True Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » lör sep 12, 2009 18:56

AKS: Jag blev också "huh?" i den cliffhangern med Lorena. Nämns det ens att hon är hans maker i s1? Jag tror det är meningen att man ska vara "huh?" för frågan är om Alan Ball ens tänkte sig Lorena som Bills maker i säsong 1 för i böckerna har han tydligen en annan maker.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör sep 12, 2009 19:23

2.06: Är det inte samma skådespelare som i inbördeskrigsscenerna? Då han hamnar hos den där "änkan" som erbjuder att ha sex med honom och sen biter honom...?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » lör sep 12, 2009 19:36

AKS skrev:2.06: Är det inte samma skådespelare som i inbördeskrigsscenerna? Då han hamnar hos den där "änkan" som erbjuder att ha sex med honom och sen biter honom...?

Jo, det är samma.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HeY » lör sep 12, 2009 19:44

Åh, fick man se det i säsong 1? Haha, det minns inte jag :oops:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör sep 12, 2009 21:26

2.07: Mycket bra avsnitt. Och i och med detta avsnitt känns det verkligen som att grunden är lagd och att det bara är att ånga på med action resten av säsongen. Känns inte som att det kommer att bli så många fler rena avslöjanden iom att man nu vet vad Maryann är. Men det ska bli himla intressant att se vad som händer resterande fem avsnitt.

Hoyt+Jessica+Bleeding Love = :lovebunnier: och :D :D

Snyggt låtval, Hoyt!


Kan inte fatta att jag bara är fyra avsnitt från att vara ikapp er! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör sep 12, 2009 21:32

HeY skrev:
adolvsson skrev:
lilith skrev: (spoiler 2.07) Så. Vilken övernaturlig kraft har den fulle polisen (jag vill kalla honom landsfiskalen :D )???

Så långt tänkte inte jag! Jag trodde bara han kom dit för sent för att Maryann skulle få grepp om honom. Kanske ändå inte då'rå. Nu satte du allt griller i huvudet på mig (och jag är helt för att kalla honom landsfiskalen, han känns som en sådan, nu när du säger det).


Jag såg det inte heller som om han skulle vara övernaturlig. Snarare att han kom in och inte han påverkas innan han råkade avfyra sin pistol, vilket ju fick Sam att rymma och Maryann att springa efter honom - därmed hann han aldrig bli påverkad. Men att han skulle vara övernaturlig är ju helt klart en möjlighet!


Jag såg det som att han hade en övernaturlig kraft, det var det första jag tänkte på. Sen funderade jag på det med den avfyrade pistolen och det där också så nu vet jag inte. Men den första reaktionen var att han hade en övernaturlig kraft.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör sep 12, 2009 22:38

lilith skrev:Edit:
(spoiler 2.08) Jo, det var ju en sak jag inte gillade med avsnittet. Jessica blir alltså oskuld igen, eftersom hon läker så bra. What a load of BS.


Jepp, tänkte också och reagerade på det. En intressant tanke/idé iofs om det inte var så att det är just en myt. Trodde alla visste att det var en myt (mer eller mindre) vid det här laget... Myten är alltså att "alla" kvinnor har en mödomshinna (av det slag som myten menar). That's so not the case. Iofs kanske Jessica är en av de där 1 på 1000 eller 1 på 10 000 som har en missbildning. Kommer inte ihåg hur det var med det där... I vilket fall: synd att serien fortsätter att hålla myten vid liv på det sättet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön sep 13, 2009 0:13

2.09: Det blev ju riktigt sorgligt på slutet med Godrics död. Var nära tårarna faktiskt. En riktigt, riktigt fin scen också på alla sätt och vis. Musik, manus etc. Tror väl också att detta var första avsnittet utan cliffhanger? Helt rätt val i så fall. om det slutat med en annan scen än denna hade det känts väldigt fel.

Och trots att jag är trött och halvförkyld så blir jag nu tvungen att se nästa avsnitt inatt också. Efter två veckor av intensivt True Blood-tittande kommer jag att sakna serien sjukt mycket efter måndag. Stackars mig. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön sep 13, 2009 1:23

2.10: Suveränt. Comedy gold. Verkligen roligt från början till slut. Kanske fanns nån seriös scen där nånstans, men detta kommer jag alltid att minnas som det renodlade komediavsnittet.

Tyvärr blev jag runt 30 minuter distraherad av någon som var oerhört likt Method Man i Merlotte-scenerna. helt otroligt skulle det ju inte vara iom att han varit med i en annan HBO-serie, The Wire, men jag hittade inget på nätet så de hade väl lyckats få tag i en statist som var jävligt lik honom. Tyvärr tappade jag dock lite koncentration där som sagt.

men strålande avsnitt som sagt:
* Hoyts mamma spelandes Wii! :D :D
* "Bullshit. God has horns." Levereringen är ALLT.
* "I smite thee!"


Verkligen. För många bra scener för att nämnas. Nu är jag dock helt slut, halvt sjuk som jag är, så det är dags att inta horisontalläge. 2.11 imorgon och sen är jag ikapp! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » sön sep 13, 2009 1:29

AKS skrev:2.10: Suveränt. Comedy gold. Verkligen roligt från början till slut.

Precis sånt jag behöver läsa för att bli lite pepp på att se ikapp!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön sep 13, 2009 22:07

Nu är jag ikapp! Imorgon blir det säsongsavslutning. Frågan är bara hur jag överlever nio månader utan True Blood? Iofs överlever jag ju 12 månader utan Dexter (där brukar jag ju se säsongen på en vecka under jullovet), så jag borde klara detta också. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån sep 14, 2009 19:46

2.12: Bra säsongsavslutning, men en hel del avsnitt denna säsong har varit bättre tycker jag. Iofs beror det också på en positiv sak: att True Blood verkar ha det som sin grej att bygga upp nästa säsong sista halvan av säsongsavslutningarna. Och det gillar jag. Men det gör också att många avsnitt, särskilt mot slutet, har varit tajtare än detta avsnitt.

Inför nästa säsong ser jag mest fram emot Sams storyline av det jag sett hittills. Naturligtvis blir Bill också intressant. och Jessica going bad? Alltså, ALLT är intressant med denna serie. Jag älskar allt. Men mest ser jag fram emot Sams storyline som sagt. Vi säger så. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » mån sep 14, 2009 20:08

2.12: Bra avslutning men håller med AKS att det inte var det bästa. Gissar att det var Erik i slutet med handskar som skydd mot silverkedjan.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » mån sep 14, 2009 22:21

Helt okej avslut, men finns ingen kraft i säsongsavslutningen. Spårat med tjuren.

Vad tänkte dom med Eggs egentligen? Nu dumpar vi honom för han var en usel karaktär? typ? Bra idé, men så trist och uppenbart.

Ser fram emot säsong 3 :)
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » mån sep 14, 2009 22:34

2x12
Nej, jag kan väl hålla med om att det inte var säsongsbästa, men jävligt bra likväl och en massa att älska, älska, och intressant nog var alla de scener jag älskade mest vara placerade efter Maryannes död. Sams möte med sina fosterföräldrar, Jessicas våldförelse på lastbilschaffisen, Jason och Andys hjältesnack på Merlotte's. LaFayette på Merlotte's. Sheriffens kommentar om han vet att Andy har sina sidor, men Andy har åtminstone byxor på sig. Fast den scenen jag gillade allra bäst, var den med Hoyt och hans mamma. Den var stark.

Om det var något jag inte tyckte om, var det att Eggs dödades. Dels kändes det lite väl mycket som att dödas bara för sakens skull. Dels, även om det finns potential för starkt drama med hur Tara kommer hantera det här och hur Jason kommer hantera vad han gjort och vad som kommer ske när Tara får reda på att det är Jason som gjort det, men jag hade nog föredragit dramat i att se Eggs brottas med och eventuellt lära sig hantera vad han gjort. Speciellt när karaktären spelas av en så bra skådespelare, och det gör Eggs till en förlust som verkligen kommer kännas.


Säsong 3 kan inte komma snart nog.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån sep 14, 2009 22:38

adolvsson skrev:2x12
Nej, jag kan väl hålla med om att det inte var säsongsbästa, men jävligt bra likväl och en massa att älska, älska


Håller med! Jag har inte sett ett enda True Blood-avsnitt som är i närheten av dåligt eller tråkigt för mig. Då det gäller serier med nyproducerade avsnitt så är den i absolut topp tillsammans med Dexter. Kanske till och med ovanför Dexter på den listan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » mån sep 14, 2009 22:56

Så jävla bra! BäsT! Hatar att det är säsongsupphåll. Hatar.
Älskar blod. True blood. Loves it.
Älskar't
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav malavel » mån sep 14, 2009 23:13

Matt skrev:Så jävla bra! BäsT! Hatar att det är säsongsupphåll. Hatar.
Älskar blod. True blood. Loves it.
Älskar't

Försöker du få fram att du gillar tvserien True Blood? Har jag tolkat dig rätt?

När kommer nästa säsong?

2.12: Håller med övriga om att Eggs död känns som ett enkelt sätt att få bort en tråkig karaktär. Men jag är ändå glad att han är borta. Å andra sidan har jag problem med rätt så många av karaktärerna. Ibland undrar jag hur det är möjligt att jag ändå gillar serien. Det är väl hela vampyrgrejen. Men hur bra kunde det inte ha blivit om den gamla Kindred: The Embraced hade hållit så här hög kvalitet?
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis sep 15, 2009 0:32

2x12

"Worship him, bitches." :D :lovebunnier:

Helt okej slut för Maryann, dock lite typiskt att det var Sam som förvandlades till ngt som dödade henne. Kinda what I've suspected all season. Elr min tanke var att anledningen Maryann ville ha tag på Sam var för att döda honom för att han kan förvandlas till ngt som kan döda henne, och det skrämde henne. Hade också förklarat varför hon inte ville ha kvar Daphne. I vilket fall var jag inne på det spåret, och tror de flesta var det också. Det var ju inte jätteförvånande But they made it work!

"OK, what is with the egg? Did you lay it?" :D

Mycket uppbyggande för nästa säsong indeed.Och ja, jag kan nog hålla med om att ngt är off med Evan Rachel Woods tolkning av Queen Sophie. Jag tyckte inte hon var lika bra i detta avsnittet. Det känns som om hon hade mkt att jobba med men inte riktigt nailed it.
Ska bli intressant att se Sams story nästa säsong, looking forward to it! Mer Eric och Jessica vill jag ha nästa säsong också - och påtala om Jessica. Stackarn :(


Visst, det är skönt att ha kvalitativ TV på sommaren också, men jag kan (vill!!!) verkligen inte vänta till nästa sommar. Säsong 3 nu tack!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav XY » tor sep 17, 2009 6:37

Sett alla avsnitt de senaste dagarna. Inte dåligt, inte dåligt.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav HippieSpellan » tor sep 17, 2009 21:52

känner ni att den behöver spoilermarkeras så gör det, men jag tyckte inte det fanns något direkt, men ja jag vet inte, säg till!=D
Bild
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Matt » tor sep 17, 2009 22:18

Klockren
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » tor sep 17, 2009 22:51

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » sön sep 20, 2009 22:35

Jag blev lurad av imdb att tro att det kommer ett avsnitt 13 som heter Kill Bill den 22e. :(
Men jag antar att ni har koll och 2.12 var säsongsavslutningen. Eller?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » sön sep 20, 2009 22:44

lilith skrev:Men jag antar att ni har koll och 2.12 var säsongsavslutningen. Eller?

Nummer 12 av avslutet, ja. Vad Kill Bill är, om någonting annat än ett taskigt bus av någon användare, är jag inte man nog att finna någonstans.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » sön sep 20, 2009 22:48

adolvsson skrev:
lilith skrev:Men jag antar att ni har koll och 2.12 var säsongsavslutningen. Eller?

Nummer 12 av avslutet, ja. Vad Kill Bill är, om någonting annat än ett taskigt bus av någon användare, är jag inte man nog att finna någonstans.

:( Det lät som ett fantastiskt avsnitt ju.
Tack tack.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav eriked » sön sep 20, 2009 22:55

Ja, nu börjar tyvärr den långa hårda True Blood-fastan. Fast jag tittar om S1 på SVT mycket givande serie att se om. Det är lite fusk. :)

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » mån sep 21, 2009 13:17

Who would win in a fight?
Vampire Bill or Buffy the Vampire Slayer?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav XY » mån sep 21, 2009 14:08

Jag trodde rätt länge att hans namn är Bell, tyckte de uttalade det så...
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Catfight » tis sep 22, 2009 21:34

Jag håller på och tittar på True Blood nu och undrar om det bara är jag som tycker att det är FÖR mycket sex i serien? Så jävla ointressant att se Jason knulla brud efter brud... Om jag hade gjort serien skulle jag ha fokuserat på det som är intressant istället, tex. Vampyrerna blir inte accepterade i samhället, vissa vampyrer vill inte vara en del av samhället men vissa vill etc. Det hade kunnat bli en asbra politisk serie om USAs samhällssyn och syn på ras men istället är det typ porr... trist.
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron