Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Inläggav noike » ons apr 18, 2007 19:49

Jag ska se om Vanishing Point idag. Bara för att andas bensindoft.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » ons apr 18, 2007 21:37

Hur kommer det sig egentligen att trådarna får "barn"? Kan de inte bli större :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons apr 18, 2007 21:39

HeY skrev:Hur kommer det sig egentligen att trådarna får "barn"? Kan de inte bli större :?


Efter 90 sidor blir de svåra att moderera ifall det skulle krävas. Moderator-panelen laddar alla inlägg på en enda sida och då får den time-out om det finns för många/för stora inlägg.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » ons apr 18, 2007 21:40

Ah okej, då förstår jag. Har undrat över detta ett tag nu faktiskt :P

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons apr 18, 2007 21:49

HeY skrev:Hur kommer det sig egentligen att trådarna får "barn"?


Du förstår ibland tycker trådar om varandra väldigt mycket. Precis som mamma och pappa. När de pussar och kramar varandra väldigt hårt blir det en ny tråd efter ett tag.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » ons apr 18, 2007 21:50

Off skrev:
HeY skrev:Hur kommer det sig egentligen att trådarna får "barn"?


Du förstår ibland tycker trådar om varandra väldigt mycket. Precis som mamma och pappa. När de pussar och kramar varandra väldigt hårt blir det en ny tråd efter ett tag.


Frågan är dock hur Tråd 1 får Tråd 2? Och om Tråd 2 är Tråd 1:s barn, gör inte det det rätt äckligt när Tråd 1 och Tråd 2 sedan får Tråd 3 tillsammans?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons apr 18, 2007 21:53

Off skrev:
HeY skrev:Hur kommer det sig egentligen att trådarna får "barn"?


Du förstår ibland tycker trådar om varandra väldigt mycket. Precis som mamma och pappa. När de pussar och kramar varandra väldigt hårt blir det en ny tråd efter ett tag.

Om det inte är varför-vi-inte-behöver-porr- eller brösttråden. För då tar pappatråden fram plastöverdraget och latexhandskarna från förrådet och mammatråden går och hämtar den vibrerade analpluggen och majonäsen från kylskåpet. Sedan tittar deras granntrådar på genom hål i väggen när de krälar runt och piskar varandra intill småtimmarna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tor apr 19, 2007 17:52

Såg Hearts in Atlantis idag. Är väl den största Dark Tower-relaterade filmen som finns utgiven. (spoiler Hearts in Atlantis och Dark Tower-böckerna (Wolves of the Calla och framåt.) Jaja, jag vet att filmen aldrig säger det, och att det inte är direktrelaterat (Mer än att en av huvudpersonerna är med i sista boken och de där räliga snubbarna som kallas low men). Men vet man så vet man. :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tomas » tor apr 19, 2007 21:55

Biljetter till Spiderman 3 går nu att boka. Premiär 3/5
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav madskellig » tor apr 19, 2007 22:06

Tomas skrev:Biljetter till Spiderman 3 går nu att boka. Premiär 3/5


Yay! :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » fre apr 20, 2007 0:35

AKS skrev:Eight Below

Familjefilm från Disney som jag valde att se för att jag är masochist. Det var då inte det faktum att det är en familjefilm som är det masochistiska utan att det är "djur i fara". Och ja, jag led igenom denna film av den anledningen. Så, typisk familjegfilm vad gäller handling, uppbyggnad och tyvärr musik (största problemet med filmen) och även gullighetsgrad. Men jag gillade filmen rejält mycket ändå.

Jag grät dock typ... halva filmen. Argh! Jag är så känslig för djur i fara och herregud här dog ju ett par hundar. Antagligen det som behövdes för att hålla nere sockerhalten, men fan... det gjorde ju ont!!

Fick Eight Below på posten idag, så nu har jag också sett den. Gaah!
:cry: :cry: :cry:

Jag reflekterade några gånger över hur lättpåverkad jag var, men det höll mig inte från att hela tiden skifta mellan gråt, skratt, jubel och "SHIT!"-utrop (gud så rädd jag blev när den där leopardsälen kom brölande ut ur magen på.. um.. valen?!). Djur i fara och Antarktis var en bra kombination för att jag skulle gilla den här filmen. De smöriga Disney-inslagen var jag beredd på, så de gick lätt att bortse från. ;) Verkligen välgjord film, med alla djur och faror och allting. Ska bli kul att se extramaterialet och lyssna på kommentarspåren (två olika, med flera olika personer på varje) nån dag när jag har tid över.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav RalfiParpa » fre apr 20, 2007 1:03

Children of Men: Du vill se den här filmen. Om du bara är lite som jag (vilket är troligt då vi frekventerar samma forum) kommer du bli påverkad på i alla fall ett sätt av den. Den bästa filmen jag sett på väldigt, väldigt länge.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav HippieSpellan » fre apr 20, 2007 6:42

The last king of scotland
Okej en "jag far till ett annat land och där händer det något så ni får se hemskheterna"film, som tex babel. skillnaden är att jag tyckte den här var bra. Jag förstår varför han har fått en oscar för den rollen, hans personlighet sken igenom och det gjorde rollen mer trovärdig tror jag. även om filmen kändes hollywood stora delar.
Jag gillar den och jag tycker den är bra. Vet inte om jag skulle vilja se den igen dock,mengelescenerna var väldigt jobbiga.

Jag var absolut inte förberedd på den här filmen så det var positivt antar jag. hade jag vetat mer så hade jag nog blivit besviken.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav AKS » fre apr 20, 2007 6:56

Glorificus skrev:Verkligen välgjord film, med alla djur och faror och allting. Ska bli kul att se extramaterialet och lyssna på kommentarspåren (två olika, med flera olika personer på varje) nån dag när jag har tid över.


Kul att du gillade den... och grät! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HippieSpellan » fre apr 20, 2007 6:58

AKS skrev:och grät! :)

I second that =D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav caffeineaddict » fre apr 20, 2007 8:15

RalfiParpa skrev:Children of Men: Du vill se den här filmen. Om du bara är lite som jag (vilket är troligt då vi frekventerar samma forum) kommer du bli påverkad på i alla fall ett sätt av den. Den bästa filmen jag sett på väldigt, väldigt länge.


Jag är med RalfiParpa, fyfan vilken rulle...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » fre apr 20, 2007 9:47

caffeineaddict skrev:
RalfiParpa skrev:Children of Men: Du vill se den här filmen. Om du bara är lite som jag (vilket är troligt då vi frekventerar samma forum) kommer du bli påverkad på i alla fall ett sätt av den. Den bästa filmen jag sett på väldigt, väldigt länge.


Jag är med RalfiParpa, fyfan vilken rulle...

Ja me! Ja me!

Måste fixa DVDn. Nån som sett något om vilka extragrejer den svenska utgåvan får?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » fre apr 20, 2007 14:59

Ja, Children of Men är riktigt, riktigt bra. En fantastiskt realiserad dystopi. Fotot var riktigt bra liksom skådespelare, manus etc.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » fre apr 20, 2007 15:13

Jag måste också påpeka att jag gillade Children of men.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Glorificus » fre apr 20, 2007 18:12

HippieSpellan skrev:
AKS skrev:och grät! :)

I second that =D

Ja, skojar ni, det var ju rena gråtfesten. ;) (spoiler Eight Below) Det var bra gjort hur människorna i filmen inte var översentimentala, speciellt han i huvudrollen som aldrig grät själv... då blev det desto starkare.

Och jag håller också med om Children of Men.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav poser » mån apr 23, 2007 21:37


Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav adolvsson » mån apr 23, 2007 21:39

poser skrev:Billigt!
Så billigt det vore dyrare att inte köpa!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån apr 23, 2007 22:02

Lilla slumpen, beställde den för bara någon timme sedan. Och The Last Waltz för samma pris.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån apr 23, 2007 22:06

Hm. Jag har ju den faktiskt inte på köp, å andra sidan tänkte jag göra av med pengar på Axelmusic. Å tredje sidan verkar varenda jävla beställning jag göra nuförtiden innehålla minst en floater. Det hände aldrig förr. Kosmos är ute efter min heta lilla rumpa. Senast var det Discshop. Först beställde jag två Ulf Malmrosfilmer. En floater. Kort därefter beställde jag två Ulf Malmrosminiserier. En flotarer. WTF, liksom? Skullfuckers...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis apr 24, 2007 1:25

Såg Science of Sleep. Mysig sak. Inte Gondrys bästa, men jag tror jag gilalr den mer än hans Human Nature i varje fall.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Veidit » fre apr 27, 2007 0:02

Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre apr 27, 2007 0:07

noike skrev:Såg Science of Sleep. Mysig sak. Inte Gondrys bästa, men jag tror jag gilalr den mer än hans Human Nature i varje fall.


Den är bra. Jag tycker nog som du. Jag är svag för Gondrys lätt melankoliska berättarteknik och en känsla av personligt som känns igen i det mesta han har gjort. Fast jag gillar nog Human Nature bättre.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav gaspode » fre apr 27, 2007 0:28

Har inte sett Human Nature, men det borde man kanske?
Jag har sagt många gånger hur mycket jag älskar ESotSM, och den här gillade jag ju också en hel del.
*gör en mental notering åtminstone*
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Lipton » fre apr 27, 2007 12:58

En film jag kommer att se fram emot är Sweeney Tod av Tim Burton, med Johnny Deep i huvudrollen, så klart. Anthony S H har till och med en roll i den. Stort fan av Tim Burton filmer och gärna med Johnny Deep i.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » fre apr 27, 2007 13:17

Ser också fram emot den, även om jag tyckte förra Burton/Depp var lite väl platt även för Burton. (Jag har kommit på att jag är mer förtjust av Tim Burton i teorin än i praktiken.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron