Project Runway

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Project Runway

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 18:56

Vi har väl diskuterat serien i den allmänna realitytråden tidigare, men det är trevligare med en egen tråd. ;)

Ikväll börjar säsong 3 på Tv3 kl 21:00, i väntan på säsong 4 kanske det kan vara trevligt med repriser.

För några veckor sedan såg jag igenom säsong 1 och 2 på några dagar, hade inte sett de avsnitten tidigare, och även om jag redan visste vem som vann de olika omgångarna var det underhållande att titta på. Visste t ex att Nick skulle åka ut i säsong 2, men jag blev lika arg för det! Jag gillade inte nödvändigtvis hans kläder bäst, men annars var han min favorit i säsong 2. Något av det allra roligaste i serien är när Santino härmar Tim. Where's Andre? Carry on. :D

Fortfarande en lång väntan på säsong 4...

bloggingprojectrunway.blogspot.com skrev:1) Have the designers been chosen?
2) When will they begin filming?
3) When is the season four premiere?

Remember we are not Bravo and we don't have any insider information. We read the news and the message boards just like you do.

Here is our best information:

1) Yes the designers have been chosen. Good luck to all of you - we can't wait to meet you!

2) Filming likely takes place in June. This means the designers are probably frantically preparing right now - taking leaves from their jobs and practicing their techniques.... Also deciding what to wear!

3) As far as we know the show won't debut until October. I am completely upset about having to wait so long between seasons. I plan to defect to another network on Wednesday nights in protest. I can't explain why they have to wait so long, but the last information that we had was a press release stating that it would premiere in the fourth quarter of 2007. So October is our most optimistic guess.

4) It looks like the finale will take place at the February 2008 Fashion Week.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 19:17

Jag har sett lite gran av PR, dock har jag aldrig fastnat som för ANTM.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 19:35

Tycker det är lika bra som ANTM:s första säsonger och långt mer underhållande än de nuvarande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons maj 23, 2007 19:39

Jag håller med Illyria. Jag älskar Project Runway och har följt den sen första säsongen. Jag ser verkligen fram emot S4, men det är som sagt en lång väntan dit. Alltför lång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 19:45

Det var ju evigheter sedan säsong 3 slutade också och nu är det fortfarande ett halvår kvar till den nya säsongen. Just därför tror jag att jag måste titta på repriserna på TV3.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons maj 23, 2007 20:03

Det finns en del braheter i S1 och S2 helt klart... Om det inte var för min Buffyomtitt så kanske jag också hade kastat ett öga på det. Men som det är nu har jag inte ens tagit mig tid att ladda hem sista Heroes -- BtVS är prio 1 så som det ska vara!

När var det S3 slutade?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 20:10

Förra säsongen började 12 juli och slutade 18 oktober enligt Epguides.

Att se s1-2 av PR hade jag på min lista sedan s3 slutade, så jag tog mig tid att se de säsonger och det var klart värt det även om jag redan visste vilka som vunnit i förväg.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons maj 23, 2007 20:58

Ajdå, så länge sen? Då blir det nästan ett år mellan säsongerna denna gång...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 21:10

Om vi räknar från när den började så blir det nästan 1½ år. Verkligen too long.

Och nu är ju kl 21 ser jag, har missat att det började. Jag och vanlig tv är en hopplös kombination numera. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Re: Project Runway

Inläggav LWes » ons maj 23, 2007 23:57

Illyria skrev:Något av det allra roligaste i serien är när Santino härmar Tim. Where's Andre? Carry on. :D

Det var så kul i the Amazing Race den här säsongen när Oswald & Danny hade en taxi chauför som hette Andre och en av dom nämnde hans namn och den andra härmade Tim; "Andre? Where's Andre?"
Det tyckte jag var jätteroligt, för det var en annan serie.
och i Survivor Live sa Jenna Morasca också så en gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor maj 24, 2007 0:17

Det slutar aldrig vara underhållande: http://www.youtube.com/watch?v=VjDRzsz9WpY
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor maj 24, 2007 6:34

:D Sitter och skrattar högt här. Så himla roligt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons nov 14, 2007 17:04

Idag börjar det!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons nov 14, 2007 18:18

Wiiee! Ser fram emot imorgon!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav carre » ons nov 14, 2007 18:24

jag med!!! åh Tim Gun i sitt rätta element! Och Heidi!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav carre » tor nov 15, 2007 14:21

någon som sett torrenten nånstans?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav AKS » tor nov 15, 2007 17:15

Mm, men på reg.ställe. 8MB ned för mig... :eek:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav carre » tor nov 15, 2007 17:50

kalle var snäll och skickade! så roligt att se PR igen!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav AKS » tor nov 15, 2007 18:07

Ja, jättekul! Och ett bra avsnitt tycker jag. Känns som att det var många som var duktiga faktiskt. Jag gillade flera av skapelserna. Jag tror detta kommer att bli en bra säsong.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor nov 15, 2007 21:14

Uppe på eztv nu också. Ska se det senare ikväll, ser väldigt mycket fram emot det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » fre nov 23, 2007 17:52

402 Tyckte fel person åkte ut, han med den gräsliga 80-talsklädseln skulle åkt hem. Den andra såg ivarjefall mer designad ut, även om den inte riktigt fungerade.

Hon som inte kan sy och spottar på saker kan inte överleva länge... tror det var Sweet P som räddade klädseln den här gången.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » fre nov 23, 2007 17:56

Jag håller, möjligen tråkigt nog, med dig om allt du säger, Illyria. inte mycket till diskussion, but there you go.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » lör nov 24, 2007 15:23

Jag tycker att det inte varit en så stark början på säsongen. Jag tycker iallfall inte att det är så kul, men det kanske är för att jag inte är intresserad av design. Survivor kan jag se hur många säsonger som helst av och tycka att det är lika bra varje gång, men den här serien håller inte på det viset för mig.
Jag kommer fortsätta se, men inte utan att göra andra saker sammtidigt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre nov 30, 2007 22:01

Bästa avsnittet hittills den här säsongen, nu börjar allas karaktärer komma fram mer.

403 och den här veckan åkte rätt person ut av de två på slutet. Tyckte inte rätt person vann dock, västen saknades och den var tråkigare än hans med skägget.

Nästa vecka är det sammarbete igen? Vill hellre se mer individuellt nu i början.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor dec 06, 2007 20:42

Varför tar PR så lång tid?! Jag blir så less. Ser hundra gånger hellre ett nytt PR än ANTM, men naturligtvis kommer ANTM tidigt (vilket väl är bra det iofs) och PR kommer aldrig. Känns det som.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor dec 06, 2007 20:44

Exakt. PR vill jag se, men ANTM har jag inget intresse för längre. Hoppas det dyker upp snart.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » fre dec 07, 2007 16:18

Fördömt! Inget PR än!! Eller? Nån som hittat?

:(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre dec 07, 2007 17:39

It's here!! (På reg.site.)

Wiee! Naturligtvis precis när jag ska åka iväg...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör dec 08, 2007 1:26

Jag hittade det igår på Tvtorrents men har inte hunnit titta på det ännu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » lör dec 08, 2007 18:11

404

Riktigt bra och roligt avsnitt, gillar de allra flesta designers och rätt person åkte. Inte för jag direkt tycker Ricky är en bra designer, men det skulle vara intressant om han inte kom överens med Victorya (sp) mer. ;) Hon var riktigt shifty i det här avsnittet, det märktes tydligt att hon ville leda men inte ville stå om ledare för hon vet att då har hon större risk att bli utkickad. Steven kan gärna få fortsätta med sina Tim-härmningar och Christian har alltid roliga kommentarer, men han som åkte ut (minns inte namnet) såg sin medverkan som att ha kommit med något "fun"? Det såg jag då inget av.

Preview vad är det Jack ska berätta? Det är väl han som har HIV, om det kan ha något med det att göra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron