Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » ons feb 13, 2008 1:41

Nu vill jag har mer biopics om 23-åringar som dör! Ge mig! Hjälp mig!

Control: tokigt snyggt, oväntat sympatiskt subjektivt manus. Väldigt mycket är ju trots allt vinklat från Debbies håll av förklarliga skäl, vilket gör att Tony Wilson till exempel är gravt nertonad och Martin Hannett är knappt med trots att de hade mycket med bandet att göra. Men jag kan inte klaga alls på det ändå. Fet-rekommendation.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LauraP » ons feb 13, 2008 1:54

såg äntligen Juno, den var riktigt bra! Jag blev dökär i huvudkaraktären!

och tycker nu efter omtitt på no country for old men att den var mer än bara ganska bra, den är framförallt så sjukt snygg!!! och bra!

4/5 för båda filmerna
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » ons feb 13, 2008 11:54

No Country For Old Men. Sällan man ser en film som a) håller sig så nära boken, nästan replik för replik; b) ändå lyckas skapa något eget, och c) är så förbannat bra. Ska försöka samla tankarna närmare om både boken och filmen nu, men 5/5, definitivt. Pang. Bom. Slask.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » ons feb 13, 2008 15:45

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » ons feb 13, 2008 15:54



Äh, det gjorde ju Woody Allens senaste med. Auteurerna blir alltid missförstådda.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons feb 13, 2008 16:00

Om de samarbetar på nästa film så kan de alltså dubblera besökarna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » ons feb 13, 2008 18:52

noike skrev:Om de samarbetar på nästa film så kan de alltså dubblera besökarna.
Eller får de bara hälften. Den tror jag på.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Binchy » ons feb 13, 2008 20:18

A bear skrev:No Country For Old Men. Sällan man ser en film som a) håller sig så nära boken, nästan replik för replik; b) ändå lyckas skapa något eget, och c) är så förbannat bra. Ska försöka samla tankarna närmare om både boken och filmen nu, men 5/5, definitivt. Pang. Bom. Slask.


Vi MÅSTE helt enkelt få tag i en med text till. Det var ju så grov dialekt vid flera tillfällen att vi inte hängde med i vad de sa. Svårt att hänga med i handlingen då... Alla säger ju att den är jättebra, och visst var den bra, det vi förstod av den i alla fall.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » tor feb 14, 2008 0:31

La Vie en Rose
Hmm, få se hur många ord jag måste byta ut för att skriva om min American Gangster-recension till min La Vie en Rose-recension...:
Finns inget egentligt att klaga på. Kompetent hantverk, bra skådisar, flög förbi mycket snabbare än vad man skulle kunna tro med tanke på att den är nästan två och en halv timme. Finns å andra sidan inte heller något som gör att den sticker ut ur mängden på något särskilt sätt. Biopic-film 101. Marion Cotillard är underbar. 3/5

Into the Wild
Fyfan... helt med favorit-Fredrik här. Mycket möjligt förra årets bästa. Jag var... helt tagen, och medan jag kan hålla med om en hel del av vad jag antar Rombats kritik är (tror mig känna dig tillräckligt väl, Boyfriend #1 :D ) så tycker jag inte riktigt det är i poängen. Kanske i boken, det vet jag inget om, men inte i filmen. Det här var strålande film, det vet man när det enda man egentligen kan klaga på är fonten på öppningstexterna (som var hideous!). Men, ooh, jag bidde alldeles snyftig ibland och var som sagt totalt tagen. Fick ju åt helvete för lite nomineringar, men jag och Fredrik får väl sitta och hålla Hal Holbrook-hejakörer på Oscarsnatten iaf. 4,5/5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sp1keout » tor feb 14, 2008 2:05

30 days of Night

Den var ganska kass, kort sagt.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor feb 14, 2008 10:30

caffeineaddict skrev:men jag och Fredrik får väl sitta och hålla Hal Holbrook-hejakörer på Oscarsnatten iaf.

Shit, då måste jag nog se en film eller två av hans innan galan, så jag lär mig hur man gör.

Och jag blir uppriktigt skitglad att du, och Nicklas, gillar den. Det är en sådan film, där jag blir alldeles varm och upprymd när jag hör någon annan älska den.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor feb 14, 2008 11:17

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:men jag och Fredrik får väl sitta och hålla Hal Holbrook-hejakörer på Oscarsnatten iaf.

Shit, då måste jag nog se en film eller två av hans innan galan, så jag lär mig hur man gör.


Hamnoo? Jag menar alltså att vi ska sitta och heja på Hal Holbrook eftersom han var den ende i filmen som fick en vettig nominering. Men vill du ha mer Holbrook så kan man ju alltid se om West Wing 3.06 och 4.06. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor feb 14, 2008 11:20

caffeineaddict skrev:Hamnoo? Jag menar alltså att vi ska sitta och heja på Hal Holbrook eftersom han var den ende i filmen som fick en vettig nominering. Men vill du ha mer Holbrook så kan man ju alltid se om West Wing 4.06. :)

GnnnnNEJ! Jag blandade ihop hans namn med någon annans namn, och trodde du referade till något specifikt i någon eller några av den där andres film. Så-fel-det-blev. Men nu är jag med!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor feb 14, 2008 18:47

Mannen med hatten och piskan är tillbaka!

Bild

No, Stupid! The other one! Och han har en trailer (well, teaser...).

http://movies.yahoo.com/feature/indianajones.html

Jag kan faktiskt inte låta bli att bli lite, okej, TOTALT fanboy-giddy! :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre feb 15, 2008 1:01

Trailern till senaste Uwe Boll-filmen. Jag har inte skrattat så gott på länge. Att det kan vara på riktigt är bortom ord. http://link.brightcove.com/services/lin ... 1417342035


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » fre feb 15, 2008 1:14

Binchy skrev:
A bear skrev:No Country For Old Men. Sällan man ser en film som a) håller sig så nära boken, nästan replik för replik; b) ändå lyckas skapa något eget, och c) är så förbannat bra. Ska försöka samla tankarna närmare om både boken och filmen nu, men 5/5, definitivt. Pang. Bom. Slask.


Vi MÅSTE helt enkelt få tag i en med text till. Det var ju så grov dialekt vid flera tillfällen att vi inte hängde med i vad de sa. Svårt att hänga med i handlingen då... Alla säger ju att den är jättebra, och visst var den bra, det vi förstod av den i alla fall.


Alla säger inte alls att den är bra.

Fy nu känner jag mig ännu mer dum i huvudet.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » fre feb 15, 2008 1:21

Spiderman 3

När det var en och en halv timme kvar av filmen så undrade vi om inte den var slut snart. Jag plågade mig igenom hela, lillebror gav upp när det var en timme kvar.

Fjantig film. Särskilt när Peter Parker går runt med den svarta dräkten under de vanliga kläderna på stan och töntflirtar med alla tjejer och dansar fram. Det var Mr Bean-pinsamt. Filmens behållning var de få minutrar Bruce Cambell var med. Han hade en fransk accent.

1/5

Edit: Hur i helsike stavar jag egentligen?!?!
Senast redigerad av MissKittyFantastico fre feb 15, 2008 1:58, redigerad totalt 1 gång.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » fre feb 15, 2008 1:41

In the Land of Women

Smågullig sak med Adam Brody och Meg Ryan. Mycket en axelryckning såhär i efterhand, but I enjoyed it. gav den en svag sjua som kan bli en sexa med tiden.

Brick
Äntligen sett den så omtalade och forum-hypade Brick. Vet inte om den levde upp till förväntningarna riktigt, men den var mer än okej. Jag hade nog hoppats på mer än vad jag fick. 7/10 här också.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » fre feb 15, 2008 9:45

Är Brick hyllad här på forumet? Jag kan inte alls hålla med om att den är värd ens i närheten av hyllningar. Jag tyckte den var relativt tråkig. (4/10)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » fre feb 15, 2008 10:25

AKS skrev:Är Brick hyllad här på forumet?

Jaaa... åtminstone av några. Inklusive mig. Jag skulle nock ge den minst 8 av 10. 4 eller 5 av 5. 4 av 6. 2 av 2. :) av :) eller :(. Eh, och så vidare.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre feb 15, 2008 10:46

MissKittyFantastico skrev:Fy nu känner jag mig ännu mer dum i huvudet.


Bämelie, sluta nu! :) Alla tycker olika. AKS t.ex., hon tyckte ju inte om Brick. Det är okej det med.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » fre feb 15, 2008 11:54

caffeineaddict skrev:Trailern till senaste Uwe Boll-filmen. Jag har inte skrattat så gott på länge. Att det kan vara på riktigt är bortom ord. http://link.brightcove.com/services/lin ... 1417342035


... Uwe Boll... Han måste hata spelen han gör filmer av.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » fre feb 15, 2008 13:33

Rombat skrev:... Uwe Boll... Han måste hata spelen han gör filmer av.

Han var filmrecensent på radio, så jag tror han verkligen måste hata film punkt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HippieSpellan » fre feb 15, 2008 13:42

for clearifying:

Brick:tråkig story som gjorde komisk med snacket haha. Bra att ha subtitles som inte var översatta.
in the land of women: kanske nr 72 på all time chickflicks, det var en kyss i regnet man fördrev tiden iallafall.
Oldmencountryfornoblablabla: Tråkig story tråkigt framförd tråkiga skådisinstaser tråkiga bilder.
Into the wild: konstigt nog bra. en 8 skulle jag nog säga, baserad på verklig händelsebra.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav caffeineaddict » fre feb 15, 2008 23:46

Lars and the Real Girl

Den var faktiskt riktigt fin. Medan premissen låter som upplägget för nån dålig SNL-komedi, så gör skådisarna (och främst då Ryan Gosling som Lars) och en välbalanserad ton att det blir en varm och rolig och vid tillfälle ganska sorglig film istället för en pinsamhetskomedi. Inte fantastisk, men varm och kramgo. Jag gillade. Och jag blir lite kärare i Emily Mortimer varje gång jag ser henne. För att inte tala om att Patricia Clarkson allt mer närmar sig den absoluta toppen av amerikanska skådespelerskor (om hon inte redan är där). 3,5/5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör feb 16, 2008 0:41

Jag har ju inte hängt med så mycket på forumet på senare tid så jag kan ha missat detta, men Gilliam har nu recastat (eller kanske hellre "plus-castat") Heath Ledgers roll i The Imaginarium of Dr. Parnassus:

According to Ain’t It Cool News, Ledger’s role in the film will now be played by not one but three alternating replacements: Johnny Depp, Colin Farrell and Jude Law.

http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800033322
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör feb 16, 2008 0:50

Han borde castat Daniel Day Lewis. För då hade han spelat Heath som spelar huvudkaraktären. Men å andra sidan hade han nog tackat nej, två filmer på lika många år? Tokigt! Det går ju bara inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » lör feb 16, 2008 2:54

Nu har jag varit och sett Cloverfield. Den var faktiskt grym som fan.

Jag blev skitstörd av hur Marlene dog. Riktigt hemskt. Usch. Nu har jag fobier mot mer saker. Jag får dock lov att säga att jag inte gillade slutet. Det kändes tvingat på något sätt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav wyndham » lör feb 16, 2008 15:38

Juno
Visst börjar indiekomedierna få en hel del gemensamma drag, men när Juno klev in i butiken för sitt graviditetstest tänkte jag bara Stars. Hollow. Det är verkligen Lorelai Gilmore som reinkarnerats till en gravid sextonåring på nytt. Bloody fantastic.

Tyckte först att det säregna språket var lite konstlat, men den känslan varade i ungefär tre sekunder. Det är faktiskt hiskeligt bra dialog och Ellen Page levererar. Hade det varit första gången man såg Michael Cera skulle han nog framstå lika genial.

Hoppade till av skräck när Jennifer Garners namn dök upp, men jag tyckte faktiskt hon var klippt och skuren för sin roll. Alldeles lagom tvådimensionell.

Största svagheten, eller iaf den tydligaste, var det överbelastade soundtracket. Sånger med text kan verkligen sabotera scener. Sisådär tre-fyra låtar för mycket. Men dom höll faktiskt tyst när det var som viktigast. Temamusiken var förresten väldigt Gilmore Girls den med.

Fyra.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Oxytocin » lör feb 16, 2008 16:08

Ingen har skrivit om Sweeney Todd än, bad bad Tim Burtonfans!
Jag som ville kika in och läsa vad ni tyckte... har kanske letat för dåligt iofs.
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron