Friday Night Lights

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav poser » ons apr 11, 2007 20:40

adolvsson skrev:
poser skrev:Det är nu jag ska komma in som en hjälte och säga att jag har alla avsnitten för jag brukar ju spara på de flesta serier så den här känns given då det är en nuvarande favorit. Men jag är cp så jag har inte den.

Ja. Jag kollade med stor förväntan hos dig. Blev lite besviken, faktiskt.


Bara för det började jag ladda hem skiten nu.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav adolvsson » ons apr 11, 2007 21:25

poser skrev:Bara för det började jag ladda hem skiten nu.

Haha, I'm so good with the taunting!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor apr 12, 2007 11:51

Bild

Okej, så inte riktigt "några mb/s", men eftersom jag ändå inte blev klar med Rome igår så räcker det gott och väl. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » tor apr 12, 2007 12:14

Äsch, den där serien hade man ju nere igår!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor apr 12, 2007 13:09

Bild

VICTORY!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor apr 12, 2007 15:20

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

Och nu inget mer förrän efter sommaren?! Jag tror inte jag överlever.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » tor apr 12, 2007 22:14

(spoiler 1.22) Inget av dem bästa avsnitten. Men det var säsongfinal och jag har nog aldrig känt mig så engagerad i något sportsligt som nu. Jag har blivit ohyggligt svag för denna serie.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav metrocard » tor apr 12, 2007 22:20

Spoiler 1.22 Gillade verkligen denna serien men slutet var så fjantig att jag blev förbannad.
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav qarlsson » tor apr 12, 2007 22:32

1x22
Som tob sa, långt ifrån det bästa avsnittet men ack så sablans jävla tillfredställande att få se det sluta som det gjorde! och fortfarande skitbra! Så djävulskt bra som den här seriens första säsong har varit så har jag inget emot som helst emot att FNL smeker medhårs med en så förutsägbar och okomplicerad avslutning.

AAH FUCK! Härifrån är det bara smärta och längtan till fortsättningen! Vet vi förresten om det finns något uttalat grönt ljus för s02 än, eller droppas den nyheten av bolaget i maj?
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor apr 12, 2007 23:03

Det är maj som gäller, ja. :(

FNL! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » tor apr 12, 2007 23:11

Hur har tittarsiffrorna varit för FNL, behöver ni oroa er? (det är NBC som har serien eller, och inte farliga FOX?)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor apr 12, 2007 23:27

NBC har redan lagt ner en serie och har en annan som det inte ser så ljust ut för med s2, så jag tror inte FNl har något att oroa sig för.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » tor apr 12, 2007 23:33

noike skrev:NBC har redan lagt ner en serie och har en annan som det inte ser så ljust ut för med s2, så jag tror inte FNl har något att oroa sig för.


Vad bra! Jag har tänkt att se första avsnittet nu :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor apr 12, 2007 23:52

Med anledning av 1x01.

HeY skrev:Vad bra! Jag har tänkt att se första avsnittet nu :)

DO it! Jag frågar mig varför FNL nödvändigtvis skulle vara en av få piloter under den perioden som jag bestämde mig avstå från. Löjligt.

Med tanke på hur mycket serien hausats upp, såväl här som offline av noike t ex, var det oundvikligt att jag skulle känna mig lite skeptiskt. Visst piloten var snygg, välgjord, men jag kunde inte riktigt se vad i den här serien som skulle kunna komma att locka mig.

Det var bara det, att ju längre avsnittet pågick, desto mer upptäckte jag att ta till mig. Detaljer överallt. Karaktärerna. Detaljerna i karaktärerna. Och när matchen väl började, då började jag verkligen förstå. Jag kände dessutom till olyckan innan, vilket gjorde mig lite extra vajrad, och slutet av avsnittet var riktigt, riktigt bra. Jag var inne i matchen.

Det vore kanske lögn att kalla sig helsåld redan, det är ju trots allt bara en pilot, men jag kan se varför jag kommer att bli det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre apr 13, 2007 0:45

Då var 1x01 slut och jag känner för att dela med mig av min åsikter, och det tänker jag gör med en positiv och en negativ sida för det tycker jag är ett bra sätt att bedöma nya serier på.

Positivt
*Karaktärerna: de verkade finnas många intressanta karaktärer, många jag vill se mer av. 'They didn't hire trollz', den mörkhåriga cheerleadern som var flickvän till olyckskillen var söt. Jag ser verkligen fram emot mer av karaktärerna, mer personligt utanför fotbollen!
*Kyle Chandler: har sett honom i b.la Greys Anatomy och fattat tycke för skådespelaren, ska bli kul att se mer av honom och hans skådespelartalang.
*Olyckan: därifrån kunde jag verkligen se seriens potential så från olyckan blev allt positivt.


Negativt
*Fotbollen: Typiskt att jag inte kunde låta bli att lägga den på det negativa :rolleyes: Men det är faktiskt så det är, jag tycker verkligen inte om fotboll och det var väldigt mycket i detta avsnittet. Jag hoppas på mer karaktärfokus ifrån planen för då kan det bli väldigt bra, så jag hoppas att det var väldigt mycket fotboll i just detta avsnittet för att presentera serien. När det kom ngt fotbolls montage och massor av småbarn som sprang runt och spelade så fann jag mig själv att sitta och titta på min dörr när de väl började prata igen; sedan kom "Do you think God loves football?" "I think that everbody loves football", då rullade jag ögonen stort, gillade verkligen inte den scenen.
*Religionen: tycker det var för mycket 'praying' och för mycket gudprat. Jag tycker att religion är ngt personligt och inte något man ska prata om för mycket, och när alla satte sig ner och började be för olyckskillen så kände jag mig smått irriterad. What ever happend with a quiet minute? Jag har inget emot att de är religiösa och kommer nämna Gud, men jag vill inte ha ngt 7th Heaven av det hela.


Nu ser negativ listan mycket större ut, men det är den faktiskt inte; om ni kollar så har den färre punkter, bara mer motivering. Jag tyckte att det var en bra pilot, långt ifrån den bästa jag har sett men jag kommer helt klart ge serien en riktig och rättvis chans. Detta avsnittet får nog en 6 av 10 möjliga.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre apr 13, 2007 0:57

HeY skrev:1x01
*Religionen: tycker det var för mycket 'praying' och för mycket gudprat. Jag tycker att religion är ngt personligt och inte något man ska prata om för mycket, och när alla satte sig ner och började be för olyckskillen så kände jag mig smått irriterad. What ever happend with a quiet minute? Jag har inget emot att de är religiösa och kommer nämna Gud, men jag vill inte ha ngt 7th Heaven av det hela.

Jag förstår inte riktigt varifrån 7th Heaven-oron kommer ifrån. Finns det något som tyder på att de ska avbryta allt för att börja prata om moralkakor eller en övergripande ståndpunkt att allt blir bra om du tror på Gud? Nej. De är religiösa, det är allt. Men folk är religiösa i serier som Carnivàle och West Wing också. Det är andra kontexter som ger annorlunda yttranden av detta, visst, men precis lika genomgående.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » fre apr 13, 2007 1:05

noike skrev:
HeY skrev:1x01
*Religionen: tycker det var för mycket 'praying' och för mycket gudprat. Jag tycker att religion är ngt personligt och inte något man ska prata om för mycket, och när alla satte sig ner och började be för olyckskillen så kände jag mig smått irriterad. What ever happend with a quiet minute? Jag har inget emot att de är religiösa och kommer nämna Gud, men jag vill inte ha ngt 7th Heaven av det hela.

Jag förstår inte riktigt varifrån 7th Heaven-oron kommer ifrån. Finns det något som tyder på att de ska avbryta allt för att börja prata om moralkakor eller en övergripande ståndpunkt att allt blir bra om du tror på Gud? Nej. De är religiösa, det är allt. Men folk är religiösa i serier som Carnivàle och West Wing också. Det är andra kontexter som ger annorlunda yttranden av detta, visst, men precis lika genomgående.


När religion blir inblandat i en serie så är jag rädd att det ska bli moralkakor av det. "När tider är svåra så vänder jag mig till gud och får styrka, det är allt jag behöver guds kärlek" osv. Jag har en tendens att rulla ögonen när jag hör sånt. Personligen är jag inte atiest men som jag skrev så tycker jag att sin religion är ngt personligt och inte något man ska skrika med. Jag fick lite intrycket av det här, att alla är kristna och goda. Men det är det jag hoppas komma ifrån, och han karaktären med långt hår och som drack fick mig att känna att alla är inte fina och kristna så det tackar jag för.

Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna förklara hur jag menar på ett bra sätt, ifall det fortfarande är oklart men det är iaf - för att förtydliga det - inte ett jättestort problem, men jag hoppas att det inte kommer bli (för det var ju inte det i piloten, men att det kommer att komma) massor med moralkakor som i 7th Heaven och det var det jag menade med den kommentaren.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » fre apr 13, 2007 16:24

Nu slogs jag av att det verkligen inte kommer fler nya avsnitt den här säsongen. :(

1x22
Landry i bilen när han inte ville köra ifrån Lyla för att det inte skulle vara "the Christian thing to do". :D

Och så spelade de Devil Town i slutet, precis som i 1x02. Det får mig att vilja se om allting! Men det får bli ett sommarprojekt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » fre apr 13, 2007 21:35

1x02 - Detta gillade jag betydligt mer!

Tar fotbollen från fokus och lägger den på draman istället och voila! Detta var betydligt bättre, skulle vilja se mer av han som tog över som quarterback dock, var det Sam han hette?

Jag har inte riktigt vant mig med sättet de filmar, känns nästan lite amatöraktigt faktiskt när det skakar hela tiden, men jag antar att det är en vanesak.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön apr 15, 2007 19:06

Jag skulle egentligen bara behöva kopiera Fredrik Adolvssons inlägg. I början var jag smått skeptisk. Det var inte dåligt, men jag hade lite svårt att "komma in" i avsnittet och karaktärerna.

Sen började matchen och jag var fast. Vafan? Betyder det här att jag gillar sport nu?

Nu jobb, sedan 1.02 senare ikväll.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön apr 15, 2007 19:15

caffeineaddict skrev:Betyder det här att jag gillar sport nu?

Nej, det faktum att du satt och tittade på fotboll på tv:n hos Rombat i Växjö och skrek med gör att du gillar sport.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön apr 15, 2007 19:35

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Betyder det här att jag gillar sport nu?

Nej, det faktum att du satt och tittade på fotboll på tv:n hos Rombat i Växjö och skrek med gör att du gillar sport.

Bild
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön apr 15, 2007 19:37

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Betyder det här att jag gillar sport nu?

Nej, det faktum att du satt och tittade på fotboll på tv:n hos Rombat i Växjö och skrek med gör att du gillar sport.


Jag gjorde det helt klart att VM i fotboll är ett undantagsfall, och att tre-fyra matcher var fjärde år gott och väl räcker för att tillfredsställa de få sportälskargener jag trots allt verkar ha ärvt av pappa.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön apr 15, 2007 19:42

caffeineaddict skrev:VM i fotboll är ett undantagsfall

Nej. Fotboll räknas aldrig som ett undantag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav madskellig » sön apr 15, 2007 23:51

Nu har jag sett första avsnittet. Gillade det riktigt mycket, men så är jag svag för sport och lagstämning. Underbart filmat, intressanta karaktärer... jag känner att jag vill se mer på en gång! :D Olyckan i matchen kändes rätt väntad, Quarterback skadas i sista minuten och reserven som ingen tror på måste skickas in har man sett x antal gånger, men det tog inte bort från känslan - dom byggde upp en otrolig stämning under matchen
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tinder » mån apr 16, 2007 1:21

Så då har man sett sista avsnittet av första säsongen. Kanske inget superduper avsnitt i säsongsavslutningsmening men fortfarande riktigt bra och underhållande som resten av säsongen.
Gillade filmen med samma namn som serien och såg därför fram emot denna serie när jag hörde att den skulle komma. Hade inte så jättehöga förväntningar men förväntade mig en ok serie som man kunde se en gång i veckan medan man surfade lite. Blev dock glatt överraskad av hur serien visade sig vara. Så skönt med en serie med verkliga människor, till skillnad mot de flesta andra serier och filmer känns karaktärerna verkliga här och deras problem och vardag berör därför på ett helt annat sätt. Man slipper de flesta klyschor och dialogerna känns inte skrivna.
Den är också en av de jämnaste serierna kvalitemässigt av de jag följer. Kommer inte så här i efterhand på ett enda dåligt avsnitt utan tycker att man har lyckats hålla en jämn hög standard hela tiden, dock kanske utan de riktiga höga topparna.
Helt klart en av de bättre serier som jag följer just nu, bara så jobbigt att säsongen redan är slut..
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav madskellig » tis apr 17, 2007 20:32

Fy så bra det är! (spoiler 1x08) Hela avsnittet var ju rätt underbart, men scenen då Jason och den andra killen tävlar i korridoren och slutscenen mellan bröderna Riggins var verkligen guld.

Damn my slow internet connection, jag vill se mer nu!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » tis apr 17, 2007 20:34

mad tittar fortare än jag, men jag har kommit fem avsnitt iaf. Det är bra, riktigt bra ibland.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » tor apr 19, 2007 2:51

1x11 var ett riktig fantastiskt avsnitt Mycket som hände, men det var de små scenerna som gjorde det - Coach och Mrs Coach som bråkade om soporna :D Jason som måste ha Nevermind skivan, Landry's metal band och alla scener mellan han och Riggins. Men allt med Matt och hans familj krossar mitt hjärta, hade nästan glömt hur jobbigt det är att bry sig så mycket om en karaktär ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » tor apr 19, 2007 19:43

BTW, kanske har missat om ni pratat om det tidigare i tråden, men har någon sett filmen?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron