"Vad ska jag titta på nu?"

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav wyndham » fre aug 07, 2009 21:00

Min syster efterlyser fler homoserier än QaF och L word. Helst inte ungdomsserier. Helst inte jättedåliga. Någon som vet?

Bob and Rose och nån som hette Sugar Rush var också redan sedda.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav sfinx » fre aug 07, 2009 21:11

Torchwood? :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav wyndham » fre aug 07, 2009 21:49

sfinx skrev:Torchwood? :)

Nah, jag har visserligen inte sett så mycket Torchwood men jag tror att det är lite för mycket sci fi mellan hånglandet.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav sjostrand » ons sep 30, 2009 15:27

Jaha, vad ska man titta på sen då?

Vi har sett och gillat (i hyfsat modern tid):
Angel
Buffy the Vampire Slayer
Carnevale
Doctor Who
Firefly
Flight of the Conchords
Prison Break
Pushing Daisies
Rome
Six Feet Under
Spaced
Torchwood
Twin Peaks
(Min fru har även sett Tru Calling och The Office)
(Jag har även sett Veronica Mars och L Word (s1-2))

Vi håller på att titta på:
Bones (s1-3)
Californication (s1-2)
Dexter (s1-2)
Ghost Whisperer (s1-2) (tittar vi på om vi inte har någon annan serie att titta på)
My name is Earl (s1-3)
Supernatural (s1-3)
True Blood (s1)
Weeds (s1-4)

Men sen då? Vad kan man gilla mer om man gillar detta? (Dollhouse ska vi naturligtvis se på...) :)
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav noike » ons sep 30, 2009 15:37

Wonderfalls? Slings & Arrows? It's Always Sunny In Philadelphia? Chuck? Friday Night Lights?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » ons sep 30, 2009 15:39

Du är här för sällan. Kul att se dig. :)

Du ska se:
Slings and arrows
Taki´n over the asylum
The Lakes
Warehouse
Dexter(om det inte stod med på din lista, kommer inte ihåg)
Leverage
Life on Mars (se ovan)*

Äh.. so far.

(edit) *UK! (/edit)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » ons sep 30, 2009 15:46

Och Blackpool!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nyx » ons sep 30, 2009 23:38

Battlestar Galactica och Farscape!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons sep 30, 2009 23:42

Jag ser inget Katims på din lista, så jag vill säga: Friday Night Lights och Roswell!

Elr kanske Grey's Anatomy? (som kan vara skitbra! framförallt i de två-tre första säsongerna)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sjostrand » tor okt 01, 2009 11:19

Tack för tipsen! :lovebunny:

Wonderfalls - den har jag hållit mig borta ifrån eftersom det bara blev en säsong och det är så tragiskt när serier läggs ner precis när man kommit in i dom. Men den är alltså värd att se ändå?

Leverage/Slings and Arrows - Verkar mycket bra. Dom får vi nog titta på.

Werehouse 13 - ska jag hålla ögonen öppna för. Verkar helt okej, men den kan nog få gå en säsong till innan jag hoppar på det tåget...

Battlestar Galctica/Farscape/Babylon 5 - det är alla serier jag har fått rekomenderade från flera håll... Men jag känner mig inte så sugen... Men vi bestämde att om vi ser dom till ett billigt pris så provar vi... Vilken är egentligen bäst?

Friday Night Lights - En sportserie??? Nej... Finns det någon anledning att se den trots att man avskyr sport?

Roswell - Verkar ju mest som en massa snyggingar som går omkring och gör nåt? (Den beskrivningen kan ju passa in på Buffy också i och för sig...) Känns som Smallville som jag inte heller fastnat för...

It's always sunny in Philadelphia/Chuck - HUR roliga är dom? Vilka serier kan man jämföra dom med? Kan vara svårt att beskriva vad man själv gillar, men i humorserier så gillar vi My name is Earl och Weeds, snarare än Seinfeld, How I met your mother eller 2½ men...

PS. Dexter är fantastisk! Men tyvärr väntar vi fortfarande på att säsong 3 ska släppas på dvd...
Och de engelska miniserierna ska vi definitivt kolla på! Fast de känns ju nästan mer som en lång långfilm än en serie...

Tack!
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav HeY » tor okt 01, 2009 11:58

sjostrand skrev:.
Battlestar Galctica/Farscape/Babylon 5 - det är alla serier jag har fått rekomenderade från flera håll... Men jag känner mig inte så sugen... Men vi bestämde att om vi ser dom till ett billigt pris så provar vi... Vilken är egentligen bäst?


Oj vad svårt att säga! Nu har jag inte sett B5, men jag tror att alla tre är bra på olika sätt. Farscape har fantastiska karaktärer, B5 ska tydligen har en fantastisk arc och BSG har det mesta!
BSG är väl den modernaste av de tre, så den kan nog imponera mest visuellt tror jag. (Six = visuall!!!)

sjostrand skrev:Friday Night Lights - En sportserie??? Nej... Finns det någon anledning att se den trots att man avskyr sport?


Åh, det är verkligen mer än en sportserie. Jag skulle inte ens kalla den en sportserie för jag, som du, *avskyr* verkligen sport! Och då är inte fotboll en av de som jag avskyr minst heller. Det är snarare en serie om fantastiskt välgjorda/realistiska/underbara karaktärer och fotboll råkar vara en stor del av vissa av deras liv. Men tro mig, fotbollen kommer inte vara ett problem och det avsnitt som har mest är nog faktiskt... piloten!


sjostrand skrev:Roswell - Verkar ju mest som en massa snyggingar som går omkring och gör nåt? (Den beskrivningen kan ju passa in på Buffy också i och för sig...) Känns som Smallville som jag inte heller fastnat för...


Den började ljummet, och sedan började jag älska den. Jag vet inte varför men den hade ngt speciellt! Jag var engagerad i både karaktärerna och storyn och jag tror att Jason Katims helt enkelt är skicklig på att göra karaktärer likable. Roswell är inte en serie för alla, men jag (och Glorificus!) älskar den iaf :D
Och den har inte mkt likheter med Smallville, skulle jag inte påstå.


sjostrand skrev:It's always sunny in Philadelphia/Chuck - HUR roliga är dom? Vilka serier kan man jämföra dom med? Kan vara svårt att beskriva vad man själv gillar, men i humorserier så gillar vi My name is Earl och Weeds, snarare än Seinfeld, How I met your mother eller 2½ men...


IASIP är inte som ngn utav de du räknar upp. Den är ngt nytt, ngt konstigt, ngt speciellt. Chuck skulle inte jag klassa som en komediserie, iaf inte till den grad att den går att jämföras med sitcoms. Men rolig, spännande och kick-ass kan den vara!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » tor okt 01, 2009 12:19

Sen måste du se Trailer Park Boys
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav gaspode » tor okt 01, 2009 12:26

sjostrand skrev:Wonderfalls - den har jag hållit mig borta ifrån eftersom det bara blev en säsong och det är så tragiskt när serier läggs ner precis när man kommit in i dom. Men den är alltså värd att se ändå?

bara om man gillar FANTASTISKA saker!

(svaret är alltså ja. ja, ja, ja, ja.)

(men visst är det tragiskt. :unlove: )
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » tor okt 01, 2009 13:16

sjostrand skrev:Tack för tipsen! :lovebunny:

Wonderfalls - den har jag hållit mig borta ifrån eftersom det bara blev en säsong och det är så tragiskt när serier läggs ner precis när man kommit in i dom. Men den är alltså värd att se ändå?

Leverage/Slings and Arrows - Verkar mycket bra. Dom får vi nog titta på.

Werehouse 13 - ska jag hålla ögonen öppna för. Verkar helt okej, men den kan nog få gå en säsong till innan jag hoppar på det tåget...

Battlestar Galctica/Farscape/Babylon 5 - det är alla serier jag har fått rekomenderade från flera håll... Men jag känner mig inte så sugen... Men vi bestämde att om vi ser dom till ett billigt pris så provar vi... Vilken är egentligen bäst?

Friday Night Lights - En sportserie??? Nej... Finns det någon anledning att se den trots att man avskyr sport?

Roswell - Verkar ju mest som en massa snyggingar som går omkring och gör nåt? (Den beskrivningen kan ju passa in på Buffy också i och för sig...) Känns som Smallville som jag inte heller fastnat för...

It's always sunny in Philadelphia/Chuck - HUR roliga är dom? Vilka serier kan man jämföra dom med? Kan vara svårt att beskriva vad man själv gillar, men i humorserier så gillar vi My name is Earl och Weeds, snarare än Seinfeld, How I met your mother eller 2½ men...

PS. Dexter är fantastisk! Men tyvärr väntar vi fortfarande på att säsong 3 ska släppas på dvd...
Och de engelska miniserierna ska vi definitivt kolla på! Fast de känns ju nästan mer som en lång långfilm än en serie...

Tack!


Farscape har passat mig bättre BSG än så länge, den tar sig själv på mindre allvar, och har muppar. Fast jag misstänker att BSG ganska fantastiskt när man kommit in i det.

Roligt att titta på som jag glömde:
(Mer brittiskt, kanske du har sett :) )

Greenwing
Spaced
Black books (!)
och så glömmer jag någon viktig nu bara för det...
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sjostrand » tor okt 01, 2009 13:23

Spaced har jag sett och älskat.
Black Book har jag sett nåt avsnitt av och inte blivit så imponerad... Men jag minns inte ens om det var första avsnittet... :oops:
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav HeY » tor okt 01, 2009 13:26

Jag vet inte om du gillar ungdomsserier, men du har ju de gamla hederliga: The O.C. och One Tree Hill.
Och även de nya: Gossip Girl och 90210.
Dock måste man nog som sagt tycka om ungdomsserier, framför allt om man kollar på de senare som är ganska lika. Friday Night Lights är ju också en ungdomsserie egentligen, men den har en helt annan ton än vad dessa andra fyra har.

(edit) Boston Legal är en annan serie jag inte ser på din lista. Advokatserie utöver det vanliga. (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor okt 01, 2009 13:27

I min lilla värld är Farscape > BSG. Farscape må vara mycket mer ojämn men samtidigt tycker jag den vinna på alla andra punkter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sjostrand » tor okt 01, 2009 13:36

HeY skrev:Jag vet inte om du gillar ungdomsserier, men du har ju de gamla hederliga: The O.C. och One Tree Hill.
Och även de nya: Gossip Girl och 90210.
Dock måste man nog som sagt tycka om ungdomsserier, framför allt om man kollar på de senare som är ganska lika. Friday Night Lights är ju också en ungdomsserie egentligen, men den har en helt annan ton än vad dessa andra fyra har.

(edit) Boston Legal är en annan serie jag inte ser på din lista. Advokatserie utöver det vanliga. (/edit)

Nej, ungdomsserier måste innehålla vampyrer (eller robothundar) för att vara bra.
8)
Boston Legal har jag sett några avsnitt på tv och tyckt vara trevligt. Hm... Kanske... men, nej...
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav CheeseGuy » tor okt 01, 2009 14:29

sjostrand skrev:Tack för tipsen! :lovebunny:

Wonderfalls - den har jag hållit mig borta ifrån eftersom det bara blev en säsong och det är så tragiskt när serier läggs ner precis när man kommit in i dom. Men den är alltså värd att se ändå?

Den är underbar som sagt, men den har också ett riktigt slut och allt det där (annars kan jag förstå om man är skeptisk). Se den som en miniserie.

sjostrand skrev:Friday Night Lights - En sportserie??? Nej... Finns det någon anledning att se den trots att man avskyr sport?

Det är en sportserie på samma sätt som Buffy är en vampyrserie, på ett plan. På ett annat har den en massa bra saker om fotbollens roll i en liten håla i västra Texas, och mer allmänt. Jag drar mig varken till saker som handlar om ungdomar eller sport speciellt (jag undviker det i och för sig inte heller om det sägs vara bra), men FNL är fantastisk.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » tor okt 01, 2009 22:06

CheeseGuy skrev:Jag drar mig varken till saker som handlar om ungdomar eller sport speciellt (jag undviker det i och för sig inte heller om det sägs vara bra), men FNL är fantastisk.


Word. 100% rätt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » fre okt 02, 2009 21:09

HeY skrev:
sjostrand skrev:Roswell - Verkar ju mest som en massa snyggingar som går omkring och gör nåt? (Den beskrivningen kan ju passa in på Buffy också i och för sig...) Känns som Smallville som jag inte heller fastnat för...

Den började ljummet, och sedan började jag älska den. Jag vet inte varför men den hade ngt speciellt! Jag var engagerad i både karaktärerna och storyn och jag tror att Jason Katims helt enkelt är skicklig på att göra karaktärer likable. Roswell är inte en serie för alla, men jag (och Glorificus!) älskar den iaf :D

Jupp.

HeY skrev:Och den har inte mkt likheter med Smallville, skulle jag inte påstå.

Nupp.

Och jag är med noike om att Farscape > BSG. Men självklart bör man se båda.

Friday Night Lights (från en till sport-icke-entusiast) är galet bra.

Och det slår mig nu att det finns en röd tråd där. Jason Katims gick från Roswell till FNL, medan Ronald D. Moore gick från Roswell till Carnivàle och sen till BSG. :)

Den enda serie som fått mig att skratta högt lika ofta som It's Always Sunny in Philadelphia är Arrested Development. Hm... den har du ju inte heller på listan över sedda serier. Mycket som behöver läggas till där. ;) Wonderfalls kan man helt klart se trots att det är en 1-säsongsserie, liksom My So-Called Life, Freaks and Geeks, Undeclared, Invasion (tar sig otroligt bra i andra halvan av säsongen), John From Cincinatti, The Inside...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav sfinx » fre okt 02, 2009 21:24

Det slog mig: American gothic var ju ändå rätt trevlig att se om även om den inte är ny, och det finns två ganska långa säsonger minst.
Young Dracula har jag för mig att du och jag är de enda på forumet som har sett(?), så den tipsar jag egentligen inte om till dig utan till alla andra.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sjostrand » lör okt 03, 2009 0:34

Ja, Young Dracula var charmig!!! 8)

Ja, American Gothic har jag funderat på länge... Och så skäms jag över att jag inte sett Neverwhere ännu... :oops:
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav HeY » lör okt 03, 2009 3:29

Jag ser inget J.J. Abrams på din lista heller. Du har ju alltid 5 säsonger (kick-ass!) Alias och dags att peppa sista säsongen av Lost genom att se ikapp ;)

Sedan har han [Abrams] ju den dära Felicity också, men den kan jag inte uttala mig om då jag var för ung för att intresseras av denna när den gick på TV. Den verkar ju dock vara ännu en ungdomsserie - vilket påminner mig om att du också har Dawson's Creek. Ha! :D

Åh, nu kom jag på perfekta tipset som jag inte ser på din lista: Veronica Mars!!! Och jag bryr mig inte om ifall även den har "ungdomsserie" stämpel. Se den bara :popcorn:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brainslicer » lör okt 03, 2009 22:35

sfinx skrev:Det slog mig: American gothic var ju ändå rätt trevlig att se om även om den inte är ny, och det finns två ganska långa säsonger minst..


Gör inte så där... jag trodde ju de nånstans fanns en säsong till som gömt sig för mig och blev :extas: ....men neeeej :cry:
En säsong på 22 episoder...
Det är en av dom där serierna som sändes out-of-order(även dvd:n har fel ordning) och inte ens alla episoderna airades. låter så bekant...

gick väl under namnet Svart Idyll här....

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav Nyx » lör okt 03, 2009 23:43

Terminator: the Sarah Connor Chronicles och Fringe är också bra! (Inte BSG eller Farscape-bra men mer jordbundna om ni inte känner för rymdserie just nu)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » sön okt 04, 2009 0:19

brainslicer skrev:
sfinx skrev:Det slog mig: American gothic var ju ändå rätt trevlig att se om även om den inte är ny, och det finns två ganska långa säsonger minst..


Gör inte så där... jag trodde ju de nånstans fanns en säsong till som gömt sig för mig och blev :extas: ....men neeeej :cry:
En säsong på 22 episoder...
Det är en av dom där serierna som sändes out-of-order(även dvd:n har fel ordning) och inte ens alla episoderna airades. låter så bekant...

gick väl under namnet Svart Idyll här....

Förlåt. :oops:
Kommer ihåg en liknande upplevelse när du nämner det.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav brainslicer » sön okt 04, 2009 1:08

Nyx skrev:Terminator: the Sarah Connor Chronicles och Fringe är också bra! (Inte BSG eller Farscape-bra men mer jordbundna om ni inte känner för rymdserie just nu)


Om BSG måste ju sägas: BSG må vara i rymden men är ju inte sci-fi i den bemärkelsen som Farscape(och andra)....

Farscape är mer äventyr/fantasy/humor.. medan BSG storyn skulle man kunna placera på jorden.
BSG är en mörk post-apokalyptisk historia(dock ej helt humorbefriad iom Baltar).

Själv föredrar jag BSG, men båda serierna tillhör dom få jag velat se mer än en gång.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav noike » sön okt 04, 2009 1:43

Mörk och mörkt. Tycker den stora skillnaden är att Farscape utgår från karaktärerna och deras emotionella centrum medan BSG... ja, jag vet inte riktigt. Utan emotionell förankring har jag väldigt svårt att ge "mörkret" någon effekt.

Detta ska inte tolkas som om att jag tycker att BSG är dåligt, för det gör jag inte. Tycker bara serien är lite väl mycket teoretisk.

brainslicer skrev:Om BSG måste ju sägas: BSG må vara i rymden men är ju inte sci-fi i den bemärkelsen som Farscape(och andra).....

Skitsnack. BSG utspelar sig i rymden, den diskuterar (spoiler BSG) vad som är mänskligt/konstgjort och hur linjen mellan det är suddigt[ kombinerat med gigantiska doser space opera. Solklart fall av science fiction. Bara för att den försöker vara mer allvarlig till överdrift gör den inte till mindre sf än en serie som tar sig på lite mindre allvar. (spoiler BSG) (Cirkelhistorien i serien och hela profetiatjafset gör den faktiskt till mer fantasy än Farscape IMO.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav brainslicer » sön okt 04, 2009 2:09

noike skrev:Mörk och mörkt. Tycker den stora skillnaden är att Farscape utgår från karaktärerna och deras emotionella centrum medan BSG... ja, jag vet inte riktigt. Utan emotionell förankring har jag väldigt svårt att ge "mörkret" någon effekt.

Detta ska inte tolkas som om att jag tycker att BSG är dåligt, för det gör jag inte. Tycker bara serien är lite väl mycket teoretisk.

brainslicer skrev:Om BSG måste ju sägas: BSG må vara i rymden men är ju inte sci-fi i den bemärkelsen som Farscape(och andra).....

Skitsnack. BSG utspelar sig i rymden, den diskuterar (spoiler BSG) vad som är mänskligt/konstgjort och hur linjen mellan det är suddigt[ kombinerat med gigantiska doser space opera. Solklart fall av science fiction. Bara för att den försöker vara mer allvarlig till överdrift gör den inte till mindre sf än en serie som tar sig på lite mindre allvar. (spoiler BSG) (Cirkelhistorien i serien och hela profetiatjafset gör den faktiskt till mer fantasy än Farscape IMO.)


Jo, asså solklart i rymden och solklart sci-fi, men ändå inte som andra rymdserier med med en massa spaceiga framtids teknologisk grejs, andra raser osv som normalt finns i rymd serier.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron