True Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » tor jul 30, 2009 0:25

adolvsson skrev:Det är intressant, dom har verkligen ökat det mesta i andra säsongen. Det är mer sex och naket, men den är också brutalare, mer intensiv, och den är bättre. Det är genomgående högre kvalitet i, ja, allt. Och det känns aldrig som effektsökeri. Det finns säkert anledningar att hålla sig borta från True Blood. Om man har problem med knukkandet i sig, det kan jag respektera, eller att man inte köper det övernaturliga. Men jag tycker aldrig det är effektsöker från Alan Balls sida, bara ett intensivt, blodigt, rejält vridet, och alltigenom skitbra drama. Jag tycker du ska ge det en chans. Uppenbarligen :D


Framförallt känns S2 så oerhört mycket mer fokuserad vilket gör att det inte alls känns som effektsökeri vilket S1 bitvis kändes som. Känslan av mer fokus ger en helt annan intensitet i varje avsnitt, det är oerhört snyggt, brutalt och precis lagom skruvat.

Sen är jag fruktansvärt förtjust i flashhacks sekvenserna man har börjat visa. Bakgrundsfakta som presenteras på ett såpass stilistiskt sätt är svårt att falla för.

(spoiler 2.06) Undra vad platsen som Eggs drogs till har för betydelse? För det framgick väl inte direkt vad det var för något, ifall jag missade, måste ju vara någon koppling till Maryanns ritualer och liknande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » tor jul 30, 2009 0:50

caffeineaddict skrev:Sedan är jag fullkomligt förälskad i Jessica och Deborah Ann Woll, och Jessica/Hoyt-storyn har mig mer shipperig än vad jag har varit på länge i någon serie.

Instämmer till fullo.

Tob skrev: (spoiler 2.06) Undra vad platsen som Eggs drogs till har för betydelse? För det framgick väl inte direkt vad det var för något, ifall jag missade, måste ju vara någon koppling till Maryanns ritualer och liknande.

Nej, det framgick inte med någon direkt tydlighet, men jag skulle anta att det var en variant av vad vi fick se i slutscenen, komplett med blodsoffer och allt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor jul 30, 2009 1:19

Vad tror ni egentligen att Maryann är för någon varelse? Jag har varit inne på en Siren - men jag har ingen aning. Befruktelsegud?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor jul 30, 2009 1:22

HeY skrev:Befruktelsegud?

Skulle inte förvåna mig, hon har onekligen temperament som en gud. Lättstötta varelser.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » tor jul 30, 2009 3:58

Det här är nog min favorit som går just nu...


Matt skrev:Det är sjukt mycket söta tjejer i True Blood så många att jag inte ens vet vem som är min favvo

Sookie
Jessica
Sarah
Tara
Daphne
Arleene
Maryanne

Sen är fan Alexander Skarsgård jävligt het. Alvarligt!



Du har helt rätt...


HippieSpellan skrev:det är lite för mkt knukka och naket för min smak, ser inte riktigt poängen med det faktiskt. många gånger, visst, men för det mesta nä. jag trodde aldrig jag skulle säga det någonsin men skarsgård lyfter faktiskt serien. jag börjar känna något mellanting mellan uttråkad och intresserad. väldigt störande. jag vill se den men jag vet inte varför, jag längtar inte efter det men.. s2 är bättre än 1an dock.


Vad sägs om lite manliga penisar?
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav lilith » tor jul 30, 2009 19:51

Tänk att jag skulle tycka exakt som du, adolvsson, om True Blood till slut. I s1 höll jag inte med om ett ord du skrev, nu skriver du i princip mina inlägg. :)

JA, det är bra nu. Mer Skarsgård! Han är mycket mycket intressantare än Bill. Mer Jessica/Hoyt! Sötaste kärleksparet sen jag-vet-inte-när. Mer alla roliga sidokaraktärer som jag glömt namnet på! Ovillige kocken och polisen t ex. Var tog förresten William Sanderson vägen? Extra allt, tack!

I wanna do real bad things with you!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tob » fre jul 31, 2009 16:15

Var väl ingen som trodde att HBO skulle avsluta True Blood, men nu är det i alla fall officiellt: http://scifiwire.com/2009/07/hbo-announces-early-renew.php

Slå ett slag för Hung samtidigt också, som blev förnyad för en andra säsong. Entourage blev och förnyad.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » fre jul 31, 2009 16:23

Tob skrev:Var väl ingen som trodde att HBO skulle avsluta True Blood, men nu är det i alla fall officiellt: http://scifiwire.com/2009/07/hbo-announces-early-renew.php

Du ligger en sida efter, säger jag för att tuta mitt eget horn :D

Hung är jag intresserad av. Inte sett än, var lite nyfiken först tack vare Thomas Jane, men den har fått en del välformulerat positiva yttringar så det blir till att testa.

lilith skrev:Tänk att jag skulle tycka exakt som du, adolvsson, om True Blood till slut. I s1 höll jag inte med om ett ord du skrev, nu skriver du i princip mina inlägg.

Det måste betyda att jag alltid har rätt och att alla andra behöver tid att inse och acceptera det ;)

Vilket självhyllande inlägg det blev på sina ställen. Go Team Me!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre jul 31, 2009 17:12

Damn it. Jag som till och med kollade, men nu hittade jag, det var för kamouflerat i din utläggning om varför True Blood är bland det bästa som går på tv nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » lör aug 01, 2009 2:17

Äääsch, det tåls att upprepas: TRUE BLOOD FÖR SÄSONG 3 ÄR OFFICIELLT, TITTA ALLA - NUUUUUU!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Coldshark » lör aug 01, 2009 2:36

Börjar med första avsnittet på säsong ett nu :)
Tobias Fünke: Ah, yes. The "Bob Loblaw Law Blog". You, sir, are a mouthful.
Good night; keep fucking that chicken!
Användarvisningsbild
Coldshark
Minion
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 08 jul 2009
Ort: HG

Inläggav lilith » lör aug 01, 2009 12:58

adolvsson skrev:
lilith skrev:Tänk att jag skulle tycka exakt som du, adolvsson, om True Blood till slut. I s1 höll jag inte med om ett ord du skrev, nu skriver du i princip mina inlägg.

Det måste betyda att jag alltid har rätt och att alla andra behöver tid att inse och acceptera det ;)

Så måste det vara! :)
Undrar om jag skulle ogilla det jag ogillade speciellt i början av s1 fortfarande om jag såg om alltihop? Det skulle jag nog förstås.

Coldshark skrev:Börjar med första avsnittet på säsong ett nu :)

Om du inte gillar det i början så ge inte upp. Det blir bättre.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Coldshark » lör aug 01, 2009 13:02

lilith skrev:
Coldshark skrev:Börjar med första avsnittet på säsong ett nu :)

Om du inte gillar det i början så ge inte upp. Det blir bättre.


Jag såg de två första igår innan jag tvingade mig att lägga mig - so far so good :)
Tobias Fünke: Ah, yes. The "Bob Loblaw Law Blog". You, sir, are a mouthful.
Good night; keep fucking that chicken!
Användarvisningsbild
Coldshark
Minion
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 08 jul 2009
Ort: HG

Inläggav lilith » lör aug 01, 2009 13:10

Dåså! :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HeY » lör aug 01, 2009 20:23

Här kan ni se hela comic-con True Blood panelen uppdelad i sex delar! Trailern de visar är självfallet bortklippt, som de brukar vara i comic-con klipp, men det är den jag postade längre upp.

Överlag riktigt kul - framförallt då så många av casten var där. Lite tråkigt dock att alla fan-girlsen endast ville fråga Alexander frågor hela tiden och de andra till Alan Ball - lite variation hade varit trevligt. Och sista frågan var bara... dum!
Michelle Forbes fick en fråga, och jag gillade hennes svar. Frågan var "What attracted you to True Blood? What approached you to this role?" och hennes svar: "When someone offers you an entrance where your standing in the middle of the road naked with a pig.... you dont say no." :D

Men sevärd tyckte jag nog den var, och inte så spoilrig heller.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » mån aug 03, 2009 12:05

lilith skrev:JA, det är bra nu. Mer Skarsgård! Han är mycket mycket intressantare än Bill. Mer Jessica/Hoyt! Sötaste kärleksparet sen jag-vet-inte-när. Mer alla roliga sidokaraktärer som jag glömt namnet på! Ovillige kocken och polisen t ex. Var tog förresten William Sanderson vägen? Extra allt, tack!

(spoiler allmänt säsong 2) Precis. Ett problem jag har med säsongen är att jag inte gillar Sookie så mycket (i början var hon nästan irriterande, nu okej men inte särskilt intressant), men tur då att alla andra mycket roligare typer har fått kliva upp och ta över. Här undrar jag också över skillnaderna mot boken, där allt ses ur Sookies perspektiv om jag har förstått rätt. Men här är ju hur mycket som helst där Sookie inte är i närheten av händelserna, det kanske är därför det är så bra?

2.07 var också riktigt bra. Jag önskar bara att man kunde få lite mer än en eller två korta scener med Jessica per avsnitt...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav malavel » mån aug 03, 2009 21:23

Spoiler 2.07: Jag tror jag kommer gilla Alexanders skapare (glömmer alltid bort alla namn). Han känns lite Malkavaktig. Hoppas han får vara med mycket i framtida avsnitt.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » tis aug 04, 2009 23:03

eriked skrev:True Blood!! Woho! (spoiler 2.05) Kul med svenska iofs och vikingar. Tyckte också som Lotta att den ena av svenskarna pratade lite sämre svenska. Konstigt med tanke på att han pratade mest. Fast han pratade bra. Känns som att dom jobbat betydligt hårdare på detta än i säsong 1.

FYI: Han som pratade bra men ändå lite sämre svenska är finne. Så det är väl förklaringen till att det i våra öron lät sämre. Jag lyssnade på det igen och jo, han låter ju lite finsk.

(spoiler 2.07) Så. Vilken övernaturlig kraft har den fulle polisen (jag vill kalla honom landsfiskalen :D )???
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tea » tis aug 04, 2009 23:53

Har precis plöjt igenom True blood på 2 dagar... Är positivt överraskad... och lite småkåt på skarsgård...

Fast jag måste ju säga att de har hittat lika tråkiga huvudpersoner som Twilight... Sookie och Bill alltså...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav adolvsson » ons aug 05, 2009 0:08

Tea skrev:och lite småkåt på skarsgård

Ja, vem fan är inte det? I'd do him!

Sookie och Bill alltså

Håller med om Bill, eller snarare Stephen Moyers skildring av honom, det klickar fortfarande inte. Moyer är en bra skådespelare men det känns som om han spelar för mycket myten vampyrer, än en karaktär. Det gjorde Skarsgård också i början fast han lyckades å andra sidan hitta rätt sedan.

Sookie därigenom gillar jag skarpt och har alltid gillat. Hon är skön, jag diggar hennes stil.

lilith skrev: (spoiler 2.07) Så. Vilken övernaturlig kraft har den fulle polisen (jag vill kalla honom landsfiskalen :D )???

Så långt tänkte inte jag! Jag trodde bara han kom dit för sent för att Maryann skulle få grepp om honom. Kanske ändå inte då'rå. Nu satte du allt griller i huvudet på mig (och jag är helt för att kalla honom landsfiskalen, han känns som en sådan, nu när du säger det).

Och jag tror inte Jason är död, för det såg ut mer som en sådant där bedövningspilvapen, men jävlar vad spännande. Jason Stackhouse är en fantastiskt utmejslad karaktär.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tea » ons aug 05, 2009 2:02

adolvsson skrev:s2e7Och jag tror inte Jason är död, för det såg ut mer som en sådant där bedövningspilvapen, men jävlar vad spännande. Jason Stackhouse är en fantastiskt utmejslad karaktär.


tyckte det såg ut som ett paintball-vapen

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav HeY » ons aug 05, 2009 4:04

adolvsson skrev:
lilith skrev: (spoiler 2.07) Så. Vilken övernaturlig kraft har den fulle polisen (jag vill kalla honom landsfiskalen :D )???

Så långt tänkte inte jag! Jag trodde bara han kom dit för sent för att Maryann skulle få grepp om honom. Kanske ändå inte då'rå. Nu satte du allt griller i huvudet på mig (och jag är helt för att kalla honom landsfiskalen, han känns som en sådan, nu när du säger det).

Och jag tror inte Jason är död, för det såg ut mer som en sådant där bedövningspilvapen, men jävlar vad spännande. Jason Stackhouse är en fantastiskt utmejslad karaktär.


Jag såg det inte heller som om han skulle vara övernaturlig. Snarare att han kom in och inte han påverkas innan han råkade avfyra sin pistol, vilket ju fick Sam att rymma och Maryann att springa efter honom - därmed hann han aldrig bli påverkad. Men att han skulle vara övernaturlig är ju helt klart en möjlighet!

Sedan förstår jag inte hur hyllad Jason är här i tråden. Han är bra men är han såååå bra? Jag skulle inte säga nej till färre scener med Jason och fler till Jessica! Jag har nog ganska svårt att relatera till Jason som karaktär helt enkelt, även om jag vill tydliggöra att jag verkligen inte tycker illa om honom (good but not great?).

Sookie däremot. Hon har charmat mig för längesedan :lovebunny:
Bill är lite träig och han trånar för mycket.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis aug 11, 2009 0:43

2x08
Oh shit!
Godric, den första vettiga vampyren i serien och han blir väl dödad nu. Alla hans scener var väldigt bra, likaså Erics scener:

"He's your maker isn't he?"
"Don't use words you don't understand."
"You have a lot of love for him."
"Don't use words I don't understand."

Bills och Jasons kram :D

Hannibal Lector varning på ätandet av hjärtat. Hjärnor, Hjärtan - jag vill inte se något av det ätas. Jag undrar vad menaden Maryann har för planer egentligen - jag undrar om de kommer gå så långt att ha med Dionysos? Jag tycker att jag kan få en liten poäng för att gissa på Maryann som befruktighetsgud, Dionysos är ju trots allt det till en början :)


Nästa tack!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tea » tis aug 11, 2009 16:49

Tea skrev:
adolvsson skrev:s2e7Och jag tror inte Jason är död, för det såg ut mer som en sådant där bedövningspilvapen, men jävlar vad spännande. Jason Stackhouse är en fantastiskt utmejslad karaktär.


tyckte det såg ut som ett paintball-vapen



s2e8 ibland är jag så bra :)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav lilith » tis aug 11, 2009 19:26

2.08
Godric verkar vara en evolverad person. Trevligt. Jag tror och hoppas att han är sååå mycket starkare och smartare än någon annan av de andra (speciellt cowboy-vampyren) att de inte kan döda honom. Undrar hur Erik ska agera nu? Ska han ta åt sig ett nytt sätt att "leva"?

Jag tror att Fulle Polisen är Dionysos. :D


Edit:
(spoiler 2.08) Jo, det var ju en sak jag inte gillade med avsnittet. Jessica blir alltså oskuld igen, eftersom hon läker så bra. What a load of BS. Det förutsätter nämligen att hon skulle ha en mödomshinna som sprack och blödde. Visst finns det de som blöder första gången, och visst finns det de som får lite ont, men det finns liksom inget där som det går hål på och som sen försvinner. Är man spänd och kanske väldigt ung är det nog troligare att man får ont och kanske blöder också, men Jessica är väl i övre tonåren och hon var ju rejält upphetsad och tja...redo. Och därför är det inte troligt att något i hennes slidöppning skulle ha skadats. Ok ok, visst är det möjligt, men som sagt mindre troligt ändå. Och framför allt blir jag så sur över att denna myt om oskulden ska odlas även i en modern och annars ganska frispråkig och jämlik serie som denna. Tjejer har väl det jobbigt som det är utan att behöva känna skuld och att det är något fel på dem för att de inte har den där förbannade mödomshinnan och inte blöder första gången. Och så ska de kanske dessutom bli ifrågasatta av killar som inte heller vet bättre.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tob » mån aug 17, 2009 21:00

Serien bästa avsnitt. Jag har väl i princip gillat True Blood från början, mer eller mindre, S2 har successivt trappat upp det hela avsnitt för avsnitt.

(spoiler 2.09) Sista 5-6 minuterna var ren och skär magi. Verkligen allting fungerade. Dialogerna, samspelet, Skarsgård, Skarsgård!!! Jag satt med hjärtat i halsgropen för en karaktär som har varit med 2-3 avsnitt. :unlove:

Långt ifrån det enda som var bra i avsnittet. När man ser Sookies drömsekvens med Eric så inser man att seriens kanske svagaste länk är samspelet mellan Bill och Sookie. Tycker kanske ändå att den håller, men det hade kunnat vara så mycket mera, så mycket. Det lär ju bli mer Sookie/Eric, i synnerhet efter Godrics bortgång. Maryann fungerar så bra nu, och är så jävla skrämmande, sitter i princip och ryggar tillbaka i soffan. Hoyt/Jessica är så söta och oskyldiga på något vis, Hoyts mor är givetvis förutsägbar, men rollen funkar bra. Ja, jag håller med dig Lilith om oskulds resonemanget, men samtidigt passar det in i hela sydstats atmosfären. Men visst är det lite tröttsamt...

Skarsgård! Herregud.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » mån aug 17, 2009 22:05

Ja, 2.08 och 2.09 har trappat upp serien till ytterligare en helt ny nivå. Fyfan så bra det är nu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav lilith » mån aug 17, 2009 23:02

2.09 Jävla bra avsnitt.

Lite Anne Rice över det hela på slutet, på ett bra sätt (jag gillar alltså Anne Rice för det mesta), med det känslosamma och filosofiska, nästan episka. Jag grät.
Det är förvånande hur man så snabbt byggt upp en karaktär som Godric. Bra gjort av dansken också.
Som sagt, bra avsnitt. Allt var bra. Från Hoyt/Jessica/svärmor-full-of-hate till flugan till Maryann/Tara/ex-alkismamman (hon ser alltid så skör ut, som om hon var nära att explodera när som helst).
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » mån aug 17, 2009 23:43

2x09 alltså, javafan, det är väl bara att hålla med varje litet ord. Känslan för karaktärer, deras generella utveckling från all slags tvådimensionalitet, är vad jag vill slå mitt starkaste slag för.

Godrics dödsscen, eller samtalet mellan Sookie och Jason i sovrummet, är scener som i mindre serier lätt hade kunnat bli jobbiga men karaktärerna och skådspelaren får det att fungera ack så hjärteknipande.

Och jag kommer sakna såväl Godric som Stan men det är trevligt med en serie som vågar döda bra karaktärer.


Kärlek till True Blood.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaia » tis aug 18, 2009 8:54

Ok jag kan hålla med adolvsson om att det kan vara bra att serien vågar döda karaktärer, men varför Godric, gillade den karaktären så himla mycket. Kommer sakna honom i resten av serien nu ju...
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron