The Black Donnellys

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » sön aug 13, 2006 10:45

Ny pilot ute: The Black Donnellys och den var bra. Riktigt bra till och med, känns som bästa piloten hittills, vilket är lite oväntat. Ivarjefall för min del då jag generellt inte gillar maffiarelaterade serier/filmer, men hur serien presenteras är väldigt välgjort.

Det var ett avsnitt fyllt av info, men det var både snyggt gjort och engagerande, mycket tack vare Tommy, som känns som kärnan i allt. Ska bli riktigt intressant att se hur det här fungerar som serie, för piloten var som sagt väldigt bra, och kan de hålla den här kvaliteten i resten av serien skulle det vara fantastiskt.

Tyvärr är det här ytterligare en serie, samma som med Travler, som inte kommer börja förrän midseason nångång nästa år! Futon Critic listar den som "winter" och jag önskar verkligen den skulle börja nu i höst. Men det är två serier att se fram emot nu, 2007 ser väldigt lovande ut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön aug 13, 2006 10:50

The Black Donnellys är en av de piloter jag varit mest intresserad av, men tills nu hade jag nästan hunnit glömma bort dess existens. Spännande att du tycker att den är så bra, Illyria! Ska ladda ner nu så får vi se vad jag tycker om jag hinner se den i kväll.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön aug 13, 2006 10:58

Jag hade inga som helst förväntningar på serien och blev väldigt glatt överraskad över kvaliteten på allt. Hade inte läst alls mycket om serien, bara vetat temat, och jag hade mer förväntat mig, med maffiatemat, att det skulle vara gamla (äldre) män i huvudrollerna men så var det ju inte alls. Och just därför känns serien fräsch. Plus att det var en väldigt snyggt berättad pilot.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön aug 13, 2006 16:24

Illyria skrev:Ny pilot ute: The Black Donnellys

Var?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » sön aug 13, 2006 16:30

CheeseGuy skrev:

Var?

Mininova skulel jag tro.

Skaffa utrorrent och använd dess rss-downloader och rss-filerna från tvrss.net. Oftast slipper man leta efter tvprogram på siter, utan den finns där i listan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » sön aug 13, 2006 18:42

noike skrev:
CheeseGuy skrev:

Var?

Mininova skulel jag tro.

Nope.

uTorrent finns ju tyvärr bara till Windows. (Och där pajar det uppkopplingen ibland, men det går kanske att fixa om man orkar.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » sön aug 13, 2006 18:44

Eztvefnet.org

Hoppas någon mer ser den snart, skulle vilja höra något mer omdöme.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön aug 13, 2006 18:50

Tror jag ska börja se den inom kort så förhoppningsvis blir det kommentarer senare i kväll.

EDIT: Oj, vad förvånad jag blev över att se dig på TWoP, Illyria! :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön aug 13, 2006 19:11

Nice. Just för att jag oväntat verkligen gillade den är jag intresserad av fler kommenterare. Kanske var jag halvt borta när jag såg den i förmiddags. ;)

Jag har (äntligen) slutat vara lurker på TWoP.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön aug 13, 2006 19:35

CheeseGuy skrev:uTorrent finns ju tyvärr bara till Windows. (Och där pajar det uppkopplingen ibland, men det går kanske att fixa om man orkar.)

Borde ju finnas något med rss även till vilken platform du nu använder. Skulle man tycka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön aug 13, 2006 19:55

The Black Donnellys 1.1: Lysande! Med tanke på att det är en pilot och det är många personer vi ska lära känna så är det verkligen lysande. Antagligen bättre än Traveler-piloten, men serierna är så olika att det är svårt att jämföra.

Mycket bra produktionsvärden, bra musik (även om musik används alldeles för mycket) och bra skådespelare. Jag kommer definitivt att ge denna serie en rejäl chans och fortsätter det så här: I'm hooked!

EDIT: Jag lurkade också bra länge på TWoP innan jag reggade mig och började posta. De har så strikta regler att jag var rädd att posta fel det första jag gjorde. Tycker dock om de strikta reglerna. TWoP kommer aldrig att bli IMDb om man säger så.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön aug 13, 2006 20:02

Så jag var inte galen.

Jag blev också verkligen hooked. Det verkar vara en sån där serie som stannar kvar i huvudet under dagen, ivarjefall det här avsnittet, som jag säkert kommer se om innan nästa år. Det är så att jag känner för att se det igen redan nu. Traveler var också väldigt bra, men som sagt annorlunda, dock så sätter jag TBD högre på pilottopplistan.

Jag gillar att TWoP är strikt, du vet vad du får när du läser en tråd.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön aug 13, 2006 20:04

Du var verkligen inte galen. :) Riktigt jäkla bra pilot. Hoppas vi inte ger övriga bf:are för höga förväntningar bara...

Apropå skådespelarna: hoppas man får se den italienske killen mer. vet inte vad han heter, men skådespelaren var med i Oz och han var mycket bra där. EDIT: Kirk Acevedo heter han tydligen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön aug 13, 2006 20:15

Vem är italienaren, han som jobbar under den store chefen?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön aug 13, 2006 20:16

(spoiler The Black Donnellys) Det var han som var en av underhuggarna. Den mörke, yngre, som var med och misshandlade Shaun/Sean/Shawn. Han som säger: "Hey, you're Sean Donnelly right?"

Undras vilken musiken var som spelades under tiden som det ovan skedde? Nån sorts moderniserad opera eller nåt. Jag gillade den verkligen, ibland får jag tokryck och gillar sån musik. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön aug 13, 2006 20:24

AKS skrev:Du var verkligen inte galen. :) Riktigt jäkla bra pilot. Hoppas vi inte ger övriga bf:are för höga förväntningar bara...

You had me at Olivia Wilde!

Okej, inte ni kanske, men att hon stod med i rollistan var tillräckligt för att ge piloten en chans. För bara beskrivningen var inte helt lockande, speciellt efter första avsnitten av... uhm... vadheterden... det där andra dramat om kriminella irländare, den från Showtime. Som också handlar om bröder. Lite för lika vibbar baserat på beskrivningen. Så i vanliga fall hade jag passat. Men Olivia. Jo jo.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » sön aug 13, 2006 20:29

Har inte sett den på Showtime, men det här är en fantastisk pilot. Olivia Wilde var mycket bättre här än i OC också.

Den italienaren, lade inte märket så mycket till honom, men däremot musiken i den scenen. Inget jag skulle lyssna på men den passade kusligt bra in. Har dock ingen aning om vad det är för någon artist.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön aug 13, 2006 20:35

Jepp, den italienaren. :) Har älskat honom sen Oz där han bl.a. sticker ut ögonen på¨en vakt. :eek: Han var med i rollistan på tv.com så han lär fortsätta vara med. Yay! Men jag förstår om man inte lägger märke till honom om man inte tillbett honom sen tidigare. Han har inte så mycket att göra i just detta avsnitt.

Jepp, stycket till den scenen är kusligt passande. Lyssnar på det nu. Lite jobbigt att jag måste ha avsnittet på för att lyssna på det dock. Om nån vet vilket musikstycke är: Shout me a holler. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön aug 13, 2006 20:53

Lyssnar/tittar på den scenen nu och jag undrar om italienaren inte var han jag menade. Den yngre av de två som slår ner killen, han är "store chefens" efterträdare, eller sägs vara det.

Går ju inte direkt att googla texten heller. ;) Låter som någon moderniserad opera.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön aug 13, 2006 20:56

TBD: Det där med store chefens efterträdare kommer jag inte ihåg, men han i bilen som frågar efter Sean = inte han som kör. Han är lite mörkare än den andre också.

Andre man här, :lovebunny:: http://www.tv.com/the-black-donnellys/s ... =tabs;cast

Han har t.o.m. fått eget promofoto. Yay!
Senast redigerad av AKS sön aug 13, 2006 20:59, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön aug 13, 2006 20:58

AKS skrev:Jepp, den italienaren. :) Har älskat honom sen Oz där han bl.a. sticker ut ögonen på¨en vakt. :eek:

Kirk Acevedo? Rombats lilla gullpojke?

EDIT: Jupp, så verkar det bestämt.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » sön aug 13, 2006 21:06

Han på foto 3 menar jag. (spoiler TBD pilot) "Sobotka" från The Wire säger till store chefen att det måste vara bra att ha en efterträdare, jag fick dock uppfattningen att han hade egna saker för sig och kan komma att bli den Tommy mest ska försvara sig/kvarteret mot?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön aug 13, 2006 21:30

Jepp, foto 3. (spoiler TBD pilot) Jo, det kan nog stämma det. han har ju ett eget promofoto också nu så rollen lär bli stor och då är det ju troligt att det är den rollen han kommer att ha. Dags att se om piloten redan för mig. Snacka om glömsk... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » sön aug 13, 2006 21:37

Ja, The Black Donnellys-piloten var riktigt bra. Jag vet inte hur serien blir efter det här (avsnittet kändes mycket som en prolog), men jag ser fram emot det.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » mån aug 14, 2006 21:00

Jag tyckte att The Black Donnellys var ganska bra, men inte så superbt som vissa andra, absolut inte lika bra som Traveler.
Hur vet jag?
Om jag hade ett till avsnitt av TBD hade jag sett det sen någon gång.
Om jag hade ett till avsnitt av Traveler hade jag sett det med en gång!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör aug 19, 2006 22:54

The Black Donnellys
Jag har läst om TBD-tråden på TWoP och måste få säga att förslaget om att Dean Winters borde vara med i serien är fantastiskt. Han var hur bra som helst i Oz (+ trevlig att vila ögonen på, IMO) och skulle passa in utmärkt i serien.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör aug 19, 2006 22:55

Jag har inte sett Oz, hur skulle han kunna passa bra in i The Black Donnellys?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör aug 19, 2006 23:12

Illyria skrev:Jag har inte sett Oz, hur skulle han kunna passa bra in i The Black Donnellys?

Han är en mycket bra skådespelare som skulle passa in utmärkt i seriens "känsla" och atmosfär, s.a.s.. Han är dessutom, så vitt jag vet, amerikan med irländskt ursprung.

Bild

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » lör aug 19, 2006 23:38

AKS skrev:
Illyria skrev:Jag har inte sett Oz, hur skulle han kunna passa bra in i The Black Donnellys?

Han är en mycket bra skådespelare som skulle passa in utmärkt i seriens "känsla" och atmosfär, s.a.s.. Han är dessutom, så vitt jag vet, amerikan med irländskt ursprung.

Bild

Han får inte lämna RM för mig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » lör aug 19, 2006 23:39

Jag ser inte den serien och har därför inget intresse av att se honom vara kvar i den. :) Fast för hans skull är det ju bra om han har ett regelbundet gig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Nästa

Återgå till TV-serier och film