"Vad ska jag titta på nu?"

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

"Vad ska jag titta på nu?"

Inläggav caffeineaddict » sön maj 27, 2007 21:06

Så, såhär efter första säsongen: är Heroes värt att titta ikapp under sommaren innan S2 börjar?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön maj 27, 2007 21:10

caffeineaddict skrev:Så, såhär efter första säsongen: är Heroes värt att titta ikapp under sommaren innan S2 börjar?

Beror på vad hade du annars tänkt se.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön maj 27, 2007 21:16

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Så, såhär efter första säsongen: är Heroes värt att titta ikapp under sommaren innan S2 börjar?

Beror på vad hade du annars tänkt se.


De serier jag har osedda på datorn:

Big Love
Boomtown
Cracker
Curb Your Enthusiasm
Grey's Anatomy
The Larry Sanders Show
Life On Mars
Little Britain
Mr. Show
My So-Called Life
Northern Exposure
Odyssey 5
The Office US
The Practice
Prime Suspect
Tinker Tailor Soldier Spy / Smiley's People
The Young Ones


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 21:16

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Så, såhär efter första säsongen: är Heroes värt att titta ikapp under sommaren innan S2 börjar?

Beror på vad hade du annars tänkt se.

Värt att titta ikapp, men beroende på annat är frågan vad som ska prioriteras.

Dessa skulle jag satsa på före Heroes:
Big Love
Life on Mars
My So-Called Life
Northern Exposure
The Office US
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » sön maj 27, 2007 21:18

caffeineaddict skrev:De serier jag har osedda på datorn:
The Young Ones

Osedd? Vad fan är fel på dig? Snacka om trasig DNA-stege.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 21:18

The Office Us, caffe!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » sön maj 27, 2007 21:20

noike skrev:
caffeineaddict skrev:De serier jag har osedda på datorn:
The Young Ones

Osedd? Vad fan är fel på dig? Snacka om trasig DNA-stege.


Har nog sett lite här och var när jag var yngre, men aldrig rätt igenom och oavsett var det så länge sen att jag inte minns mycket.

The Practice och Northern Exposure är sådana mastodontserier att ta sig igenom (100+ avsnitt) att jag inte "bara" kommer se dem vid något läge utan säkerligen köra dem parallellt med några av de andra.
Senast redigerad av caffeineaddict sön maj 27, 2007 21:22, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 21:21

Tinwiel skrev:The Office Us, caffe!

Aboslut TOUS först!

Sen Life on Mars.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Noam » sön maj 27, 2007 21:29

caffeineaddict skrev:De serier jag har osedda på datorn:


Grey's Anatomy


Grey's Anatomy tycker jag är skitbra!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav caffeineaddict » sön maj 27, 2007 21:33

Allt på den listan ska ju ses, det är ordningen som det är lite tjafs med i mitt huvud. Men tre parallell-serier tänker jag går, en komedi, en drama och så en mastodont. Funderar på om Larry Sanders med sina 89 avsnitt ska räknas som mastodont också.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön maj 27, 2007 21:53

Tinwiel skrev:The Office Us, caffe!

That's what she said!

Eh. Jag menar... What she said!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Oxytocin » sön maj 27, 2007 21:55

adolvsson skrev:That's what she said!

Eh. Jag menar... What she said!


Har du glömt hur man skriver nåt annat än det Fredrik? Du verkar mest ha hakat upp dig sista dagarna...
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 21:58

Jag behöver också en helt ny (för mig) serie att titta på, och den ska helst falla inom ramen för kvalitetsserie. Ingen specifik genre, men inga komediserier. Vilken eller vilka serier har jag missat och bör se under sommaren?

Serier jag inte vill ha rekommenderade:
Homicide, vill se något fräschare
Sopranos, ska se senare, samma gäller Oz
Machoserier i stil med Rescue Me
Ologiska actionserier i stil med 24 och PB
Farscape (om nu någon skulle få för sig det)
Allt som innehåller ordet CSI i titeln

PS. Det måste gå lätt att ladda hem också. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » sön maj 27, 2007 21:59

caffeineaddict skrev:De serier jag har osedda på datorn:

My So-Called Life

Say no more!
Gillar man FNL så bör man gilla MSCL. Jason Katims! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » sön maj 27, 2007 22:08

Illyria: har du sett de andra Kudos-seriern? (Hustle och Spooks) Vad har vi mer? The Lakes. Blackpool. Profit.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön maj 27, 2007 22:08

Oxytocin skrev:Har du glömt hur man skriver nåt annat än det Fredrik? Du verkar mest ha hakat upp dig sista dagarna...

Men men... det var inte jag som började! Noike höll ju igång före! Och innan dess Tinwiel! Och Martin! Och Michael! DET VAR MICHAELS FEL!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön maj 27, 2007 22:09

Illyria skrev:
noike skrev:
caffeineaddict skrev:Så, såhär efter första säsongen: är Heroes värt att titta ikapp under sommaren innan S2 börjar?

Beror på vad hade du annars tänkt se.

Värt att titta ikapp, men beroende på annat är frågan vad som ska prioriteras.

Dessa skulle jag satsa på före Heroes:
Big Love
Life on Mars
My So-Called Life
Northern Exposure
The Office US


Big Love före Heroes? Crazy!
Personligen har jag också riktigt svårt för TOUS. Jag har försökt mig på piloten två gånger och båda gångerna har jag *råkat* somna :rolleyes:
Men det säger iaf något om den serien och min smak.

Den enda serien jag kan ge råd om utifrån din lista är Grey's Anatomy, och jag tycker definitivt att du ska se Heroes.
Om du inte har sett t.ex Supernatural så är det också något jag kan råda dig om.
I komediavdelningen vet jag inte vad jag kan skriva då jag inte vet vad du har sett. De jag följer (alltså som fortfarande produceras) är:
How I Met Your Mother
Scrubs
The New Adventures of Old Christine

Ja det är nog de enda faktiskt. Weeds klassas ju som komedi av någon konstig anledning men enligt de flesta så är det ju verkligen inte vad det är. Sedan har jag själv tänkt att se The Game då jag har alldeles för lite komediserier och ibland behöver man lite comic-relief.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 22:15

Hustle har jag testat ett avsnitt, inte min sorts serie, Spooks verkar sådär. Lakes har jag aldrig hört talas om. Profit kanske. Blackpool tänkte jag testa inför Viva Laughlin på CBS i höst.

Börjar leta Profit-torrent.

HeY skrev:Big Love före Heroes? Crazy!

Absolut Big Love före Heroes. Why? Se ifatt innan s2 börjar i juni och ha en fin sommarserie att följa. Big Love är väldigt underskattat!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » sön maj 27, 2007 22:16

Illyria skrev:Jag behöver också en helt ny (för mig) serie att titta på, och den ska helst falla inom ramen för kvalitetsserie. Ingen specifik genre, men inga komediserier. Vilken eller vilka serier har jag missat och bör se under sommaren?

The Shield, mycket mer kvalitet än så blir det inte. Annars... Nip/Tuck kanske. Odyssey 5 är riktigt trevlig också.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » sön maj 27, 2007 22:18

Hmm, Supernatural har jag ju faktiskt inte sett... den verkar ju dessutom vara the flavor of the month här på BF, massa aktivitet i den tråden för tillfället. Men jag har fått uppfattningen att det är mycket standalone och jag får lite för mycket X-Files-vibbar. Dessutom är jag inte särskilt förtjust i den huvudrollskillen som var med i GG (uppenbarligen så pass inte-förtjust att jag inte ens kommer ihåg vad han heter, och jag brukar vara ganska bra på skådespelarnamn).

Eureka gillade ju folk i allmänhet också verkade det som, den borde man kanske se vid tillfälle också.

noike: Lakes verkar vara sjukt omöjligt att få tag på via nätet dessutom... annars är jag sugen på den.
Senast redigerad av caffeineaddict sön maj 27, 2007 22:20, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » sön maj 27, 2007 22:19

Illyria skrev:Hustle har jag testat ett avsnitt, inte min sorts serie, Spooks verkar sådär. Lakes har jag aldrig hört talas om. Profit kanske. Blackpool tänkte jag testa inför Viva Laughlin på CBS i höst.

Börjar leta Profit-torrent.

HeY skrev:Big Love före Heroes? Crazy!

Absolut Big Love före Heroes. Why? Se ifatt innan s2 börjar i juni och ha en fin sommarserie att följa. Big Love är väldigt underskattat!


Det (lilla) jag såg av Big Love så vad det inget som lockade. Tyckte mest det var sömnfaktor på det hela, men jag får väl prova igen någon gång (om jag orkar).

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön maj 27, 2007 22:21

caffeineaddict skrev:noike: Lakes verkar vara sjukt omöjligt att få tag på via nätet dessutom... annars är jag sugen på den.

Ah, visst fan. Det var ju därför jag impulshandlade den äckligt billigt på play förra sommaren.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 22:25

The Shield har jag ju inte sett heller, den borde jag testa mig på efter allt prat om den.

Nip/Tuck tror jag inte riktigt är min sorts serie, ska dock ge den en andra chans nångång i framtiden.

Är Odyssey 5 hållbar som serie? Minns att jag sett piloten men sen aldrig fortsatte då den verkade vara lite åt det enerverande actionhållet. En sån serie känns som den måste vara riktigt smart för att klara hålla uppe intresset.

caffe: Eureka rekommenderas som en lättsam och lättittad serie, går bra att kombinera med något tyngre. Och du skulle bli förvånad hur GG-killen (Jared P) tillslut är den som håller uppe hela Supernatural, scary thought huh? ;) Går att komma över hans tidigare roll.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » sön maj 27, 2007 22:32

Illyria skrev:Är Odyssey 5 hållbar som serie? Minns att jag sett piloten men sen aldrig fortsatte då den verkade vara lite åt det enerverande actionhållet. En sån serie känns som den måste vara riktigt smart för att klara hålla uppe intresset.

Det är den.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » sön maj 27, 2007 22:37

adolvsson skrev:
Illyria skrev:Är Odyssey 5 hållbar som serie? Minns att jag sett piloten men sen aldrig fortsatte då den verkade vara lite åt det enerverande actionhållet. En sån serie känns som den måste vara riktigt smart för att klara hålla uppe intresset.

Det är den.

Ja. Jag kan inte komma på någon bra jämförelse, men den är absolut inte något Prison Break-liknande, om det är det du menar. Däremot tyckte jag aldrig att den riktigt levde upp till piloten sen, men det är jag nog rätt ensam om att tycka, i varje fall här.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 22:50

adolvsson skrev:
Oxytocin skrev:Har du glömt hur man skriver nåt annat än det Fredrik? Du verkar mest ha hakat upp dig sista dagarna...

Men men... det var inte jag som började! Noike höll ju igång före! Och innan dess Tinwiel! Och Martin! Och Michael! DET VAR MICHAELS FEL!!


Vi är så roliga! :D ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 22:57

caffe: Jag gillar Supernatural, och tycker nog inte att Jared Padalecki är den enda som håller uppe serien, Jensen Ackles gör bra ifrån sig, ofta bättre än Jared, och den är spännande. Så jag rekommenderar den. Det är ofta stand-alones men inte på det där väldigt upprepande sättet som i tex House, utan det funkar faktiskt för att man får oftast in lite arc i varje avsnitt och nåt avsnitt här och där är också helt och hållet arc-fokuserat.

Så jag rekommenderar TOUS i första hand, sen kanske Dexter (du kanske hade sett redan?), sen Supernatural. Sen... ja, Greys är väl ok, men dom andra är bättre, så ta dom först. Life on Mars är ju korta säsonger så det ser du igenom snabbt. TOUS är korta avsnitt så där kan du se 3 säsonger på några dagar bara. Dom andra serierna på listan kan jag inte uttala mig om, förutom My so called life, den är ju fantastisk men du har ju sett den en gång så..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » sön maj 27, 2007 23:00

av de du listar så är det givet The Office US jag röstar på. otippat.
Life on Mars är också jättetrevlig, men inte i närheten av TOUS för mig.

Northern Exposure vore lite coolt om du ser, för den har jag många gånger funderat på om jag skulle gilla nu. Kommer ihåg den som galen och rolig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » sön maj 27, 2007 23:05

Tinwiel skrev:Vi är så roliga! :D ;)

Damn straight! :D

Usch, nu glömde jag uppskatta Oxys dryghet. För det gör jag ju egentligen väldigt mycket. :lovebunny: till drygheten!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » sön maj 27, 2007 23:16

Dexter ja, vad är det den handlar om nu igen? Och vad är det för typ av serie ni som sett?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron