Twin Peaks

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » ons jan 31, 2007 23:12

JA! Alltså, först Homicide och nu denna. Bara samlingsboxar för min del.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons jan 31, 2007 23:14

noike skrev:JA! Alltså, först Homicide och nu denna. Bara samlingsboxar för min del.


Jag håller fullkomligt med, jag har slutat köpa "bara" säsongsboxar nu. Bortsett från Simpsons där jag är väldigt säker på att jag faktiskt inte vill ha hela serien på DVD.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » ons jan 31, 2007 23:14

Tack för detta. Har jag väntat i år på Twin Peaks på DVD så väntar jag gladeligen ett par månader till.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » ons jan 31, 2007 23:17

Tob skrev:Tack för detta. Har jag väntat i år på Twin Peaks på DVD så väntar jag gladeligen ett par månader till.


Bör kanske påpekas att det står under "Rumor Mill" än så länge iofs, även om Digital Bits Rumor Mill brukar vara relativt pålitlig. Förhoppningsvis hinner det göras officiellt innan S2 faktiskt släppts, för dröjer det mycket längre kommer det klia i fingrarna...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » lör mar 24, 2007 21:38

Nu har Axel börjat skicka ut Twin Peaks S2. Då var ju frågan om man verkligen kan hålla sig till hela jätteboxen dyker upp...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eynosh » lör mar 24, 2007 22:36

caffeineaddict skrev:Nu har Axel börjat skicka ut Twin Peaks S2. Då var ju frågan om man verkligen kan hålla sig till hela jätteboxen dyker upp...

Alltså, Twin Peaks är alltså bra? Såg ett avsnitt för många år sen kl 1 på natten och fattade aldrig vad det handlade om.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav caffeineaddict » lör mar 24, 2007 22:38

eynosh skrev:
caffeineaddict skrev:Nu har Axel börjat skicka ut Twin Peaks S2. Då var ju frågan om man verkligen kan hålla sig till hela jätteboxen dyker upp...

Alltså, Twin Peaks är alltså bra? Såg ett avsnitt för många år sen kl 1 på natten och fattade aldrig vad det handlade om.


Ja, det är bra. Varför tror du vi fortfarande tjatar om det 17 år senare för? ;) Men det är ju arc-uppbyggt, inga standalone-avsnitt, så det är kanske inte så konstigt om man inte fattar något av ett ensamt avsnitt i mitten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön mar 25, 2007 9:57

eynosh skrev:
caffeineaddict skrev:Nu har Axel börjat skicka ut Twin Peaks S2. Då var ju frågan om man verkligen kan hålla sig till hela jätteboxen dyker upp...

Alltså, Twin Peaks är alltså bra? Såg ett avsnitt för många år sen kl 1 på natten och fattade aldrig vad det handlade om.


Nej det är en massa dravel.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav lilith » sön mar 25, 2007 12:30

Off skrev:
eynosh skrev:
caffeineaddict skrev:Nu har Axel börjat skicka ut Twin Peaks S2. Då var ju frågan om man verkligen kan hålla sig till hela jätteboxen dyker upp...

Alltså, Twin Peaks är alltså bra? Såg ett avsnitt för många år sen kl 1 på natten och fattade aldrig vad det handlade om.


Nej det är en massa dravel.

Nej det är fantastiskt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » sön mar 25, 2007 13:45

Första säsongen är i alla fall riktigt fantastisk, men vad jag vill minnas så gillade jag även andra säsongen även om den blev lite utflippad.

Serien har även det slapstick-skämt jag skrattat mest åt i hela mitt liv. Jag gillar inte ens slapstick så jag vet inte vad det är om gör att jag skrattar så att jag får ont i diverse muskler då Andy trampar på den där brädan vid huset ute i skogen och hur länge som helst stumlar omkring.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 13:47

AKS skrev:Första säsongen är i alla fall riktigt fantastisk, men vad jag vill minnas så gillade jag även andra säsongen även om den blev lite utflippad.

Serien har även det slapstick-skämt jag skrattat mest åt i hela mitt liv. Jag gillar inte ens slapstick så jag vet inte vad det är om gör att jag skrattar så att jag får ont i diverse muskler då Andy trampar på den där brädan vid huset ute i skogen och hur länge som helst stumlar omkring.

oooh låter intressant, vilken serie då?
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav AKS » sön mar 25, 2007 13:50

Twin Peaks. Hamnade visst överst på sidan här.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 13:52

jaha=( den fastnade jag aldrig för, trodde jag skulle älska den
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav caffeineaddict » sön mar 25, 2007 13:57

Simon skrev:Ja Twin Peaks är vansinnigt bra. Det är en ganska trasig serie eftersom slutet jäktades ihop när den lades ner, men den är ändå väl värd att se.


Sista avsnittet knyter ändå ihop allt på något vis, även om vissa plotlines onekligen spårade ur ordentligt ett tag där. Jag älskar sista avsnittet och slutet. Det är fanimig bland det absolut bästa jag sett på TV.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » sön mar 25, 2007 14:08

Varför är alla så rädda för utflippande?! TWIN PEAKS ÄR FAN BRA SOM FAN!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön mar 25, 2007 14:12

LWes skrev:Varför är alla så rädda för utflippande?! TWIN PEAKS ÄR FAN BRA SOM FAN!


Fullkomligt medhåll. Utflippandet i sig är jag väl inte rädd för, men vissa handlingar (James äventyr utanför Twin Peaks t.ex.) var inte särskilt välskrivna och tillförde inte den stora bilden något. Men på det stora hela är jag väldigt mycket mer positiv till Säsong 2 än många andra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Simon » sön mar 25, 2007 14:21

Ja slutet är jättebra (och hysteriskt konstigt, sådär så man inte blinkar på hela avsnittet) men det är ofrånkomligt att serien på det stora hela känns som att den slutar i förtid.

Att man tycker så mycket om den är givetvis en bidragande orsak.. Att berövas Agent Cooper i tv-rutan är verkligen inhumant. :(
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav noike » sön mar 25, 2007 14:45

Simon skrev:Ja slutet är jättebra (och hysteriskt konstigt, sådär så man inte blinkar på hela avsnittet) men det är ofrånkomligt att serien på det stora hela känns som att den slutar i förtid.


Lite allvarligare än så. Slutet, skitbra som det är, kommer kanske en säsong för tidigt och det känns som om att Lynch hade tänkt sig minst en säsong efter det också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön mar 25, 2007 14:51

noike skrev:
Simon skrev:Ja slutet är jättebra (och hysteriskt konstigt, sådär så man inte blinkar på hela avsnittet) men det är ofrånkomligt att serien på det stora hela känns som att den slutar i förtid.


Lite allvarligare än så. Slutet, skitbra som det är, kommer kanske en säsong för tidigt och det känns som om att Lynch hade tänkt sig minst en säsong efter det också.


Fast om vi nu ska räkna det som ett påtvingat slut där skaparna egentligen hade velat ha en fortsättning, så är det ändå så bra som ett sådant slut någonsin har varit. Spöar t.o.m. Angels avslutning IMHO.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön mar 25, 2007 15:25

caffeineaddict skrev: (spoiler Twin Peaks-slutet) Fast om vi nu ska räkna det som ett påtvingat slut där skaparna egentligen hade velat ha en fortsättning, så är det ändå så bra som ett sådant slut någonsin har varit. Spöar t.o.m. Angels avslutning IMHO.


Jag säger inte emot alls. Det är ett konstigt, elakt och fullständigt cyniskt slut och jag älskar det. Varje sekund.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » ons mar 28, 2007 22:35

Jag håller på att titta om på Twin Peaks. Jag skulle väldigt gärna göra ett experiment. Någon som aldrig har sett serien får se previously on-klippen och utifrån dem skriva ner vad de tror har hänt och hur det hänger ihop.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HippieSpellan » ons mar 28, 2007 23:11

det hade jag helt klart gått med på att göra=D men jag ska fara hem till norrland en vecka och lämna datorn hemma
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Crashdummie » tor mar 29, 2007 15:00

I can be at your service noike...

men du får förklara vad det är jag ska göra. Med små ord. och grundligt. e redan förvirrad och jag förmoda att jag blir ännu mer förvirrad efter att ha sett Twin Peaks.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav sp1keout » tor mar 29, 2007 15:20

Jag har heller sett Twin Peaks. Så experimentera på.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor mar 29, 2007 15:21

Det är tyvärr lite svårt att göra utan vidare om inte någon klipper ihop ett egen klippsamling.

Varje avsnitt av Twin Peaks börjar med ett "previously on"-klipp som är bisarrt sammansatt även för de av oss som sett avsnitten. Så jag undrade hur någon skulle tolkat vad som hänt tidigare bara genom att se de klippen och försöka klura ut vad det är som händer och varför -- utan att sed de egentliga avsnitten allstå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HippieSpellan » tor mar 29, 2007 15:24

windows moviemaker?=DDD
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav sp1keout » tor mar 29, 2007 15:34

noike skrev:Det är tyvärr lite svårt att göra utan vidare om inte någon klipper ihop ett egen klippsamling.

Varje avsnitt av Twin Peaks börjar med ett "previously on"-klipp som är bisarrt sammansatt även för de av oss som sett avsnitten. Så jag undrade hur någon skulle tolkat vad som hänt tidigare bara genom att se de klippen och försöka klura ut vad det är som händer och varför -- utan att sed de egentliga avsnitten allstå.


Så även om man ser previously-klippen så blir man inte spoilad typ? För, storyn är, som bekant, väldigt invecklad.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor mar 29, 2007 15:38

HippieSpellan skrev:windows moviemaker?=DDD


Men orka ta ner alla i avi-format.

sp1keout: man blir spoilad, delvis, fast oftast på ett helt annat sätt än om man sett serien. Och nej, så invecklad tycker jag inte att storyn är.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HippieSpellan » tor mar 29, 2007 15:40

jag har inget emot att bli spoilad på twin peaks faktiskt...
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav sp1keout » tor mar 29, 2007 15:43

noike skrev:
HippieSpellan skrev:windows moviemaker?=DDD


Men orka ta ner alla i avi-format.

sp1keout: man blir spoilad, delvis, fast oftast på ett helt annat sätt än om man sett serien. Och nej, så invecklad tycker jag inte att storyn är.


Inte? Unexpected turns då?
Jag har sett den här serien, bara det att jag inte kommer ihåg någonting av det... Knasigm udda, speciell var det iaf, ville jag minnas.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron