Twin Peaks

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HippieSpellan » tor mar 29, 2007 16:01

så länge man har plats så är det inte så farligt=) om du har på dvdr så kan man ta winavi och göra till avi.. många möjligheter=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Crashdummie » tor mar 29, 2007 16:48

Huh... jag hade för mig att alla killar hade mer eller mindre sett Twin Peaks och byggt en altare åt dess ära...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Off » tor mar 29, 2007 17:05

Crashdummie skrev:Huh... jag hade för mig att alla killar hade mer eller mindre sett Twin Peaks och byggt en altare åt dess ära...


Jag brände ner altaret.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Rombat » tor mar 29, 2007 21:11

Crashdummie skrev:Huh... jag hade för mig att alla killar hade mer eller mindre sett Twin Peaks och byggt en altare åt dess ära...
Tre avsnitt sen blev jag trött på det.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav herdware » tor mar 29, 2007 22:35

Rombat skrev:
Crashdummie skrev:Huh... jag hade för mig att alla killar hade mer eller mindre sett Twin Peaks och byggt en altare åt dess ära...
Tre avsnitt sen blev jag trött på det.

Jag höll nog ut dubbelt så länge
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav caffeineaddict » tor mar 29, 2007 22:47

Jag tror vi får skapa en Twin Peaks-tråd, om inte annat så att alla hädarna kan undvika den. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tor mar 29, 2007 23:25

caffeineaddict skrev:Jag tror vi får skapa en Twin Peaks-tråd, om inte annat så att alla hädarna kan undvika den. ;)

Ja, hädare tycks inte om :evil:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån apr 09, 2007 20:30

Är det möjligtvis någon som har en bra torrent på Twin Peaks säsong 1? Har letat utan att hitta ngn som är väldigt bra, DVD-rip skulle vara underbart; men har bara lyckats hitta CD3 och inte kan man hoppa in sådär, det är ju nästan olagligt att hoppa över TP avsnitt :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån apr 09, 2007 20:33

HeY: både som avi-er och iso finns på piratbukten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Twin Peaks

Inläggav Wyndam » lör apr 21, 2007 16:40

Jag äääälskar denna serien! Fattar inte varför den inte skulle ha en egen tråd är det bara jag som gillar den?? :eek:
Wyndam
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 03 nov 2005

Inläggav HeY » lör apr 21, 2007 16:41

Tror inte att det bara är du som gillar den, kan nog har diskuterats i Andra Serier. Jag håller på med min omtitt av säsong 1 just nu och jag älskar också serien :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Wyndam » lör apr 21, 2007 16:42

Ja det är ju möjligtt att den har disskuterats där men jag tycker den förtjänar en egen tråd 8)
Wyndam
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 03 nov 2005

Inläggav caffeineaddict » lör apr 21, 2007 18:22

Har vi verkligen inte haft en Twin Peaks-tråd innan? Nåväl. När jag får tillbaka mina krafter flyttar jag in alla TP-inlägg jag kan hitta i "Andra serier"-trådarna hit.

Det är verkligen en av världens underbaraste serier och när "The Complete Mystery"-boxen släpps framåt hösten (hoppas, hoppas...) så ska jag se om alttsammans för första gången på säkert... tio år.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » lör apr 21, 2007 19:18

caffeineaddict skrev:Har vi verkligen inte haft en Twin Peaks-tråd innan? Nåväl. När jag får tillbaka mina krafter flyttar jag in alla TP-inlägg jag kan hitta i "Andra serier"-trådarna hit.

Det är verkligen en av världens underbaraste serier och när "The Complete Mystery"-boxen släpps framåt hösten (hoppas, hoppas...) så ska jag se om alttsammans för första gången på säkert... tio år.


Jag sökte efter wn TP tråd efter att denna kom och hittade ingen så detta verkar vara den första.

"The Complete Mystery Boc" ligger också på min måste-ha lista och jag får se till att börja spara redan nu!
Det är lite dåliga skådespelarinsatser i serien ibland (Bobby t.ex.) men i grund och botten så är den extremt bra :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Murnau » lör apr 21, 2007 22:31

caffeineaddict skrev:"The Complete Mystery"-boxen släpps framåt hösten

Vad är detta? Berätta mer!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav caffeineaddict » lör apr 21, 2007 22:35

Murnau skrev:
caffeineaddict skrev:"The Complete Mystery"-boxen släpps framåt hösten

Vad är detta? Berätta mer!


Nu när S2 finns ute så har Paramount redan gjort det klart att hela rubbet: piloten, båda säsongerna, FWWM, kommer släppas i någon form av jättebox åtminstone i Europa. Förhoppningsvis innan året är slut. Kanske med lite nytt extramaterial, men vem vet? Hursom väntar jag på den, för jag har bara S1-boxen utan piloten, och piloten går inte att få tag på för sig själv nu för tiden.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » sön apr 22, 2007 14:37

Lite kul att tråden inte blev så trafikfull då i Andra Serier hittade jag nu sidor långa med TP diskutioner om de konstiga previously och om säsongerna m.m.

Iaf såg jag klart säsong 1 igår kväll:

Då jag bara sett lite blandade avsnitt på TV innan så blev jag riktigt chockad när Agent Cooper blev skjuten. Vet inte heller hur han överlever så frågan är ju, HUR överlever han :? :eek:

Annars så gillade jag dock att Leo blev dödad, den karaktären irriterade mig på TV'n och ännu mer när jag nu sett hela säsongen i kronologisk ordning. Bara när han misshandlade frugan med tvålen så, ja jag vet inte vad jag kan säga.

Säsong 1 hade jag ändå sett ca. 4 avsnitt av förrut men jag skulle gissa på att det jag sett på TV inte är alls mycket i från säsong 2 då jag hade sett vissa säsong 1 avsnitt 2 gånger förrut på TV. Vad jag har för förhoppningar kan jag väl ta upp iaf:

*En riktigt bra lösning på LP-mordet som får mig att hoppa ut stolen av överaskning. Jag har nämligen inte lyckats se lösningen på TV och det är jag tacksam över, desto mer överaskning.
*Mer av läskiga gråhåriga mannen, tror han heter Bob?
*Främst av allt, mer spänning och konstigheter. Hur konstigt har ingen betydelse, ju konstigare desto bättre.

Vad jag inte vill ha mer utav:

*Dvärgen i Coopers dröm. När han pratade petade jag nästan ut ögonen ur ögonhålan med en gaffel då jag satt och åt samtidigt. Usch vilken röst!! :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » mån apr 30, 2007 19:43

Bild

här är bilden i slutet som jag pratar om.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » mån apr 30, 2007 19:44

Kopierar från träfftråden:
(spoiler Twin Peaks (filmen och serien)) Jag och Eisa hade en jättelång diskussion om David Bowie-sekvensen och apan i Fire Walk With Me. Eisa var smått upprörd på filmen för att den tydligen slutar med att apan återvänder i bild och säger "Judy!". Det hade jag helt glömt, men utifrån David Bowie-sekvensen har jag alltid tolkat det som att apan HETER Judy. Så när jag för femtonde gången säger (för det var en bakis-diskussion där vi båda två upprepade våra ståndpunkter... ett antal gånger) "Det är apan som är Judy!" så svarar Eisa såklart, på äkta BF-manér, "DU är Judy!".

But we're not gonna talk about Judy. We're not gonna talk about Judy AT ALL!


Ja, just ja! Nu minns jag nästan. Men som sagt, förutom säsong 1 har jag inte sett något av Twin Peaks på nästan tio år...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav medusicah » mån apr 30, 2007 19:44

läskig bild! men nu blir jag förvirrad, jag kanske totalt har glömt bort existensen av den där lilla saken. hmmm.
knick-knack on the screen
Användarvisningsbild
medusicah
Minion
 
Inlägg: 210
Blev medlem: 06 apr 2007
Ort: London

Inläggav caffeineaddict » mån apr 30, 2007 19:45

medusicah skrev:läskig bild! men nu blir jag förvirrad, jag kanske totalt har glömt bort existensen av den där lilla saken. hmmm.


(spoiler FWWM) Apan är ju iaf med i David Bowie-sekvensen, så mycket minns jag.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav medusicah » mån apr 30, 2007 19:47

åh, jag som var stensäker på att den -inte- var det. men jag är väl lika allmänt lost som alltid då. har någon förresten köpt säsong två ännu? jag har bara sett den utan subtitles förut, och jag känner att jag missade en hel del, så det ska bli kul att äntligen se om den med text osv.

men den där lilla saken förvirrar mig x_x
knick-knack on the screen
Användarvisningsbild
medusicah
Minion
 
Inlägg: 210
Blev medlem: 06 apr 2007
Ort: London

Inläggav Eisa » mån apr 30, 2007 19:49

mig med, den har förvirrat mig under 10 års tid nu, och INGEN verkar veta något, det kvittar vem man frågar.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav medusicah » mån apr 30, 2007 19:51

jag ska se om filmen, sedan återkommer jag med mina observationer!
knick-knack on the screen
Användarvisningsbild
medusicah
Minion
 
Inlägg: 210
Blev medlem: 06 apr 2007
Ort: London

Inläggav Eisa » tor maj 03, 2007 11:27

ska vi ta itu med det här eller? svar ja. så...(spoiler FWWM)judy. david bowies karaktär har ett avsnitt i FWWM där han säger: But we're not gonna talk about Judy. We're not gonna talk about Judy AT ALL!
vad det nu betyder är ju en gåta eftersom det ger mer frågor än svar, man vill ju veta varför vi inte ska prata om judy. i denna sekvens ser man även en apa.
i slutet av FWWM dyker det upp en apa som säger judy. ska man då tolka det som att apan är judy, och varför vill han inte prata om sin apa?

jag vet inte, detta lär ju vara en sådan sak som lynch slängt in enbart för att förvirra publiken.
vad jag ens har sagt med detta inlägget vet jag inte.
Senast redigerad av Eisa fre maj 04, 2007 12:50, redigerad totalt 1 gång.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav adolvsson » tor maj 03, 2007 18:15

Är det ingen som har ropat på Maria än?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor maj 03, 2007 18:20

Spoilermarkeringar skulle kanske passa in?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön maj 06, 2007 19:24

Hm, vi hade visst inte pratat så mycket Peaks innan som jag fick för mig, men nu ligger inläggen från Andra Serier-trådarna först i den här tråden istället. So good to have my powers back!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön maj 06, 2007 19:25

caffeineaddict skrev:Hm, vi hade visst inte pratat så mycket Peaks innan som jag fick för mig, men nu ligger inläggen från Andra Serier-trådarna först i den här tråden istället. So good to have my powers back!

Jag flyttade över en hel del hit igår också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Eisa » sön maj 06, 2007 19:27

jag förstår inte riktigt när säsong 1 slutar och när säsong 2 börjar. jag har ägt hela serien sedan 10-års åldern och alltid sett alla avsnitt på raken. varje sommar har jag ett twin peaksmarathon och jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag älskar denna serien.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron