Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » mån jan 28, 2008 23:13

noike skrev:
Rombat skrev:Men Bram Stoker's Dracula spökar fortfarande i mina mardrömmar.
Jag förstår dig. Skrämmande dåligt skådespeleri.
Skrämde ändå skiten ur mig. Gör fortfarande.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » mån jan 28, 2008 23:50

Superstar: The Karen Carpenter Story. Jättetidig Todd Haynes. Jääättetidig. Dramatiserad biografi med Barbie-dockor i alla roller. Har bara sett första delen än så länge, den är uppdelad på grund av YouTubes tidsrestriktioner, men hittils gillar jag. Välgjort, intressant.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis jan 29, 2008 0:28

adolvsson skrev:
AKS skrev:Men var boken skräck? Var den inte mer drama med vissa blodiga inslag? Eller den kanske var skräck, bara jag som aldrig blir rädd. :)

Boken beskrevs som skräck, och jag tycker det är passande, bara det att skräcken var en helt annan än jag hade väntat mig. Pedofili och mobbing istället för bara en massa elaka vampyrer. Jag kände enormt obehag, fast det kanske gjorde den mer till en rysare? Om man ska vara nogrann? Nåväl. Skräck, det kändes rätt för mig.

Jag tycker absolut att det var skräck, men uppblandat med annat också. Det ska mycket till för att en bok ska få mig att haja till och tveka att släcka lyset om nätterna; LDRKI gjorde absolut det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tis jan 29, 2008 8:18

Så påverkade den inte mig i alla fall, men nu då jag tänker på vissa scener och så så inser jag att den faller i skräck/rysar-facket.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » tis jan 29, 2008 18:28

Rombat skrev:Jag sov på dagarna under tre månader efter att ha läst It. Efter det så försvann många av mina neuroser.

Jag kunde bara läsa The Shining på dagtid. Ingen annan bok har skrämt mig så mycket. Inte ens It.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » tis jan 29, 2008 18:32

House of Leaves fick mig att känna lite obehag för dörrar öppna till mörka rum. Och då var jag... äh, jag kan inte räkna. Jag läste den 2005.

It påverkade mig inte alls, och då var jag... 13?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » tis jan 29, 2008 19:36

lilith skrev:
Rombat skrev:Jag sov på dagarna under tre månader efter att ha läst It. Efter det så försvann många av mina neuroser.

Jag kunde bara läsa The Shining på dagtid. Ingen annan bok har skrämt mig så mycket. Inte ens It.


Min man har sagt att jag inte bör läsa Salem's Lot. Så som den lydiga hustru jag är (ha!) så har jag inte gjort det.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Rombat » tis jan 29, 2008 19:46

Binchy skrev:
lilith skrev:
Rombat skrev:Jag sov på dagarna under tre månader efter att ha läst It. Efter det så försvann många av mina neuroser.

Jag kunde bara läsa The Shining på dagtid. Ingen annan bok har skrämt mig så mycket. Inte ens It.


Min man har sagt att jag inte bör läsa Salem's Lot. Så som den lydiga hustru jag är (ha!) så har jag inte gjort det.
Problemet är att den var så satans bra samtidigt som den var så satans hemsk.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav madskellig » tis jan 29, 2008 19:56

It skrämde mig inte så mycket, då var The Shining hemskare.

Men mest skrämd var jag då jag läste Psykopaten av Dean Koontz... sov med ljuset tänt i flera dagar.

Edit: Inte för att jag kollat upp det, men Haute Tension måste vara en filmatisering av den - de är väldigt lika i varje fall, förutom slutet.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » tis jan 29, 2008 23:11

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Vad jag kände när eftertexterna rullade förbi, var att jag inte visste vad jag kände. Det är snyggt, fruktansvärt snyggt, och skådespeleriet är i topp, främst - vilket jag inte tänkte på förrän Nicklas påpekade och han hade rätt - från birollsinnehavarna. Vilket inte är att ta något från varken Brad Pitt eller Casey Affleck, fast deras höga klass var kanske mer förväntad. Problemet är, att det inte känns tillräckligt. Jag kände varken för Jesse James eller Robert Ford. TAoJJbtCRF är som en kombination av konstfilm och klassisk västern, och medans jag i egentligen, i teorin och oftast praktiken, är ett fan av schyssta kombinationer som snyggt och fult i harmoni, är det någonting som fattas här. Det blir för mycket yta, för mycket konstfilm, karaktärerna och historien glöms bort på vägen. Det låga tempot hjälper inte heller.

Mitt förslag hade varit att korta ner filmen, snabba upp tempot och kanske dumpat de värsta konstnärligheterna. Det finns en riktigt, riktigt bra western där någonstans, som aldrig får komma upp och andas.

Det är ingen dålig film, , det måste jag klargöra, bara mycket mindre än den kunde och borde ha varit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis jan 29, 2008 23:34

adolvsson skrev:Det blir för mycket yta, för mycket konstfilm, karaktärerna och historien glöms bort på vägen. Det låga tempot hjälper inte heller.

Och problemet är inte att man inte "hejar" på någon eftersom ingen är sympatisk utan snarare så att filmen är rätt kall utom i några scener då det flammar upp. Mon som sagt tokigt välagerad -- paradoxalt nog -- och gôrsnygg.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons jan 30, 2008 12:16

adolvsson skrev:Mitt förslag hade varit att korta ner filmen, snabba upp tempot och kanske dumpat de värsta konstnärligheterna. Det finns en riktigt, riktigt bra western där någonstans, som aldrig får komma upp och andas.


Oj, och då tror jag väl redan att den var nedkortad rätt ordentligt från första festivalklippningen om jag inte minns fel?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons jan 30, 2008 13:34

Jag tror att det stora problemet är att manuset är så känslokallt. För filmen kändes inte så lång som den var, men innehållet berättigade inte berättartempot.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » ons jan 30, 2008 19:59

Pitch Black:

Jag hade inte sett den än, tokigt. den var grym, tung action-scifi. Vin Diesel var stenhård. minst sagt.
Dessutom fick jag nörda ner mig i hur ett solsystem med tre solar och evig dag förutom var 22:a år kunde se ut. :D

8/10

Igår var jag på filmfestival och såg en Australiensisk stumfilm.

Dr Plonk
Stumfilm är charmigt, men charmen bygger mycket på att det gjordes för 80 år sen, och filmer fick vara lite mer naiva på den tiden. Att nu göra nåt som mest är en blek Chaplin-kopia, utan djup och med sämre slapstick, det duger inte alls.

4/10
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » ons jan 30, 2008 20:40

Pitch Black!!!!!!!!!!

Och det kommer aldrig nån trilogi.... Sad FACE!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Rombat » ons jan 30, 2008 21:14

Saddest face! :emo: :emo: :emo: :emo: :emo: :emo: :emo: :emo: :drool: :emo: :emo: :emo: :emo: :emo: :emo:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav poser » ons jan 30, 2008 21:24

Tea cup!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » ons jan 30, 2008 21:25

Jag blir inte bara ledsen över det, jag blir upprörd också! :angry:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » ons jan 30, 2008 21:29

Varför blir det inte det?

"Okay, okay, now on to the really important stuff like “What the fuck is happening with RIDDICK?” Yes, I get your emails demanding another movie; yes, I keep bumping into you guys in airports and at conventions and I take your pleas to heart. All I can say now is “We’re talking about it.” The DVD numbers were really good – we know that, and some potential financiers know that. But if another movie surfaces, it probably won’t be a Universal movie and probably will be an independent movie. Which means we’ll have to make it for substantially less than the last installment. But that’s okay. PITCH BLACK was $22 million all in. Maybe it’s time to go back to our roots – as we go on to The UnderVerse."
Senast redigerad av poser ons jan 30, 2008 21:35, redigerad totalt 1 gång.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Tam » ons jan 30, 2008 21:33

Rombat skrev:Saddest face! :emo: :emo: :emo: :emo: :emo: :emo: :emo: :emo: :drool: :emo: :emo: :emo: :emo: :emo: :emo:

Den där line-upen fick mig att tänka på den här roligheten:
Bild
When you're in deep SHIT, say nothing, and try to look like you know what you're doing.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » ons jan 30, 2008 21:43

:D:D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons jan 30, 2008 21:45

poser: det där lät ju onekligen bättre. Det sista jag hörde var att ingen finansiär ens ville peta på tredje filmen. Lägre budget och independent låter lovande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eriked » ons jan 30, 2008 22:13

Är 2:an verkligen bra? Har aldrig vågat mig på den.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons jan 30, 2008 22:17

eriked skrev:Är 2:an verkligen bra? Har aldrig vågat mig på den.
Jag tyckte tvåan var bra. Inte alls så lysande som ettan men det kan man inte förvänta sig heller.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » ons jan 30, 2008 22:27

I jämförselse med Pitch Black så är ju Riddick en riktigt seg och tråkig action/schfi. Struntar ifall det blir någon mer film, även om det låter lite lovande att ta två steg tillbaka och göra det hela mer likt Pitch Black.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Nyx » ons jan 30, 2008 23:12

Jag såg Darjeeling Limited idag. Gillade den, men jag tycker om både Royal Tenenbaums och Life Aquatic också. Dessutom får man här både Indien - mina drömmars land - samt Adrien Brody!! Mycket trevligt mao! :P

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jan 30, 2008 23:28

The Chronicles of Riddick är helt okej. Pitch Black är suverän! Den har jag nog sett minst fem-sex gånger. Att gå tillbaka till mindre budget kan enligt mig bara vara bra för Riddick.

Riddick... :lovebunny:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » ons jan 30, 2008 23:32

¿Quién puede matar a un niño?, spansk skräckis från 1976. Inte dumt, inte dumt alls. Känns som lika delar Fåglarna, Night of the Living Dead och Flugornas herre; efter en prolog med bilder på döende barn från Auschwitz, Biafra och Vietnam kastas vi raskt över till det soooliga Spanien där ett engelskt par bestämt sig för att fira semester på en liten pittoresk fiskarby på en ö utanför Costa del Sol. Det är bara det att när de kommer dit är stan nästan helt tom; alla vuxna är som försvunna, och barnen beter sig... underligt. De har en ny lek, nämligen.

Det inte helt subtila budskapet: allt vuxna gör (krig, politik, svält) slår dubbelt så hårt mot barnen - och att den dag barnen inser det och börjar ge igen är de vuxna chanslösa. QPMAUN är brutal utan att vara överdrivet blodig, lite cheesy och överspelad på det där klassiska 70-talsskräcksviset, men faktiskt riktigt bra. Won't somebody think of the children, liksom. 4/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » ons jan 30, 2008 23:38

Gondrys trailer för Be Kind Rewind -- gjord på samma koncept som filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=vFN27E34BKg
Senast redigerad av noike ons jan 30, 2008 23:38, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » ons jan 30, 2008 23:38

Man måste älska en snubbe med solbrillor och rutiga brallor.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron