Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Binchy » mån feb 18, 2008 19:36

Igår kväll såg vi We Own the Night. Den var la ok. Är ingen fan av maffiafilmer, vare sig La Cosa Nostra eller vad nu den ryska varianten heter. Men den var sevärd.

Vilken filmhelg jag haft, rena maratonen:

Frighteners
Golden Compass
I am Legend
King of California
About a Boy
HP and the Order of the Phoenix
We Own the Night

Det var nog allt... Och så de sista 3-4 avsnitten på House, andra säsongen på fredagkvällen.

Edit: Organizatsija kallas den samlade ryska maffian ibland. Enligt Wikipedia.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » mån feb 18, 2008 23:49

The Diving Bell and the Butterfly (eller Le scaphandre et le papillon eller Fjärilen i glaskupan eller vad ni nu vill...)

Oj. Var lite rädd på ingång att det här skulle vara ytterligare en biopicfilm om en person med allvarlig sjukdom/handikapp. Visst kom den kraftigt rekommenderad, men det har ju även de tradigaste av sådana filmer ibland lyckats göra. Jag har börjat få en ordentlig aversion mot biopic-filmer av standardmall, för även om de ofta är välgjorda så sitter jag alltför ofta där och kan ha beundrat skådisar och det visuella och det tekniska och känner inte direkt att tiden varit bortkastad, men känner ändå mest "Jaha?" (bläddra t.ex. tillbaka i tråden för mina åsikter om La Vie en Rose och American Gangster bara den senaste veckan eller så). Det handlar naturligtvis inte om att det inte fortfarande finns historier värda att berätta tagna ifrån verkligheten, utan snarare om att det blir ett slags anekdot-rabblande, "Sen hände det här också...". Filmer har en dramatisk struktur av en anledning, och även om strukturen kan böjas på och omformuleras så kan den inte bara skitas i för att man har en stark introduktion och tragiskt slut och hoppar lite i tiden.

Diving Bell förstår det här. Den är inte lika långt ute och experimenterar med biopicformen som exempelvis I'm Not There, men den förstår det här med att skapa ett fokus och en stämning och hur det är viktigare än att rabbla upp allt som hänt i en persons liv som är halvviktigt nog att landa i en Wikipedia-artikel. Vi får veta precis det vi behöver (och inte mycket mer) om Jean-Dominique Baubys liv innan olyckan som förändrar det och den hittar ett utmärkt att få en förståelse och känsla för vad han genomgår och upplever, snarare än att bara "visa" det. POV-tekniken används myyyyyycket (50% av filmen? Mer?) och till en början trodde jag det var en flashy teknik som skulle användas i inledningen. Men sen var den kvar och efter en stund glömde jag bort den och levde mig istället in i Baubys situation på ett alldeles utmärkt fungerande sätt.

Förresten tycker jag det har talats på tok för lite om vår egen inhemska veteran-pärla, Señor Von Sydow, och hans strålande insats i filmen. Fan, jag visste inte ens att han skulle vara med. Men om inte Oscarna hade så fullständigt dissat rullen för att de snackar något annat än engelska (den är lååångt mycket mer värdig av en Bästa Film-nominering än åtminstone Atonement), hade han vara en definitiv Birollsnominering.

Lite fin musik också. Ja, förekomsten av ett U2-spår kommer väl skärra vissa, men vi får faktiskt Tom Waits också och den här filmen bevisade en gång för alla att jag inte kan höra mer än fem sekunder av "Pale Blue Eyes" utan att bli tårögd.

Och så var det ju Marie-Josée Croze. Jag kippade efter andan lite när hon var där så länge i de där långa, studerande närbilderna. Bidde nog lite kär där. Charmerande, varm, vacker kvinna. Eller "varm" vet jag väl knappast om hon är, men hennes karaktär iaf. Det räckte ganska långt bara det.

Alldeles utmärkt, väldigt vackert. Jag var faktiskt inte alls redo att lämna filmen och dess gripande värld bara för att den var slut, fick en direkt känsla av "Nooooo! Mooooore!" när sluttexterna poppade upp efter hundra fortflygande minuter.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sfinx » tis feb 19, 2008 1:51

Med risk för att stöta mig med alla tycker så mycket om Juno...
Garden state.
Tyckte jag mycket om, det blir ett inköp senare helt klart.
Jag vet att det inte är helt rätt att jämföra den med Juno, men anledningen att jag gör det är att jag och Björn pratade om Garden state när vi såg Juno. Det jag retade mig på i Juno känns naturligt här, även om jag vet att om jag åker hem så kommer ingen av mina gamla klasskamrater och nya bekanta visa mig vägen till nya insikter genom olika utflykter. Jag fick gråta lite, och le lite, och bli glad. Det är lite som en pjäs, eller liten novell man kommer på sig att komma att tänka på vid oväntade tillfällen. Slutet är inte oväntat, men ett som jag trivs med.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaspode » tis feb 19, 2008 2:08

Jag tycker helt klart att Garden State är bättre än Juno, men jag älskar Juno ändå. Förstår att man jämför dem, de slår på nån gemensam nerv. Juno slår kanske inte riktigt lika träffsäkert. (men nästan.) och Michael Cera!

Juno! :lovebunny:

Garden State! :lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » tis feb 19, 2008 2:50

gaspode skrev:Jag tycker helt klart att Garden State är bättre än Juno, men jag älskar Juno ändå. Förstår att man jämför dem, de slår på nån gemensam nerv. Juno slår kanske inte riktigt lika träffsäkert. (men nästan.) och Michael Cera!

Han från Arrested Development? Om det är han så håller jag med.
Det allra största problemet jag hade med Juno var alla sextonåringar som låter som de vore trettio, men ska vara lite crazy och kreativa på ungdomligt vis. Har ni hört sextonåringar på kommunala fortskaffningsmedel någon gång? Visst är de smarta och talangfulla också, men jag är trött de vuxna relationsproblemen som de har i alla andra media,(dawson creek, OC...) och det påverkar kanske min syn på Juno.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » tis feb 19, 2008 22:24

sfinx skrev:var alla sextonåringar som låter som de vore trettio, men ska vara lite crazy och kreativa på ungdomligt vis. Har ni hört sextonåringar på kommunala fortskaffningsmedel någon gång?

Jag gillar det. Det är orealistiskt, men stilistisk dialog tilltalar mig och vad du pratar om är ett exempel på det. När det fungerar. Nämn Dawsons's Creek och jag är mindre positiv. BtVS tycker jag nog är en bra variant, även om det inte är exakt samma sak, bara nästan. Svenska Glappet var första gången jag uppfattade, åtminstone uppfattade som en bra sak, och föll för det. I Juno är det när det är som bäst.

Michael Clayton
Jodå, visst fan är det bra. För standard för att vara värd all oscarsuppmärksamhet, fast välgjord och spännande och defintivt värd uppmärksamhet. Clooney är stabil. Kul att se honom i en roll där han nästan inte ler alls.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tis feb 19, 2008 22:36

adolvsson skrev:
sfinx skrev:var alla sextonåringar som låter som de vore trettio, men ska vara lite crazy och kreativa på ungdomligt vis. Har ni hört sextonåringar på kommunala fortskaffningsmedel någon gång?

Jag gillar det. Det är orealistiskt, men stilistisk dialog tilltalar mig och vad du pratar om är ett exempel på det. När det fungerar. Nämn Dawsons's Creek och jag är mindre positiv. BtVS tycker jag nog är en bra variant, även om det inte är exakt samma sak, bara nästan. Svenska Glappet var första gången jag uppfattade, åtminstone uppfattade som en bra sak, och föll för det. I Juno är det när det är som bäst.

Jag tycker ju om en genomtänkt dialog med språk också, jag tror jag är mätt på det från daytimeteve. :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav LauraP » ons feb 20, 2008 0:47

såg Guldkompassen på bio igår. Det var en kompromiss att se den, men den var helt ok, många skådespelare jag gillar (många med bra röst dessutom, sånt kan ju plussa på en filmupplevelse!), även om jag tycker att christopher lee kunde ha haft någon mer scen. Blev nog 3/5 ändå, tror jag.
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav carre » ons feb 20, 2008 10:42

LauraP skrev:såg Guldkompassen på bio igår. Det var en kompromiss att se den, men den var helt ok, många skådespelare jag gillar (många med bra röst dessutom, sånt kan ju plussa på en filmupplevelse!), även om jag tycker att christopher lee kunde ha haft någon mer scen. Blev nog 3/5 ändå, tror jag.


den är så olik boken att jag blir arg!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav LauraP » ons feb 20, 2008 17:16

ey skrev:
LauraP skrev:såg Guldkompassen på bio igår. Det var en kompromiss att se den, men den var helt ok, många skådespelare jag gillar (många med bra röst dessutom, sånt kan ju plussa på en filmupplevelse!), även om jag tycker att christopher lee kunde ha haft någon mer scen. Blev nog 3/5 ändå, tror jag.


den är så olik boken att jag blir arg!


oj, då var det nog tur att jag inte läst den, sånt sabbar ju filmen ( fast egentligen tvärt om, men ja...)
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons feb 20, 2008 17:19

Nja. Jag tycker snarare att filmer som behåller för mycket av boken tenderar att sabba mer. (Undantag finns givetvis.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav wyndham » fre feb 22, 2008 0:17

Såg När mörkret faller idag. Den bekräftade alla mina fördomar om svensk film. Goda avsikter, dåligt skrivet, uselt hantverk. Men den lyckades vara genuint hemsk på sina håll, så det var inte bara dåligt. Men mer än en tvåa skulle jag inte stämpla den med.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » fre feb 22, 2008 9:20

Dominic Monaghan är Beak. BEAK!

Bild Bild

Underbart. Jag har blivit väldigt nyfiken på filmen. Hugh Jackman som Wolverine, Liev Schreiber som Sabretooth och Danny Huston som William Stryker utgör väl dom stora rollerna, men så kommer det tydligen vara en del välkända karaktärer i mindre roller och cameos. Däribland då Beak (BEAK!), Deadpool spelad av Ryan Reynolds (en perfekt ihopmatchning om jag någonsin sett en) och (en personlig favorit) Gambit gestaltad av - vänta på det - TIM FREAKIN' RIGGINS! Ja, Taylor Kitsch, alltså.

Liev, Huston, Reynold, Tim Riggins, Beak och ett intressant val av hyllad regissör gör en exhalterad Fredrik Adolvsson.

BEAK!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » fre feb 22, 2008 10:03

BEAK!



DEADPOOL!

Bild

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav sp1keout » fre feb 22, 2008 11:31

Sådär fungerar TVn i min korridor också

Jag trodde sånt bara hände på TV först...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » fre feb 22, 2008 12:20

Min tv är så hela tiden. Det tar säkert en 5-10 min av ingenjörsmässigt improviserande innan den fungerar,.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre feb 22, 2008 13:51

BEEEEEEEEEEAK!

Nu vill jag se filmen. På riktigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav chanda » lör feb 23, 2008 1:32

Sweeney todd
Eftersom jag inte alls känner till denna historia som Fantomen, Sound of music ,Moulin rouge mm.Så var det med en viss spänning man gick och tittade.

Första delen kändes som i hoppklipp av olika framträdande men det blev bättre ju längre man kom in i den. Tyckte jag. kärleks historen mellan Johanna och Anthony värkade påskyndad men sen så är den kanske så live med.
Johnny Depp gjorde underbar roll tolkning av denna besatta psykopat karaktären. Är glad att dom inte försökte ge rollen sympatiska drag.Depps röst var riktigt bra. (en önskan just nu är att Mcgregor och han kan göra en musical tillsaman)
Helen bonham carter gjorde också bra, även om jag föredrar Kidmans sång röst så var Helens inte allt för dålig även om den var lite för nasal emmelan åt oväntad twist på slutet vilket jag gillade

Satt och funderade i början om Kim manners och Baz luhrman hade taget över regin i början. Annars riktig snygg och mörk film kanske inte Burtons bästa men endå godkänd. Nu skulle jag vilja se Kristina från duvemåla på film.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav Tob » lör feb 23, 2008 10:26

Jag såg också Sweeney Todd igår.

Klar besvikelse. Hade nog tyckt om den bättre utan musik. Tycker historien känns alldeles för underutvecklad. Blir till slut rätt ointressant och seg, den polerade ytan blir knappt en tillgång. Känns som Depp går mycket på rutin och är rätt Deppig. Alan Rickman är ond, jätteond, bäst är nog Bonham Carter.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav lilith » lör feb 23, 2008 15:59

Tob skrev:Jag såg också Sweeney Todd igår.

Klar besvikelse. Hade nog tyckt om den bättre utan musik. Tycker historien känns alldeles för underutvecklad. Blir till slut rätt ointressant och seg, den polerade ytan blir knappt en tillgång. Känns som Depp går mycket på rutin och är rätt Deppig. Alan Rickman är ond, jätteond, bäst är nog Bonham Carter.
Kunde inte hålla med dig mer. Tråkig är den. Har fortfarande inte sett sista halvtimmen (?) för jag somnade, och vet inte om det ska ses öht. Dåliga sånger också. *gäsp*
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tob » lör feb 23, 2008 20:06

No Country for Old Men

Kanske bröderna Coens bästa film. I alla fall se Fargo. Så oerhört vacker, intensiv och otäck. Kommer förmodligen vara min favorit bland oscarsmaterialet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Binchy » sön feb 24, 2008 1:05

Såg nyss In the Valley of Elah. Den var helt ok. "Vi lär av historien att vi inget lär av historien". Typ. Tommy Lee Jones, Susan Sarandon och Charlize Theron var mycket bra.

Nu ser på Superbad, ingen höjdare alls, typisk high school-film. "Hur ska jag få tag i sprit och tjejer?" Like I care...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » sön feb 24, 2008 3:37

Binchy skrev:Nu ser på Superbad, ingen höjdare alls, typisk high school-film.


OMLÄXA!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » sön feb 24, 2008 7:40

Jag kände för lite underhållande modern varulvsfilm, så jag såg Blood and Chocolate. Bättre än jag trodde den skulle vara faktiskt. Mest för att den hade snygga miljöer (tror jag måste åka till Rumänien nån gång) och specialeffekter. Och jag gillade deras tolkning av varulvsmyten, det gjorde allt lite mer realistiskt att de var loup garous, osv. Liten flashback till Jim Butchers The Dresden Files för mig där.

Jag undrar vad budgeten var för den här, högre än jag trodde innan jag såg den i alla fall. Men filmen var en samproduktion med Rumänien, Tyskland och UK, så det förklarar väl det.

Ingen jättebra film, men precis vad jag kände för att se, så jag ger den 5/10.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Binchy » sön feb 24, 2008 9:59

noike skrev:
Binchy skrev:Nu ser på Superbad, ingen höjdare alls, typisk high school-film.


OMLÄXA!


Jag skyller på alkohol och trötthet.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » sön feb 24, 2008 10:34

HEATHERS! Okej att jag var småfull och såg den i grupp med världens bästa folk, men jag tror den hade stått upp även nykter och ensam (that's what he said...). Alltså, jag trodde faktiskt den skulle vara bra i förväg. Men inte SÅHÄR bra. Fuck me with a chainsaw! Filmguld!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön feb 24, 2008 10:43

noike skrev:
Binchy skrev:Nu ser på Superbad, ingen höjdare alls, typisk high school-film.


OMLÄXA!


Jag håller med. Det där går inte att förklara bort med alkohol eller trötthet eller ens en kombination faktiskt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » sön feb 24, 2008 11:22

Ja. Den är kanske inte särskilt originell, men den är fan så mycket charmigare och roligare än en "typisk high school-film". På vissa sätt tycker jag till och med att den träffade hårdare än Juno.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav gaspode » sön feb 24, 2008 15:23

Michael Cera! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » sön feb 24, 2008 17:31

Hur får man tag på sprit och tjejer egentligen? Det är ju en av livets stora frågor. ;)

Jag gillade Superbad. Visst fanns det element i den som jag tyckte var tröttsamma, men det var bitvis gulligt, roligt och så Michael Cera.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron