Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tor jan 17, 2008 13:54

adolvsson: nu är du lite otrevlig tycker jag. Insinuerar du att en hund skulle sjunka så lågt att bajsa ut en Reese?

sp1keout skrev:MEN NEJ SA JAG!
SKA DU HA EN SMOCKA ELLER? :)

"And if I have to tell you again, we're gonna take it outside and I'm gonna show you what it's like! "
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor jan 17, 2008 14:24

noike skrev:adolvsson: nu är du lite otrevlig tycker jag. Insinuerar du att en hund skulle sjunka så lågt att bajsa ut en Reese?

Hallååå, det är ju en hög med russin... :rolleyes:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor jan 17, 2008 14:41

adolvsson skrev:Hallååå, det är ju en hög med russin... :rolleyes:

Inte så stor skillnad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » tor jan 17, 2008 15:29

Lägg av! Reese är söt! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tor jan 17, 2008 15:37

gaspode skrev:Lägg av! Reese är söt! :lovebunny:

DU är söt! Men inte Reese. Reese är ett russinfejs. Russinfejset Witherspoon, som jag inte så kärleksfullt brukar kalla henne.

Fast hon är lysande i Walk the Line, och faktiskt lite söt, men inte annars. Annars är hon ett talanglöst russinfejs.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor jan 17, 2008 15:38

DU JA!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sp1keout » tor jan 17, 2008 15:41

gaspode skrev:DU JA!


JAG OCKSÅ!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav carre » tor jan 17, 2008 16:42

jag tycker hon är en gulliz jag!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav lilith » tor jan 17, 2008 19:02

adolvsson skrev: Reese är ett russinfejs. Russinfejset Witherspoon, som jag inte så kärleksfullt brukar kalla henne..

:(
Hon är jättegullig ju. Alls inget russinfejs. Bild
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Rombat » tor jan 17, 2008 19:41

Smockan hänger i luften! :D

Jag varken gillar eller ogillar Reese. Hon bara finns.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » tor jan 17, 2008 19:52

Jag är på anti-Reese-sidan, fast också med ett litet WtL-undantag (där hon är helt okej). Har för mig att hon var helt okej i Freeway också, men den har jag inte sett på tio år. Annars har jag svårt för henne, mycket svårt. Ungefär så där frustrerande som hon är (och ska vara) i Election, så uppfattar jag henne hela tiden. Så jag antar att man skulle kunna säga att hon spelar bra i den, men å andra sidan tror jag bara hon är sig själv.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » tor jan 17, 2008 20:26

Pro-Reese, anti-WtL.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sp1keout » tor jan 17, 2008 20:36

Jag lyssnar på en låt som heter WtL nu... Eller nästan. Walk of Life. NÄSTAN!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tor jan 17, 2008 20:41

sp1keout skrev:Jag lyssnar på en låt som heter WtL nu... Eller nästan. Walk of Life. NÄSTAN!
Det är en bra låt, så det gör inget.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » tor jan 17, 2008 20:51

Tam skrev:Pro-Reese, anti-WtL.


Jag är inte jätteför filmen, men måste ändå säga att hon är bättre där än någon annanstans.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tor jan 17, 2008 21:06

Jag har inte svårt för Reece, tycker hon är ganska bra i filmer, dock så kan jag inte förstå hur folk kan se henne som ett så kallat "sexobjekt". Jag tycker inte människan är snygg, alls. Hon ser helt vanlig/okej ut, men "snygg" och "sexig" ser jag henne inte som.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor jan 17, 2008 21:22

Jag är mer eller mindre likgiltig inför Reese. Hon är väl rätt så snygg, men mera söt än snygg egentligen och när det gäller hennes talang så hon väl.. ok. Men inte mer än så. Jag har egentligen inga åsikter om henne. Whatever... det finns andra skådespelerskor som är bra mycket intressantare... och hetare.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Buffster » tor jan 17, 2008 22:07

Jag tycker att Reese är jättesöt. Nu vet ni det.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav sp1keout » tor jan 17, 2008 22:32

Rombat skrev:
sp1keout skrev:Jag lyssnar på en låt som heter WtL nu... Eller nästan. Walk of Life. NÄSTAN!
Det är en bra låt, så det gör inget.


DU ÄR BRA LÅT, FÖR ATT
DU GÖR INGENTING :psychobunny:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » fre jan 18, 2008 0:29

Jag gör saker! Det gör jag! Det är säkert! Jag lovar! :emo:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav makane » fre jan 18, 2008 14:20

Jag är gigantiskt pro WtL. Fullständigt älskar den filmen och allting där i. I övrigt är jag ganska likgiltig inför Reese, men hon är väl lite småsöt.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav adolvsson » lör jan 19, 2008 21:03

Jaws
Såg igår kväll, det måste vara en 15 år sen sist och mitt minne var väl att den var bra men inte varför eller om jag skulle tycka om den nu. Det gjorde jag. Jaws var inte riktigt den film jag trodde, här fanns både mer blod och mer humor, och det finns en hel del att säga om upplägget, var historien tar vägen, saker som många människor lär ha sagt för mig, så jag struntar i det och nöjer mig med att säga att Jaws är en höjdare och jag har blivit lite nyfiken på hajar.

The Nines
John August (skrev Big Fish, bland annat) regidebut och... ja. Skitbra, inget snack om saken, och intressant, men vad är det? Det är inte vad jag hade väntat mig utan någonting helt annat, och mer. Jag tror det är en science fiction som poserar som ett vanligt karaktärsdrama. Vad jag vet är att Ryan Reynolds knäcker och Melissa McCarthy var inte irriterande, rollen skrevs för henne och jag antar det märks, det är dessutom roligt när hon som blev känd som Sookie i Gilmore Girls svär och håller på.

Defintivt en film inte som alla andra. Intressant. Skitbra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön jan 20, 2008 2:40

Juno!!!

Jättemysig, rolig och gullig. fantastiska skådespelare. (Rainn Wilson! Allison Janney! Michael Cera! Jason Bateman!) Och Ellen Page i huvudrollen var underbar. Jag har inte mycket ont att säga om filmen just nu, väldigt nöjd och kommer se om den så fort det kommer en HD-rip!

en solklar åtta
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HippieSpellan » sön jan 20, 2008 3:27

det mest fantastiska med filmen var styvmamman till juno. Bring my kid that spinal tap började stortjuta då! det var en sån film som jag egentligen inte vill ta till mig men sätter sig som en igel på varenda nerv
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Peppe » sön jan 20, 2008 5:10

Juno var så irriterande!!!! Men jag tyckte ändå om den lite...mot min vilja.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav madskellig » sön jan 20, 2008 8:24

Juno :lovebunnier:

Jag älskade den filmen, helt underbart charmig och rolig!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Off » sön jan 20, 2008 20:36

The Darjeeling Limited var riktigt bra. Wes Anderson levererar igen.

Jack: Wouldn't it be great if we heard a train go by in the distance?
Peter: No.
Francis: It'd probably be annoying.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » mån jan 21, 2008 0:06

Det har blivit lite mer film än vanligt i helgen, min attention span har väl inte varit den bästa på många månader men nu behövde jag nog koncentrera mig på något ordentligt och då kan det lika gärna få vara film. Igår, förutom the Nines, blev det...

The Big Hit
Underbart underhållande actionkomedi, såg den en handfull gånger när den kom fast det är många år sen nu. Bra fråga varför, det är en skön film värd att återkomma till. Det märks att regissören kom från Hong Kong-action, på många sätt är det väl en rätt typisk sådan blandning av humor och våld placerad i amerikansk miljö. Mark Wahlberg har perfekt charm och karisma för en lönnmördare som avskyr tanken på att någon ska tycka illa om honom.

... och...

The Warriors
En av mitt livs skamligheter är vissa filmer jag inte sett och The Warriors var en av dom. Inte längre. Skön film, värd sitt kultrykte, emellanåt riktigt snygg. Låg budget använd på bästa sätt.

Och för bara några minuter sedan såg jag klart...

Be Here To Love Me
Jupp, riktigt bra. Jag har aldrig riktigt fastnat för Townes van Zandts musik, kanske för att jag aldrig riktigt gett honom en chans. Ska försöka ändra på det nu, för även om dokumentären i sig är intressant och gripande, är det musiken som verkligen sticker ut. Fin skit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån jan 21, 2008 0:47

madskellig skrev:Juno :lovebunnier:
Jag älskade den filmen, helt underbart charmig och rolig!

Så tyckte jag med.

— 'Cause you're, like, the coolest person I've ever met, and you don't even have to try, you know...
— I try really hard, actually.
:D

Och Moldy Peaches på soundtracket! De måste jag lyssna på nu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » mån jan 21, 2008 0:56

Michael! Cera! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron