True Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » sön sep 14, 2008 20:58

bildkvaliteten funkade ändå tyckte jag. men visst var det inte hdtv precis.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » ons sep 17, 2008 1:03

Nu har jag sett de första två avsnitten. Jag är inte sådär överväldigad direkt.Tänderna är fula, vampyrerna ser dumma ut, karaktärerna är korkade och det känns som om jag redan sett den där om en liten stad i södern där man har fördomar. Tack och lov så var det ingen av dem som har blottat sina plastbitar och sagt "Sssssssssschrf!" mot någon ännu. Men jag har en känsla av att det kommer. Nej tack, jag föredrar mina vampyrer blonderade och punk.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Nyx » ons sep 17, 2008 9:42

Jag är liksom Rombat inte är överväldigad av förtjusning men jag kommer att fortsätta titta för att jag gillar Anna Paquin så mycket. Hon ger alltid sina roller en intressant sårbarhet och hon har ett så uttrycksfullt ansikte att man nästan i varje scen ser vad hon tänker. Dessutom har jag inte sett så många serier som utspelar sig i amerikanska södern och jag tycker att deras sydstatsdrawl är ganska charmigt för örat! Bra att de bytte skådespelerskan som först gjorde Tara för hon var väldigt stel. Gillar den nya betydligt bättre, även om jag inte förstår vad hon ser i Sookies valpiga brorsa som hittills ger ett rejält osympatiskt intryck! Jag tittar också gärna på Stephen Moyer det gör inget att han blänger under lugg för han är fin! Många britter är så himla duktiga på att ändra accent. Undrar varför man knappt har sett honom i något sen kalkonroliga prins Valiant-filmen från -97?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » ons sep 17, 2008 10:25

Jag gav upp på serien ungefär 35 minuter in i andra avsnittet. Håller med om allt Lotta säger, det känns som att grundläggande saker blivit fel - fokus för historien och tempot, osv. Är långa scener med en storögd Sookie eller om en upp-och-nedvänd trailer eller om mormors "Civil War group" eller om hur korkad Jason är rätt ingång för att hålla mitt intresse uppe? Nope. Kanske ser jag nåt avsnitt längre fram och ser om jag gillar det bättre då.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Matt » ons sep 17, 2008 10:36

Anna Paquins överläpp är helt fantastisk
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tinwiel » ons sep 17, 2008 12:56

Gluggen mellan tänderna är fantastisk. Serien må inte vara det men gluggen är det.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Matt » ons sep 17, 2008 12:59

Tinwiel skrev:Gluggen mellan tänderna är fantastisk. Serien må inte vara det men gluggen är det.


Ja den också. Hon har en fantastisk mun helt enkelt.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav caffeineaddict » ons sep 17, 2008 17:25

Jag fortsätter gilla. :) Det är inte fantastiskt, men det är kul och jag gillar den trashy pulp-stämningen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Spuffy » ons sep 17, 2008 20:28

1.02. Jahaja. Nej det här tyckte jag inte så mycket om. Hoppas på nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav eriked » ons sep 17, 2008 20:57

1.02 Håller med, inte lika bra som piloten. Men cliffhanger.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » ons sep 17, 2008 20:59

Väldigt negativt här tycker jag. Visst är det inte wow-shieet, men nog allt är det en jävla behaglig stämning i serien, svårförklarat men jag gillar ordentligt :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav eriked » ons sep 17, 2008 21:04

Jo, jag lät lite onödigt negativ. Det var fortsatt bra stämning. En del bra scener också.. men inte lika många som e01. Jag gillar hittills.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » ons sep 17, 2008 21:05

True Blood är som Seinfeld utan Seinfeld. Eller Kramer.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav caffeineaddict » ons sep 17, 2008 21:34

eynosh skrev:True Blood är som Seinfeld utan Seinfeld. Eller Kramer.


Nej, för då vore det All About George och jag skulle älska! Mer än bara gilla ordentligt, vilket jag gör nu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » ons sep 17, 2008 21:37

Jag tycker det känns som en typisk "Åh, jag vill ligga med vampyrer (Eller vem som helst som kan titta under lugg)"-serie. Jag avskyr den typen av böcker. Det ska mycket till för att det ska bli bra.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeY » tor sep 18, 2008 9:54

True Blood får en andra säsong!

HBO RENEWS TRUE BLOOD, NEW SERIES FROM "SIX FEET UNDER" CREATOR ALAN BALL, FOR SECOND SEASON, WITH PRODUCTION TO BEGIN EARLY NEXT YEAR

LOS ANGELES, Sept. 17, 2008 HBO has renewed the new drama series TRUE BLOOD for a second season, it was announced today by Michael Lombardo, president, Programming Group and West Coast Operations. Created by Alan Ball, the series will begin production of new episodes early next year in Los Angeles, with debut set for summer 2009.

"We are absolutely thrilled that the critics and our viewers have embraced TRUE BLOOD," noted Lombardo. "Alan Ball has done it again made an addictive series that is unlike any other."

"I am thrilled to be able to continue to work with such a talented group of writers, cast and crew to explore the characters and world created by Charlaine Harris in her novels," Ball said. "It really is a joy to go to work every day and I couldn't be happier to be back home at HBO."

The Sept. 7 debut episode is proving to be a hit with HBO audiences, attracting more than four million viewers to date, while the debut of the second episode on Sept. 14 posted an unprecedented 24% gain in viewers over the first week's debut.

Critics across the country in Detroit, Baltimore, Denver and Orlando have proclaimed TRUE BLOOD one of the best new shows on TV. USA Today called it "wildly imaginative," with "one of the best ensembles of the new series," while the Washington Post found it "audacious, outrageous and playfully grisly." TV Guide hailed the show as "graphically sexy and scary, and often wildly funny," and "a broadly entertaining, deliciously twisted slice of modern Southern Gothic."

Mixing romance, suspense, mystery and humor, TRUE BLOOD takes place in the not-too-distant future, when vampires have come out of the coffin, thanks to the invention of mass-produced synthetic blood that means they no longer need humans for their fix. Set in a backwoods Louisiana town, the show follows the romance between waitress Sookie Stackhouse (played by Anna Paquin), who can read minds, and 173-year-old vampire Bill Compton (played by Stephen Moyer). Alan Ball (creator of the Emmy-winning HBO series "Six Feet Under") created and executive produced the show, as well as wrote and directed episodes of the series, which is based on the popular Sookie Stackhouse novels by Charlaine Harris.

The cast also includes Ryan Kwanten as Sookie's brother Jason, Rutina Wesley as her best friend Tara Thornton, Sam Trammell as Sookie's good-hearted boss Sam Merlotte and Nelsan Ellis as Lafayette Reynolds, a cook at Merlotte's

Season one credits: TRUE BLOOD is created by and executive produced by Alan Ball; based on the Sookie Stackhouse novels by Charlaine Harris; co-executive producer, Brian Buckner; supervising producer, Nancy Oliver; produced by Carol Dunn Trussell; producer, Alexander Woo; co-producer, Raelle Tucker.

Season one directors: Alan Ball, John Dahl, Nick Gomez, Anthony M. Hemingway, Michael Lehmann, Daniel Minahan, Nancy Oliver, Marcos Siego, Scott Winant. Season one writers: Alan Ball, Brian Buckner, Chris Offutt, Nancy Oliver, Raelle Tucker, Alexander Woo.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » tor sep 18, 2008 10:00

Underbart!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav HeY » fre sep 19, 2008 22:11

1x02
Jag gillar stämningen ordentligt i serien men jag är fortfarande inte helt övertygad om att det kommer bli en favorit. Men det var jag inte av Six Feet Under heller i det här stadiet, snarare efter halva serien blev jag lyrisk :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » sön sep 21, 2008 2:46

Ärligt. Oekj månag på forumet läser ju anne rice så vad fan hade man vänat sig. kom igen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Rombat » sön sep 21, 2008 2:47

Jag spelar fan riollspel och inte sna jag suger så här hårt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaia » sön sep 21, 2008 3:05

Jag tror de flesta av oss blivit väldigt bortskämda för att vi sett underbara serier som BtVS etc. Sen har jag också hört att böckerna ska vara mycket bättre än serien. Jag vet inte det tog mig några avsnitt innan jag dyrkade Buffy också så jag kommer nog att se ett avsnitt till, men visst finns det saker som är lite konstiga. Jag har svårt för vampyrernas tänder, de känns felplacerade för mig etc. Jag väntar med spänning på att se om det kommer att lyfta eller krascha under den här första säsongen.
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » sön sep 21, 2008 3:06

Jag kan fatta att folk vänatr sig något bra. men jag får bara dåliga vibar av denna serien.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaia » sön sep 21, 2008 3:12

Handlar inte om att förvänta sig sig så mycket för mig, utan snarare brist på andra saker att göra, förr eller senare kommer jag ju få så mycket tid över att jag tvingas börja plugga (hemska tanke) ;)
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » sön sep 21, 2008 3:13

Det finns andra saker. The Wire, Trailer Park Boys, Burn Notice, Supernatural, Weeds.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaia » tor sep 25, 2008 19:00

Har precis sett avsnitt 3 En sak jag måste säga att jag är förvånad över är hur mycket sexscener det är, ibland känns det lite som en väldigt skum erotisk thriller som aldrig riktigt blir läskig, jag fattar ingenting En kompis som läst böckerna säger förövrigt att hon tycker de är riktigt bra, jag måste tvinga henne att se serien för att se vad hon tycker om den (i förhållande till boken alltså). Tredje avsnittet hade för övrigt en av de mest intressanta händelserna hittills i serien, finns det någon anledning till att Sam skäller i sömnen?
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » tor sep 25, 2008 19:43

gaia skrev:Har precis sett avsnitt 3 En sak jag måste säga att jag är förvånad över är hur mycket sexscener det är, ibland känns det lite som en väldigt skum erotisk thriller som aldrig riktigt blir läskig, jag fattar ingenting

90% av all modern vampyrlitteratur. :D Skriven av folk med orealistiska förhoppningar.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaia » tor sep 25, 2008 19:54

Orealistiska förhoppningar eller sexuellt frustrerade individer.
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » tor sep 25, 2008 19:56

Jag känner ingen som inte är sexuellt frustrerad. :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaia » tor sep 25, 2008 19:59

Jag är sexuellt frustrerad, undrar om jag kan skriva en Vampyrroman och tjäna äckliga mängder pengar?
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » tor sep 25, 2008 20:01

Det där är ingen dum idé. Bara alla huvudkaraktärer är Mary Sues så ska det funka.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare