Queer as Folk #2: Too hot for TV.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » sön apr 05, 2009 23:00

Efter att ha läst alla mina gamla kommentarer så måste jag dra slutsatsen att min förstaplacering inom QaF går till Brian. Och att Sunshine tar en hedrande andraplats. Jag formligen dyrkar Brian i alla mina kommentarer. :D

Ååååh. Vill se.

Tänk, då var det tre år sedan för alla oss (mads, Glory, brat). Vi såg tydligen serien i april för tre år sedan allihop. Kanske läge för en gemensam omtitt, men det skulle nog vara svårt att hitta ett tempo som passade alla.
Nåväl. Någon gång snart kommer jag att se om serien. Ni lär märka när.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » sön apr 05, 2009 23:42

brat skrev:Tänk, då var det tre år sedan för alla oss (mads, Glory, brat). Vi såg tydligen serien i april för tre år sedan allihop.

Nä, jag tror jag såg allt för första gången i februari det året, på typ 16 dagar. Eventuellt i januari eller mars. Sen såg jag nog om spridda avsnitt i april.

brat skrev:Kanske läge för en gemensam omtitt, men det skulle nog vara svårt att hitta ett tempo som passade alla.
Nåväl. Någon gång snart kommer jag att se om serien. Ni lär märka när.

Ja, när jag märker när lär jag också dra igång en omtitt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » mån apr 06, 2009 17:37

Glorificus skrev:
brat skrev:Tänk, då var det tre år sedan för alla oss (mads, Glory, brat). Vi såg tydligen serien i april för tre år sedan allihop.

Nä, jag tror jag såg allt för första gången i februari det året, på typ 16 dagar. Eventuellt i januari eller mars. Sen såg jag nog om spridda avsnitt i april.

Just ja. Februari såg du serien. :) Jag har bara ett problem där jag inte kan skilja på februari och april och tror att det är samma månad, jag kan säga att det kan bli lite förvirrat pinsamt när man jobbar på ett ställe där man pratar med kunder om vilken månad deras pris går ut, tur att jag inte gör det längre. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » tis apr 14, 2009 23:12

It's on

Känns som att jag måste börja med att varna. Jag kan bli ganska... exalterad när jag ser den här serien. :D Det kändes normalt för tre år sedan då man var i ett stim av lika exalterade människor, men att ensam tagga i en relativt övergiven tråd, det kan ju bli lite pinsamt. Nåjs. :P Jag tänkte iaf inte se mer än ett avsnitt per dag, så hinner jag övriga livet också. Fin plan. Jag tänker som utlovat kommentera varje avnsitt, men spoilermärka för hela serien så att jag får säga precis vad jag vill. :D

1x01 - spoiler hela serien
Faktiskt ett av mina favoritavsnitt (inte topp10, men ändå riktigt bra). Det presenterar serien på ett sånt bra sätt. Och jag ÄLSKAR Brian Kinney. (Även om Gale faktiskt har lite problem att hitta rätt i det här avsnittet, dels en replik till Lindsey om pengar, då han låter som att härmar Peter Pan fortfarande, och sedan hela dusch-scenen med Justin då han liksom gör sig till.) Första tio minuterna av avsnittet studsade jag i soffan, varför har jag inte sett om serien tidigare? :D
Och musiken! Musiken!! Flera riktigt bra låtar i bara det här avsnittet!

Men det märks att det var länge sedan jag såg serien, jag var så ovan vid sexscenerna att jag blev obekväm... och började tänka på hur jobbiga de borde vara att spela in!! Fy sjutton, låt de tankarna ta slut fort!

Avsnittets Brian: Väldigt svårt att bara välja en men så där bara just nu så känner jag för att välja hans blick när han ser Justin för första gången genom dimman, till Mikeys "And that's when it happened"


1x02 - spoiler hela serien
Debbie gör entré och hon kallar Justin för Sunshine. :D :D
I övrigt är det ett halvt ointressant avsnitt. Det försöker fokusera på Mikey, Emmett och Ted tror jag, men lyckas inte riktigt.

Måste också konstatera att jag verkligen gillar Mikey i de två första avsnitten (faktiskt i hela första säsongen om jag minns rätt). Han är så söt och har så många roliga repliker ("Why am I always Lois Lane?"). Emmett startar också med ett bang, med sina kläder och sina kommentarer ("Not everyone can pull of tangerine").

Avnittets Brian: "I've had you". Ååååh, älskar 'fuck em and leave em'-Brian Kinney.


1x03 - spoiler hela serien
LET'S HEAR IT FOR THE BOY!!! -love- Det här kommer alltid att vara ett av mina favoritavsnitt.

Och om jag nu gillar Mikey och Emmett i de första två avsnitten så är det här det första avsnittet som jag gillar Ted, a lot! Och Blake!! (Mikey: Blake just winked at you. Ted: He's got some Crystal Meth in his eye.) Ted är aldrig så vacker som när han med mörka ögon tittar på Blake, och Blake med sina ljusblå tillbaka. :) Det kan faktiskt vara så att Ted/Blake är mitt näst favoritpar i serien.
Kom också på att jag vid första titten var lika förtjust i Ted och Blake redan nu, men däremot inte förstått Emmett än. Jag minns att jag tyckte att han var helskum med sin prostituerade asiat (jag skulle verkligen vilja veta vad han säger, ibland ser han så lustig ut), jag hade nog inte ens förstått att han var en av huvudpersonerna.
Bonusplus för Daphne som är så söt och charmig.

Detalj 1: När Justin gör sin "let's hear it for the boy"-dans så är den en blond kille i hans dansring som ger honom onda ögat, det är mitt tix att kolla den killen varje gång, haha

Detalj 2: Jag älskar dansen Emmett gör ut ur bild när Mikey står kvar och spanar på Brian/Justin.

Avsnittets Brian: "Leave him alone, he's alright." "In fact, he's kind of sweet." Om Justin så klart. <3 Brian är i de första tre avsnitten mycket snällare med Justin än sina vanliga tricks, han borde ha förstått hur det skulle sluta redan då. :D Men jag lovar, jag ska inte bara ta Brian/Justin-moments. ;)


Damnitalltohell vad svårt det är att sluta se den här serien.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » ons apr 15, 2009 0:07

1x04 - spoiler hela serien
Den stora behållningen i det här avsnittet är Teds koma, speciellt att han vaknar från det (till Brian som har sex, haha). Men det är inte lika bra som de första tre avsnitten, lite lugnare tempo kanske. En sak jag aldrig gillat är Teds förälskelse i Mikey, speciellt hur den bara dör ut och ingen någonsin kommenterar den. Men det är nog lika bra. Ted/Mikey hade inte fungerat för mig. (Iofs bättre än Ted/Emmett)

Detalj: Trots att de filmar på den hur många gånger som helst så har jag aldrig förr noterat att i Justins manssymbol på handen så har han ett B. För Brian. :)

Avsnittets Brian: När han springer upp för trappan i Novotny-hemmet jättepeppad, och till och med kavlar upp ärmarna :)


Varför kan man inte få vara uppe hela natten och ledig imorgon?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » ons apr 15, 2009 22:32

Jag börjar ångra det här med att kommentera varje avsnitt, då syns det ju hur dålig disciplin jag har. :P

1x05 - spoiler hela serien
Väldigt fokus på Mikey i det här avsnittet, och medan jag fortfarande gillar honom så föredrar jag när han behåller tröjan på över sin bleka lilla överkropp. Dessutom är pepsi-grejen med sugrör överdrivet fånig.

Detalj: Konstigt ögonblick där i Lib. Diner i början då Emmett säger "don't touch me" åt Brian. Hm.

Avsnittets Brian: Brian med bebis på magen, det kan inte hjälpas, måste bli den bilden


1x06 - spoiler hela serien
Jag vet, men jag var bara tvungen att se det här också för att få se Blakes return. :D Jag är bestt av honom nu. Lyckas läsa in massor med saker i blickarna och replikerna i hans enda lilla toascen med Ted. För övrigt gillar jag Roger också. Däremot gillar jag verkligen inte Michaels kiropraktor. Han är så biffig och stel, blä. Iofs gillar jag att han vågar utmana Brian.

Detalj: Det är ju lite osannolikt att Justin hade en nalle som hette Gus. Glömde författarna att det var Lindseys förslag eller?

Avsnittets Brian: Ego-Brian som ligger och tittar på naken-teckningen medan han har sex... eller är det inte ego-Brian, är det kanske Brian som tänker på Justin?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » fre aug 14, 2009 19:50

Jag fick QaF-förbud efter jag missbrukade den så där direkt de två första dagarna jag börja se om. Men nu har jag mognat och är redo att se serien i ett makligt tempo. ;)

1x07 - spoiler hela serien
Det slår mig hur unga/omogna alla är. Justin som gör allt för att få Brians uppmärksamhet. Mikey som är rädd för att vara i förhållanden för att Brian är det. Brian som är extremt retsam med alla som kommer i hans närhet, han är så osäker när han riskerar att förlora Mikey och upptäcker att han vill ha Justin, igen och igen och igen.

Detalj: Typsikt tråkiga Dr. Dave att inte känna till Lady och Lufsen. Tönt! :P Jag minns faktiskt inte vad som händer med honom, minns att han ville att Mikey skulle flytta med honom någonstans men inte vad som hände sedan. La nog inte honom på minnet första gångerna. Heehe

Avsnittets Brian: "Don't go after him Mikey, don't ever go after anyone." Hahah, så clueless.
(Valde medvetet inte scenen i Mikeys lägenhet där Gale låter hes, det kändes bara FÖR ;) )

Oooh, jag läntar till 1x22!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » fre aug 14, 2009 22:18

Nu är det faktiskt så här att jag ska vara hemma hela kvällen, fixar och pysslar inför en tillställning imorgon så jag håller till på vardagsrumsgolvet och ja, blablabla, allt som allt betyder det att jag FÅR streckse QaF hela kvällen. :D

1x08 - spoiler hela serien
Ett favoritavsnitt, tack vare att det är så många bra Brian-scener! :D
Jag ÄLSKAR scenen där Justins pappa attackerar Brian. Den är så välspelad och känns så äkta! Emmets "It's his dad, stop it.", och Brians "fuck!!" och hur han vänder ryggen till när pappan ställer ultimatum till Justin, och Justins "Never!!!" som svar på pappans ultimatum.
Och Jambalya-scenen! :D
Och Avsnittets Brian: Han står upp mot Justins pappa <3 ”That’s not love, that’s hate.”


1x09 – spoiler hela serien
Avsnittet är inte så bra eftersom det har en lång lesbo-sex-scen. Teh nasty. ;)
Emmett med top-självförtroende är rolig. Och Ted i sin hopplöshet var också rolig när han spelade biljad med oimponerad Brian.
Ted: Hey, I sunk one
Brian: Yeah well, you’re stripes.

Avsnittets Brian: Gråter i Mikeys säng efter att han pratat med sin pappa. :(


1x10 – spoiler hela serien
Roadtrip! Vet inte, det här avsnittet känns kort och handlingsfattigt av någon anledning.

Avsnittets Brian: När han pussar Daphne på kinden och hon utbrister ”He’s to die for!” :D


En kommentar förresten, inte så bra är ju i förhållande till resten av serien, jag dyrkar i princip alla avsnitt. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » lör aug 15, 2009 0:04

1x11 – spoiler hela serien
Grooooo, det hade jag glömt! :D Annars är Mikeys 30-årsavsnitt ganska jobbigt. Mycket bra Emmett och Ted med hiv-hysterin.

Avsnittets Brian: ”Hej, busboy” (Justin jobbar på the Diner :D )


Special edition 1x11
Såg sedan avsnittet igen med deras typ av commentary. Skoj!
Scott: *Schkudunk* (imiterar hur kameran snabbzoomar)
Också intressant/roligt när han beskriver filmningen av sexscenen då de var två killar och en kameraman som trängdes i en bil. :D
Trist avsnitt att kommentera annars, det är ju knappt någon Brian/Justin. ;) Eftertexterna var roligast, fulla av random kommentarer!


Special edition 1x01
Varför har jag inte sett de här förrän nu???
Den var jättebra, kanske eftersom jag älskar det avsnittet, och att de hade mycket att säga om hur serien skapades. Dessutom är det mycket Brian/Justin och det är väldigt roligt att höra vad de andra har att säga om det. :D Hal jämför med läsk-reklam och Peter säger att Brian är sexig. Och HUR SÖT är inte lilla Randy när han berättar om hur ”hard” det är att spela in sexscener eftersom man måste stöna och flåsa och det tar mycket energi. ”Much like real life, yes.” <3
Randy (re: Justin): “He went after Brian so… so pridelessly.” *smile* “He has no shame.”
Gale: "Wouldn't you think that he would drive something a little bit more... öm, sexy, than a jeep?"
Och när Randy och Gale pratar om casting och hur de hoppades på att få jobba med varandra, gulligt! :)


Det finns bara en tredje special edition på den här säsongen… vill nästan se den nu på en gång, avsnitt 18.
Senast redigerad av brat tis maj 04, 2010 20:50, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör aug 15, 2009 1:17

brat skrev:Det finns bara en tredje special edition på den här säsongen… vill nästan se den nu på en gång, avsnitt 18.

Ooh, det är väl garageavsnittet, det är ett av mina favoritavsnitt. Måste också ta en riktig omtitt snart (i motsats till de här omtittarna jag bara pratar om), plus se de där specialarna som inte jag heller har sett tidigare.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Ai » tis nov 24, 2009 11:56


"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav brat » tis maj 04, 2010 21:31

Okej... vårkänslorna är här igen. Jag vill se QaF. Typ galet mycket. Ska jag ge in för längtan och missbruka serien (och låta resten av livet förfalla) eller inte?
Det borde klassas som en sjukdom det här, att bli så besatt av en serie varje vår.

090405:
brat skrev:Nu är det den årstiden igen, jag blir liksom nyförälskad i QaF och det bara kliar i mig efter att få se om hela serien och, som utlovat, kommentera varje avsnitt igen.


080429:
brat skrev:I övrigt är jag just nu väldigt sugen på att se om hela serien. Har bara inte tid. :( Men OM jag gör det så kommer jag att kommentera något i varje avsnitt och då blir det liv i den här tråden igen. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tis maj 04, 2010 22:33

Jag med. :) Efter tv-serieomröstningen så fick jag ju fundera på vilka serier jag tyckt varit bäst genom året. QaF är med på topp5 över serier jag varit mest besatt över i alla fall.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons maj 05, 2010 0:07

Jag hoppade bara på där jag slutade sist. :)

1x12-1x14 *spoiler HELA serien*
Rätt trista avsnitt får jag erkänna. Det är ingen storyline som intresserar mig: Lindsey&Mel bråkar, Michael&David flyttar ihop, Emmett "ser ljuset". Jag får väl villigt erkänna att det enda som riktigt, riktigt intresserar mig är Brian/Justin. Och ja, det lär bli en del prat om dem framöver. Till exempel hur jag älskar att Justin bara är där hela tiden, i Brians loft. Trots att de två har en nästan obefintlig del i avsnitten så finns många små hintar om hur deras förhållande utvecklar sig. Som att Brian för första gången aktivt bjuder hem Justin (1x12). Som hur Brian erkänner att Justin känner honom när han nobbar Justins date-förslag med repliken "How long have you known me?" (1x13). Som att Brian förutsätter att Justin vet var hans checkbook är. (1x14)
Dock tycker jag alltid att det är synd att Brian inte får veta hur Justin räddar honom från sextrakasseri-typen.


Eftersom jag inte har någon att se serien med så har jag upptäckt nöjet att se den med mig själv för fyra år sedan. :D Är här och läser (ifall någon mot förmodan skulle undra, men mest för att jag själv ska kunna länka mig dit lätt imorgon)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » ons maj 05, 2010 15:22

1x15-1x18 *spoiler HELA serien*
Säsong 1 är en av mina favoriter, men egentligen känns den som en enda lång transportsträcka, från "Let's hear it for the boy" till säsongsfinalen. Det är dit jag längtar. Men visst, det finns gott om höjdpunkter i varje avsnitt. Inte minst i 1x18 som börjar bli en riktig favorit.
+ Brian i the baths är underhållande ("if you need someone to stick a finger up your ass", hahah, älskar det skabbot) med den stora bonusen att David visar sig vara den skit men vill att han ska vara.
+ Justin bestämmer sig för att bli konstnär, vilket är en stor utveckling för honom
+ Och Blake är tillbaka! Jag gillar verkligen Blake. När han säger "not those kind of friends" är han så fin. Jag identifierar starkt med Ted där, jag skulle också vilja rädda Blake. :P Även nu vid tredje titten lyckas den här storyn engagera mig på riktigt.
+ Men självklart mest sista dansscenen med Justin och Brian till "Forever Young"! :D


1x18 special edition *spoiler HELA serien*
Lyckat för mig då att det är just 1x18 som har en special edition/commentary!
Älskar hur Peter (Emmett) är så arg på Blake för Teds skull. Hihi Lojal vän. <3
Hal om att simulera sex framför en kamera: "You feel a little silly" :D
Hal om sin rumpa när hans byxor blev neddragna om och om igen: "wobblewobblewobble" - han demonstrerar rörelsen med sina händer också, funny pojke
Intressant att skaparna faktiskt tror på Brians teori om att män är mer otrogna än kvinnor och att den typen av snedsteg är okej i ett homosexuellt förhållande... undrar hur många andra bögar som skulle hålla med dem.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » ons maj 05, 2010 16:45

Let's hear it for the boy! :D

(nu fick du mig att leta åt mina utbrända säsong 1-avsnitt och jag ska se avsnittet)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons maj 05, 2010 17:21

1x19 *spoiler HELA serien*
Tragiskt avsnitt. :( Med Brians pappa och underbara Blake. Scenen när Ted äntligen hittar Blake helt utslagen i stället där han bor är så hemsk och fin.

1x20 *spoiler HELA serien*
Minns fortfarande precis hur mycket jag älskade avsnittet första gången jag såg det. Inte så svårt att minnas eftersom jag just fick återuppleva känslan! :D Skrattade också högt i början av avsnittet när Emmett klagar på att han är sista singeln till Ted&Blake, Mikey+David och Brian. Brian hinner bara protestera innan Justin kommer studsande och tar hans hand och Emmett skrattar så högt och härligt och Brian blänger på Emmett men accepterar ändå Justin vid sin sida. Iihihihi :D Och sista blicken i avsnittet från Brian till Justin ÄR kärlek. :D

Har jag gjort topplistor över avsnitt per säsong tidigare? 1x20 skulle platsa högt! Det är underhållning rakt igenom. Om jag vore du Tin skulle jag välja ut det till omtitt. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » ons maj 05, 2010 18:01

Jag vet att du har gjort listor men jag kommer inte ihåg hur de var utformade. Jag vet att jag själv har TÄNKT att jag ska göra listor men aldrig kommit mig för.... Har inte bestämt mig för om jag ska bara se om enstaka avsnitt (troligen) eller kronologiskt. Kanske en kombination av de två. Nu börjar ju plugget igen så då har man inte så mycket tid.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons maj 05, 2010 19:35

1x21 *spoiler HELA serien*
Bra avsnitt, med Brians NY-besatthet osv... men ärligt, vem bryr sig när man har finalen att se fram emot?

1x22 *spoiler HELA serien*
Sååååå bra!! Fortfarande! Scarfen. <3 (Typ som skjortorna i Brokeback, världens bästa symbol.) Och trots att jag VET hur det slutar så kan jag inte låta bli att le jättestort genom hela dansen och sedan efteråt när Justin pratar om hur det var bästa stunden i hans liv, han är ju så himla glad att jag inte kan låta bli att vara glad med honom. Skickligt att göra så att man upplever den där smällen lika plötslig och brutal som Justin, precis varje gång man ser.
Dessutom undrar jag om jag inte är ännu mer investerad i Ted/Blake nu när jag vet framtiden än jag var första gången jag såg serien, och jag var ändå rätt investerad redan då.


I den gamla tråden är det några som kommenterar hur dagarna jag mass-såg QaF skulle försvinna i ett QaF-blur. Så är det inte. Jag minns faktiskt allt i minsta detalj. Exakt vilka tankar jag hade, var jag satt, typ vad jag åt och vad jag hade på mig, och exakt vad jag tvingades göra varje minut av dagarna då jag inte fick se QaF. Det är väldigt starka känslor som skapar så starka minnen. <3
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tor maj 06, 2010 20:07

brat, nu har jag sett 1x01-07. :D

Tycker fortfarande att David är så tråkig att klockorna stannar, Justin är så tonårig och underhållande, Mikey gnäller och Emmet, ja Emmet är alltid världens bästa och sötaste Emmet. I adore him. Brian? Brian är en skitstövel. Men het. Och bortkollrad av den där tonåringen.
Och hur osexiga Melanie och Lindseys sexscener är. Hur lyckas de? Det är aldrig ett problem i the L word, där det brukar vara hur hett som helst.
Japp. Still fan girl. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » fre maj 07, 2010 17:56

Tinwiel skrev:brat, nu har jag sett 1x01-07. :D

Haha, trodde att du skulle göra ett urval? ;)

hela serien
Mel/Linds äckliga sexscener är verkligen ett mysterium, när the L Word är så hett (åtminstone när Shane är med, hehe), det måste väl ha att göra med att det är bögar som skapat serien och deras syn på lesbsex är att det är osexigt?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » fre maj 07, 2010 18:37

brat skrev:
Tinwiel skrev:brat, nu har jag sett 1x01-07. :D

Haha, trodde att du skulle göra ett urval? ;)

hela serien
Mel/Linds äckliga sexscener är verkligen ett mysterium, när the L Word är så hett (åtminstone när Shane är med, hehe), det måste väl ha att göra med att det är bögar som skapat serien och deras syn på lesbsex är att det är osexigt?


Ja, det var ju tänkt att jag skulle se första avsnittet och let's hear it for the boy och sen välja ut avsnitt men när jag väl börjat var det bara att fortsätta. Man vill ju se allt. :D Nu ska jag börja på 1x15..

Lesbiska sexscener kanske blir sådär slemmiga och tråkiga när det är två heterotjejer som spelar, regisserade av bögar. Det är liksom.. lite kyss här, smek där... båda ser uttråkade ut, ingen eld, glöd, ingen är särskilt kåt, det är bara vanilla. Det ser ut som att de pliktskyldigt gör det för att sen få återgå till sin nyköpta pocketbok. Nej, tacka vet jag Shane! Hot, steamy! 8) (och det är inte bara Shane som lyckas med heta sexscener, men hon lyckas allra bäst).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » lör maj 08, 2010 10:57

Så fort denna tråden ploppar upp blir jag alltid sugen på att se om QaF. Tid, tid....eller prioriteringar kanske mestadels.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » lör maj 08, 2010 12:24

Förstår. Jag är redan fast. :) Igen. Men svårt att motivera sig till att se något man redan sett istället för nya serier.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » lör maj 08, 2010 13:56

118 och hela serien
När Brian och Justin stod och pratade om huruvida han skulle gå på konstskola eller Darthmouth, hur rädd Justin var för vad som skulle hända i sitt framtida liv och vad som hände den första kvällen de träffades ("I'm going with him" och Brian som säger "There is no turning back") och sen gick ut på dansgolvet, då fick jag återigen den där känslan av "one of the greatest love stories ever", i alla fall för mig. De två tillsammans berör mig så mycket. :lovebunny:
Oj. Världens längsta mening ovan. Orkar inte ändra. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » lör maj 08, 2010 14:38

119
Emmet: If you break his heart I will break your face.

Emmet må se ut att vara en "big nelly bottom" men han är tuffast av alla.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » lör maj 08, 2010 19:43

122
Dansen på balen och scenen vid bilarna innan det fruktansvärda är bland de mest romantiska scener jag någonsin sett. Jag bara älskar den och jag sitter och fånler, är så lycklig för deras skull och har ont i hjärtat samtidigt. Sen kommer det fruktansvärda och då finns bara smärtan i bröstet kvar och jag sitter och storgråter igen. Aj.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön maj 09, 2010 13:02

201-203
Jag bara älskar Justin och Brian här, Brian som tvingas visa att han faktiskt bryr sig om någon annan människa än sig själv, hur han kämpar med det, smärtan över vad som hänt Justin, intimiteten när de är tillsammans. Brian och Justin har kemi som få andra tv-par.

Brian är råsnygg i sin spretiga lugg. 8)

Emmet! :lovebunny:


ja, mina poster handlar oftast om Justin, Brian eller Emmet, för det är de tre karaktärerna som jag bryr mig mest om, de andra bara hänger med på färden.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » sön maj 09, 2010 14:12

Wah! Gah!
Jag hinner inte med. :D Jag har lite säsongsuppehåll nu, men längtar tills jag har tid att börja med 201.

Tycker för övrigt att det är helt okej att dina poster mest handlar om Brian, Justin och Emmett. :D Mina handlar ju mest om Brian, Justin och Ted, hahaha. Men det är Blakes fel och övergående. Från och med 201 blir ordningen återställd och det blir bara Brian och Justin. ;) Håller med dig (så klart) om 118, de två har "one of the greatest love stories ever".
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » mån maj 10, 2010 0:31

Det är inte många som kan hinna med mig när jag sätter in maratontittandeväxeln. :D Plus att jag råkade ha en hel-ledig helg så...

208 och spoiler s2+3
bla bla bla, allt det vanliga om att Justin och Brian är hetast av alla och alla deras scener tillsammans är magiska. Lite trubbel i paradiset dock och jag får en sådan där jobbigt klump i magen när jag vet vad som komma skall... (Ethan-urk!)

Jag måste bara nämna Emmet som pratar med sig själv i biljardrummet innan han träffar George. "No, no time to be a showtune queen" osv. Peter Paige i högform! :D Shit, vad underhållande han är.. Peter Paige syns alldeles för sällan nu för tiden.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron