Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör jul 07, 2007 20:14

Ang. Transformers:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 17,00.html

Om nu vuxna människor absolut vill borsta manen på My Little Pony, sortera Pokémonkort och plasta in gamla årgångar av Buster bakom hemmets väggar, så får de väl göra det. Det är sådant fönsterlösa källare är till för. Men när de här människorna börjar strömma ut ur sina gillestugor och hänge sig åt sina perversioner helt öppet är det dags att slå tillbaka.

---

De här människorna skrämmer mig mer än några kärnvapenbestyckade långtradare med personlighetsklyvning. Finns det ingen statlig myndighet som kan skicka dem i säng utan middag?


Don't hold back, Hakelius! Don't hold back. ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav mattek72 » lör jul 07, 2007 21:11

Undrar vad han har för åsikter om angående vuxna som tittar på " Buffy och vampyrerna".

I USA ska man vara minst 13 år för att få se filmen. I Sverige har den 11-årsgräns. Förtydligande: Man ska alltså vara ÄLDRE än 11 år för att släppas in.

Jag misstänker att filmen kommer att spela in några miljoner. Och att en betydande del av publiken kommer att vara killar som inte har varit 11 år gamla på mer än ett decennium.


Han har inte helt fel, tittade mig omkring i salongen och konstaterade att det var inte många som kan ha varit under 30 där. :)
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav lilith » lör jul 07, 2007 22:17

noike skrev:
lilith skrev: (spoiler Zodiac) Och hade man verkligen aldrig kollat upp Leighs födelsedatum tidigare i utredningen? Jättekonstigt.

Polisen fick aldrig veta att födelsedatumet var viktigt för de intervjuade inte städerskan ordentligt.

Jo, födelsedatum på flera misstänkta hade kollats upp, men inget stämde. Men det kan ju ha gjorts av en annan polis-avdelning än den som hade Leigh som huvudmisstänkt. Minns inte.
Zaxx skrev:Är Zodiac verkligen inte bra?

lilith's inlägg började med att spy över den, så ger hon ändå 3/5...

Nejdå, jag spyr inte på nåt vis galla! Det är en bra film. Snygg, välspelad etc. Men jag kan inte hylla den till skyarna som ett mästerverk. Den är på tok för lång för sitt eget bästa. Det som driver historien är svårigheterna i utredningen och det blir i längden lite tradigt, och jag tappar engagemanget.
Jag har kommit på att jag skulle vilja se den igen, så jag kan lägga mer detaljer i historien på minnet. Men då absolut inte på bio. Hemma med pausknapp.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » mån jul 09, 2007 2:24

Trailer till Gone, Baby, Gone. Ben Afflecks (regi och medmanus bara, inget agerande, matnyttig infomarion för den (inte jag) som skräms bort av en Ben Affleck på affischer och omslag) filmatisering av Dennis Lehane-roman. Jag har varit nyfiken på den sen första dagen, för jag gillade Mystic River och jag har varit nyfiken på vad Affleck skulle kunna ta sig för bakom kameran ända sedan kommentatorspåret till Dogma. Trailern ser väldigt, väldigt lovande ut.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jul 09, 2007 10:39

Ser helt okej ut. Har castat brorsan. :) Och Omar är med!! Ja, Michael K Williams i alla fall...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » mån jul 09, 2007 12:33

Hey, jag skall se Transformers idag igen.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » mån jul 09, 2007 12:37

Dude, du verkar lite besatt. Ensam tagit på dig ansvaret att se till att det blir en uppföljare?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » mån jul 09, 2007 12:37

Zaxx skrev:Hey, jag skall se Transformers idag igen.
Oh, det vill jag med!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Zaxx » mån jul 09, 2007 18:28

Japp, tredje idag, haha, men idag blir det iallfall 2 BF medlemmar jag går med också. Sen ville pappa se filmen nästa vecka också.

Herregud, skall jag se den 4ggr på Bio och sedan köpa deluxe dvd:n. Blir det ju ffs ca 700-1000kr bara jag lagt på den.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » mån jul 09, 2007 18:49

Transformers 2: Back Because Sebbe Said So.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » mån jul 09, 2007 19:15

AKS skrev:Ang. Transformers:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 17,00.html

Om nu vuxna människor absolut vill borsta manen på My Little Pony, sortera Pokémonkort och plasta in gamla årgångar av Buster bakom hemmets väggar, så får de väl göra det. Det är sådant fönsterlösa källare är till för. Men när de här människorna börjar strömma ut ur sina gillestugor och hänge sig åt sina perversioner helt öppet är det dags att slå tillbaka.

---

De här människorna skrämmer mig mer än några kärnvapenbestyckade långtradare med personlighetsklyvning. Finns det ingen statlig myndighet som kan skicka dem i säng utan middag?


Don't hold back, Hakelius! Don't hold back. ;)


Herre gud människa, du är allsmäktig och alla dina ord är sanna. Från och med nu ska jag välkommna självmordsbombare och förbanna vuxna som vill se på Tranformers och har sparat leksaker (minnen) från sin barndom.
Min mormor har en glasdocka från när hon var liten, jag är nu livrädd för den barnsliga bitchen .. ngn som har Usamas nummer? Jag vill myyysa med honom :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tis jul 10, 2007 0:11

Lika bra denna gången... Faktiskt!

eynosh tyckte också den var bra, eller ja över bra sa han att den var. Martin verkar mer småflirtad, men när jag frågade om han skulle ge den 5/10 så sa han iallfall att "haha, den är nog värd med än 5 ialllfall" :)

Se, den är bra!

Btw noike, bara för att du skall få en extra kick o gå o se den; Linkin Park gör "slut-låts-temat-main-theme-grejen"

hahahahaha! Underbart!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis jul 10, 2007 0:13

Jag kan vänta till den kommer på tv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » tis jul 10, 2007 0:18

noike skrev:Jag kan vänta till den kommer på tv.


Så att du kan byta kanal till Oprah?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav poser » tis jul 10, 2007 7:55

Zaxx skrev:Japp, tredje idag, haha, men idag blir det iallfall 2 BF medlemmar jag går med också. Sen ville pappa se filmen nästa vecka också.

Herregud, skall jag se den 4ggr på Bio och sedan köpa deluxe dvd:n. Blir det ju ffs ca 700-1000kr bara jag lagt på den.


DVD? HD-DVD eller Blu-ray får det vara va.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis jul 10, 2007 10:43

noike skrev:FNL eller the Wire. Helvete vilket dilemma. Jag avundas dig inte som måste välja. Du kan inte skjuta fram höstterminen lite?


Älska älska älska FNL, men The Wire vinner varje gång. Började S3-omtitten igår. Hot damn.

"You DON'T get to win, shitbirds! We do!"


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tis jul 10, 2007 10:52

Kan knappt tro att jag säger det här själv, men jag har börjat bli lite sugen på Transformers.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Horrabin » tis jul 10, 2007 11:02

Ni kanske redan har pratat om detta, jag har inte följt med så bra som jag borde i filmdiskussionerna här på BF.

Jag såg precis trailern för J.J. Abrams nya film som än så länge tydligen inte har ett namn (möjligen 1-18-08 eller Cloverfield) och den var lite lockande, men det som piggade upp mig mest var att det stod att Drew Goddard var författare! Så då höjdes mina förväntningar på denna film ytterligare lite.

Teasern kan ni hittar här 01-18-08
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav eynosh » tis jul 10, 2007 11:08

Fy fan vad Transformers var bra. Visst, kanske lite riktad mot.. tonåringar, men det betyder inte att man kan uppskatta den sjukt mycket. Jag menar, det är ju TRANSFORMERS!!!!!

Klart värd att se på bio. En av årets bästa filmer ifall man inte är en jag-älskar-djupa-filmer-som-ingen-annan-fattar-och för-det-har-jag-bättre-filmsmak-än-alla-andra. Utan tvekan en Oscar för bästa specialeffekter och kanske en för bästa manliga biroll i form av Bumblebee. Eller Simmons. Och en för bästa soundtrack.
Sjukt bra film.
:lovebunny:
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav adolvsson » tis jul 10, 2007 11:19

Horrabin skrev:Ni kanske redan har pratat om detta, jag har inte följt med så bra som jag borde i filmdiskussionerna här på BF.

Nah, men jag såg precis klippet själv och hade tänkt posta om det nu, för det ser - det lilla man nu får se - riktigt bra ut.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis jul 10, 2007 11:53

Den ser faktiskt intressant ut. Som ett nytt sätt att se på aliens/monster-filmer à la Godzilla och War of the Worlds. Man får se det hela från människornas på gatan perspektiv, de där som Tompa Cruise springer förbi i WotW liksom. :) I alla fall är det känslan jag får.

Från Goddards IMDb-sida:

Websites were set up exclusively to promote Drew-worship, t-shirts were printed (in English and Swedish) and Drew himself made semi-frequent visits to Buffy websites and message boards extolling the virtues of himself and those who were canny enough to recognise his god-like writing talents. He is also apparently (according to reliable sources within Mutant Enemy) quite dreamy.


Vet vi nåt om detta?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis jul 10, 2007 12:56

caffeineaddict skrev:Älska älska älska FNL, men The Wire vinner varje gång. Började S3-omtitten igår. Hot damn.
"You DON'T get to win, shitbirds! We do!"

Jag håller med, men om efter en stor Buffyomtitt kan det kännas bra med en helt ny serie även om man vet, inne i hjärtat, att the Wire s4 sparkar allt annat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » tis jul 10, 2007 13:09

eynosh skrev:Fy fan vad Transformers var bra. Visst, kanske lite riktad mot.. tonåringar, men det betyder inte att man kan uppskatta den sjukt mycket. Jag menar, det är ju TRANSFORMERS!!!!!

Klart värd att se på bio. En av årets bästa filmer ifall man inte är en jag-älskar-djupa-filmer-som-ingen-annan-fattar-och för-det-har-jag-bättre-filmsmak-än-alla-andra. Utan tvekan en Oscar för bästa specialeffekter och kanske en för bästa manliga biroll i form av Bumblebee. Eller Simmons. Och en för bästa soundtrack.
Sjukt bra film.
:lovebunny:


Du är ju nästan tonåring.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav noike » tis jul 10, 2007 13:13

eynosh skrev:En av årets bästa filmer ifall man inte är en jag-älskar-djupa-filmer-som-ingen-annan-fattar-och för-det-har-jag-bättre-filmsmak-än-alla-andra.

Jag vet fortfarande inte jag. Tror jag går och ser Death Proof en gång till istället.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » tis jul 10, 2007 15:38

noike skrev:
eynosh skrev:En av årets bästa filmer ifall man inte är en jag-älskar-djupa-filmer-som-ingen-annan-fattar-och för-det-har-jag-bättre-filmsmak-än-alla-andra.

Jag vet fortfarande inte jag. Tror jag går och ser Death Proof en gång till istället.


Oh, Death Proof vill jag se, den hade jag glömt av. Det blir mkt bio nuförtiden hör jag :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » tis jul 10, 2007 16:25

Okie dokie, jag ska äntligen se Transformers ikväll - e bara så rädd att jag kommer bli besviken. Jag menar hallååååå, det e ju nostalgi!

Antar att man blir lite knepigt när man växer upp med bröder - leka med transformers, he-man, battle beast... :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav The Ankh » tis jul 10, 2007 21:10

Jag sitter o ser om Harry Potter ettan. herregud! Har nästan lyssnat m bomen oxå. Det är sån jävla skillnad!

Spane e filmens mesta behållning. Han e bra på riktigt. Och Ron. Men ... manuset.. jag vet inte =) men man skrattar i alla fall mycket.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav adolvsson » ons jul 11, 2007 14:00

Nananananananananananananananana... BAT-HOLTZ!

BATMAN
Keith [Szarabajka] will be working in London and Chicago for the next four months on the new BATMAN movie.

http://www.darktale.tv/events/index.html
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons jul 11, 2007 14:13

Awsome!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » tor jul 12, 2007 21:13

The Ankh skrev:Jag sitter o ser om Harry Potter ettan. herregud! Har nästan lyssnat m bomen oxå. Det är sån jävla skillnad!

Spane e filmens mesta behållning. Han e bra på riktigt. Och Ron. Men ... manuset.. jag vet inte =) men man skrattar i alla fall mycket.


Boken är betydligt bättre än filmen tycker jag. Sedan så är ettan sämst, tycker inte om det så jättemycket. Extremt stor skillnad när karaktärerna bli äldre och mer komplexa!
Imorn ska jag se nya filmen och jag är på helspänn :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare