True Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön aug 30, 2009 10:49

1.08: Ett av de minst bra avsnitten hittills. Tillsammans med 1.03 skulle jag vilja säga. Men hittills har det inte varit ett enda avsnitt som jag tycker är svagt så serien har hållit en oerhört jämn nivå för mig. (spoiler även för Breaking Bad och Dexter alla säsonger) Kommer den där Amy(?), brorsans nya tjej, att bli den nya irriterande bruden à la Lila i Dexter och knarkbruden som dog i Breaking Bad? Verkar som så... Jag gillade henne i början, men nu verkar hon visa sitt rätta crackho-jag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön aug 30, 2009 12:53

AKS skrev:1.04:
(edit) Jag fick precis världens sjukaste tanke. Den där hunden har alltid intresserat mig. Den håller koll på Sookie. Alldeles nu slog det mig att barägaren skäller i sömnen. Har han nån sorts connection med hunden och håller koll/spionerar på Sookie genom den? Denna idé är nästan lite pinsam. Men jag tyckte även den var smått underhållande. :) (/edit)

(edit) Haha, och nu inleddes 1.05 med den jag pratade om ovan! :D (/edit)


1.09: Ojdå. Jag hade rätt! Typ. :D :D Så låt mig då gissa att anledningen till att han låg och rullade runt i den mördade tjejens säng var för att försöka känna lukten från mördaren...?

Ja, ja... Bra avsnitt i alla fall. Tre avsnitt kvar av S1... Shit, efter S2 kommer det att bli enormt tomt eftersom jag kommer att se serien under så kort period.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » sön aug 30, 2009 13:14

Aks det är riktigt roligt att läsa dina kommentarer. Och så är man avis att man själv inte kan se serien för första gången i en följd på kort tid.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » sön aug 30, 2009 15:30

Kul att ni tycker om att läsa mina kommentarer! Och jag vet precis den där känslan man får då man läser folks första kommentarer på serier man älskar... what one would do to be in their place. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön aug 30, 2009 20:41

1.10: Starkt avsnitt. Väldigt tajt serie detta.

Jessica = fantastisk hårfärg. Och oj, vad jag gillar det som jag hoppas är idén: att få följa en vampyr från födseln så att säga. Jag hoppas mao att vi får se mer av Jessica på en gång och att hon inte dyker upp som redan van vampyr om sju-åtta avsnitt eller så.

Enormt underhållningsvärde på denna serie hittills. Och ni säger att det blir bättre? Shut the fuck up! För att citera Sookie i 1.10. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön aug 30, 2009 21:54

1.11: Roligaste scenerna i serien hittills: Jessica och Bill. Ansiktsuttrycket på honom då hon står och skriker i "graven". Och hennes svordomar och så vidare. Fantastiskt. :D :D Min gissning på mördaren var antingen krigsveteranen eller cajunkillen så förvånad är jag inte.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » mån aug 31, 2009 18:07

Är det någon som fått hem det?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav HeY » mån aug 31, 2009 18:13

Matt skrev:Är det någon som fått hem det?


Om 2 min :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån aug 31, 2009 19:35

1.12: Bra avslutning på en förbaskat bra första säsong! Ska nog börja se S2 snart. Imorgon kanske.

Åh, det var så romantiskt då Bill skulle rädda Sookie och sakta stektes. Jag fick nästan en tår i ögat.

Sweet att de inleder S2 redan här och extra kul för mig att inte behöva vänta nio månader eller så på fortsättningen. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » mån aug 31, 2009 20:47

Spoiler 2.11: Coolt med en ny vampyrförmåga: Erik's flygförmåga. Bra avsnitt i övrigt, även om det börjar bli lite tröttsamt med alla 'jag måste rädda min vän trots att det är självmord'
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån aug 31, 2009 22:28

2x11
Jason och Andy i bilen mot slutet av avsnittet var :lovebunnier:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » mån aug 31, 2009 23:00

2x11
Evan Rachel Wood :lovebunnier: och allt annat :lovebunnier:
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Peppe » mån aug 31, 2009 23:06

211

Lite tamt, hoppas på en rejäl avslutning nu.
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Nyx » mån aug 31, 2009 23:20

Jag blir så olidligt nyfiken av alla spoilerblock och jag vill se säsong 2 nu, nu, NUUU! :cry:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » tis sep 01, 2009 9:11

Haha, Zack Whedon skriver om senaste avsnittet: The last episode of True Blood was so bad I am considering skipping the season finale and spending that hour pooping on Alan Ball's lawn. Jag håller inte riktigt med :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Matt » tis sep 01, 2009 9:13

Bill är så mycket Angel. Grå och trist.
Eric är så mycket Spike. Blond och kul.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tomas » tis sep 01, 2009 9:38

Peppe skrev:211

Lite tamt, hoppas på en rejäl avslutning nu.

Samma här.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav CheeseGuy » tis sep 01, 2009 14:22

Jag kan inte riktigt skriva under på att det skulle vara sjukt bra ännu, men 2.11 var bland det närmaste serien har kommit. Jason och Andy, ERW som vampyrdrottningen och Eric. Underbara! Till och med flygande Eric passade in på något vis.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav eriked » tis sep 01, 2009 14:53

Jag diggade avsnittet också.
(spoiler 2.11) Sant, det hände inte så där jättemycket egentligen. Däremot fick alla karaktärer härliga karaktärsögonblick. Lite mysigt innan slakten, undrar vilka som dör i nästa avsnitt nu.... :) och ja, Evan Rachel Wood var grym.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis sep 01, 2009 19:06

Skulle inte förvåna mig om Zack Whedon dissar bara för att det är "en annan vampyrserie" för jag håller verkligen inte med om hans uttalande.
Senast redigerad av HeY tis sep 01, 2009 20:14, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis sep 01, 2009 19:45

Oh, jag vill läsa! Men jag kan inte. :( Måste försöka komma ihåg då jag sett avsnittet...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tis sep 01, 2009 19:49

AKS skrev:Oh, jag vill läsa! Men jag kan inte. :( Måste försöka komma ihåg då jag sett avsnittet...

Du kan läsa. Det är bara åsikt om avsnittet, ingen beskrivning av innehåll.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis sep 01, 2009 20:03

Ja, titta där. Det var ju ingen spoiler. Men jag törs satsa en miljon på att jag inte kommer att hålla med honom då det är dags.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons sep 02, 2009 20:13

2.01: Fin inledning på säsongen. Fortfarande fantastiskt underhållande.

Jason kan nog bli intressant i denna säsong. Kommer han att bli vampyrhatare? Eller bli... han var ju inget fan innan direkt.

Maryanne... Vad är hon? Vad vill hon? Intressant.

Älskade Erics entré på slutet. :D Och dessutom var det för mig, jag kanske är korkad, totalt oväntat att det var han. Jag trodde att det skulle vara nån psykopat som mördade den där exorcisttanten, och det tror jag inte att Eric är skyldig till. Ska bli kul att se hans nya frisyr också. :D

Parafras: "In this house we recycle." Åh, Bill. Hundra gånger roligare nu då Jessica kommit in i bilden. Och apropå henne: "Ewww. Old." :D :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » tor sep 03, 2009 0:54

AKS skrev:2.01: Fin inledning på säsongen. Fortfarande fantastiskt underhållande.

Jason kan nog bli intressant i denna säsong. Kommer han att bli vampyrhatare? Eller bli... han var ju inget fan innan direkt.

Maryanne... Vad är hon? Vad vill hon? Intressant.

Älskade Erics entré på slutet. :D Och dessutom var det för mig, jag kanske är korkad, totalt oväntat att det var han. Jag trodde att det skulle vara nån psykopat som mördade den där exorcisttanten, och det tror jag inte att Eric är skyldig till. Ska bli kul att se hans nya frisyr också. :D

Parafras: "In this house we recycle." Åh, Bill. Hundra gånger roligare nu då Jessica kommit in i bilden. Och apropå henne: "Ewww. Old." :D :D


Jessica är så jävla sexig
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » sön sep 06, 2009 17:39

2.02: This is the good shit. Jävligt bra avsnitt. Och en av de bästa cliffhangrarna (hrm...) på ett tag. Fast jag kan ha glömt nån. Men nu känns det verkligen som "måste se nästa"! Lite mer än vanligt då. :)

Sookie, Sookie... Hur hade hon kunnat tro att det skulle funka att ta Jessica till hennes föräldrar.

Lafayette... Jag antar att han blir vampyr nu för jag vill inte bli utan honom. :( Eller så äter de lite på honom bara och sen läker de hans sår and that's it. Jag vet inte riktigt om det är möjligt att han inte blir vampyr i denna situation dock. Har inte riktigt koll på processen i denna serie känns det som.

Eric ser mycket bättre ut i det korta håret. Good riddance till peruken i S1!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » lör sep 12, 2009 15:04

2.11 :lovebunnier:

Den här serien blev ju till slut det jag ville ha ut av den. Jag gillar det universum..-et?...universat?..äh, den världen. Man har vampyrer, varulvar och andra shape shifters, varelser som en gång var människor men fantiserat ihop att de är något annat och på nåt sätt skapat ett nytt odödligt jag som bara är odödligt så länge de själva tror det. Samtidigt finns inga gudar (eller ja, kanske eventuellt existerar vissa), de existerar bara i människor (och andra varelsers) fantasi. Det finns liksom gränser och det gör det hela lite mer verkligt på ett sätt som berör mer. Det påminner faktiskt om Buffyverse på det viset. Även när det beskriver vardagliga situationer och hur man tacklar det.

Jag gillade hur vampyrdrottningen beskrev de här maynards (?), hennes förakt och förlöjligande av stackarna som trodde att denne Dionysos (?) verkligen skulle manifesteras. Haha, Maryanne är en delusional bitch liksom. Nu känns hon inte lika oövervinnerlig, det är bra för spänningen.

Det var så mycket som var bra i det här avsnittet. Förstår inte alls kritiken, allt rörde sig ju framåt med stormkliv! Underbara repliker och små scener hela avsnittet igenom.
Och: ZOMBIES! (Nästan!)

La ni märke till hur lik den lilla rödhåriga tjejen var sin mor i allt? Gester och uttryck, fan vad bra.

Nån som inte alls var lika bra var vampyrdrottningen. Redan efter ett par repliker tänkte jag: Vad synd att de bara tagit in nån snygg tjej som inte alls kan agera, då kommer inte den här karaktären bli långvarig. Så visar det sig att hon är nån som alla tycks känna till och gilla. För mig var hon helt igenom menlös, sexig men rätt kass skådespelerska. Om man ska ha en drottning som ser så ung ut måste det ju iaf lysa lite visdom ur ögonen. Det fattades kan man säga...
Förresten var det en rätt kul cliffhanger mellan 10 och 11.
Det hade varit spännande med nån gammal vampyr som kan ge lite visdom och tygla Eric lite (för dramats skull), nu när Godric är borta.

Godric, åh Godric. Jag saknar dig så! Börjar nästan gråta bara jag tänker på dig.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HeY » lör sep 12, 2009 16:06

lilith skrev:Nån som inte alls var lika bra var vampyrdrottningen. Redan efter ett par repliker tänkte jag: Vad synd att de bara tagit in nån snygg tjej som inte alls kan agera, då kommer inte den här karaktären bli långvarig. Så visar det sig att hon är nån som alla tycks känna till och gilla. För mig var hon helt igenom menlös, sexig men rätt kass skådespelerska. Om man ska ha en drottning som ser så ung ut måste det ju iaf lysa lite visdom ur ögonen. Det fattades kan man säga...


Evan Rachel Wood heter skådespelerskan. Personligen tyckte jag om hennes tolkning av rollen, även om jag nog håller med lite om det där med att det hade varit riktigt bra om hon hade en känsla av vishet över sig. Det kändes ju inte riktigt som om hon var en tusentals år gammal vampyr. Jag antar att hon är äldre än Godric, men han lyckades med känslan bättre.
Dock håller jag inte med om att hon skulle vara en kass skådespelerska, och hon har ju en ganska imponerande karriär - vilket förstås inte säger något om hur hon lyckades (eller inte lyckades) med denna rollen :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » lör sep 12, 2009 16:34

HeY skrev:Dock håller jag inte med om att hon skulle vara en kass skådespelerska, och hon har ju en ganska imponerande karriär - vilket förstås inte säger något om hur hon lyckades (eller inte lyckades) med denna rollen :)

Precis. Och eftersom jag inte sett henne förut vad jag kunde minnas baseras mitt omdöme enbart på henne här. Inte imponerad. Så jag blev naturligtvis förvånad över era kommentarer om henne här.

Kollade nu på imbd, och upptäckte att hon är den unga tjejen i the Missing. Där var hon ju bra, men var så ung att jag inte kände igen henne. Nose job? Eller bara växt till sig kanske.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » lör sep 12, 2009 18:52

Evan Rachel Wood tycker jag har varit jättebra i t ex Thirteen och The Wrestler och Down in the Valley. Däremot så hatar jag henne i Marilyn Mansons video till Heart-Shaped Glasses. Eller jag hatar inte henne utan snarare att hon är med i inledningen där hon och Manson har sex i vad som känns som hundra år.

2.06: Now, that was a lot of fuckin'. Måste ju ha varit svårt för alla att hålla för sig skratt då de spelade in orgiescenen. :D

En riktigt bra cliffhanger dock. Vill se nästa NU. Till skillnad från förra avsnittet för trots att jag såg S1 för bara ett par veckor sedan så kom jag inte ihåg att Lorena var Bills maker och alltså blev jag bara "huh?" av den cliffhangern. Men här vill jag ju veta hur Sam ska klara sig undan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron