Twin Peaks

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » sön maj 06, 2007 19:31

Eisa skrev:jag förstår inte riktigt när säsong 1 slutar och när säsong 2 börjar. jag har ägt hela serien sedan 10-års åldern och alltid sett alla avsnitt på raken. varje sommar har jag ett twin peaksmarathon och jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag älskar denna serien.


Säsong 1 slutar när Cooper blir skjuten i slutet av avsnitt 7 (egentligen 8 men eftersom de räknar första som 0 så blir det ju 7)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » fre jun 01, 2007 12:25

Den här tråden är lite krasslig, folk borde verkligen hänga här mer. Jag vill höra om Kalles ufoteorier.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav adolvsson » tis jun 26, 2007 11:19

Från TVShowsOnDVD: Prelimenärt omslag och datum för Twin Peaks - Definitive Gold Box Edition.

Bild
Datum står som 30:e oktober.

Jag känner mig inte helsåld på omslaget, men det kunde vara värre, och framför allt - viktigast av allt - det är mer information och det är på väg ge mig ge mig GE MIG!!!

Hrm.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis jun 26, 2007 11:40

När den kommer tror jag att jag ska ge TP ett försök till.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tob » tis jun 26, 2007 17:18

Fy, vilket vidrigt omslag, hoppas verkligen att en eventuell R2 kommer att se bättre ut.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » fre aug 03, 2007 7:55

Damn, hur kan man missa det här från San Diego Comic-Con? Borde basunerats ut högre redan från början,
Today at the San Diego Comic Con brought a preview panel about the highly anticipated new Twin Peaks DVD box set, which will include both versions of the pilot and all episodes completely remastered. The DVD will carry hours of new content including a bunch of deleted scenes and two new documentaries - one of which is a 30 minute conversation with Lynch, McLachlan and Amick. Expect an official press release about this comprehensive DVD set soon!


Jag känner mig riktigt upphetsad. Här är pressreleasen. Intressant att dom använder guldlådan, trots det här om att omslaget skulle vara inkorrekt. Vilket kan betyda att det är korrekt i alla fall. Hoppas inte. Jag gillar delar av det våldigt mycket, vägen framför allt, men överlag är det onekligen ingen höjdare.

Å andra sidan, enligt någon i en likasinnad tråd på dvdforum.nu, verkar det som om Paramount inte ändrat information för R2:an, vilket skulle kunna betyda att den får heta The Complete Mystery här, vilket skulle kunna betyda snyggare design, vilket man skulle kunna hoppas på, och det gör jag.

30:e oktober, älskling!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre aug 03, 2007 9:21

Men ingen FWWM i boxen alltså. Oh well, den går ju att fixa för sig.

TWIN PEAKS-OMTITT TILL HÖSTEN! :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån aug 20, 2007 23:00

Och jag tror man vill behålla/köpa S1 löst också. Kommentarspåren är inte med i boxen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån aug 20, 2007 23:04

noike skrev:Kommentarspåren är inte med i boxen.

Gnn... :unlove:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån aug 20, 2007 23:07

adolvsson skrev:
noike skrev:Kommentarspåren är inte med i boxen.

Gnn... :unlove:

Blame the Lynch.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån aug 20, 2007 23:09

noike skrev:Blame the Lynch.

That mad mind works in mysterious ways.

Och jag tänker skylla på John Byrne.

Är spåren bra?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån aug 20, 2007 23:11

adolvsson skrev:
noike skrev:Blame the Lynch.

That mad mind works in mysterious ways.
Och jag tänker skylla på John Byrne.
Är spåren bra?

Ingen aning. Jag har hört något och det var inte uselt i varje fall. Hur bra däremot kommer jag inte ihåg.

Extramaterialet är sammansatt av Charles de Lauzirika. Han som under namnet Fred Garvin gjorde "Wreckage and Rape: The Making of 'Alien 3". Kan nog bli jävligt bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LauraP » tis aug 21, 2007 3:13

VILL HA!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » tis aug 21, 2007 10:32

JAG MED!
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav noike » tis aug 21, 2007 19:26

Den kommer bli min.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tor aug 23, 2007 11:43

adolvsson skrev:Är spåren bra?


Minns faktiskt inte. Men jag äger boxen och tänker behålla den. Nån med sådana magiska krafter kan få låna den och rippa spåren så att alla som köper guldboxen kan få ta del av dem också.

Och jag SKA ha guldboxen. Sen såg jag att yesasia fortfarande har kvar 2-discversionen av FWWM (för en dryg hundralapp).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor aug 23, 2007 14:35

caffeineaddict skrev:Och jag SKA ha guldboxen. Sen såg jag att yesasia fortfarande har kvar 2-discversionen av FWWM (för en dryg hundralapp).

Fast å andra sidan, om de fjocklar upp boxen på det här viset vad säger då inte att de gör en bättre utgåva av FWWM också snart?

Jag väntar lite till.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eynosh » tor aug 23, 2007 15:03

Såg faktiskt S1 med Alma nyligen och det var väl ok.. Cooper var nog skillnaden jämfört med en halvtaskig såpa á la days of our lives.
Jag står dock fast vid att Lynch borde lynchas. Jag hatar honom. Nästan mer än JJ Abrams.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav adolvsson » tor aug 23, 2007 15:04

eynosh skrev:Jag står dock fast vid att Lynch borde lynchas. Jag hatar honom. Nästan mer än JJ Abrams.

*hostattack*
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » tor aug 23, 2007 15:12

eynosh skrev:Såg faktiskt S1 med Alma nyligen och det var väl ok.. Cooper var nog skillnaden jämfört med en halvtaskig såpa á la days of our lives.

Men...men...*chock*
Stämningen? Ondskan? Humorn? Fotot? Musiken?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » tor aug 23, 2007 15:17

lilith skrev:
eynosh skrev:Såg faktiskt S1 med Alma nyligen och det var väl ok.. Cooper var nog skillnaden jämfört med en halvtaskig såpa á la days of our lives.

Men...men...*chock*
Stämningen? Ondskan? Humorn? Fotot? Musiken?

Hook 5:a. De där sakerna du räknar upp är saker som jag antar flaxar Anosheh över huvudet.

Även om han har en viss poäng med halvtaskig såpa, bara inte på det viset han tror.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LauraP » tor aug 23, 2007 15:36

noike skrev:
lilith skrev:
eynosh skrev:Såg faktiskt S1 med Alma nyligen och det var väl ok.. Cooper var nog skillnaden jämfört med en halvtaskig såpa á la days of our lives.

Men...men...*chock*
Stämningen? Ondskan? Humorn? Fotot? Musiken?

Hook 5:a. De där sakerna du räknar upp är saker som jag antar flaxar Anosheh över huvudet.

Även om han har en viss poäng med halvtaskig såpa, bara inte på det viset han tror.


what he said
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor aug 23, 2007 16:04

eynosh skrev:Såg faktiskt S1 med Alma nyligen och det var väl ok.. Cooper var nog skillnaden jämfört med en halvtaskig såpa á la days of our lives.
Jag står dock fast vid att Lynch borde lynchas. Jag hatar honom. Nästan mer än JJ Abrams.


Du orkade se klart s01 alltså.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav eynosh » lör aug 25, 2007 15:37

Off skrev:
eynosh skrev:Såg faktiskt S1 med Alma nyligen och det var väl ok.. Cooper var nog skillnaden jämfört med en halvtaskig såpa á la days of our lives.
Jag står dock fast vid att Lynch borde lynchas. Jag hatar honom. Nästan mer än JJ Abrams.


Du orkade se klart s01 alltså.

Jovars, och S2 kommer nog med tiden. Men jag har svårt att se storheten i serien.


lilith skrev:Men...men...*chock*
Stämningen? Ondskan? Humorn? Fotot? Musiken?

Stämningen: Når en klart mycket bättre stämning i flera andra serier, både gamla och nyare. Inget speciellt med den, tycker tom att det är lite överdrivet mycket känslor från vissa av karaktärerna.
Ondskan: Ondska? Intriger är vad det är, ingen ren ondska från någon. Det är som att säga att Cruel intentions genomsyras av ondska när det egentligen är intriger, egoism och moralkakor.
Humorn: Men jag säger ju, Cooper är det som gör serien värd att titta på. Utan honom hade detta varit en såpa om ett samhälle med intriger, dvs Malibu Beac, days of our lives, Dynasty, Dallas, Falcon Crest. Jag säger inte att någon av dessa är dåliga, jag tycker om dom lite, men det är inget att hojta så högt över som vissa gör med Twin Peaks.
Fotot: Foto.. Fotot gör inte serien, utan det är handlingen, karaktärerna och utveckligen av dessa två. Och när det bara är en eller två karaktärer som man bryr sig om tappar serien möjligheten till utveckling i mina ögon.
Musiken: Det är ju samma jävla låt som spelas om och om igen. Den är jävligt bra, det håller jag med om, men dom kunde ha varierat sig lite mer i samma genre.

Twin Peaks är bra, men inte så jävla bra som folk vill få det till. Jag vet inte om den blev nerlagd eller avslutad efter två säsonger, men jag kan förstå att den blev nerlagd ifall den blev det.

Och om Lynch:
Det första jag såg var Mulholland Drive där ingenting drog till sig mitt intresse. Jag har ingenting emot flummiga och lite djupare filmer som tex Donnie Darko, men Mulholland Drive var bara Bläh. Man behöver inte dra tjugo twistar kring en handling för att få en bra film eller serie vilket Lynch inte greppar riktigt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » lör aug 25, 2007 16:16

Nej, det är inte samma låt om och om igen. Det är samma låt som fortsätter. Fotot är jävligt viktigt, det är inte en bok.

Om man är ointresserad så kan man inte ta till sig en Lynchfilm, allra minst på första genomtittningen. Om det inte är The Elephant Man eller the Straight Story, eller om man har Aspergers.

Det låter verkligen som om att han inte är för dig. Det är okej det också.

Den stora skillnaden mellan Donnie Darko och Mulholland Drive är att Richard Kelly fuskade (men jag gillar DD massor ändå). Han tog medvetet bort delar som skulle förklarat det hela för bra och för att få folk att tänka på vad de ser. Lynch däremot har med allt som behövs i MDr.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eynosh » lör aug 25, 2007 16:23

Jag VAR inte ointresserad utan jag BLEV det.
Men jo, inte min tekopp detta direkt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav lilith » sön aug 26, 2007 17:01

eynosh: Känns som vi inte ens sett samma serie när du beskriver stämning, ondska och humor...
Men, David Lynch är inte för alla, helt klart inte din tekopp verkar det som. Finns inte mer att säga egentligen.

Mer än att jag helt enkelt MÅSTE se Mulholland Drive igen efter att ha diskuterat den med LauraP i helgen.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav LauraP » sön aug 26, 2007 17:32

lilith skrev:eynosh: Känns som vi inte ens sett samma serie när du beskriver stämning, ondska och humor...
Men, David Lynch är inte för alla, helt klart inte din tekopp verkar det som. Finns inte mer att säga egentligen.

Mer än att jag helt enkelt MÅSTE se Mulholland Drive igen efter att ha diskuterat den med LauraP i helgen.


Ja, vi gör en filmkväll av det!!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » sön aug 26, 2007 17:42

LauraP skrev:Ja, vi gör en filmkväll av det!!!

:popcorn: Ja!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tam » mån okt 22, 2007 14:12

Episode 25! Vilken skrattfest! Bästa på länge.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron