Deadwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Nyx » ons mar 12, 2008 13:18

Illyria skrev:Inget extramaterial på R2 tyvärr.

Jag har köpt alla tre boxarna. Det luriga med säsong 2-boxen är att det på sleeven står att det finns ett antal intressanta kommentatorsspår till 2x01, 2x03, 2x05, 207, 2x10 och 2x11. Men de går inte att hitta på skivorna så jag misstänker att du har rätt och att fodralet är vilseledande. Damn! (Borde förstås varit en värre svordom i den här tråden)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons mar 12, 2008 13:31

Nyx skrev:(Borde förstås varit en värre svordom i den här tråden)


SNOPPBLÅSARE! All of 'em!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nyx » ons mar 12, 2008 15:26

Jane Cannary skrev:COCKSUCKERS!! (*faller ihop berusad i sadeln igen)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » ons mar 12, 2008 16:05

Nyx skrev:
Jane Cannary skrev:COCKSUCKERS!! (*faller ihop berusad i sadeln igen)

:D
Well said!

Fast jag känner mig inte så lurad. Det står inget om kommentarspår utanpå fodralet, och jag visste att jag köpte dem utan extramaterial. S2-boxen har bara ett bildspel med gamla foton av det riktiga Deadwood.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tob » lör jan 09, 2010 2:10

Discshop har bra pris (399 kr) på denna:

Bild

Jag blev sugen. Inte sett ett avsnitt av den, men är ju generellt svag för HBO produktioner. Vad sägs? Köpa...eller strunta i det....

(edit) Deadwood tråden fanns för övrigt inte under samlingstråden över serietrådar. (/edit)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav gaspode » lör jan 09, 2010 2:22

Tob skrev: (edit) Deadwood tråden fanns för övrigt inte under samlingstråden över serietrådar. (/edit)

fixat.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör jan 09, 2010 3:11

Det skulle väl vara en lite tråkigare box extramaterialsmässigt än R1, men för 400 är det ju svårt att säga nej...

Och det är definitivt en jäkla bra serie i det stora hela, även om inte utan issues. Inte HBO:s bästa, men kvalitet definitivt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » lör jan 09, 2010 10:13

FAn nästan så jag blev sugen på boxen fastän jag har allt på dvd redan
Suverän serie!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Nyx » sön jan 10, 2010 11:37

Tob: köp, se, sörj att det inte blev mer! Deadwood är mycket bra och har underbara karaktärer.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis jan 12, 2010 1:53

Nyx skrev:Tob: köp, se, sörj att det inte blev mer! Deadwood är mycket bra och har underbara karaktärer.


Ja. Det blev ett köp till slut. Den är ju slut i lager och rätt som det är så höjer väl de tillbaka priset, så bäst att passa på.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » sön jan 24, 2010 23:02

Jag funderar också på ett köp. Men jag undrar: har serien ett tillfredsställande slut? Eller var det inte planerat att serien skulle sluta.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön jan 24, 2010 23:11

HeY skrev:Jag funderar också på ett köp. Men jag undrar: har serien ett tillfredsställande slut? Eller var det inte planerat att serien skulle sluta.


Jag skall för övrigt hämta mitt paket imorgon. Då kan jag återkomma om hur snygg/exklusiv boxen känns.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » sön jan 24, 2010 23:22

Tob skrev:
HeY skrev:Jag funderar också på ett köp. Men jag undrar: har serien ett tillfredsställande slut? Eller var det inte planerat att serien skulle sluta.


Jag skall för övrigt hämta mitt paket imorgon. Då kan jag återkomma om hur snygg/exklusiv boxen känns.


Åh, ja, det skulle uppskattas :)
Den var slut i lager även när du beställde, eller hur? Och ändå verkar det inte ha tagit så lång tid att få den.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön jan 24, 2010 23:48

HeY skrev:
Tob skrev:
HeY skrev:Jag funderar också på ett köp. Men jag undrar: har serien ett tillfredsställande slut? Eller var det inte planerat att serien skulle sluta.


Jag skall för övrigt hämta mitt paket imorgon. Då kan jag återkomma om hur snygg/exklusiv boxen känns.


Åh, ja, det skulle uppskattas :)
Den var slut i lager även när du beställde, eller hur? Och ändå verkar det inte ha tagit så lång tid att få den.


Ja. Det var den. Tog ett par veckor.

(edit) Beställde tydligen den 12e, så närmare 1,5 vecka då. Är den slut i lager nu igen? (/edit)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » mån jan 25, 2010 0:13

HeY skrev:Jag funderar också på ett köp. Men jag undrar: har serien ett tillfredsställande slut? Eller var det inte planerat att serien skulle sluta.


Inte helt tillfredsställande, nej. Det pratades väldigt länge om två TV-filmer som skulle ge ett avslut, men det hände inte. Som den slutar passar på sätt och vis som en slags final, vissa förhållanden kommer till en slags upplösning och det var ju menat som en säsongsavslutning oavsett. Men vissa trådar lämnas onekligen väldigt öppna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » mån jan 25, 2010 1:09

HeY skrev:Jag funderar också på ett köp. Men jag undrar: har serien ett tillfredsställande slut? Eller var det inte planerat att serien skulle sluta.


Inte alls tillfredsställande i mina ögon, och då har jag ingenting emot öppna slut. Det slutar inte med något så brutalt som en cliffhanger, det är mer som att läsa en bok som tar slut efter femtonde kapitlet i stället för det tilltänkta tjugonde. Man visste att det skulle komma mer, kan man säga. Det verkligt sorgliga är att David Milch planerade det som en fyra säsonger lång serie och hade redan börjat skissa på den avslutande säsongen när HBO beslutade att lägga ned serien. Minst sagt deprimerande. Men de tre säsonger som faktiskt blev av är otroliga när man väl vant sig vid blandningen av Shakespeare, western och ordet "cocksucker", även om jag anser att den första säsongen är avgjort bättre än de andra.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav HeY » mån jan 25, 2010 1:23

Vad tråkigt! Men, varför kunde inte HBO vara snälla och ge honom sin sista säsong? Hade serien så bedrövliga tittarsiffror i förhållande mot hur dyr den var?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån jan 25, 2010 19:45

HeY skrev:
Tob skrev:
HeY skrev:Jag funderar också på ett köp. Men jag undrar: har serien ett tillfredsställande slut? Eller var det inte planerat att serien skulle sluta.


Jag skall för övrigt hämta mitt paket imorgon. Då kan jag återkomma om hur snygg/exklusiv boxen känns.


Åh, ja, det skulle uppskattas :)
Den var slut i lager även när du beställde, eller hur? Och ändå verkar det inte ha tagit så lång tid att få den.


Snygg box, helt klart. Pokersettet känns lite mja. Tillför inte så mycket, men boxen ser fin ut i hyllan.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron