Friday Night Lights

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis nov 06, 2007 20:50

2.05: :eek: :cry: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:

Det är fan bara The Wire som är bättre i TV-världen nu för tiden. När den går ur tiden (och FNL, snälla, snälla, SNÄLLA, fortsätter) är FNL herren på täppan.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » lör nov 10, 2007 4:54

Jag har sett till och med 1x08 nu, och det är verkligen bra. Jag står inte upp i soffan och viftar med min Panthersvimpel än, men jag gillar allt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » lör nov 10, 2007 9:09

gaspode skrev:Jag har sett till och med 1x08 nu, och det är verkligen bra. Jag står inte upp i soffan och viftar med min Panthersvimpel än, men jag gillar allt.


Snart så står du upp och viftar...
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav eynosh » lör nov 10, 2007 13:28

Tob skrev:
gaspode skrev:Jag har sett till och med 1x08 nu, och det är verkligen bra. Jag står inte upp i soffan och viftar med min Panthersvimpel än, men jag gillar allt.


Snart så står du upp och viftar...

Helikoptern ståendes på matbordet!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Glorificus » lör nov 10, 2007 20:31

2x06
Beautiful. :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » lör nov 10, 2007 20:37

2x06
Glory brukar hylla FNL så mycket att jag känner mig tvingad att påpeka, vad jag tycker är, svagheter. Men inte den här veckan. Den här veckan kunde jag bara instämma i hyllningarna. Till och med Smash var helt underbar!!
Det finns bara en sak att klaga på, Landrys mordhistoria. Den hör inte hemma i fotbollsvardagen i Dillon, Texas. Jag önskar så innerligt att han fått något annat drama istället. Det här kan inte bli bra.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » lör nov 10, 2007 21:32

Jag håller med brat!
Något mer "ungdomligt" och "riktigt" problem hade passat in bättre på Landry. Han och Tyra tillsammans - the hottie and the geek - bara det hade man ju kunnat göra något sånt där typiskt "alla ser snett på dem" grejs, men gjort det på ett sånt där bra FNL-sätt. Eller vad som helst helt enkelt. Detta känns tivelaktigt.
Varför var han tvungen att dö? Kunde inte Landry ha slått honom medvetslös bara, det hade varit ett mycket bättre och mildare problem. Men jag hoppas att de fixar detta bra, jag önskar att jag kunde lita mer på dem iaf.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » sön nov 11, 2007 0:57

brat och Hey, (spoiler 2.06) "kan inte bli bra"? Den har ju pågått i sex avsnitt nu!

Det har pendlat lite fram och tillbaka hur jag har upplevt mordhistorien, men jag är nog mer positiv till den än de flesta. I ett par av avsnitten har den känts lite fel (lite fel) och i avsnitt som det här störde den inte det minsta. Det som är säkert är att den har lett till ett antal jäkligt starka scener. Jag blev rejält berörd av Landry och pappan i det här avsnittet till exempel.

Rigginsbröderna är tillbaka! Man kan babbla på om all dynamik mellan alla möjliga karaktärer i den här serien i all oändlighet, men de där två hör definitivt till de bästa. Jag gillar också hur historien med deras granne har hanterats.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav HeY » sön nov 11, 2007 1:17

Ja det har pågått i sex avsnitt, men det var just utvecklingen som skedde i detta avsnittet som nu får mig att bli lite mer tveksam åt det hela. Jag ville - som sagt tidigare - att det inte skulle bli någon utredning utan att fokus skulle läggas på karaktärerna helt. Nu kan det ju möjligtvis bli så, bara att vi får se Landrys pappa försöka "sabotera" utredning. Men jag hade önskat att polisen inte skulle dras in allt (de hade ju kunnat säga att det var självmord - de skadorna han hade utav Landrys slag kan ju ha skett ifrån fallet av bron), men vi får se hur allt går. Jag är nyfiken men smått nervös.

Jag kan ju tillägga att jag inte tyckte något var dåligt i avsnittet, skitbra som vanligt, jag är bara lite nervös över mordhistorien.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » sön nov 11, 2007 1:48

Glorificus skrev:2x06
Beautiful. :lovebunny:

What she said.

Och gällande mordhistorien, säger jag what CheeseGuy said.

Skönt att kunna säga mycket utan att behöva säga någonting.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brat » sön nov 11, 2007 11:25

CheeseGuy skrev:brat och Hey, (spoiler 2.06) "kan inte bli bra"? Den har ju pågått i sex avsnitt nu!

En sån här story kan inte bli bra. Det finns ingen möjligt utgång på det hela som jag skulle tycka var bra. (Fortfarande med en mircoliten chans att bli bevisad fel.)
Jag har heller inte gillat det i de sex avnsitt som varit nu. Det har inte skötts dåligt. Men de bra scener vi fått från den här storyn hade jag mycket hellre sett motvierade av något annat, vad som helst annat.
Jag tycker till exempel att det inte är bra att de brände bilen, det är väldigt uppenbart. (Än om det resulteterade i en bra scen mellan Landry och pappan, men igen, jag hade hellre sett att den uppstått ur något annat drama.)

Man vet kanske inte förrän man är i den situationen. Men vilket tonåring råkar slå ihjäl någon för att sedan bestämma att det bästa man kan göra i den situationen är att dumpa kroppen. Människor fungerar inte så, tror jag. Nä, det passar inte in i FNL. Det här är sånt de gör i såpor... och I know what you did last summer.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav sp1keout » sön nov 11, 2007 21:23

adolvsson skrev:Skönt att kunna säga mycket utan att behöva säga någonting.


You say it best, when you say nothing at all :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » sön nov 11, 2007 21:30

sp1keout skrev:You say it best, when you say nothing at all :)

Tack som fan, nu har jag den låtjäveln snurrandes i mitt huvuds grammonfonarkiv.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön nov 11, 2007 22:27

Jag håller också med Ostpojken. Men så dåndimpar jag stenhårt på serien också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Reunion » lör nov 17, 2007 19:32

2.07

Serien är inte vad den var i säsong 1. :(
Reunion
Demon Fodder
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 02 jun 2006

Inläggav adolvsson » lör nov 17, 2007 19:46

Reunion skrev:Serien är inte vad den var i säsong 1. :(

:eek:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör nov 17, 2007 19:50

2.07. var tveklöst tunnast hittills denna säsong, det är bara att hålla med om. Men det betyder inte att det var nånstans i närheten av dåligt.

Dock blev jag chockad när jag insåg att detta kanske var första gången denna säsong som vi hade ordentliga både Tyra/Tim och Tyra/Lyla-scener! Hon har typ spenderat all sin tid med Landry. Den uppskattades.

Och John From Cincinnati som väldigt trevlig eller kanske-pervo mentor till Julie gillade jag också.

Men Matt och Mexican Maid fungerar fortfarande inte särskilt bra. Jag gillar henne helt enkelt inte, varken skådespelerskan eller hur karaktären är skriven.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » lör nov 17, 2007 20:00

caffeineaddict skrev:Och John From Cincinnati som väldigt trevlig eller kanske-pervo mentor till Julie gillade jag också.

Men Matt och Mexican Maid fungerar fortfarande inte särskilt bra. Jag gillar henne helt enkelt inte, varken skådespelerskan eller hur karaktären är skriven.


(spoiler 2.07) Jag hoppas verkligen inte han är någon pervo mentor utan att man håller detta på lite distans. Ett sätt för Julie att skena iväg och försöka hantera saker och ting. Matt/Mexican känns väldigt sökt, nej, fungerar inte för mig heller riktigt.

Reunion skrev:2.07

Serien är inte vad den var i säsong 1. Sad


Avsnitt 7 var klart svagast i säsongen. Men annars så tycker jag nog inledningen har överträffat det mesta från säsong 1.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » tis nov 20, 2007 23:02

Tob skrev:
caffeineaddict skrev:Men Matt och Mexican Maid fungerar fortfarande inte särskilt bra. Jag gillar henne helt enkelt inte, varken skådespelerskan eller hur karaktären är skriven.


(spoiler 2.07) Matt/Mexican känns väldigt sökt, nej, fungerar inte för mig heller riktigt.

Noes! I det här avsnittet, var det en av dom två saker jag gillade mest. Köksscenen mellan Matt och mexikanskan, den på slutet som var fin. Den andra saken jag gillade mest, var att vi fick mycket av Mama Smash. Scenerna mellan henne och hennes grabb, dom var bäst. Mama Smash äger.

Och jag håller inte med om att avsnittet var svagt. Lugnare temp, kanske, mer laidback, men annars samma höga nivå som säsongen så här långt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » tis nov 20, 2007 23:11

Jag håller med adolvsson, bra på dig där adolvsson!

FNL for president.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav brat » fre nov 23, 2007 23:44

2x07
Nope, fungerade inte hos mig. Mest för att jag inte är så intresserad av Smash, än om han blivit betydligt bättre (fått bättre storys) i säsong 2 än 1. Men hans mamma. Henne tål jag inte och har aldrig gjort, och i det här avsnittet var hon värre än vanligt. Hon är överdriven, oresonlig och ologiskt. Sedan när är hon emot Brians fotbollskarriär. Varför VARFÖR skulle han välja att gå på en skola med jättebra utbildning och dålig fotboll när han kan välja en med bra utbildning och jättebra fotboll?

Inte ens Panthorama var mycket att ha när inte Tim var med. Hög tid för honom att återvända till laget, det har gjorde var inte så farligt.

+ Jag gillade Santiago för första gången.

+ Gillade även nya läraren
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » fre nov 23, 2007 23:52

2x07
:lovebunnier:
"First real bed I ever had." Santiago! :lovebunny:

John from Cincinatti!! :D Trevlig överraskning.

Jag skrattade högt åt mycket i det här avsnittet. Bland annat...
"Don't whisper yell at me. Don't whisper yell at me, please." ASG!
Tyra i omklädningsrummet!
Coach Taylors reaktion på Julies artikel!
Pantherama!

Trevligt med bröderna Riggins-drama, de har alltid så galet bra scener.

Matt och sköterskan gillade jag faktiskt i det här avsnittet. Speciellt att The Kiss var mitt på parkeringen där vem som helst kunde se istället för i något mörkt hörn - som de gjorde det nu var så mycket bättre! Även om jag saknar superfumlige Matt så är det trevligt att se honom växa och bli lite mer självsäker i den här säsongen.

Kan inte säga att jag var överförtjust i Smash mamma, hon blir lite för mycket ibland. Men jag gillade kramscenen i köket. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav unehed » lör dec 01, 2007 15:47

208

Landry erkänner! OMG! Why?!
Användarvisningsbild
unehed
Minion
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 jun 2004
Ort: Norrköping

Inläggav caffeineaddict » lör dec 01, 2007 22:00

(spoiler 2.08) Oh Landry. Why'd you go and do that for? Eller, jag förstår varför, men inte NU. Du fuckade inte bara dig själv just nu, utan dessutom din pappa som har visat sig beredd att ge upp ALLT för dig. Och nu har du förstört hans uppoffring och hans liv. Why dude?

I övrigt bättre än förra gången. Många fina, minnesvärda och/eller roliga scener. Fantastiskt att Taylor kan vara så lätt att tycka om fast han är så totalt petty och jobbigt svartsjuk.

Och så Matt och Mexican Maid då... deras scener fungerade bättre nu iofs, men jag är fortfarande inte helt såld på henne.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » lör dec 01, 2007 23:22

Jag tycker faktiskt att denna veckan och förra avsnittet har varit mer i FNLs vanliga och mysiga nivå. Det känns mer som de gjorde i säsong 1 och alla storylines känns inte lika :eek: som i början av säsongen. Jag tycker att det är skönt - även om jag gillade början!

(spoiler 2x08) Tycker att det är lite synd att Matt förlorar oskulden till henne. Jag tycker att det skulle vara han och Julie. Ah well, jag stör mig inte lika mycket på henne som de flesta verkar göra. Det känns också logiskt att två människor i (ungerfär) samma ålder, båda singel och båda mer eller mindre icke-fula som bor i samma hus (and are not related) skulle kunna hook-up.

Smash var bara :D i detta avsnittet. Älskade när han sprang för livet i underkläderna!

Landry, ja, jag är med caffe. :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav unehed » lör dec 01, 2007 23:58

208

Jag tyckte scenerna med Riggins och hans nya "roomie" var väldigt roliga... Och smoothie på JD verkade väldigt smaskigt. :) Men iaf så undrar jag vad som pågick i husvagnen. Är jag trög för jag fattade inte vad det var han tillverkade där inne?
Användarvisningsbild
unehed
Minion
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 jun 2004
Ort: Norrköping

Inläggav HeY » sön dec 02, 2007 0:00

unehed: Drogor antog jag att han tillverkade. Crystal, E eller vad det var vet jag inte. Kan inte mycket om hur drogor ser ut.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav unehed » sön dec 02, 2007 0:06

HeY: Jo jag antog att det var nåt drogit, men frågan är vad för droger man kan göra själv hemma med vad var det "cold medicine"? Verkar något märkligt tycker jag. Men jag är inte heller superinsatt i drogernas värld så... Om det nu är droger det handlar om så lär det ju inte dröja länge innan Riggins är beroende av preparatet i fråga.
Användarvisningsbild
unehed
Minion
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 jun 2004
Ort: Norrköping

Inläggav eynosh » sön dec 02, 2007 0:16

Unehed & Hey
Medicinen var i tabletter och var "nasal decongestant". Decongestant betyder att den minskar blodsamlingen någonstans, i detta fall näsan. Medicin som används som nasal decongestant i tabletter är efedrin, vanligtvis 30mg.
Jag förstår inte vad för droger dom direkt gjorde då efedrin inte är någon stark drog. Det orsakar anorexia, ökar koncentrationen och används ofta av bodybuilders under deffning.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav HeY » sön dec 02, 2007 0:16

unehed: Det finns ganska många drogor man kan göra hemma. Men jag har som sagt ingen aning om vad det var han gjorde heller?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron