sön nov 23, 2008 21:24

lilith skrev:
Matt skrev:Lilith
Sam skäller ju i sömnen

Hur kunde jag glömma det! :)


Sen kör han bara doggystyle också ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav CheeseGuy » sön nov 23, 2008 22:47

Matt skrev:Lilith
Sam skäller ju i sömnen

Och en lång konstig blick på en hund som var tvunget att betyda något, och någonting med att Sookie hade svårt att läsa hans tankar som antydde att det var något speciellt med honom.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav gaspode » sön nov 23, 2008 23:06

Vilka andra ledtrådar skulle det ha varit att Sam är en hund??

Jag har inte sett alls så långt som ni men visste det, så ledtrådar måste ju funnits.
En ledtråd som vi ju dömde ut som urdåligt manus var i första (andra?) avsnittet när Sookie räddade Bill och vi trodde att Sam sprang efter Sookie men sen bara stod som ett fån utanför baren tills hon kom tillbaka. Det var en hund inblandad där vill jag minnas.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav lilith » mån nov 24, 2008 0:55

gaspode skrev:
Vilka andra ledtrådar skulle det ha varit att Sam är en hund??

Jag har inte sett alls så långt som ni men visste det, så ledtrådar måste ju funnits.
En ledtråd som vi ju dömde ut som urdåligt manus var i första (andra?) avsnittet när Sookie räddade Bill och vi trodde att Sam sprang efter Sookie men sen bara stod som ett fån utanför baren tills hon kom tillbaka. Det var en hund inblandad där vill jag minnas.

Aha! Men fortfarande är det en manustabbe man gjort, han hade ju kläder på sig.

Den här serien har växt så mycket för mig de senaste 3-4 avsnitten att jag verkligen ser fram emot säsongsfinalen. Det är så mycket bättre berättat och har så mycket fler och intressantare karaktärer. Vad har hänt? Har de anlitat en riktig manusförfattare? ;) Nåja, jag är glad att jag höll ut.

(spoiler till och med 1.11) Det var synd att mormodern dog, det var inte kul alls och jag gillade det inte ett dugg. Tänkte att det skulle dra ner serien ytteliggare, men det har det inte alls gjort, jag har inte ens tänkt på tanten senaste avsnitten.

Scenerna med Bill och den nygjorda vampyren var stundtals mycket rolig, och Stellan Skarsgård är bättre nu tycker jag. Mycket bra att fler vampyrer ingår i handlingen, och hela shape-shifter grejen gillar jag också. Framför allt att vi fått det förklarat, så gott Sam nu kan förklarar det. Men hela demongrejen var jag väldigt skeptisk emot. Att demoner skulle drivas ut från alkoholistmamman och sen skulle allt vara bra, Tara skulle byta personlighet och bli helt botad från barndomstrauman med demonutdrivningen. Jag gillade det INTE kan jag säga. Därför blev jag väldigt glad när det visade sig vara en ren bluff. Rolig och bra scen det där också, när Tara konfronterar Miss Demonutdrivare-by-night-kassörska-by-day.

Jag tyckte riktigt synd om Jason när Amy ströps, samtidigt som de tillsammans i sitt V-rus sprang lyckliga i regnet. Det var inte långt kvar till tårar.

Ms Reynolds är nog också en shape-shifter. Det var ju hon som stod naken på vägen med grisen. Blir hon en gris? Vad vill hon med Tara?

Det är alltså Rene som är mördaren! Vad synd, jag gillade honom, gillar hur han pratar och är lite laid-back.

Så många små historier runt omkring nu att allt fått ett helt annat liv. Vad ska hända imorgon? De måste ju upptäcka vem som är den riktige mördaren, och Jason går fri. Nåt annat slut på säsongen kan jag inte se. Men det är spännande ändå.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav lilith » tis nov 25, 2008 1:27

1.12 Säsongsavslutning.
Lite väl...mähä. Inte riktigt spännande och inga riktigt bra scener. Roligast var Arlene när hon kom med blomsterkvasten, tätt följd av truliga Jessica som ingen kan få fason på. Så Ms Reynolds är en gammal bekant till Sam. Intressant. Att Jason har hittat Jesus är däremot inte alls lika intressant. Vafan, den karaktären började ju bli bra.

Jaha, då får man vänta ända till sommaren på mer. Ärligt talat känns det väl rätt ok.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Matt » tis nov 25, 2008 21:41

Mycket bra serie!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav RalfiParpa » lör dec 13, 2008 20:53

Matt skrev:Mycket bra serie!


Jag ville bara citera det där för att särskilt inskärpa det. Mycket bra serie. Överös Alan Ball, Anna Paquin och serien som helhet med guldstatyetter och ge mig S2 nu.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav The Ankh » mån dec 22, 2008 22:09

Har precis slagit på piloten och bara sett tom vinjetten. Vilken jävla vinjett! Sjukt snygg. Vad är det för låt? Måste ha den!

Åh jag hoppas så att denn aserie är bra!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav lilith » mån dec 22, 2008 23:53

Ja den där vinjetten är bättre än serien. :) Kommer inte alls på vad det är för låt nu. Får bara Sons of Anarchy-låten i huvudet.
Den är lite skakig i början, men det tar sig tycker jag.

(edit) Ok, googlade: Bad Things - Jace Everett (/edit)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav The Ankh » mån dec 29, 2008 23:15

japp, tog reda på det typ 1 minut efter jag skrev det där =) Har låten nu och lyssnar med glädje!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav lilith » tis dec 30, 2008 0:27

Tänkte väl det...

Några kommentarer om serien? :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav The Ankh » tis dec 30, 2008 12:12

Ja, jag o Karro har sett alla nu. Vi är hooked =) Tycker den e asbra. (spoiler Hela serien) Visst, vampyrerna är lite larviga i bland men jag har överseende med det. älskar dialekten. Och vad roligt att Skarsgård är med =) Det var skitkul när han i sista avsnitt eller vad det var sa "Å du ljuva frihet" :D Hej aSverige ;)
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Garim » fre jan 09, 2009 19:41

Jag har precis sett sista avsnittet. Jäklar vad den här serien har växt. Riktigt bra. Synd att Lafayette dog dock. Jag antar att det var han, med målade tånaglar och allt. Jag gillade honom. Ser mycket fram emot S2 nu. Håller med Ankh om Skarsgårds svenska replik. Kul! Hoppas dom utvecklar det lite, att han är från Sverige. Kul också att han verkar lyckas därborta i Hollywood.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav caffeineaddict » tis feb 24, 2009 21:01

Har sett fram till 1.10 och tänker köra de sista två nu. Jag har ju gillat från början (det som många andra verkade tycka var fånigt eller dumt i de tidiga avsnitten tyckte jag mest var roligt på ett förhoppningsvis medvetet exploitation-vis) och nu de senaste avsnitten har det ju blivit riktigt förbaskat bra. Inte en absolut toppserie men fullkomligt och konstant underhållande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » fre apr 17, 2009 21:43

Bild
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav HeY » sön maj 03, 2009 21:23

True Blood season 2 trailer.



It hurts so good. (blodet!!!!!! :lovebunnier: )

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön maj 03, 2009 21:34

Så där skall en trailer se ut. Skitsnyggt! Jag längtar definitivt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav eriked » mån maj 04, 2009 9:33

:extas: Det är ju snart!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron