John from Cincinnati

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » lör jun 30, 2007 0:07

Gummistövlar!

Tredje avsnittet: jag tycker det blir bättre och bättre. Även om jag egentligen föredrar en lite annorlunda ton på det mystiska och serien fortfarande lämnar en del att önska så är den alldeles för överdrivna stilen (mycket dialogen) från piloten är på en bättre nivå. Deadwood it ain't men jag kommer helt klart fortsätta titta, av alla de nya serier som startat nyligen är det här den bästa, och Garret Dillahunt är en regular (yes?).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » lör jun 30, 2007 0:14

Illyria skrev:och Garret Dillahunt är en regular (yes?).

Jag vet faktiskt inte. Mycket möjligt. IMDB listar bara upp till avsnitt 6 på alla, och så långt är han med. Men serien verkar behandla icke-regulars som regulars så... jag tror inte det spelar någon roll om någon finns med i fasta castlistan, de kommer få en massa saker att göra ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » lör jun 30, 2007 0:18

IMDB listar precis alla i en serie, den med högst antal avsnitt står överst osv, så det är inte en optimal källa. Om han är med i alla kommande avsnitt = jag kommer titta. Ska försöka hitta mer info om det nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » lör jun 30, 2007 0:25

Illyria skrev:IMDB listar precis alla i en serie, den med högst antal avsnitt står överst osv, så det är inte en optimal källa.

Nej, jag vet, men det var det enda jag kunde hitta som gav någon siffra. På JfC har alla skådespelarna ett avsnittsnummer efter namnet, även de som är fasta. Vilket bådar för att han även kommer vara med i de efteråt också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » lör jun 30, 2007 14:51

Avsnitt tre var bäst hittills. Kan inte riktigt sätta fingret på varför iom att allt fortfarande är väldigt uppe i luften men känslan efter det här avsnittet var bättre än efter 1-2.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån jul 02, 2007 23:11

1.4

Cass får visioner på egen hand innan John säger "See God" och det kändes som om att hon tänkte på vad som hände när John sa det.

Mitch är fantastiskt skriven, så jävla otrevligt egocentrisk att det inte är sant. Har han sagt något som inte handlar om honom själv? Jag skulle tro att hans uppvaknande kommer göra ont. Kanske inte kroppsligt, men själsligt.

Och den där fantastiska bondingscenen mellan Bill och Freddy. Udda sammanslutningar ploppar upp överallt.


Om jag skulle sätta samman en lista över de tre bästa nya serierna sedan i september, så skulle JfC komma med. (För övrigt gillar jag verkligen att förutom vid vissa undantag så är ett avsnitt en dag. Har någon använt det efter Twin Peaks?)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tor jul 05, 2007 15:24

Såg om 1.1. Kom att tänka på en sak. (spoiler lätt spekulation efter fyra avsnitt) Mitch säger att Linc fick Butchie att börja med droger men det känns för lätt. Med tanke på hur vidrigt narcissistisk Mitch är så känns det mer och mer som om att det var hans ointresse för någon annan som person som gjorde att Butchie sökte sig till droger.

Linc må vara osympatisk och så, men jag tvivlar på att han vill ha klienter på droger. Det är svårare att kontrollera hela karriären och den blir bra mycket kortare än hos någon som är "ren".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tis jul 10, 2007 0:06

1.5 Dear fucking lord. Hemsk hemskt början. Kan inte någon prata med DeMornay och få henne att tona ner det lite? För det här var överspel av värsta sorten.

För övrigt: Bills monologer med fågeln. De är väldigt underhållande. Och jag vill veta exakt vad allt plastfolie gör lindat runt trappen. Monologerna och Freddys kommenterande om vad som händer från sin solstol gör att det känns som om att Milchs teaterbesatthet får löpa amok och ta mer egentlig plats -- fast på ett bra sätt.

Väldigt bra, .om man bortser från det jag skrev i första stycket.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis jul 10, 2007 16:19

noike skrev:(För övrigt gillar jag verkligen att förutom vid vissa undantag så är ett avsnitt en dag. Har någon använt det efter Twin Peaks?)


De flesta (alla?) avsnitt av Deadwood var en dag, började på morgonen - slutade på kvällen. Dock hoppade de ofta så att det hade gått några dagar mellan avsnitten, men avsnitten i sig rymdes oftast/alltid på en dag.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis jul 10, 2007 19:41

Jo, det vet jag, men det var fusk. Dag ett ska följas av dag två.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons jul 11, 2007 15:31

1.05. Ikapp nu. Har blivit klart bättre efter första avsnittet. Fortfarande mest frågetecken, men jag tycker frågetecknen känns betydligt roligare nu än efter piloten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » lör jul 14, 2007 2:12

De två senaste avsnitten tycker jag fallit tillbaka lite och tar inte berättelsen framåt på något större sätt som 102 och 103 gjorde. Eller så har jag tröttnat lite på stilen och tycker det är för många frågetecken/för mycket flum och inte tillräckligt med berättelse (som t ex Twin Peaks ändå hade). Men serien har ändå något och doktorn ska väl vara med mer så jag ska fortsätta titta.

Sen funderar jag på vem som är den sämsta (värsta) skådespelaren i serien, DeMornay eller lillkillen, och efter senaste avsnittet får jag säga DeMornay.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » ons jul 18, 2007 16:45

(spoiler 1.06) Så... jag förstod nästan ingenting av sista sekvensen, men det hindrade den inte från att vara ordentligt hypnotisk och förbaskat stämningsfull. Me likey.

Ruggigt dåligt skådespel av ungen i vissa scener dock.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » ons jul 18, 2007 21:26

caffeineaddict skrev: (spoiler 1.06) Så... jag förstod nästan ingenting av sista sekvensen, men det hindrade den inte från att vara ordentligt hypnotisk och förbaskat stämningsfull. Me likey.

Ja! Helt fantastiskt hur man kan bli så fängslad.

Palaka, a.k.a killen med skadade handen, kläckte ur sig några höjdarrepliker i det här avsnittet.

"Excuse me, I've got to clean the four."

"I'm gonna follow a bicycle."
:D


Jag gillar för mycket för att räkna upp här...
Måste säga att jag älskar titelsekvensen också! 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Simon » fre jul 20, 2007 22:04

Väsnas mer i denna tråden, folk behöver börja titta på detta!

WAALALAA!

*bankar med grytlock*
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Simon » tis jul 24, 2007 23:06

Okej det kanske inte är så himla viktigt ändå.

Karaktärerna är mysiga och vissa scener är jättebra, men händer verkligen sjukt lite sedan tredje avsnittet. Det säger jag i egenskap av någon som gillar allt karaktärsdrama i första säsongen av Lost dessutom.

Det är okej när det inte *händer något jättespejsat!!1* men när det känns som att serien börjar rulla tummarna är det inte så hett.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Off » tis jul 24, 2007 23:12

Jag tycker verkligen att det jag sett är bra men ändå tittar jag inte på 5-6 som jag haft på datorn ett tag nu. Kan kanske bero på alla piloter förstås.. Äh jag vet inte ens varför jag skriver det här inlägget. Så att Simon inte ska känna sig ensam i tråden kanske.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Simon » tis jul 24, 2007 23:21

Det uppskattas. :D

Jag tror även de som sett resten har haft svårighet att hitta på något att säga, eftersom serien trampar lite vatten just nu.

(HAAA vatten..för..surf..haa!..hmm)

Samtidigt är den så mysig att man sitter och väntar på att den ska bli bra igen.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav noike » tis jul 24, 2007 23:26

Jag hade tänkt se de två senaste imorgon. För mycket att titta på.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » ons jul 25, 2007 0:11

Ååh, jag vill så gärna se senaste avsnittet! Har det nere, men ingen tid att se det på. Söndag kväll kanske. :(

Edit:
Simon skrev:Jag tror även de som sett resten har haft svårighet att hitta på något att säga, eftersom serien trampar lite vatten just nu.

Men nej, gudars, åtminstone det jag sett (t.o.m 1x06) tycker jag inte blivit vattentrampande! Loving it all. :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Simon » tis jul 31, 2007 15:16

Om det inte listats ut av samtliga närvarande redan så är introlåten Johnny Appleseed med Joe Strummer & The Mescaleros.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Peppe » tis aug 07, 2007 0:20

DeMornay förstör ju den här serien :|
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Simon » tor aug 09, 2007 19:59

Om någon kan förklara varför jag nästan blir rörd till tårar av introt nu för tiden så är jag mycket tacksam.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav The Buffster » mån aug 13, 2007 20:05

Jag har inte skrivit i denna tråd alls tydligen. Alma hälsade visserligen att jag gillade första avsnittet, men det räcker ju inte på långa vägar. För jag gillar verkligen det här. Jag älskar obegripligheten. Jag älskar att det verkligen känns som en David Milch-serie. Inte bara för att massvis med Deadwood-skådisar dyker upp hela tiden, utan också för att det märks så tydligt i hur dom pratar ibland. Sen är det givetvis väldigt snyggt också.

(spoiler 1.10) Som inledning på senaste avsnittet, när John och Shaun kom tillbaka, surfandes. Jag älskade det. Dessutom, Bob! Sen känns det ju verkligen inte som om man har fått så många svar vid det här laget så jag hoppas, hoppas att det blir ytterligare en säsong.

En :lovebunny: till John from Cincinnati, helt klart.
Senast redigerad av The Buffster mån aug 13, 2007 20:16, redigerad totalt 1 gång.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » mån aug 13, 2007 20:15

Skulle ändra tidigare inlägget, råkade posta ett till istället.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav CheeseGuy » tis aug 14, 2007 11:40

Serien är nedlagd nu. Inte oväntat, men... fan.

http://www.hollywoodreporter.com/hr/con ... 3f928542c9
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav adolvsson » tis aug 14, 2007 11:46

CheeseGuy skrev:Serien är nedlagd nu. Inte oväntat, men... fan.

Bitch!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tis aug 14, 2007 12:05

CheeseGuy skrev:Serien är nedlagd nu. Inte oväntat, men... fan.

http://www.hollywoodreporter.com/hr/con ... 3f928542c9

Men nej. NEJ, NEJ, NEJ!

Sista avsnittet som var så bra. Och frågorna som var så många.

:emo:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Glorificus » tis aug 14, 2007 12:25

:eek: :emo:

Det är väl bara att börja hoppas på en dvd-box med mycket bra extramaterial då.

Typiskt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav poser » tis aug 14, 2007 12:28

Men jag fattar ingenting av serien också lägger de ner den?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron