Queer as Folk #2: Too hot for TV.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » mån maj 10, 2010 21:44

210
Gud vad irriterad jag blir på Lindsey som tror att man kan slösa hur mycket som helst på ett bröllop. Skärp dig för fan. Men inte första gången hon är sån. Brevläsandescenerna är tråkiga dessutom. Jag spolade förbi.

Brian/Justin-scener (i sängen när de pratar om spänningen med att följa med någon och inte veta vad som ska hända) och Emmet bäst. Ingen protest.

Mikey går omkring och gnäller hela tiden. Jag kan förstå behovet av att gnälla, jag är en gnällspik själv. Men Mikey är verkligen trumpen jämt..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tis maj 11, 2010 17:56

Tinwiel skrev:210
Gud vad irriterad jag blir på Lindsey som tror att man kan slösa hur mycket som helst på ett bröllop. Skärp dig för fan. Men inte första gången hon är sån. Brevläsandescenerna är tråkiga dessutom. Jag spolade förbi.

Brian/Justin-scener (i sängen när de pratar om spänningen med att följa med någon och inte veta vad som ska hända) och Emmet bäst. Ingen protest.

Mikey går omkring och gnäller hela tiden. Jag kan förstå behovet av att gnälla, jag är en gnällspik själv. Men Mikey är verkligen trumpen jämt..


Det är ju precis vad jag tyckt hela tiden! Mikey är en gnällspik - orkar inte med honom. Men då var det någon konstig typ läs: Glory som var helt Mikey-hyllande och tyckte att han var jättecharmig (favorit tillochmed har jag för mig?).
För att inte tala om hur frustrerande Lindsey kan vara! Det är, som vi sagt tidigare har jag för mig, ett mysterium hur Brian står ut med henne men inte kommer överrens med Mel, han skulle passa mycket bättre som Mels vän. Fast han verkar ju gilla att ha lite mindre dominanta vänner, som Lindsey och Mikey. Kanske trodde han att även Justin skulle vara en sådan som han kunde dominera över... ack, så fel han hade. ;)


Bara för Tinnie ;)
För övrigt hade Glory roligt igår över hur mycket du och jag påminde om varandra. För att vi både såg om QaF och diggade Adam Lambert. Hehe. Jag tänkte direkt att vi ju båda blir lite till oss över Shane också, men sa inget om det. Man ska inte uppmuntra Glory när hon sätter igång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tis maj 11, 2010 19:17

brat skrev:Bara för Tinnie ;)
För övrigt hade Glory roligt igår över hur mycket du och jag påminde om varandra. För att vi både såg om QaF och diggade Adam Lambert. Hehe. Jag tänkte direkt att vi ju båda blir lite till oss över Shane också, men sa inget om det. Man ska inte uppmuntra Glory när hon sätter igång.


Till brat:
Haha! Äter du riskaka just nu också? ;) ( :eek: ) Alltså ALLA måste väl bli till sig över Shane, hon är ju bland det hetaste som finns (funnits) på tv! Make me gay, Shane! Jag tror att Glory gillar Shane med. ;)

Ja, jag gillar Adam Lambert, bara att erkänna. Whataya want from me är fantastisk, jag lessnar aldrig och trots att jag eg tycker att skivan är spretig, lite opersonlig bitvis, har uppenbara brister och har för många låtar jag tycker är sådär så har jag lyssnat sönder den totalt. Hade den varit ett kassettband hade det varit bandsallad för längesen. Det är ändå tillräckligt många låtar jag gillar mycket (Broken open är också fantastisk) eller ganska mycket och jag älskar Adams teatraliska röst. Hjärtat ger den ett högre betyg än hjärnan. Jag tycker synd om mina grannar när jag försöker ta den där höga tonen i "Aftermath" gång på gång, trots att jag inte är ens i närheten (det gäller inte bara den låten ska jag säga..). Det behövs fler manliga artister som Adam som försöker göra en bra show och inte bara står och försöker se tuff ut.


Angående QaF då (spoiler hela serien):
Mikey har ju en viss charm eftersom han ska vara the gay boy next door, men den försvinner oftast i hans ständiga tjurande och det är lite synd att inte de använde sig mer av Hals komiker-skills. Inte så att de skulle gjort honom till en karikatyr eller fjantig figur, bara gjort honom lite roligare. Ted är ju rätt nere för det mesta han också men han har ju åtminstone (kanske inte när han ramlar ner i mörkret) komiska scener och repliker också. Tja, jag vet inte. Justin och Brian är ju i och för sig inte så "roliga" på det sättet heller, men det gör inte det minsta för de är bäst ändå och jag slutar andas varje gång de har en dramatisk scen tillsammans. Nästan i alla fall. Sen har jag för mig att jag brukar skratta åt dem ändå, när de är så jädra gulliga ihop. Ok, nu fick jag in lite fan girling ändå (it is totally a word!)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tis maj 11, 2010 19:46

Borde inte Ai känna att vi skriver i tråden förresten? :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tis maj 11, 2010 19:58

Tinwiel skrev:Till brat:
Haha! Äter du riskaka just nu också? ;) ( :eek: ) Alltså ALLA måste väl bli till sig över Shane, hon är ju bland det hetaste som finns (funnits) på tv! Make me gay, Shane! Jag tror att Glory gillar Shane med. ;)

Ja, jag gillar Adam Lambert, bara att erkänna. Whataya want from me är fantastisk, jag lessnar aldrig och trots att jag eg tycker att skivan är spretig, lite opersonlig bitvis, har uppenbara brister och har för många låtar jag tycker är sådär så har jag lyssnat sönder den totalt. Hade den varit ett kassettband hade det varit bandsallad för längesen. Det är ändå tillräckligt många låtar jag gillar mycket (Broken open är också fantastisk) eller ganska mycket och jag älskar Adams teatraliska röst. Hjärtat ger den ett högre betyg än hjärnan. Jag tycker synd om mina grannar när jag försöker ta den där höga tonen i "Aftermath" gång på gång, trots att jag inte är ens i närheten (det gäller inte bara den låten ska jag säga..). Det behövs fler manliga artister som Adam som försöker göra en bra show och inte bara står och försöker se tuff ut.


Tinnie
Klart alla gillar Shane. Men när jag en gång frågade Glory vill jag minnas att hon nämnde Shiri Appleby. Heh. Jag tror att problemet är att hon inte har sett The L Word. Men så klart var Jake hennes favorit i Young Americans. :D

Adam Lambert är sönderlyssnad här hos mig också. Jag gillar egentligen varenda sekund av skivan, samtidigt som jag erkänner att den inte är så bra som den skulle kunna vara. Vissa låtar är inte tillräckligt utmanande eller tillräckligt mycket Adam, det känns att den är snabbt ihopsatt. Jag har dock HÖGA förhoppningar på en andra skiva och önskar att han får chansen att utmana musikaliskt då. Hans röst är GRYM! Min största sorg just nu är att resterna av en förkylning gör att min röst försvinner i minst 50% av låtarna när jag vrålar med (stackars grannar, check).


Åter till QaF (spoiler hela serien)
Mikey har sina stunder. Jag gillar honom väldigt tillsammans med Justin. T.ex. i säsong 1 när han är så där barnsligt kinkig över att Justin bor i hans rum, och även senare under deras Rage-period. Såg för övrigt deleted scenes på säsong 1 när jag sett klart säsongen, presenterade av Hal och han är Funnyh! :)

Ja, var är Ai! Har det magiska QaF-sinnet gått sönder? :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tis maj 11, 2010 20:32

Hastigt ihopsatt skiva med många olika låtskrivare är nog lite av problemet, men samtidigt så har det även gjort att han har många bra låtar skrivna av proffsiga låtskrivare. Men visst älskar jag skivan också, men inte sådär att jag kan säga till någon att "den är grym" för jag fattar att den kanske inte är det för andra, men jag gillar den ändå. Har också stora förväntningar på nästa skiva, hoppas att han får blomma ut ännu mer. Let his flame burn bright! ;)

Allra bäst - Whataya want from me, Broken open
Näst bäst: Aftermath, Fever, Pick U up, Music again
Näst näst: For your entertainment, If I had you,
Sen resten... Sleepwalker, A loaded smile och Soaked (även om Soaked är rolig att sjunga med i) är ok, men jag brukar hoppa över dem, Strut och Sure fire winners tycker jag är lite fåniga ibland men jag kan lätt strutta omkring till dem också när jag är på det humöret och då funkar de lika bra som andra att dansa till och sjunga. Laddade europeiska versionen för några dagar sen med extralåtar och av dem låter Voodoo och Can't let you go mest lovande. Down the rabbit hole gillar jag inte så mycket än så länge.
Sori. Jag gillar att skriva listor... Har ofta QaF- och SYTYCD-listor på gång i huvudet men inser sen vilket mastodontprojekt det skulle bli att sätta ihop listorna så jag ger upp.

Jag har inte sett deleted scenes! :( Jag har bara det jag laddade av Ai för hundra år sen men jag ska införskaffa serie-boxen vid något tillfälle (när jag har pengar vilket är aldrig just nu). Har ju region 2-dvd-spelare, men det ska ju gå att fixa.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav madskellig » tis maj 11, 2010 20:34

Jag kan inte dyka in i era diskussioner just nu, då blir jag för frestad att se om ;) Men jag såg nyligen på CDON att hela serien finns för 499kr där, så det är ju ett bra tillfälle att köpa!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav brat » tis maj 11, 2010 21:41

mads!!! :D Och voj, vilket pris! Minns inte vad jag betalade för den vita boxen... (1200sek, kollade stora bankboken. Det var ju inte heller farligt, inte om man tänker på vad jag spenderat på Buffy- och Angelboxar!)

Tin... jag fortsätter att missbruka QaF-tråden :D
Haha, jag klappade händer direkt när jag insåg att jag fått en Adam Lambert lista! Jag dyrkar listor. :D Jag ska ge dig en lista tillbaka, nu med extra sångcitat. ;)

1. Whataya want from me (ALLT, till exempel "it's me, I'm a freak, but thanks for loving me, cause you're doing it perfectly") och Music Again ("eyes baby eyes") och Fever ("my baby walks so slow - sexual") och For your entertainment ("once I'm in I own your heart" - blicken i videon är teh awesome! :D)
2. Resten. :P Erkänner villigt att jag danar runt till Strut ("come on walk for me") och Sure Fire Winners ("where did all them pretty boys go!") och If I Had You ("And I'm doing me up in a black color liner") och Pick U Up ("countless times I screamed oh brother, where are you, I need someone to be my loveeee-eeer"). Dessutom de mindre dansvänliga, men lika sångvänliga, Aftermath ("anytimeanybody") och Broken Open ("lay here it's safe here I'll let you be broken open").
3. Är dock inte lika förtjust i Sleepwalker (den låter som Backstreet Boys, mycket distraherande) och Soaked och A Loaded Smile.

Jag köpte skivan med alla extraspår, fick den i brevlådan igår. :D Jag äälskar Time for Miracles ("this achin' heart ain't broken yet, oh god I wish I could make you see") också. Gillade den inte alls först men nu är jag besatt, av videon också!

Kom förresten att tänka på att det dator-wallpaper jag haft längst är ett med Shane. Nästlängst är nog mitt Brian/Justin som väl Ai gjorde till mig, det var galet fint. Var aldrig någon som tyckte att varken det ena eller det andra var konstigt. Nu har jag länge haft en bild med en glad Jensen och Jared. Det ifrågasätter folk ofta, är det inte konstigt?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » tis maj 11, 2010 21:42

Åh, den var ju inte lika fin som den vita, men väldigt lockande pris. Den var dock slutsåld på CDON nu, så jag satte den på bevakning och får se vad plånboken säger när jag får nåt mail om den framöver. Tack för tipset, mads, och kul att se dig! :lovebunny:

Tinbrat (med spoilers hela serien):
Shane schmane. :D Och Mikey > typ alla. :D Ooh, det är ju nästan så jag måste börja omtitta för att se exakt hur mycket Mikey är min favorit numera... synd bara att det dröjer ett tag innan han träffar Ben. :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinwiel » tis maj 11, 2010 22:04

Jag tycker att det är väldigt konstigt med ifrågasättande av bilder på Jensen Ackles överhuvudtaget. :D I allafall inte sen han blev vuxen och bredaxlad!

mads: OMG! Det är ju galet billigt och jag som är så lusigt pank! :( Jag har satt på bevakning i alla fall, hoppas att inte priset ändras så mycket.

brat: Om du inte redan har hört så gjorde Adam en cover på "Mad world" (han gjorde den i samma stil som Gary Jules) under AI-tiden som sedan gjordes en studioversion av som är grym. Finns på en hub nära dig. Jag tror att de släppte "Sleepwalker" som tredje singel i USA, i alla fall verkade det så vid ett talkshow-framträdande. Konstigt, tråkigaste låten. Jag tänkte först "jaha, de väljer ut en lugn låt till så att han inte ska kunna strutta runt på scenen och.. göra oanständiga saker" (DET framträdandet tyckte jag för övrigt inte var så chockerande, men det var rätt dåligt också. Han kan bättre) men det finns ju bättre lugna låtar på plattan.

Haha. Skönt att få ur mig lite Adam-prat, ingen annan har verkat så intresserad. :D

Glory: DO IT!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tis maj 11, 2010 22:21

Tinwiel skrev:brat: Om du inte redan har hört så gjorde Adam en cover på "Mad world" (han gjorde den i samma stil som Gary Jules) under AI-tiden som sedan gjordes en studioversion av som är grym. Finns på en hub nära dig. Jag tror att de släppte "Sleepwalker" som tredje singel i USA, i alla fall verkade det så vid ett talkshow-framträdande. Konstigt, tråkigaste låten. Jag tänkte först "jaha, de väljer ut en lugn låt till så att han inte ska kunna strutta runt på scenen och.. göra oanständiga saker" (DET framträdandet tyckte jag för övrigt inte var så chockerande, men det var rätt dåligt också. Han kan bättre) men det finns ju bättre lugna låtar på plattan.

Haha. Skönt att få ur mig lite Adam-prat, ingen annan har verkat så intresserad. :D

Tin - Yay för Adam-prat! Det oanständiga framträdandet var knappast chockerande, bara lite pinsamt på ställen, inte minst eftersom han blev så upptagen i sin show att han glömde att han kan sjunga.
Jag ville ha Fever som nästa singel, men jag hörde att det blir If I Had You. Har inte hört något om Sleepwalker.



Glory - Dooo iiit! :D Mikey-omtitten alltså. (Och eftersom jag är snäll förlåtar jag dig ditt Schmane.)
Edit: Vet inte om jag ska erkänna att jag skrev det ovan innan jag läst Tinwiels svar... creepy-samma-övertalnings-taktik.

mads - Du också! Hehe Mickey-temat är valfritt, du kan välja Brian/Justin istället om du vill. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » tis maj 11, 2010 22:27

Glorificus skrev: Tack för tipset, mads, och kul att se dig!

Detsamma :lovebunny:

brat skrev:mads - Du också! Hehe Mickey-temat är valfritt, du kan välja Brian/Justin istället om du vill.

Jag har faktiskt tänkt att jag borde se om och försöka att fokusera på något annat än Brian/Justin... för det som kretsade runt dom är ungefär det enda jag minns av serien :P


brat och Tin: Är det ett medvetet val att ni spoilermarkerar Adam Lambert eller får jag diskutera helt öppet att jag också gillar honom ;) Jag köpte faktiskt också nyss skivan, är galet förtjust i Music Again, If I Had You och Sure Fire WInners!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tis maj 11, 2010 22:42

Vi bara började spoilermarkera och sen fortsatte det. Det är ok med mig att vi kommer ut ur garderoben. :D

Att inte fokusera på Brian och Justin vid en omtitt är stört omöjligt, men visst, man märker ju nya saker varje gång ändå. Jag är inne på min tredje omtitt!

brat: Jag kan ha missförstått, han uppträdde med den låten på en talkshow, typ Jay Leno, så jag antog att det var en singel. If I had you är ju sjukt catchy (väldigt Max Martin) så jag kan förstå att den väljs till singel men Fever är coolare och jag vill se en video gjord till Fever. Skulle vara roligt med en cameo av Lady Gaga men framförallt att Adam kan få vara lite nasty. Det funkade ju i FYE-videon..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tis maj 11, 2010 22:57

Jaaa, nasty-Adam med cameo-Gaga vore höjden! Och mads, välkommen till Team Adam! :D

Jag är också inne på min tredje titt (eller du menade nog tredje omtitt = fjärde titt?) Vid den första var det ju hela serien jag såg/andades/åt/levde, vid den andra hade jag totalt Justin/Brian-fokus även om jag såg allt så var det bara de två jag la märke till. Nu vid den tredje försöker jag göra en helhetstitt, jag får inte ens spola teh lesbos! Anledningen är att jag efter det tycker att jag är värd att se precis hur jag vill, det vill säga: bara Brian/Justin-scener om och om igen. :D Och Blake, min växande besatthet. :P
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tis maj 11, 2010 23:09

Ja, tredje titt såklart menade jag! Jag spolar förbi "teh lesbos" i alla fall om det är sexscener eller brevläsande. :)

Jag kan förstå din Blake-besatthet, han tillförde någonting extra, mer än de flesta andra pojkvänner till grabbarna gjort och hans storylines och karaktär har alltid varit intressant. Bra kemi med Ted också.

Haha. Team Adam! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tis maj 11, 2010 23:42

QaF-present i non-porn. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Ai » ons maj 12, 2010 0:17

*vinkar*

:D

Faktist så var Glory tvungen att smacka till mig på FB för att jag skulle vakna till den här gången!

HAR NI EN OMTITT!! :lovebunnier:

Jag önskar jag hade tid och energi för det - men jag jobbar galet mycket just nu. Mellan Zoë och jobbet så finns det liksom ingen energi kvar, och om jag ska göra en omtitt så vill jag vara lite mer engagerad än att slumra mig igenom det. Å andra sidan så har jag väl sett om den kanske tio gånger vid det här laget... ;)

Det känns iallafall så väldigt VÄLDIGT kul att se att QaF fanan fortfarande hissas med jämna mellanrum!

För att fira så kommer här bilden jag lade ut i nån tråd en gång i tiden för att försöka värva folk! Och det lyckades ju...

Bild

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » ons maj 12, 2010 7:07

Hej Ai! :D Haha, nappade vi på den bilden? Oh oh, some hot guy is getting a blow job in the dark , must be faboulos tv! :D Tack för att du postade bilden, Ai. :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » ons maj 12, 2010 7:32

Jag fick nog tjata lite - men till sist så! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Glorificus » ons maj 12, 2010 10:21

Hihi, brat sitter på jobbet och "scrollar snabbt". :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » ons maj 12, 2010 10:41

*OMGSCROLLAPANIKKRYSSAFÖNSTRET*
typ så

Det blev en väldig chock när jag först bara tänkte "tralalla, yay, Ai i QaF-tråden"

Nu har tack och lov så många skrivit under att Bilden inte syns i samma fönster, så jag ser bara till att hålla mig längst ned. :)
Jag hade aldrig sett Bilden innan jag såg serien (annars hade jag så klart börjat titta tidigare ;)) Glory babblade ofta på msn om QaF som var så bra och Ai som skickade filer, men jag förstod aldrig att det var något jag borde se. (Hon kunde ju ha hänvisat till Bilden tycker man.) Men bara någon vecka efter det bläddrade jag förbi Canal+ och där visade de precis "Let's hear it for the boy" (titta mamma, jag stavade rätt :P) 'Nuff said. :D

Undrar hur alla andra fastnat för serien, de som inte hade Bilden. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Queer as Folk #2: Too hot for TV.

Inläggav Ai » ons maj 12, 2010 11:00

Ooh! Confessionals eller "Hur jag började se QaF"

Jag surfade efter Buffy på nätet mycket när jag pluggade och hittade sidan Impish Eyes. Hon som hade den - Gio - kallade sig tydligen Paddies på nåt som hette Livejournal som jag inte hade en aning om vad det var. Impish Eyes var en fullspäckad sida med screencaps, trivia, fanfics och avsnitt att ladda hem. Men av nån anledning så verkade Gio inte så väldigt intresserad utav att hålla sidan igång så mycket längre - hon hade hittat en ny besatthet: Queer as Folk! Jag hade sett orginalserien och snobbig som jag var så rynkade jag bara på näsan! Inte FAN skulle väl jag ödsla tid på lättviktig Hollywood trams!!

Sen blev jag gravid.

Och uttråkad.

Och resten är historia. ;)

Nu har jag själv Livejournal konto och även om QaF inte är den besattheten den en gång varit - så är det som med Buffy: Mitt hjärta klappar lite fortare när jag tänker på det! :lovebunnier:
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » ons maj 12, 2010 17:16

Jag tror att det var Ais fel som sagt, att jag började titta. Eller fel och fel, jag fattade rätt snart att det skulle kunna vara en serie för mig när jag läste om vad den handlade om men det var Ai som påvisade att den ens fanns. Hade sett ett avsnitt av brittiska QaF på SVT för hundra år sedan och sedan glömt bort. Jag tror inte det tog många avsnitt innan jag var helt fast och QaF blev jag besatt av som jag bara har blivit av några få serier innan dess... typ Buffy. :) (i närheten är VM s1. Album och artister kan jag ju såklart bli sådär besatt av också) Brian/Justin är fortfarande en av mina absoluta favorit-par i tv-serievärlden, få andra når upp till deras position.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » ons maj 12, 2010 17:21

De där "besatthet"-serierna har verkligen en speciell plats i hjärtat, det är lite sådär "rör inte min serie" om någon som inte gillar den säger att "Buffy är fjantigt" eller något liknande. Kritisera Greys Anatomy, det bryr jag mig inte om, men kritiserar man Buffy eller QaF får man se till att ha bra motivering. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons maj 12, 2010 18:23

Absolut. Rör inte min favoritserie!

Och för att jag är nyfiken, vilka tv-serie-par skulle göra Brian/Justin sällskap på era topplistor? Till exempel? Jag tycker att det är oerhört svårt att hitta något annat som lever upp.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » ons maj 12, 2010 20:20

Oj.. Buffy/Spike, Buffy/Angel, Veronica/Logan, Hanna/Jensen (*host förlåt*host. Det var visst inte på riktigt..). Ähum... nej nu tog det visst stopp. Booth och Brennan? Inte riktigt där uppe dock.. Nej, Brian/Justin är nog på topp med Buffy/Spike för min del.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons maj 12, 2010 21:05

OMG! Älskar!

Vet att jag älskade 201-202 första gången jag såg och jag visste att jag skulle älska dem nu också, det jag inte visste var att jag skulle ha glömt avsnitten. Det händer typ aldrig. Jag är ingen guldfisk. Säsong 1 mindes jag i detalj. Men nu visste jag inte exakt vilken scen som skulle komma och vad som skulle hända i vilken ordning. Sååå roligt att se.

spoiler HELA serien
Och Sunshine!! <3 Som jag älskar honom. Hans första replik i avsnittet är så efterlängtad. <3 Och så Brian på det, med scarfen och sin ångest. <3

De här avsnitten är verkligen speciella. Säsong 1 är underhållande och bra, men från 201 tycker jag att serien får ett djup den inte riktigt haft tidigare, och med det djupet växer besattheten MYCKET!

Extra bonus för att Deb utvecklas på ett positivt sätt och att dessutom Jen får bli en viktigare del av serien!

De visar "Justin!"-skriket från bashing-scenen väldigt många gånger i det här avsnittet. Det får mig att vilja se 5x10. Jag har en "Brian som hysteriskt skriker Justins namn"-fetish =P
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » ons maj 12, 2010 21:14

Jag älskar också början på säsong 2, 201-204/05 är magiska och det beror på ni vet vilka.. Jag får ont i hjärtat hela tiden. :lovebunny:

När Justins mamma ber Brian hålla sig borta från Justin och Brian skrynklar ihop ansiktet och tvingar ur sig "I care about him" och man ser hur jobbigt det var för honom att erkänna det. Aj. Mitt hjärta gick sönder litegrann.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons maj 12, 2010 22:01

Ja! Jag blev överraskad att jag inte mindes att han klämde ur sig den plågsamma sanningen så tidigt i serien. :)

203 *spoiler hela serien*
Det är för lite Brian/Justin i det här avsnittet. :P Men det som är där är SÅÅÅÅ bra. Jag älskar bägge gånger de går ner för gatan. Första gången håller de varandra i handen!! Hur gulligt är inte det? Andra gången ler de så fruktansvärt sött till varandra och Brian verkligen sträcker armarna ut efter Justin och pussar honom!! Och dessutom fnissar jag åt:
Brian: You're not trying to lose me, are you?
Justin: Mhm. I'm sick of you always following me around! Don't you have any friends your own age?
Brian: Yeah but, none of them adore me as much as you do (och så ser han så nöjd ut över det faktumet också, love!)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav gaspode » ons maj 12, 2010 22:12

Tinwiel skrev:Oj.. Buffy/Spike, Buffy/Angel, Veronica/Logan, Hanna/Jensen (*host förlåt*host. Det var visst inte på riktigt..). Ähum... nej nu tog det visst stopp. Booth och Brennan? Inte riktigt där uppe dock.. Nej, Brian/Justin är nog på topp med Buffy/Spike för min del.

Jim och Pam!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron