Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav lilith » tor feb 07, 2008 15:02

Zaxx skrev:Bild

Tycka vad man vill om Bond, men den postern var riktigt cool tycker jag.. och som jag läste i ngt blogginlägg:

"Daniel Craig är för ARG för att knäppa kavajen"


haha


Oh! Ny Bond med Daniel Craig. Jag gillade verkligen den förra. Bästa sen...nej jag vet inte. Trodde att Sean Connery var den enda riktiga Bond, men det vette tusan. Daniel Craig!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav caffeineaddict » tor feb 07, 2008 15:11

Jag ser också fram emot den, även fast Quantum of Solace fortfarande är ett så hysteriskt roligt namn på en Bondfilm. :D Ser redan fram mot Bond 23, The Abhorrent Dyslexia of Rectitude.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » tor feb 07, 2008 15:39

Suburban Girl

Film med Sarah Michelle Gellar. Det är den där filmen som först hette Girls Guide To Fishing And Hunting eller nåt liknande. Bygger på en bok med samma namn. Den var lite söt och oförarglig. Inte direkt dålig och inte direkt bra heller. Blek kan man säga.

Sarah hade ofta väldigt snygga kläder på sig och det bruna håret passade henne väldigt bra. Extremt snyggt hår faktiskt igenom hela filmen. Då har vi klarat av det positiva med filmen, så det negativa. Vad fasiken heter människan som ska se till så att kläder och liknande stämmer överens med alla kameravinklar? Scripta? Eller är det någon annan jobbtitel det? I alla fall. Det var flera missar gällande SMG och det störde mig. Petigt? Ja, men sån är jag. Sedan mitt största problem med filmen. Det var lite scary att se SMG hångla med Alec Baldwin. Srsly EWW!

Betyg 2/5
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav caffeineaddict » tor feb 07, 2008 15:42

Så om filmatiseringen av The Road inte verkade lovande nog redan (efter ha hört vad trovärdiga röster som Björn och AKS har sagt om boken, och med tanke på att den regisseras av Hillcoat) så har nu Michael K. Williams joinat casten. OMAR! :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tor feb 07, 2008 15:59

caffeineaddict skrev:Så om filmatiseringen av The Road inte verkade lovande nog redan (efter ha hört vad trovärdiga röster som Björn och AKS har sagt om boken, och med tanke på att den regisseras av Hillcoat) så har nu Michael K. Williams joinat casten. OMAR! :)

:sacrificebunny:

EDIT: Och Robert Duvall också! Även om jag undrar vad de ska med alla de där skådisarna till så verkar det ju som om det blir bra namn på alla de ganska få rollerna...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tor feb 07, 2008 18:03

Jag gillar väl inte Bond, men det är bara för att jag satt mig på tvären då det gällde honom. Jag såg en halv film då jag var liten and I never looked back. :) Fast Daniel Craig-versionen fick mig att ha den senaste på min filmlista hos Lovefilm i ett par veckor, så det var nära ögat.

Men, men... Nice affisch i alla fall. Jag gillar den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor feb 07, 2008 18:05

A bear skrev:
caffeineaddict skrev:Så om filmatiseringen av The Road inte verkade lovande nog redan (efter ha hört vad trovärdiga röster som Björn och AKS har sagt om boken, och med tanke på att den regisseras av Hillcoat) så har nu Michael K. Williams joinat casten. OMAR! :)

:sacrificebunny:

EDIT: Och Robert Duvall också! Även om jag undrar vad de ska med alla de där skådisarna till så verkar det ju som om det blir bra namn på alla de ganska få rollerna...


WHAT?! Jag visste inget om det. Men då jag läste filmen så tänkte jag mer än en gång "Detta kan bli en suverän film". Jag kunde se allt framför mig i filmversion. Vem ska regissera? EDIT: Sorry, såg nu. Ska IMDba honom. EDIT igen: Jag har inte sett The Proposition, förutom en del klipp, men han passar säkert bra till The Road. Jag var rädd att nån typisk actionregissör skulle få filmen bara för att "postapokalyps" och sen så skulle ingen tänka på att det inte är action. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » tor feb 07, 2008 19:52

caffeineaddict skrev:Jag ser också fram emot den, även fast Quantum of Solace fortfarande är ett så hysteriskt roligt namn på en Bondfilm. :D
Baserat på en novell där Bond sitter vid ett matbord och får en historia berättad för sig. Undrar om de köttar ut det något?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav poser » fre feb 08, 2008 0:12

Såg om Dawn of the Dead remaken idag. Blev så sugen efter att ha spelat Dead Rising. Det är en väldigt underhållande film, mer bra remakes åt folket! :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav A bear » fre feb 08, 2008 10:54

caffeineaddict skrev:Och sen såklart Juno som var tokigt mysig och bra och rörande även fast man får inse att den värmande indie-komedin nu är en genre till den grad att den absolut har sina egna klyschor och konventioner och Juno faller in i flera av dem (en gullig gitarr-indiepop-ballad var tredje minut!? Verkligen? Nog att flera av dem är bra, men var var den där Stoogesen som de snackade om?).


Tyckte Juno var riktigt charmig, och bortsett från Garner (Helena efter två minuter: "Det är meningen att vi ska tycka illa om henne, va?") riktigt härliga skådespelarinsatser (JK Simmons! Allison Janney! Ellen Page!). Men samtidigt är det det där med värmande indiekomediklyschor som blir lite FÖR mycket ibland; precis som Juno själv är en unge uppvuxen på saker andra gjort i andra tider (80- och 70-talsreferenser i mängder) är filmen om henne lite väl mycket en film som är gjord på andra filmer; det blir för... självmedvetet, lite för många ironiska nivåer för att det ska kännas på riktigt. Men, riktigt charmig är den och jag kan inte inte gilla en film har Moldy Peaches "Anyone Else But You" som tema. 4/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav wyndham » fre feb 08, 2008 19:59

Mina förväntningar på Juno är att den ska vara lite bättre än Little Miss Sunshine och snäppet sämre Wes Anderson. Är rätt säker på att de kommer infrias.

Betydligt mindre specifika är mina förväntningar på There Will Be Blood och No Country For Old Men. Vore jäkligt skoj med ett genuint mästerverk nu. Men kanske faller dom in i dussinkategorin av välgjorda dramor.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tam » fre feb 08, 2008 20:08

wyndham skrev:Betydligt mindre specifika är mina förväntningar på There Will Be Blood

Tycker den verkar lovande. Men jag har ju mitt fiendskap mot Paul Thomas Anderson. Ska bli spännande att se vad jag tycker om den. Kan gå hursomhelst.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav wyndham » fre feb 08, 2008 21:33

Tam skrev:
wyndham skrev:Betydligt mindre specifika är mina förväntningar på There Will Be Blood

Tycker den verkar lovande. Men jag har ju mitt fiendskap mot Paul Thomas Anderson. Ska bli spännande att se vad jag tycker om den. Kan gå hursomhelst.

Tycker lika illa om Paul Thomas Anderson som jag tycker bra om Daniel Day Lewis. Lite sisådär lagom alltså.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » fre feb 08, 2008 21:52

Äh, galenskapare. :) PT Anderson vinner.

Staffan: Bättre än Little Miss Sunshine är Juno allt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LauraP » fre feb 08, 2008 22:04

caffeineaddict skrev:
Staffan: Bättre än Little Miss Sunshine är Juno allt.


det beror på vem man frågar- emilia tycket little miss sunshine är bättre... jag har inte sett juno än, så jag återkommer med egen bedömning
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LauraP » fre feb 08, 2008 22:05

just det. såg nyss american dreamz. inte bra. Typ 1/5
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre feb 08, 2008 22:13

LauraP skrev:
caffeineaddict skrev:Staffan: Bättre än Little Miss Sunshine är Juno allt.


det beror på vem man frågar- emilia tycket little miss sunshine är bättre... jag har inte sett juno än, så jag återkommer med egen bedömning


Ja, jo, så brukar det ju vara när man pratar film. Man kan hitta folk som tycker Just Like Heaven är bättre än Citizen Kane också.

Om man frågar Kalle så är Juno betydligt bättre än Little Miss Sunshine.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre feb 08, 2008 22:22

LauraP skrev:det beror på vem man frågar- emilia tycket little miss sunshine är bättre... jag har inte sett juno än, så jag återkommer med egen bedömning

Jag har inte sett LMS än, men tänker ändå tycka Juno är bättre.

Fast ställa den bredvid Darjeeling tänker jag inte ens börja försöka. Dom tangerar varnandra, vem som hamnar på topp lär nog vara helt humörbaserat.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » fre feb 08, 2008 23:08

Darjeeling liksom min efterlängtade dvd Duellanterna är två filmer som har dröjt sig kvar och fortsätter att växa i mitt huvud. Måste nog uppgradera dom till fullpoängare.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav makane » lör feb 09, 2008 1:20

Juno :lovebunnier: Såg den precis och tycker den var fullkomligt underbar!
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav HeY » lör feb 09, 2008 1:28

MissKittyFantastico skrev:Suburban Girl


:eek:
Var hittade du den!?

EDIT: Don't bother, hittade den. Visste inte att den hade kommit!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LauraP » lör feb 09, 2008 1:33

HeY skrev:
MissKittyFantastico skrev:Suburban Girl


:eek:
Var hittade du den!?

EDIT: Don't bother, hittade den. Visste inte att den hade kommit!


ja, den var ju inte så bra. en sån där film som Oprah antagligen rekommenderar
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LauraP » lör feb 09, 2008 1:34

No country for old men. Jo, den var väl bra... snygg
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör feb 09, 2008 2:13

Cloverfield

Jag gillade denna film. Den är underhållande och av och till faktiskt spännande. Jag gillade gimmicken med dokumentärkänslan och att det t.ex. inte spelades någon musik i filmen. Coolt att det var helt tyst (i musikväg) under eftertexterna också.

Det var dessutom ganska uppfriskande att se en film där det faktiskt känns som att vad som helst kan hända karaktärerna. De kan lägga sig och dö allihop. Så känner jag inte då jag ser katastroffilmer med Will Smith och Tom Cruise. Detta bidrog säkert till att filmen kändes smått spännande.


Trevlig film. Inget mästerverk, men definitivt god underhållning för stunden.

Stark 3/5, lutar åt 7 av 10 på IMDb (tvekar mellan 6 och 7, men det blir nog en sjua)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » lör feb 09, 2008 2:32

På en av gratis-showerna på Ricky Gervais Podcast så bygger de upp en outline till den sämsta filmen någonsin. Jag skulle inte ens vilja se den.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Nyx » lör feb 09, 2008 2:42

Cloverfield Instämmer med mycket av det AKS skrev. Förvånansvärt tät och intressant med tanke på upplägget. Jag visste inte att den var skriven av Ultimate Drew Goddard, trevlig överraskning. Man blir förstås lite åksjuk ibland av de skakiga kamerarörelserna men man får en ganska intensiv närvarokänsla i biosalongen och här hjälper bristen på soundtrack också till.
Jag är ändå glad att den var så pass kort (1'24'') för det är lite ansträngande för ögonen att hänga med och jag hade nog inte orkat om den varit längre. På det hela taget spännande och rätt väl berättad film. Med tentakelmonster. Always a big bonus! 8)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav madskellig » lör feb 09, 2008 13:31

Jag tyckte grymt mycket om Cloverfield, så spännande och underhållande rakt igenom! Jag gillade verkligen hur den var filmad, det blev väldigt intensivt.

Men det ska erkännas att jag faktiskt blev rätt åksjuk vilket var obehagligt, så blir man jättelätt åksjuk är kanske att se den på bio inte den bästa idén.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » sön feb 10, 2008 3:24

Batman Forever. Jag hade för mig att den var usel men underhållande. Det var fel. Undrar var jag fick "underhållande" ifrån?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » sön feb 10, 2008 14:26

adolvsson skrev:Batman Forever. Jag hade för mig att den var usel men underhållande. Det var fel. Undrar var jag fick "underhållande" ifrån?


Även adolvs son kan fela
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » sön feb 10, 2008 14:27

Lirar du på beställning Feven?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron