Queer as Folk #2: Too hot for TV.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » ons maj 12, 2010 22:31

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:Oj.. Buffy/Spike, Buffy/Angel, Veronica/Logan, Hanna/Jensen (*host förlåt*host. Det var visst inte på riktigt..). Ähum... nej nu tog det visst stopp. Booth och Brennan? Inte riktigt där uppe dock.. Nej, Brian/Justin är nog på topp med Buffy/Spike för min del.

Jim och Pam!


De första säsongerna kanske! De slår inte Brian/Justin men visst var de högt uppe på listan. :)

brat: Medhåll på allt! Vilken himla lyckoträffande att just de två råkade ha sån kemi ihop. Visar ju att det går alldeles utmärkt för en heterokille att spela gay övertygande också, och därmed även tvärtom (en gaykille eller tjej att spela hetero). Det handlar om att få kemi med motspelaren på något sätt ändå och de där två har full pott. Det går nästan att ta på.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons maj 12, 2010 22:53

204 *spoiler HELA serien*
Jag måste börja med att säga att jag avskyr när de klipper från Justins underbara leende till Linds/Mel som slemmar sig med vindruvor, chocken blir stor och illamåendet hemskt.

Allt med pride är braaa! :D Allt det är tjoa högt och klappa händerna bra. Kasta sig ned på soffan och sprattla med armar och ben och fnittra hysteriskt bra. Tåriga ögon och bita sig i armen bra. Inte minst slutet. Ni vet vad jag pratar om. Slutet! Perfektion. :besatt:

Bonus: En Emmett och Justin scen! Det är sällan vi får sådana.


Snarlika kommentarer första gången jag såg serien. :P
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » tor maj 13, 2010 14:23

brat skrev:Och för att jag är nyfiken, vilka tv-serie-par skulle göra Brian/Justin sällskap på era topplistor? Till exempel? Jag tycker att det är oerhört svårt att hitta något annat som lever upp.

Jag skulle nog lista Brian/Justin ohotat högst upp, följt av Spike/Buffy och Apollo/Starbuck... annars svårt att komma på något par eller potentiellt par jag varit så värst investerad i. Josh/Donna möjligtvis, och Joey/Pacey när det begav sig :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav brat » tor maj 13, 2010 17:01

Brian/Justin är svåra att slå alltså.

Visst var jag också besatt av Buffy/Spike, men deras förhållande var inte riktigt på samma nivå och når därmed inte upp för mig. Starbuck/Apollo som mads nämner och Veronica/Logan som Tinnie nämner har också varit besattheter... men övergående sådana, tyckte inte att de levde upp till sin potential. Jag har nog vanligtvis ett favoritpar i alla serier jag ser, men det är sällan (aldrig!) de får så mycket fokus och så bra story som Brian/Justin.
(Till exempel: Wes/Fred, John/Cameron - so what! :D, Kate/Sawyer, Tim/Lyla, Jack/Ianto osv)
Är det här inlägget spoilrigt?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav gaspode » tor maj 13, 2010 17:04

Tinwiel skrev:
gaspode skrev:
Tinwiel skrev:Oj.. Buffy/Spike, Buffy/Angel, Veronica/Logan, Hanna/Jensen (*host förlåt*host. Det var visst inte på riktigt..). Ähum... nej nu tog det visst stopp. Booth och Brennan? Inte riktigt där uppe dock.. Nej, Brian/Justin är nog på topp med Buffy/Spike för min del.

Jim och Pam!


De första säsongerna kanske! De slår inte Brian/Justin men visst var de högt uppe på listan. :)

Nej, klart de inte är topp-paret, men de var sjukt fina ett tag där.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » fre maj 14, 2010 20:36

brat! This is for you:

We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » fre maj 14, 2010 20:51

Why, thank you :)

"Two of my favorite things to do" hihih

Pinsam-intervjuare! Söt-Adam! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » fre maj 14, 2010 21:00

Japp. :D As always.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » fre maj 14, 2010 21:17

Det story "mysteriet" med vilken nästa singel blir tror jag är löst, snubblade just på Adams twitter där han berättar att de just avslutet videoinspelningen.
"Big thanks to the amazing cast and crew of the If I Had You music video!!"
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » fre maj 14, 2010 21:58

Och en video tillbaka till dig (och mads ;)) som Adam själv länkade till på twitter, som ett fan spelat in från Stockholm. Framför allt tyckte jag att andra delen gav sången "Sleepwalker" upprättelse.

Men akta datorns högtalare ifall ni kör högsta volymen under sångerna, det är psyko-fans som skriker nu och då! *hjärtattack*
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » fre maj 14, 2010 22:23

Jo, den var bättre i den här versionen. Jag tycker mycket om verserna i Sleepwalker, det är bara refrängen jag har svårt för.

Blir kul att se vad de har gjort för video till If I had you! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » lör maj 15, 2010 2:51

(spoiler för folk som riskerar ta illa upp när jag säger saker de kanske inte gillar) Gjorde Justin efter S1 alltså någonting för att förtjäna vara en del i ett legendariskt kärlekspar utöver att bara finnas, se söt ut enligt vissa och gnälla en hel massa? Då har jag fan förträngt det? "Oj, jag är Justin, mitt blonda hår ska blända bort min förtvivlade brist på personlighet eller skådespeleri."

Charlie Hunnam!

Och då gillar jag serien, jag tyckte bara att totten blev jobbig efter en fin första säsong om jag minns saker rätt.


Ignorera mig, jag har ätit två PB&J på raken och jag tror mitt hjärta kommer explodera.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » lör maj 15, 2010 3:21

caffeineaddict skrev: (spoiler för folk som riskerar ta illa upp när jag säger saker de kanske inte gillar) Och då gillar jag serien, jag tyckte bara att totten blev jobbig efter en fin första säsong om jag minns saker rätt.

För min del var det tvärtom, jag hade svårt för Justin i första säsongen och sen växte han på mig mer och mer. (Hm, blev det där extrem svengelska eller säger man att någon växer på en? Hm. Hm.) Det jag gillar är just att han har en egen vilja och tar egna beslut, även när de är svåra. Plus att han kan vara så soligt söt och charmig. ;) Men framför allt hans egen drivkraft.

Kalle, jag tror du måste se om hela QaF US så du får se om du missat något med Justins karaktär.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » lör maj 15, 2010 3:38

Jag är böjd att hålla med Glory här. What? What!? ;)
Justin har små solskensglimtar i säsong 1 men det är först efter det han växer till en riktig karaktär. Jag har just sett om 201-202 och ÄLSKAR honom där. Söt till utseendet har jag däremot aldrig riktigt tyckt att han är, Charlie är mycket mer ögongodis.

Jag skulle säga att det som främst gör att Justin (och Brian) är en del av ett ikoniskt kärlekspar är hur han älskar. Hur de ställer upp för varandra, offrar sig för varandra, dyrkar varandra, utvecklas för varandra, räddar varandra. Justins naiva, envisa, konstanta kärlek för Brian gör honom söt.

Sedan gillar jag karaktären Justin bara för hans egen skull också. Jag gillar hur han är optimistisk, hur han är modig, hur han samtidigt är så liten och oskyldig att man vill skydda honom. Och när jag fortsätter se om serien ska jag tänka ut fler anledningar till varför jag gillar Justin så mycket.

Tack för frågan! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » lör maj 15, 2010 11:14

Det är bra med mothugg, Kalle. :)

Jag älskar Justin för hans mod, kaxighet och för hans förmåga att se igenom Brians murar och älska honom ändå. För mig är de uppe på topplistan över bästa par för att det inte borde ha funkat, vem skulle trott att Brian, denne herre på täppan som vägrade släppa in något i sitt hjärta, skulle falla för en liten blond, bitvis irriterande twinkie och att deras scener tillsammans skulle vara bland de mest intima, rörande och samtidigt heta (både värme och hotness!) och med massor av kemi.

DÄRFÖR. :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån maj 17, 2010 15:10

217 och hela serien
Jag älskar början av säsong 2 men slutet är jag inte så förtjust i. Ethan-historien! Brian är bitvis sitt vanliga skitstövliga jag och Justin går omkring och är wä wä, stackars mig som har en pojkvän som måste åka bort över helgen och JOBBA så att vi inte kan åka till Vermont. Jag förstår att han vill ha något annat, något mer, det hade jag också velat om jag varit honom, men ändå, han visste ju vem Brian var när han gav sig in i det. Brians målmedvetenhet i allt han gör är ju en del av det som gör honom så attraktiv. Jag tror knappast att Justin vill ha en knähund i slutändan ändå. Gnäll när du har befogenhet att göra det (tex när du får en hustler på födelsedagen) men inte när Brian måste jobba för att inte förlora jobbet. Mest fucked up-förhållande och samtidigt finaste, det är Brian och Justin. Ethan needs to remove his face before I do. Grrr.

Jag älskar att Brian kommer hem jätteentusiastisk och vill berätta nyheten för Justin och sen blir besviken och skiter i det när Justin inte är där. Queen är avslutningsmusik!

Edit: Kanske det är den där irriterande lilla skäggplutten Ethan har under hakan. What's up with that?!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån maj 17, 2010 16:48

218
Scenen mellan Mikey och Brian ute i korridoren utanför Bens sjukhusrum är så stark. Första gången Mikey/Hal verkligen får skina och den är gripande. Aj aj aj, akut pancreatit är inte att leka med. Har nyss lägligt haft en tenta i kirurgi
(väldigt basala bokkunskaper vill säga som man lär sig på några föreläsningar) och fått lära oss om akut pankreatit och hur allvarligt det är. :( (plus Debbie som har med sig mat? Har man akut pancreatit ska tarmarna vila ffs, men det kanske var på väg att gå över i och för sig..)

Brian-Justin-kinkandet är tröttsamt. Det är nästan så att man vill Mel/Lindsey-sex-spola framåt. Jag förstår att Justin vill ha det som Ethan kan erbjuda också. Det bor ju en romantiker i oss allihop. Fast Ethan är bara för mycket...

Emmet, världens finaste och modigaste. Jag hade ju tagit pengarna, gief money plix. Men så är jag inte Emmet heller. :D

Cure som avslutningslåt! Bäst bäst bästa låten.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » lör maj 22, 2010 19:48

313
Åh Emmet, mitt hjärta går sönder när du gråter. Det är inte "jag är överdramatisk och gråter till filmer-gråt" utan "jag har blivit sviken och fått hjärtat krossat-gråt". Peter Paige, du är fantastisk.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » sön maj 23, 2010 9:37

Tinwiel skrev:313
Åh Emmet, mitt hjärta går sönder när du gråter. Det är inte "jag är överdramatisk och gråter till filmer-gråt" utan "jag har blivit sviken och fått hjärtat krossat-gråt". Peter Paige, du är fantastisk.

Hela serien
Åhh, ja. Jag längtar tills jag får se om mina två favorit-Emmett-storylines. Vilka, you ask? Jo, rika gamla gubben och fotbollsspelaren. :) Varför får alltid Emmett sitt hjärta krossat? :( En storyline som däremot aldrig fungerade för mig är Emmett/Ted (det är väl den du är i nu?) men det är klart, några bra scener gav den upphov till även om de inte fungerade tillsammans som par för mig.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » sön maj 23, 2010 12:24

brat skrev:
Tinwiel skrev:313
Åh Emmet, mitt hjärta går sönder när du gråter. Det är inte "jag är överdramatisk och gråter till filmer-gråt" utan "jag har blivit sviken och fått hjärtat krossat-gråt". Peter Paige, du är fantastisk.

Hela serien
Åhh, ja. Jag längtar tills jag får se om mina två favorit-Emmett-storylines. Vilka, you ask? Jo, rika gamla gubben och fotbollsspelaren. :) Varför får alltid Emmett sitt hjärta krossat? :( En storyline som däremot aldrig fungerade för mig är Emmett/Ted (det är väl den du är i nu?) men det är klart, några bra scener gav den upphov till även om de inte fungerade tillsammans som par för mig.


Spoiler hela serien
Som par fungerade de aldrig, de hade jättebra kompiskemi men ingen parkemi, så det var bara fel fel fel hela tiden och jag skruvade lite på mig varje gång de hade en kärleksscen. Men uppbrottet var desto "bättre" (om man nu kan uttala sig så). Teds knarkhistoria är hemsk och jag blir ju så ledsen när jag ser hur det påverkade Emmet och tycker att det ändå är en så viktig fråga att ta upp, vad som händer när en man älskar plötsligt börjar älska knarket mer. Det för in lite mer svärta i serien, ungefär som Justins bashing gjorde och ur tv-dramasynvikel så är det positivt. Fast hemskt. Jaja, ni fattar. Och det ger även Peter Paige chans att glänsa lite och visa att han inte bara kan spela flamsigt och roligt utan även klarar av trovärdiga dramascener.

Men nej, inte Temmet som par. Isch. Ted och Blake funkade som par. Jag har för mig att jag gillade Emmet och fotbollsspelaren, även om Emmet aldrig fick ett sånt perfekt ihopparande som tex Ted/Blake, Brian/Justin. Eller så kommer jag ihåg det fel och ändrar mig när jag sett fotbollsstoryn.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » sön maj 23, 2010 21:18

Tinwiel skrev:
brat skrev:
Tinwiel skrev:313
Åh Emmet, mitt hjärta går sönder när du gråter. Det är inte "jag är överdramatisk och gråter till filmer-gråt" utan "jag har blivit sviken och fått hjärtat krossat-gråt". Peter Paige, du är fantastisk.

Hela serien
Åhh, ja. Jag längtar tills jag får se om mina två favorit-Emmett-storylines. Vilka, you ask? Jo, rika gamla gubben och fotbollsspelaren. :) Varför får alltid Emmett sitt hjärta krossat? :( En storyline som däremot aldrig fungerade för mig är Emmett/Ted (det är väl den du är i nu?) men det är klart, några bra scener gav den upphov till även om de inte fungerade tillsammans som par för mig.


Spoiler hela serien
Som par fungerade de aldrig, de hade jättebra kompiskemi men ingen parkemi, så det var bara fel fel fel hela tiden och jag skruvade lite på mig varje gång de hade en kärleksscen. Men uppbrottet var desto "bättre" (om man nu kan uttala sig så). Teds knarkhistoria är hemsk och jag blir ju så ledsen när jag ser hur det påverkade Emmet och tycker att det ändå är en så viktig fråga att ta upp, vad som händer när en man älskar plötsligt börjar älska knarket mer. Det för in lite mer svärta i serien, ungefär som Justins bashing gjorde och ur tv-dramasynvikel så är det positivt. Fast hemskt. Jaja, ni fattar. Och det ger även Peter Paige chans att glänsa lite och visa att han inte bara kan spela flamsigt och roligt utan även klarar av trovärdiga dramascener.

Men nej, inte Temmet som par. Isch. Ted och Blake funkade som par. Jag har för mig att jag gillade Emmet och fotbollsspelaren, även om Emmet aldrig fick ett sånt perfekt ihopparande som tex Ted/Blake, Brian/Justin. Eller så kommer jag ihåg det fel och ändrar mig när jag sett fotbollsstoryn.

I slutet av serien när Blake magiskt dök upp minns jag att jag önskade att fotbollskillen skulle dyka upp också, även om Emmett/Boyd (visst hette han så?) inte var i närheten av Ted/Blake så var Boyd den jag gillade bäst för Emmett. Blir intressant vad jag tycker den här gången.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » sön maj 23, 2010 22:12

205 *spoiler HELA serien*
"Följ dina drömmar"-avsnittet. Gillar Mikeys dröm (serietidningsaffären), den gör hans karaktär mer underhållande. Bra att Justin hittar en väg att gå med sin konst. Däremot är jag väldigt olycklig att Teds porr-storyline börjar redan nu...

Brian/Justin 18:15 - får jag säga hur mycket jag ÄLSKAR Brians reaktion när han ser Justin på Babylon? Han tar emot honom med bägge händer och en kyss. <3 Inte minsta tillskymmelse till att spela cool. Och sedan bryr han sig att Justin gjort ett så dåligt val för sin framtid, och eventuellt för att Justin hoppar på en annan kille också. Hihi
Men jag har aldrig gillat när Justin häller vatten på sig a la Brian Kinney. Det är pinsamt. :D


206 *spoiler HELA serien*
Yay! Upptäckte att jag blev jätteglad av att se Ben! :D

Brian/Justin fortsätter att vara supersöta. Brians "yes, dear" 07:48 är ju prislöst, och allas blickar sedan! Hahahah!!!
Ja, av någon underlig anledning älskar jag tillochmed Brians panik när han hör folk säga att han är "i ett förhållande". Jag måste gilla teh drama! :P Justin blir tydligt upprörd av att Brian har sex med någon annan i "deras" hem... är det här första gången det händer i säsong 2 tro?
Det är ju hundra år bort innan han faktiskt säger det men redan så här tidigt accepterar Brian för sig själv (och Debbie) att han faktiskt älskar Justin. :D Underbar uppgivenhet hos Brian när han lutar hakan i handen och inte förnekar det, 40:45.
Och så säger han till Justin att han gör det han vill, "Coming home to you." Brian!! Så underbar!! Jag mindes inte att Brian var så här uppoffrande så här tidigt i serien. Att han över huvud taget går med på alla Justins regler är ett under!

Linds byxor i avsnittet var rekordfula och Mels "cramps?", hahah, noll poäng till henne där. För övrigt är det enda som är mindre sexigt än Linds/Mel att Linds sexar sig själv. *ryys*

Gillar inte att Ted drar ner Emmett i sitt porrsideträsk heller.


207 *spoiler HELA serien*
Precis som sist är det här inget avsnitt jag gillar. De tre stora handlingarna i avsnittet är:
Linds/Mel bröllopsplanering... zz
Ted och Emmetts porrstory... njä
Mikeys och Bens hiv-story, det är väl den enda som är intressant.

Detalj: Älskar hur Justin bara skrattar (14:15) när Brian jävlas med Emmett. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » tis maj 25, 2010 22:38

208 *spoiler HELA serien*
Yay, Emmetts gubbstory är igång. :) Däremot tar Michael för mycket utrymme i avsnittet för min smak, mikrosmå Michael-detaljer kan verkligen störa mig, som sättet han äter glass. HD-glass till och med! Öser in överlastade skedar som han håller bakvänt. Jag har det inte lätt. :P

Brian/Justin var söta i sina små scener men ingen så där jättemärkvärdig i det här avsnittet. Mindes faktisitt det här avsnittet som bättre.



209 *spoiler HELA serien*
Det här avsnittet är pinsamt har jag kommit fram till.
Mikey som jagar Ben är pinsam (dessutom otroligt att han kan hålla bollen från basketspelare :P)
Ted med viagra är pinsam
Brian i kyrkan är också pinsam
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » tis maj 25, 2010 22:46

Tinwiel skrev:208 och spoiler s2+3
Jag måste bara nämna Emmet som pratar med sig själv i biljardrummet innan han träffar George. "No, no time to be a showtune queen" osv. Peter Paige i högform! :D Shit, vad underhållande han är.. Peter Paige syns alldeles för sällan nu för tiden.

Haha, ja! Det var höjdpunkten i hela avsnittet! Söt-Emmett!

Ja... eftersom du ligger före mig så bläddrar jag bakåt allt eftersom jag hinner "ikapp" ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » tor maj 27, 2010 22:45

210-211 *spoiler HELA serien*
Lite för mycket Mel/Linds-bröllop-fokus i de här avsnitten. Gillar fortfarande Emmetts gubbe. :) Den lilla tid Justin fick i avsnitten var också väldigt utvecklande för honom, han börjar få mer egen vilja (och muskler) och jag gillar honom ännu mer på grund av det.
Jag upplevde aldrig säsong2-svackan som folk pratar om, varken när jag såg serien första eller andra gången, men nu när jag har lite mer distans tycker jag mig märka ett mindre intressant parti i serien från 207 och framåt. Det finns visst höjdpunkter, men avsnitten är inte så där jättebra som QaF kan vara.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » lör maj 29, 2010 14:20

Twitter från Adam:
I have great news! Although no details can yet be confirmed, the Glam Nation Tour WILL be going international in the Fall!!! Stay tuned!
;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » lör maj 29, 2010 14:31

brat skrev:Twitter från Adam:
I have great news! Although no details can yet be confirmed, the Glam Nation Tour WILL be going international in the Fall!!! Stay tuned!
;)


*håller tummarna för Gbg*
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tor jun 03, 2010 21:13

Är det någon av er som har sett Gale i Desperate housewives förresten? Jag är inget stort fan av den serien så jag vet inte om jag orkar bry mig men det skulle vara kul att se Gale igen. Eller så vill jag att han bara ska vara Brian och en alltför Desperate housewives-aktig roll kanske förstör i mitt huvud.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » fre jun 04, 2010 0:20

Tinwiel skrev:Är det någon av er som har sett Gale i Desperate housewives förresten? Jag är inget stort fan av den serien så jag vet inte om jag orkar bry mig men det skulle vara kul att se Gale igen. Eller så vill jag att han bara ska vara Brian och en alltför Desperate housewives-aktig roll kanske förstör i mitt huvud.

Jag älskar Desperate Housewives men har hamnat i en 1½ säsongslång paus... men jag hann se Gale i ett antal avsnitt innan min paus började. Hans karaktär var rätt tråkig där i jämförelse med Brian, ja, men ändå smårolig och förhoppningsvis blir han bättre med tiden. Det är i regel de kvinnliga karaktärerna och teh gays som får ta mycket plats i DH, det spelar nog in. ;) Gale börjar i serien precis när (spoiler DH 4x17) ett tidshopp på fem år har skett mellan säsong 4 och 5... men jag tror inte man uppskattar serien lika mycket om man hoppar in där som om man sett s1-4 först.
Åh, råkade fastna lite på youtube nu... och jag måste verkligen börja se ikapp DH, John Barrowman är ju med i slutet av s6 också. :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinwiel » fre jun 04, 2010 1:13

Whaat, så jag måste ta mig igenom 4 säsonger för att få se lite Hot Gale-ness? :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron