Friday Night Lights

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » lör okt 10, 2009 12:27

Den där var riktigt snygg.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » lör okt 10, 2009 12:49

HeY skrev:Hely ny, helt spoilerfri (seriously! no spoilers.) och snygg promo för säsong 4:



Jag postar den här igen så att sidbytet inte får ngn att missa den!

(edit) Jag visste för övrigt inte att FNL gjorde den här typen av "musikvideo promos". Men det är alltid riktigt snyggt med såna (Six Feet Under!). De gjorde en för säsong 3 också, med "Devil Town". Också riktigt snygg!

(/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån okt 19, 2009 3:06

Här är en förlängd version av den otroligt snygga - ospoileriga - promon för säsong 4:


"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör okt 31, 2009 17:07

Ingen som sett 4x01 ännu? Jag såg det i förrgår men har inte kunnat skriva för jag vet inte riktigt hur jag kan skriva ngt objektivt och observant baserat på avsnittet. Så jag skriver nu endast:

Clear eyes, full hearts, can't lose. :lovebunnier: :lovebunny: :lovebunnier:
Senast redigerad av HeY sön nov 01, 2009 14:26, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » sön nov 01, 2009 6:07

CANT LOSE :)

Saknar dom som har lämnat dock...Tjejerna...Smash (?), Nån mer...

Ska bli kul att se hur han handskas med dom värdelösa kidsen...Han kommer få sin revasch till slut, finns inget bättre än att göra dåliga spelare till bra spelare. Det kan coach taylor göra. Matt är ett utmärkt exempel?
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » sön nov 01, 2009 14:32

Peppe skrev:Saknar dom som har lämnat dock...Tjejerna...Smash (?), Nån mer...


Hm, nej jag tror nog det endast är de tre. Men (spoiler senare i säsongen) jag har läst att Lilah ska vara med i 2 avsnitt iaf. Tyra vet jag inte, men hon måste ju komma tillbaka någon gång iaf! Smash är nog mindre ljust, då han fick sin "closure" förra säsongen. Dock fick ju Tyra det också lite, iom att hon kom in på college. Men jag vill se Tyra, och Landry, ihop!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön nov 01, 2009 20:05

Åhh...jag är så himla glad över att FNL får fortsätta. Trots rätt många förändringar så tog det inte många minuter innan jag var totalt fast i avsnittet. Jag tror det kan fungera bra även om det givetvis kommer handla mycket om East Dillons framtida, och säkerligen framgångsrika, fotbollskarriär.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » tis nov 03, 2009 23:04

4.01: Riktigt stark inledning på säsongen. Trots förluster av karaktärer är serien lika bra som nånsin (hittills). Styrkan ligger naturligtvis i realismen. Den görs så jävla bra. Älskar denna serie! Kvalitet från första sekund till sista. Hoppas det håller i sig resten av säsongen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » sön nov 08, 2009 23:39

(spoiler 4.02) 4.02 var i princip lika bra som första avsnittet och det blir väldigt tydligt att serien handlar väldigt mycket om ett fenomen och en mentalitet kring fotbollen som är ruggig. Det är inga dåliga krafter som sätts igång. Annars hade jag velat sett mer Julies dag i nya skolan, tycker man slarvade bort det lite, hon är ändå en viktig huvudkaraktär.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » mån nov 09, 2009 2:17

Tob skrev: (spoiler 4.02) Annars hade jag velat sett mer Julies dag i nya skolan, tycker man slarvade bort det lite, hon är ändå en viktig huvudkaraktär.


Jag håller med! Vad tänkte de där egentligen? Det släpptes ju helt...

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Echolls » tis nov 24, 2009 0:49

Är det bara jag som inte tycker att säsongen har börjat särskilt bra? Har lite svårt för att börja heja på ett nytt lag bara sådär.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Tinder » tis nov 24, 2009 5:31

Själv tycker jag att säsong 4a hittills varit grymt bra. Älskade första säsongen men tyckte den gick ner i en svacka under andra säsongen som iof återhämtades något under tredje säsongen men äntligen är man tillbaka till säsong 1s nivåer.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav AKS » tis nov 24, 2009 8:12

Jag har bara sett tre avsnitt än, men jag tycker om S4 väldigt mycket hittills. Jag är inte alls besviken och har inga problem med att börja hålla på det nya laget.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » sön nov 29, 2009 23:33

Avsnitt 4 blev liggandes, men efter det så tycker jag absolut att säsong 4 är minst lika bra som de tidigare säsongerna. Tycker det nya laget fungerar bra, och framförallt så blir det naturligt att visa hur jävla toppstyrt hela samhället är. Avsnitt 4 var kanske bäst hittils. Tim/Matt på jakt funkade jävligt bra, hoppas på mer Matt/Tim. Julie på gaybar :D
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav eynosh » tor dec 03, 2009 19:43

Vart är dagens avsnitt?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Peppe » fre dec 04, 2009 0:38

mm var är det?
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Tomas » fre dec 04, 2009 9:34

Hittade (äntligen) en kopia på piratebay
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav HeY » fre dec 04, 2009 16:28

4x05
Det där var ganska så fantastiskt!

Inte några torra ögon här inte. Otroligt bra jobb av, ja, alla egentligen. Det kommer nog vara ett stort hål efter (om! jag hoppas fortf.) Zach Gilford går vidare - Matt kommer bli saknad och Zach är riktigt duktig! Och såg ni hur blodig spad skaftet blev på slutet? Julie :lovebunny:

Jag antar att efter Lilahs (halva) minut av screen time betyder detta att hon kommer vara med lite mer relevant nästa vecka (och kanske även efter det)? Äntligen får vi kanske veta exakt what went down mellan henne och Tim. Jag blev iaf glad av att se henne :)


Nu ska jag lyssna på Great Northerns "Driveway" (som spelades i slutet) och skapa en melankolisk atmosfär...

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön dec 06, 2009 20:03

(spoiler 4.05) Vilket oerhört rörande och bra avsnitt. Naturligtvis är det Matts avsnitt och Zach gör ett fantastiskt bra jobb, men han är verkligen väl uppbackad av övriga. Är imponerad över att man lyckas klämma in även annat av tyngd i avsnittet, Luke som står upp mot JD, Vince som växer (scenen när han bar in sin mor var hemsk), Becky/Tim.

Ett av FNLs allra bästa avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » sön dec 06, 2009 20:23

Mm, bara att hålla med vad ovanstående sagt. Sjukt bra. Länge sedan mina ögon var så o-torra p.g.a. TV...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Echolls » tor dec 10, 2009 12:59

Jag vet inte vad det är förutom det nya laget, men jag får inte alls samma känsla som tidigare säsonger trots att 4.05 var väldigt bra. Vill ju gilla det lika mycket som förut. :(
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor dec 10, 2009 23:21

Jag tycker att säsong 4 är lika fantastisk som serien alltid har varit - absolut inte en svacka. 4x05 tycker jag var ett av seriens mest rörande avsnitt, nånsin.

Men... var är 4x06? Sändes inget igår?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor dec 10, 2009 23:32

HeY skrev:Jag tycker att säsong 4 är lika fantastisk som serien alltid har varit - absolut inte en svacka. 4x05 tycker jag var ett av seriens mest rörande avsnitt, nånsin.

Men... var är 4x06? Sändes inget igår?


Medhåll.

FNL brukar vara segt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Echolls » fre dec 11, 2009 21:32

4.06: Det här avsnittet tyckte jag väldigt mycket om, nu kändes det rätt igen. Hoppas att det håller i sig! Fast Lyla bidrog nog en hel del till det i och för sig. Jag gillar inte alls den där nya tjejen som hänger efter Tim och har svårt att se att jag kommer att börja göra det.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön dec 13, 2009 23:51

4.06 Inte helt oväntat så var det ett något mer nedtonat avsnitt. Det behövdes. Naturligtvis inte riktigt lika bra som 4.05, men inte långt ifrån, FNL fortsätter att vara bland det bästa jag följer. Lyla var ett välkommet inslag, hennes och Tims scener var väldigt bra, "whatelse do you want" och det blir verkligen talande om hur vilsen Tim är. Han saknar en vettig färdväg. Hoppas vi får återse Matt snart, han och Julies scener var fantastiskt bra, och Julies hemkoms väldigt smärtsam. Luke och Vince i videobutiken :D
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » mån dec 14, 2009 13:24

Mmm, serien är fan fortfarande i den översta toppen av saker som produceras. (spoiler 4.06) Och det var bara SÅÅÅÅ härligt när Tim sa vad jag och Anna tänkt hela säsongen: "Becky. Shut up. Please." :D Och så Dylan när Matt åker, vilket både passar textmässigt och knyter samman med den där kommentaren i S1 om att Matt var annorlunda än de andra för att han lyssnade på "Bob Dylan and stuff" eller hur det nu var.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » mån jan 25, 2010 1:21

4x09
Hmm, nej, alltså det var bra - som alltid - men jag är verkligen inget fan av det här "angry black people is causing problems and acting like babies". Eller ja, det är så jag ser hela grejen med Vinces "vänner". Jag blir bara frustrerad. Jag förstår att det säkert är ett problem i fattiga delar i USA, och att fattiga delar ofta domineras av svarta, men det är helt enkelt inte den sortens serie som Friday Night Lights är för mig. Inte varför jag tittar. Couch som någon sorts savior av de fattiga, arga svarta. Nej, jag är inte intresserad av det riktigt. Det har inte varit ngt problem tidigare, men typ som scenen när Vinces vänner ville ha gratis revben men inte fick det och det var ett STOOOOORT problem. Jösses. Problemet är kanske att jag inte kan relatera, och jag som alltid kan relatera så bra till karaktärerna i FNL. Kanske var det bara *för* mycket fokus på det, så att jag fick en liten överdos. Ett problem kan kanske vara att Vinces vänner är så platta? J.D. McCoy har ju bettet sig som ett svin i denna säsongen men han är ändå inte en så platt karaktär eftersom vi ändå lärde känna honom och såg honom i ett mer mänskligt ljus i förra säsongen - därför blir det inte så att jag känner att jag vill spola i hans scener för att jag blir frustrerad. Här kände jag lite så. Iofs är det väl inte meningen att man ska känna sympati med Vinces vänner, utan med Vince - det är honom det är synd om. Kanske var jag inte på helt rätt humör? Jag ville ha mys-FNL.
Jag tyckte om när Landry kallade Vinces betende löjligt - det var typ vad jag ville säga till både honom och hans vänner. Jag hoppas det blir mindre fokus på Vinces vännerproblem i nästa.


PS. Jag saknar Matt. Och Lila. Och Tyra. Suck.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Echolls » lör feb 13, 2010 20:25

Det avsnitt som visades nu i veckan ska väl vara säsongsfinalen (har inte sett det än), men vet någon vad det här är för något?

18-Feb-2010 Friday Night Lights 04x14 East of Dillon
18-Feb-2010 Friday Night Lights 04x15 After the Fall

Edit: Jag har sett 4.13 nu och oj vad jag grät. Jag är kär i Tim Riggins tror jag. Hur ska jag klara mig om han inte är med nästa säsong? Snyft.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre jul 09, 2010 10:14

And the Emmy (hopefully) goes to:

OUTSTANDING ACTRESS IN A DRAMA
Julianna Margulies (The Good Wife)
Mariska Hargitay (Special Victims Unit)
Glenn Close (Damages)
Kyra Sedgwick (The Closer)
January Jones (Mad Men)
Connie Britton (Friday Night Lights)

OUTSTANDING ACTOR IN A DRAMA
Jon Hamm (Mad Men)
Kyle Chandler (Friday Night Lights)
Bryan Cranston (Breaking Bad)
Hugh Laurie (House M.D.)
Michael C. Hall (Dexter)
Matthew Fox (Lost)

:extas:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre jul 09, 2010 10:34

ÄNTLIGEN!! kan inte fatta att de inte ens varit nominerade tidigare! :extas: :extas:

Tror Kyle Chandler har mest chans... (Eller ja, kanske inte om man tittar på de mednominerade. men jag tycker han är snäppet starkare än Connie Britton. Båda är dock fantastiska!)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron