Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » sön feb 10, 2008 14:30

Eastern Promises

Jaha, nu vet jag hur Viggo ser ut. Hela Viggo. i HD.
Skitbra film. Får få tummen ur och se A History of Violence nån dag nu också.

8/10, snudd på nia.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » sön feb 10, 2008 16:05

I fredags såg jag början och slutet på The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford. Den verkade ha potential, men tyvärr så somnar jag alltid till filmer på fredagarna.

Igår såg vi också en film, men nu har jag glömt vilken det var. Minne guldfisk...

I kväll ska vi se på Sweeny Todd. It's Johnny Depp! :drool:

Visst sjutton, Control var det ju vi såg igår, om sångaren i Joy Division. Snygg som bara den, i svartvitt, och BRA musik. Sjuttiotalet var väl fångat, tycker jag. Jag, som inte är så haj på just The History of Joy Division visste inte hur den skulle sluta, antar att maken visste precis. Sångarens fru är medproducent, så antagligen är den ganska så sanningsenlig.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav RalfiParpa » sön feb 10, 2008 20:26

Om några dagar ska jag gå och se en film som med största sannolikhet är Låt den rätte komma in. Jag är milt sagt uppspelt.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav wyndham » sön feb 10, 2008 21:13

Såg Three Kings. Mjavars. Tycker om George Clooney. Och det här var ju helt ok. En trea.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tob » sön feb 10, 2008 21:36

wyndham skrev:Såg Three Kings. Mjavars. Tycker om George Clooney. Och det här var ju helt ok. En trea.


Appropå Clooney. Kikade på Micheal Clayton tidigare, ibland riktigt spännande och engagerande, men som helhet lite halvsegt. Men fin-fint skådespeleri, främst från Clooney då.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » sön feb 10, 2008 21:41

Tob skrev:främst från Clooney då.


Hm, intressant. För medan jag tyckte Clooney var bra så tog Wilkinson (överhuvudtaget en av de bästa skådisarna som jobbar nu för tiden) och Tilda Swinton helt hem showen IMHO. Wilkinson hade ju en ganska showy roll, men Swinton var ju tokigt bra i vad som lätt kunde ha varit väldigt mycket av en standardroll. Ville se mer av hennes karaktär.

Three Kings är jag ju faktiskt ganska ordentligt förtjust i, men det var iofs åratal sedan jag såg den senast nu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön feb 10, 2008 21:55

Nja. Jag vet inte. Clooney har för mig blivit en sådan där skådis som bara behöver visa sig i rutan. Visserligen tillhör Tilda Swinton lite samma kategori.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » sön feb 10, 2008 23:20

Svårt att säga exakt var den ställer sig bredvid Dog Day Afternoon och Network - om inte annat för vi snackar två distinkt olika (fast ändå, kanske inte så olika) tidsperioder - men Ed Brubaker hade inte fel när han påstod att Before the Devil Knows You're Dead är den bästa film Sidney Lumet har gjort på en jävla massa år. Intensiv. Tokigt bra manus och stark regi gör sitt, vad som dock eleverar filmen över tröskeln är skådespelarna. Fyjävlariminlillalåda. Philip Seymor Hoffman, Ethan Hawke, Albert Finney, Marisa Tomei, att BtDKYD inte överröstes av oscarsnomineringar är en skam i sig, att skådespelarna blev helt utan är rent oförklarligt.

Jag misstänker att tidsperioderna har en del med saken att göra, hade filmen kommit för en 30+ år sedan, hade den garanterat blivit både prisbelönt och omtalad, istället för att som nu bara glida förbi under radarn.

På tal om glida, övergångarna mellan scenerna var, rent tekniskt, härligt snyggt gjorda. Det är en väldigt snygg film. Välklippt.

Sidney Lumet. Han har fortfarande det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » mån feb 11, 2008 7:00

Såg Sweeny Todd, The Demon Barber of Fleet Street. Jonas hade hört/läst att den skulle vara rätt blodig. Och tja, de hade ju inte helt fel...

De unga skådespelarna hade helt klart valts ut för att de kunde sjunga. Det var inget fel alls på de vuxna skådespelarnas sång, men flickans var ju ett par snäpp bättre.

Det är inte många som överlever...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav adolvsson » mån feb 11, 2008 9:15

Och nu, Roy Scheider, vid en ålder av 75. Mitt tidigaste minne av Roy är att jag hade väldigt svårt för honom, det gick över och nu vet jag knappt ens varför, det svåra ersattes gradvis med respekt.

Mer annorstädes.
Senast redigerad av adolvsson mån feb 11, 2008 9:23, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån feb 11, 2008 9:18

Roy. :( Han skulle haft en större båt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån feb 11, 2008 10:02

Ja, verkligen. Sad now.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån feb 11, 2008 19:14

Nu vill jag bara göra er uppmärksamma på att DVD-rippar av förra årets bästa film, Into the Wild, har hittat ut på marknaden. Nu tror jag visserligen att en av anledningarna till att det var förra årets bästa film, var att den sågs på bio, men för den som inte kan/vill/orkar vänta på ordinarie biopremiär... där har ni det.

Into the Wild :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » mån feb 11, 2008 19:27

Jag ska ge dig giftiga potatisar!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » mån feb 11, 2008 19:36

Rombat skrev:Jag ska ge dig giftiga potatisar!

Du ÄR en giftig potatis!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » mån feb 11, 2008 22:55

Eat me!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » mån feb 11, 2008 23:25

Gifttiga potatisar är riktigt bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån feb 11, 2008 23:38

American Gangster

Finns inget egentligt att klaga på. Kompetent hantverk, bra skådisar, flög förbi mycket snabbare än vad man skulle kunna tro med tanke på att den är nästan tre timmar. Ridley har lugnat ner sina jobbigaste stilgrepp från hans andra senare filmer. Finns å andra sidan inte heller något som gör att den sticker ut ur mängden på något särskilt sätt. Gangsterfilm 101. Ruby Dee är underbar (som vanligt) men underanvänd, vilken scen som kommer vara hennes Oscarklipp är löjligt uppenbart. 3/5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » tis feb 12, 2008 7:10

En trea! När Denzel är med är det automatiskt minst en fyra!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » tis feb 12, 2008 9:22

Denzel is MAN ON FIRE!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis feb 12, 2008 11:41

poser skrev:En trea! När Denzel är med är det automatiskt minst en fyra!
Nje. Denzel klarar inte av att vara "bad guy".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » tis feb 12, 2008 11:42

noike skrev:
poser skrev:En trea! När Denzel är med är det automatiskt minst en fyra!
Nje. Denzel klarar inte av att vara "bad guy".


Du klarar inte av det! Denzel klarar allt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis feb 12, 2008 11:48

poser skrev:En trea! När Denzel är med är det automatiskt minst en fyra!


Dude! The Preacher's Wife?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis feb 12, 2008 11:51

poser skrev:
noike skrev:
poser skrev:En trea! När Denzel är med är det automatiskt minst en fyra!
Nje. Denzel klarar inte av att vara "bad guy".

Du klarar inte av det! Denzel klarar allt.

Nej. Alltså, jag håller inte med noike om att Denzel inte klarar vara bad guy, det är där jag tycker han fungerar bäst, när han spelar karaktärer som antingen är skurkar eller åtminstone med haltande moral. Däremot är det bara då han fungerar, i övrigt har jag väldigt svårt för honom.

Inte för att jag tror Denzels skurk hjälper American Gangster nämvärt, det är ju en Ridley Scott-film och som sådan förväntar jag mig ingenting utöver en snygg yta.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » tis feb 12, 2008 11:56

caffeineaddict skrev:
poser skrev:En trea! När Denzel är med är det automatiskt minst en fyra!


Dude! The Preacher's Wife?


Eeeh, ja den har över fyra på IMDB iaf...

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » tis feb 12, 2008 12:06

Haltande moral är en sak (MAN! ON FIRE!) men när han ska vara bad guy rakt ut så fungerar det inte för han måste spela över och blinka åt publiken.För att visa att det inte är han.

poser: snyyyygg räddning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HippieSpellan » tis feb 12, 2008 13:09

adolvsson skrev:Nu vill jag bara göra er uppmärksamma på att DVD-rippar av förra årets bästa film, Into the Wild, har hittat ut på marknaden. Nu tror jag visserligen att en av anledningarna till att det var förra årets bästa film, var att den sågs på bio, men för den som inte kan/vill/orkar vänta på ordinarie biopremiär... där har ni det.

Into the Wild :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:


vi såg den förra veckan när tommy var här. helt fantastisk faktiskt. jag är inte en sån som tycker "djupa samtal om lyckans existens på micronivå" är särskilt intressant att titta på och trodde jag skulle få sova i två timmar. Så fel jag hade. den är ju otroligt bra, även om man satt och kände "det är dravel ungjävel". Det konstiga är att jag grät inte ens på slutet. fast det stack i hjärtat när man såg orginalfotot. och när pappan sitter på vägen
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Rombat » ons feb 13, 2008 0:23

Vad är det för sorgligt med en idiot som går ut i skogen utan någon som helst praktisk kunskap, käkar giftiga potatisar och dör. För att han är uttråkad med sin bortdaltade jävla wasp-uppväxt. Jag satt hela jävla boken och retade mig på den dumme fan. IIIIIIDIIIIOOOOOT!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » ons feb 13, 2008 1:21

Control
Jag hade väntat mig bra film med snygg yta och inte mycket under. Det var en bättre film med snygg yta och en hel del under. För det mesta låg det lungt, emellanåt bubblade det över och dom stunderna var förstås filmens starkaste. Kändes som om filmen speglade Ian Curtis inre oerhört väl. I ett betyg, skitbra.

Into the Wild
Rombat skrev:Vad är det för sorgligt med en idiot som går ut i skogen utan någon som helst praktisk kunskap, käkar giftiga potatisar och dör. För att han är uttråkad med sin bortdaltade jävla wasp-uppväxt. Jag satt hela jävla boken och retade mig på den dumme fan. IIIIIIDIIIIOOOOOT!

Alltså, jag argumenterar inte mot att han är en uppblåst idiot. Det är han, som fan. Gör inte filmen sämre. Kanske gjorde den bättre, eftersom Penn inte försöker göra karaktären mer sympatisk i onödan. Boken vet jag ingenting om, möjligt att den är tråkskräp, möjligt att filmen är vettigare ihopplockad. Det har hänt förr. Bästa filmen jag såg förra året, och det säger jag om ett år med en film av David Fincher. Det säger en hel del, så mycket vet jag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » ons feb 13, 2008 1:28

Jag orkar aldrig varken skriva eller läsa i den här tråden men nu måste jag slå ett varmt slag för David Cronenbergs Eastern Promises. Viggo Mortensen spelar rysk Maffia-snubbe och Naomi Watts engagerad barnmorska.
Fantastisk film på så många sätt. Inte bara för att man får se Viggo helnaken under en lång sekvens och att det är snygga slagsmål etc. Det var.. ja.. bra... Oj.. vilken skribent man e.

Spänning, komplotter, tårar.. ja...

Betyg: 5 ankor av 5!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron