Project Runway

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » mån feb 04, 2008 21:50

Ja, det stämmer nog. Trist. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » tis feb 26, 2008 17:07

Två avsnitt osedda nu på datorn. Yay! Och sen nya ANTM. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tor feb 28, 2008 22:21

I väntan på att 413 ska bli färdignedladdat...

Jag har kikat i förväg på deras kollektioner på Fashion Week, det var för någon vecka sedan, och (egentligen ingen spoiler men) de hade gjort det så smart att alla de fem sista fick visa sina kollektioner så det var omöjligt att veta vem som gick till final.

Och baserat på kläderna där, min gissning vem som vinner: Rami tror jag vinner. Jag skulle visserligen inte bli förvånad om Christian vinner, Jillians kollektion var jag faktiskt lite besviken på, trodde verkligen hon skulle komma med något mer, men jag gissar på Rami. Tyckte han hade flera kreaktioner som stack ut mer än övrigas. Chris tyckte jag inte hade något speciellt och tror inte han är top 3 och Sweet P vet vi ju redan att hon inte är i final.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » fre aug 15, 2008 1:18

Hade inget kul att se på så jag bestämde mig för att börja se på säsong 5 av PR. Håller på att se på avsnitt 3 nu och måste bara säga att om inte Suede slutar prata om sig själv i tredje person i varje mening han yttrar kommer jag sticka en gaffel i mitt öga. Jag vet att mina ögon inte har något att göra med att höra hans meningar, men det känns som en "I'm going crazy" enough sak att göra. Jösses vad det irriterar mig! Jag kan bara hans namn - konstigt!?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre aug 15, 2008 9:24

Haha, jag håller med om det du skriver under spoilerblock.

Spoiler PR 5.05: Det är dock nästan värre hur desperat Blayne är efter att skapa en ny catchfrase à la förra säsongens "fierce". Se hans patetiska "Holler at you boy" då han fått kritik av Tim Gunn. Det får mig att vilja spy.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » fre aug 15, 2008 20:20

Det är lite tråkigt att vissa deltagare verkar anstränga sig för att bli några slags karikatyrer eller överdrivna karaktärer, som ska vara roliga i en dokusåpa. Det går att vara rolig, ett original etc, utan att vara tillgjord, anser jag och skillnaden brukar märkas.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » lör aug 16, 2008 1:23

AKS skrev:Haha, jag håller med om det du skriver under spoilerblock.

Spoiler PR 5.05: Det är dock nästan värre hur desperat Blayne är efter att skapa en ny catchfrase à la förra säsongens "fierce". Se hans patetiska "Holler at you boy" då han fått kritik av Tim Gunn. Det får mig att vilja spy.


Ja usch! Jag hade hoppats på att han skulle åka nu.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » sön aug 17, 2008 19:44

Nyss sett 505

Hmm.. jag tycker att Daniel eller Blaine skulle åkt ut. Vadhettehondenblondatjejen som åkte ut, hade ju ändå gjort några bra och rätt så intressanta grejer. Jaja, jag fattar inte domarnas beslut ibland... OMG! nästa vecka! Vilken rolig challenge! Kläder till drag queens. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor sep 04, 2008 20:05

5.08: Korto och Leanne är mina favoriter. De två plus Jerell(sp?) i finalen är vad jag vill se.

Kenley. Usch och fy. Tråkig och skrytsam och an allmänt jobbig människa! Fatta att hon hann göra den klänningen på den tiden och Leanne hann dessutom göra en jacka = två delar som var minst lika välgjorda som Kenleys skapelse. de tre grabbarna (utom Jerell) ska dock åka ut före Kenley trots det, IMO.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » fre sep 05, 2008 17:25

508
Kenley lyckas ändå göra rätt så bra kreationer för det mesta, så jag tycker inte att hon ska åka ut än, det finns andra som gör så mycket sämre ifrån sig hela tiden. Men hon är extremt självgod... Jag är glad att Stella äntligen åkte ut, fattar inte att hon har fått stanna så länge. Blaine borde åka snart också. Leanne har faktiskt växt på sistone, hon gjorde väl inte så bra ifrån sig ibörjan? eller så är det bara så att hon inte märks så mycket, för att hon är så tyst. Ska bli så kul att se vad finalisterna gör på Bryant Park sen. Jag håller med dig, AKS, Jerell (jag tycker alltid att dom säger Jor-el och då tänker jag på Superman..) gör oftast riktigt bra grejer, med några enstaka bottennapp. Kreativt, sofistikerat.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » lör sep 06, 2008 13:27

5.08: Ja, som sagt. De tre herrarna (ej Jerell) bör åka ut före Kenley, men jag tycker oerhört illa om henne som person.

Haha, jag hör också Jor-El hela tiden! Innan jag lade märke till stavningen trodde jag att de döpt stackaren till det! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » tor sep 18, 2008 13:27

510
Kenley driver mig till vansinne, hur självgod kan man vara. Det blir ju bara värre och värre. "jag lyssnar inte på vad Tim säger, bla bla, jag fattar inte vad juryn menade, jag tänker fortsätta köra mitt race ändå och skiter i dem, bla bla, jag driver och hånskrattar åt mina medtävlande". Usch. Ut med henne. Fast som designer är ju hon bättre än Suede, men han är gulligare som person. Dock så är det ju en designertävling så Suede borde åka ut nästa gång. Jerrell, vilken klippa! Jag vill SÅ se honom i Bryant Park. Och Korto och Leanne. Det måste bli de tre.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav carre » tor sep 18, 2008 18:58

alltså
JAG HATAR KENLEY! ok, hon är duktig på att göra vintage, men hon är så jävla tråkig, kan inte ta kritik eller lyssna på instruktioner och hon har världens jobbigaste röst.
Jarell däremot, vad jag älskar honom! han kan få var min bästa vän vilken dag som helst!
ps. suede, hatar honom och hans fula blåa hår.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav AKS » tor sep 18, 2008 20:03

5.10

Ja, Kenley alltså. Vilken jävla egoistisk nolla! Då hon skrattade på slutet så ville jag bitchslappa henne. Synd att hon är en halv värld borta. En av de mest avskyvärda människor som dykt upp i en realityshow. Och tråkig är hon designmässigt också, men visst förtjänar hon trots det att vara kvar före Joe och Suede.

Joe är inte alls en favorit, men enligt mig är Suede värre. Han borde ha åkt nu.

Håller helt klart med om Korto, Leanne och Jerell i finalen. Det har jag nog tyckt i fem veckor nu så denna säsong kom jag fram till mina favoriter snabbt och de håller fortfarande även om Leanne var något av en besvikelse just denna vecka helt klart. Jerell förtjänade dock vinsten.


Nästa avsnitt? Ser ut att bli väldigt bra! Please make Kenley cry!! PLEASE!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » fre sep 19, 2008 9:33

AKS, om sista spoilerblocket: Haha. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » lör okt 04, 2008 13:03

5x12
Hmm, lite synd om Kenley var det nog. Hon verkar ju vara väldigt missförståd, vilket är hennes eget fel men ändå. När hon berättade om sitt liv verkade hon ju ha haft det jobbigt iaf, det är inte så konstigt att hon är dålig med människor när hon växte upp på havet!?
Aja, som sagt får hon skylla sig själv.

Alla vidare, intressant.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor aug 20, 2009 3:44

Enligt myepisodes börjar säsong 6 idag/imorn! Yaaay :extas:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör aug 22, 2009 10:40

Skönt att ha PR tillbaka! Jag har alltid svårt att välja mellan PR, Top Chef, So You Think... och The Amazing Race då det gäller vilken som är den bästa realityn. Alla fyra är extremt högkvalitativa, kanske speciellt med tanke på genre. Men efter detta avsnitt kändes det som att PR tog sig förbi de andra litegrann. Det kan ha att göra med att SYTYCD inte hade en så jättebra säsong senast (vad gäller hur engagerad jag var). Vi får se. Föredrog i alla fall PRs premiär framför Top Chef även om Top Chef självklart också var bra. (Och jag kommer nog att fortsätta att hoppa mellan dessa fyra som min favorit, så bli inte förvånade om jag säger nåt annat då SYTYCD eller TAR kör igång. :))

6.01: "There are no excuses in Project Runway." Huh? Med tanke på att han inte åkte så kan alltså saker ursäktas...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör aug 22, 2009 18:08

ÄLSKADE All Star Challenge!! Skitbra. Jättekul att se alla igen. (spoiler 6.0X All Star Challenge) Av de fyra sista var Daniels kläder de jag gillade minst. Jag tyckte att Korto var bättre liksom Sweet Pea. Däremot vet jag gillade Daniel jättemycket i hans säsong. Vad sjutton Mycheal Knight höll på med vet jag inte. Subpar to say the least. Och han var väl min favorit i den säsong han var med i om jag inte minns helt fel. Till skillnad från de flesta andra har han blivit sämre, IMO, om man ska gå efter detta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » ons aug 26, 2009 12:24

Men bara Survivor har Coach! Eller hade. Hur stor tror du chansen är att han får komma tillbaka på något vis igen? :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » ons aug 26, 2009 16:43

caffeineaddict skrev:Men bara Survivor har Coach! Eller hade. Hur stor tror du chansen är att han får komma tillbaka på något vis igen? :)


Haha....drakdräparen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » ons aug 26, 2009 16:44

Det har varit en All Star i Survivor också, men det var bara ett par säsonger sen. Lär dröja ett tag... men han lär vara självskriven där. :)

Ah, Coach. Som han på olika manliga vis stod ut med omänskliga plågor. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons aug 26, 2009 16:50

Tob skrev:
caffeineaddict skrev:Men bara Survivor har Coach! Eller hade. Hur stor tror du chansen är att han får komma tillbaka på något vis igen? :)


Haha....drakdräparen.


Det är så klassiskt då han tills in kompis säger: "They call me the Dragon Slayer." Hm. Nej?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » ons aug 26, 2009 18:04

AKS skrev:Det har varit en All Star i Survivor också, men det var bara ett par säsonger sen. Lär dröja ett tag... men han lär vara självskriven där. :)

Ah, Coach. Som han på olika manliga vis stod ut med omänskliga plågor. :D


Den åttonde säsongen var en All star, sen den sextonde var en Fans vs Favourites. Tycker minsann de borde göra en tradionell all star omgång snart.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » ons aug 26, 2009 18:07

Ja, just ja. Jag började ju se runt säsong 10, men den senaste All star-grejen hade ju hälften vanliga medverkande. Kanske dock för nära det för att det ska bli en all star snart. Lär dröja lite till gissar jag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör aug 29, 2009 16:52

6x02
Skönt att han (Melvin?) åkte ut. Jag tyckte han var otroligt jobbig med hur speciell han skulle vara - det kändes inte äkta. Parafras: "I only make androgenous clothes, I don't see men or women", "I don't know what I'm making, I just am. There's no word for it in the dictionary" och allt vad det nu var han sade. Jag vet inte, men det kändes inte äkta utan snarare som om han försökte leva upp till en typisk "konstnär" som bara ser den "odefinierbara konsten"

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » tis aug 16, 2011 23:09

Har plöjt de fem första säsongerna av PR på sistone. Just sett All Star Challenge och måste bara säga (spoiler 6.00 all star challenge) GAAAAAAAAAAH hur kunde han vinna den??? Korto var sjukt mkt bättre tyckte jag, och Chris. Daniel var bland de jag gillade minst av alla. Mycket frustrerande. Men älskade avsnittet i sig, toppenroligt att de hade ett sådant. Skulle hemskt gärna se en hel All Star-säsong...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » ons aug 17, 2011 7:23

Jag vet att jag sett avsnittet, men kommer inte ihåg det. Om de inte redan "slösat bort" sina allstars på det avsnittet tror jag att en hel säsong hade varit ypperligt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » ons aug 17, 2011 22:49

Sett till 6.04 nu och hmmm... Tycker allt oftare att jag blir förvånad över någon i topp eller botten. Det mesta håller jag med domarna om, men nu har det flera avsnitt varit sånt jag trott de skulle tycka något om, som de sen visade sig tycka helt tvärtom om. Lurigt. Tyckte fel person vann s5-finalen, all star-avsnittet, 6.03... Jag tror min smak är ute.

(fast rätt person åkte ut 6.04)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » lör jan 14, 2012 14:45

Just sett finalen på s8... GAHHHHHHHHHHHHHH!!?!?!?!?!? Blöh. Jag ÄLSKAR det Mondo gjorde rakt igenom hela säsongen. Gretchens blev alltmer tråååkigt...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron