True Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » tor jul 15, 2010 14:22

lilith skrev:
HeY skrev:
gaspode skrev: (spoiler 3x03) ogillar Connorkillen med familj och baby-grejen som fan.
utöver det är det stabilt.


baby-grejen?

(edit) Ah! Du menar Arlenes baby!? (/edit)

Men vem är det som är far? Är det han seriemördaren Rene från säsong 1? Kan det stämma med tiden? Har jag glömt nåt...?

Tidsmässigt har det ju inte gått mer än några veckor sen första avsnittet.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav konstant » sön jul 18, 2010 2:35

Rombat skrev:
lilith skrev:
HeY skrev:
gaspode skrev: (spoiler 3x03) ogillar Connorkillen med familj och baby-grejen som fan.
utöver det är det stabilt.


baby-grejen?

(edit) Ah! Du menar Arlenes baby!? (/edit)

Men vem är det som är far? Är det han seriemördaren Rene från säsong 1? Kan det stämma med tiden? Har jag glömt nåt...?

Tidsmässigt har det ju inte gått mer än några veckor sen första avsnittet.


Massorgien från slutet av S02 måste ju babyn härstamma från? Hade hon sex med någon annan än sin kille där dock? Måste hon ju haft, varför skulle hon annars se så orolig ut? Fast... Hon borde ju inte vara ensam om att vara gravid i stan då, rimligtvis.
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav HeY » sön jul 18, 2010 3:41

konstant skrev:
Rombat skrev:
lilith skrev:
HeY skrev:
gaspode skrev: (spoiler 3x03) ogillar Connorkillen med familj och baby-grejen som fan.
utöver det är det stabilt.


baby-grejen?

(edit) Ah! Du menar Arlenes baby!? (/edit)

Men vem är det som är far? Är det han seriemördaren Rene från säsong 1? Kan det stämma med tiden? Har jag glömt nåt...?

Tidsmässigt har det ju inte gått mer än några veckor sen första avsnittet.


Massorgien från slutet av S02 måste ju babyn härstamma från? Hade hon sex med någon annan än sin kille där dock? Måste hon ju haft, varför skulle hon annars se så orolig ut? Fast... Hon borde ju inte vara ensam om att vara gravid i stan då, rimligtvis.


Jag skulle nog gissa på René. Massorgien hände väl knappast för 2 månader sedan? Varje avsnitt tar ju upp där den senaste slutade så i True Blood världen kan det väl knappast ha gått mer än någon vecka sedan Mary-Anne?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » mån jul 19, 2010 14:05

3.05. :lovebunnier: :D Det finns INGET jag inte gillade med detta avsnitt! Fan vad jag gillar allt skådespeleri i den här serien, den går rakt in i hjärtat och det finns gott om komiska talanger. Det håller på att växa fram en rejäl spänning också. Vad ska de ta sig till med nazivarulvarna och deras vampyrkung? (Haha, smaka på den meningen!)

Jag trodde Franklin skulle bli en läskig typ. Det blev han ju på sätt och vis, riktigt creepy. Men så tragi-komisk samtidigt. Tara är förresten riktigt bra spelad nu, rädslan och paniken går nästan att ta på.

Pretty boy Jason är för söt när han blir tvingad till kontorsråtta. Så kul har aldrig jag på kontor.

Jag gillade verkligen scenerna med Lafayette och Jesus. Det fanns kemi där, definitivt. Ser fram emot när det ska hetta till.... :drool:

Gillar bättre och bättre Sams arc med hans familj. Vad har de för sig, bror och far? Nåt skumt är det, det hör man på den spännande musiken.... :rolleyes: Tur att de kan agera annars hade det blivit ofrivilligt komiskt.

Scenen jag gillade mest av allt var Terrys, när han skulle flytta in hos Arlene. Så lycklig. Som normala människor. På gränsen till komik, men sen satt jag där med klump i halsen.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Garim » mån jul 19, 2010 20:52

Ja, True Blood är bra nu. Dom har liksom lagt in en högre växel. Lite risky, men än så länge tycker jag de håller sig på rätt sida....

3x05 Vem fan är kvinnan som förför Jason? Det kan aldrig sluta bra...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav HippieSpellan » tis jul 20, 2010 0:19

ja den här säsongen är bättre än både ettan och tvåan i min mening!
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav gaspode » tis jul 20, 2010 0:21

(spoiler 3x05) "hey tara, watch how fast I type 'motherfucker'." :D

bra nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HippieSpellan » tis jul 20, 2010 0:32

oh jag har en fråga angående hela serien. varför är inte vampyrer, inte ens de gamla, prydliga när de äter? de har alltid blod upp över öronen, jag menar, vad farao gör de med det där uppe?
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » tis jul 20, 2010 2:31

HippieSpellan skrev:oh jag har en fråga angående hela serien. varför är inte vampyrer, inte ens de gamla, prydliga när de äter? de har alltid blod upp över öronen, jag menar, vad farao gör de med det där uppe?


Det är nog inte så enkelt att vara så prydlig när man biter hål i någons puls. Det är ju inte direkt som en vattenkran som man kan kontrollera strålen i, så en hel del blod i ansiktet är nog så prydlig man kan bli. Ganska prydligt är det ju dock med deras martiniglas :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » tis jul 20, 2010 11:12

HeY skrev:
HippieSpellan skrev:oh jag har en fråga angående hela serien. varför är inte vampyrer, inte ens de gamla, prydliga när de äter? de har alltid blod upp över öronen, jag menar, vad farao gör de med det där uppe?


Det är nog inte så enkelt att vara så prydlig när man biter hål i någons puls. Det är ju inte direkt som en vattenkran som man kan kontrollera strålen i, så en hel del blod i ansiktet är nog så prydlig man kan bli. Ganska prydligt är det ju dock med deras martiniglas :D

Precis. Det är de serier/filmer där det är prydligt som är mest verklighetsfrånvända tror jag. Dessutom tänker jag att man liksom frossar och har det härligt med allt blodet. Det är en del av blodsugandet att kladda runt med det. Som en sexuell fetisch.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HippieSpellan » tis jul 20, 2010 16:09

jag vet inte, det är ju som om istället för att dricka så gnuggar de ansiktet i det. jag tycker det är FÖR mycket, om det vore något mellanting mellan "prydligt" och det här så kanske det var mer korrekt. Jag menar, det är ju som om det exploderat in their face. tänker mig lite att om det var choklad så skulle inte jag kleta runt det i ansiktet. typ.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav lilith » tis jul 20, 2010 17:10

HippieSpellan skrev:jag vet inte, det är ju som om istället för att dricka så gnuggar de ansiktet i det. jag tycker det är FÖR mycket, om det vore något mellanting mellan "prydligt" och det här så kanske det var mer korrekt. Jag menar, det är ju som om det exploderat in their face. tänker mig lite att om det var choklad så skulle inte jag kleta runt det i ansiktet. typ.

Du kanske inte tänder sexuellt av att äta choklad heller. Typ.

Jag tänker att blodsugandet är så mycket mer än att bara äta, som ju är en lustfylld sak i sig. Det är ett överväldigande behov som påminner om stark sexlust. Därav kladdet. Det stör mig inte ett dugg. Tvärtom skulle jag tycka det var konstigt och det inte var fullt med blod överallt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HippieSpellan » tis jul 20, 2010 19:42

Nä det är sant, jag tänder inte på choklad=D. Gillar det inte ens hälften så mycket som tex Hanna gör. Jag som sagt, stör mig på överdriften av det hela, jag ser det inte heller som något oemotståndligt. Jag tycker bara makeup and props har gått overboard, lite som sexet var i början.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav konstant » lör jul 24, 2010 16:35

Säsong 3 är SJUKT JÄVLA BRA. E05 inget undatag, förstås. Jag har lite svårt att ta det på allvar hela vikinga-delen bara för att de pratar svenska (vissa bättre än andra), konstigt, men roligt ändå, ja... :D

Hela serien känns extremt öppen just nu, jag älskar att det är så svårt att förutsäga vad som ska hända. Vampyrer och varulvar och Sookie och Tara mitt bland alla dessa, Sam och hans extremt skumma familj, Jason och hans extremt skumma tjej, Lafayett visar ny gullig sida av honom (jag menar, tänk bara hur STÄLLD han blir när det visar sig att Jesus är där för att ragga och ingenting annat) och det är SÅ FINT. I love it, yes.
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav AKS » tis jul 27, 2010 20:53

3.05: Det är nog först iom detta avsnitt som jag tycker att serien verkligen har kommit igång. Särskilt 3.04 var en besvikelse för mig. Fortsätter det så här kommer säsongen att bli minst lika bra som de föregående.

Det mesta roliga har nämnts, men det tål att upprepas: IRLG till Franklins(?) försök att imponera på Tara med sina SMS-skills. Och så suddar han och gör det igen... :D :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » ons jul 28, 2010 3:49

AKS skrev:3.05: Det är nog först iom detta avsnitt som jag tycker att serien verkligen har kommit igång. Särskilt 3.04 var en besvikelse för mig. Fortsätter det så här kommer säsongen att bli minst lika bra som de föregående.


Jag håller med om att 304 var lite... ska man säga drygt? Inte dåligt, men inte så bra som TB oftast är. Det drog aldrig med mig riktigt, men avsnitt 5 och 6 har däremot varit top-notch igen!

3x06: Jag gillar fortfarande Lorena, trots hennes jobbiga, osannolika trånande efter Bill. Jag tycker att skådespelerskan är grymt bra i rollen och jag älskar sättet hon talar. And she doesn't exactly hurt my eyes either...
Allt blod som rann från hennes ögon var riktigt snyggt! Allt är snyggt!

Om Tara ville döda Franklin hade hon väl behövt påla honom, eller tända eld? Krossad skalle (ick-factor, btw!) i all ära, men inte ens en liten del av mig tror att han är borta. Och detta kan nog inte ens han vara galen nog för att lura sig ur från, so Tara better watch her back.


För övrigt tycker jag att Jason varit otroligt trist denna säsongen. Jag vet att många gillar honom men denna säsongen har han varit så korkad att det inte är roligt längre. Det är en fin linje mellan korkad på ett roligt och charmigt sätt och bara plain out stupid, och jag tycker att han har gått över den linjen. Och hela hans arc med den gifta bruden (who I think is a ware, för hon är skum och Jason sade: [parafras] "you're so warm") tycker jag (än så länge) är det minst engagerande i serien just nu.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav konstant » ons jul 28, 2010 22:50

S03E6: Tara borde åtminstone ha huggit huvud av honom! Dumma flicka! Om jag var hon hade jag nog börjat ungefär som hon, sedan huggit av honom huvudet, sedan sattit en påle i hans hjärta och om det fanns något kvar, eldat upp det. ÖÖÖÖH. Nej. Den här serien får mig inte att tänka morbida tankar, nej... Vad var poängen med att dricka hans blod för övrigt? Blir hon starkare av det? [/spoiler

Fråga S03: [spoiler]Gillar ni varuvlarna förresten? Hamnade i en diskussion med en kompis, jag blev så GLAD när jag såg True Bloods varuvlar för Twilight-varulvarna är bara så tattiga. Min vän tyckte dock dom var lite för mycket varg och för lite varulv dock.
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav AKS » ons jul 28, 2010 23:22

3.06: Ytterligare ett bra avsnitt! Och jo, Franklin lär komma tillbaka. Att separera huvudet från kroppen (med de fina vapnen där) hade väl också kunnat funka förutom pålning. Jag hoppas han kommer tillbaka. Han är rolig!

Har det inte tidigare hintats ganska rejält om att Jasons tjej är varulv? Jag sa i alla fall till Kalle att det var den där varulvstjejen direkt då vi fick återse henne. För Jason hade väl en flashback från tidigare i säsongen då han återsåg henne?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tor jul 29, 2010 1:41

AKS skrev:3.06: Ytterligare ett bra avsnitt! Har det inte tidigare hintats ganska rejält om att Jasons tjej är varulv? Jag sa i alla fall till Kalle att det var den där varulvstjejen direkt då vi fick återse henne. För Jason hade väl en flashback från tidigare i säsongen då han återsåg henne?


Jag minns inte riktigt, men jag har också trott det hela tiden. Men eftersom vi inte har sett henne förvandlats ännu (väl?) så antar jag att de vill att vi ska spekulera, so I did ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor jul 29, 2010 12:00

Herregud, Buffyreferens i 3.06 och ingen av det här gänget som har fångat den? Lorena vill bära Sookies "ribcage as a hat" vilket är precis vad Buffy säger till Whistler i världens bästa Becoming.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Crashdummie » fre jul 30, 2010 12:46

Är det ngn i sthlmstrakten som har TB lagrad på datorn? Om så, skulle jag kunna få kopiera via usb?

Min trådlösa internet, som jag btw förövrigt älskar, är värdelös när det gäller nedladdning.

Just holler. okthxbai

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Matt » sön aug 01, 2010 22:50

caffeineaddict skrev:Herregud, Buffyreferens i 3.06 och ingen av det här gänget som har fångat den? Lorena vill bära Sookies "ribcage as a hat" vilket är precis vad Buffy säger till Whistler i världens bästa Becoming.


Jag tyckte väl att jag hört det förrut.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav HeY » mån aug 09, 2010 16:24

3x08
Allt! :chock:

Vem var det som kom på den här "en-gång-i-veckan"-skiten? :sacrificebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » mån aug 09, 2010 16:51

Så var det tillbaka till ologisk handling och meningslös sex.=( var ju så bra hittills
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav AKS » mån aug 09, 2010 19:56

3.08: Tycker att första halvan eller så var rejält... so-so. Men det tog sig mot slutet. Dock inte alls lika bra som de senaste två-tre avsnitten. Jag vill ha tillbaka Franklin! Han var så kul...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » mån aug 09, 2010 22:04

AKS skrev:3.08: Jag vill ha tillbaka Franklin! Han var så kul...

Tror inte vi sett det sista av honom faktiskt. Han kommer säkert tillbaka med deformerat huvud, galnare än nånsin.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » mån aug 09, 2010 23:08

One can only hope! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tis aug 10, 2010 0:40

HippieSpellan skrev:Så var det tillbaka till ologisk handling och meningslös sex.=( var ju så bra hittills


I don't agree. At all.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tis aug 10, 2010 1:14

HeY skrev:
HippieSpellan skrev:Så var det tillbaka till ologisk handling och meningslös sex.=( var ju så bra hittills


I don't agree. At all.

Jag är med HeY här. Tyckte det funkade skitbra.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HippieSpellan » tis aug 10, 2010 10:30

då måste jag ha missat keymoment då allt förklarades, jag tyckte det bara var ett blahaavsnitt.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron