Friday Night Lights

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » sön mar 18, 2007 19:48

Nytt avsnitt till veckan! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tob » sön mar 18, 2007 23:16

Glorificus skrev:Nytt avsnitt till veckan! :lovebunny:


Det låter bra. Jag såg avsnitt 17 och 18 ikväll som jag har haft sparat ett tag. Avsnitt 17 var inte så bra medans avsnitt 18 var otroligt bra, kanske ett av dem bästa avsnitten hittils.

(spoiler 1.18) "Iam not changing with you...." :(

Sen var jag väldigt förtjust i mamma Taylors scener med Thyra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sp1keout » ons mar 21, 2007 11:04

Serien får fler och fler tittare från BF. Kul!
Jag såg avsnitt 17 nyss och det verkar som att allting börjar dra ihop sig för en säsongsfinal inom kort.

(spoiler 117) Smash var det inte mycket om i detta avsnitt, tyvärr. Men det verker som att Riggins och Tara/Tyra((?) som jag förövrigt måste säga att jag faktiskt numera gillar!) är på väg tillbaka igen, om inte annat så verkar deras förhållande som de har för tillfället vara mer seriöst än tidigare, nästan...
Julie!? "Gather the information"? Kommer Jason Street ha en affärr? Hur kommer en viss Lyla må efter det... efter att hennes farsa just gjort samma sak.


Säsongsavslutning snart - som sagt!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor mar 22, 2007 21:48

Glorificus skrev:Friday Night Lights 1x08
Åååh, så bra det är!!
:lovebunny: :lovebunny:

Bröderna Riggins! Matt Saracen som försöker säga åt en tjej vad hon ska beställa! :D Jason och den andre i rullstol när de ramlade på golvet i korridoren! Rullstolsrugbyn!! osv. osv.


Jag citerar det här rakt av. Kanske lägger till att slutet var riktigt dunderbart. "Who hit you?" "Jay" och sedan tystnad mellan bröderna genom hela scenen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » tor mar 22, 2007 23:03

(spoiler 1.19) Vart det banade väg för Riggins och grann mamman kändes så uppenbart redan vid första mötet för ett par avsnitt sedan. Tycker det är synd att man inte verkar ha stoppat vid hennes dissande av Tim. Hade varit betydligt mer intressant att se en annan typ av relation växa fram. Men förutom typ sånt här så har varkeligen Friday Night Lights blivit en favorit. Jag blir så jävla tagen och engagerad i så gott som alla karaktärer. Fyfan, vad bra detta är..... :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav qarlsson » fre mar 23, 2007 0:34

Tob skrev: (spoiler 1.19) Vart det banade väg för Riggins och grann mamman kändes så uppenbart redan vid första mötet för ett par avsnitt sedan. Tycker det är synd att man inte verkar ha stoppat vid hennes dissande av Tim. Hade varit betydligt mer intressant att se en annan typ av relation växa fram. Men förutom typ sånt här så har varkeligen Friday Night Lights blivit en favorit. Jag blir så jävla tagen och engagerad i så gott som alla karaktärer. Fyfan, vad bra detta är..... :)

Mhm, medhåll på den. Man såg det på mils avstånd, vad som skulle ske mellan Riggins och grannen men hoppades in i det sista att det skulle bli något som rörde sig mer.. långsamt, och inte så straight forward som det här gjorde. På så vis känns det tyvärr också som det bara kan sluta på ett lika förutsägbart sätt. Eller? Jag hoppas att grannen inte bara blir en drive through-karaktär, för att sen försvinna efter ett par avsnitt då hon har förbrukat sin roll som Riggins nya fling. Det känns som det finns potential för mycket mer och jag är påtagligt svag för scenerna främst mellan Riggins och sonen men också hur den dynamiken smittar av sig mellan morsan och Riggins. Att se en mer komplex relation växa fram hade varit intressant att följa, som du påpekar. I övrigt, förutom orostankar kopplade till detta - SÅ BRA! scenerna mellan Smash, Jason, Matt och Riggins var guld värda. Likaså Mellan Julie och CT. CT's krystade, men välmenande peptalk om Austins danskultur och balett var ren och skär underhållning :)

Men sen är det också det där med de mer tyngre scenerna. Det går bara inte att låta bli att dras med. FNL pimpar känsloladdade scener på ett sätt som går hem hos undertecknad och känslan som följer är bara - mer av allt! Yes please, pimp it!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » fre mar 23, 2007 11:58

Ikapp! Och det är bara att hålla med Tob och qarlsson.

Lite allmänt om serien vill jag också bara påpeka hur mycket jag gillar Landry. Förutom att han är väldigt rolig så är det kul med en "normal" karaktär, speciellt i kontrast med alla coola fotbollsspelare och cheerleaders osv. Dynamiken mellan honom och Matt är guld.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Off » fre mar 23, 2007 12:43

Fan jag är efter med typ 4 avsnitt. Blir FNL-dag på söndag.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav qarlsson » fre mar 23, 2007 15:36

CG: Landry, ja! Dynamiken och relationen Landry-Matt påminner oss bland annat om hur mycket mer än glammiga QB-1 Matt faktiskt är. Jag internettade runt efter sidor med FNL-quotes och snubblade i processen över ett blogg-inlägg/artikel som jag tycker fångar ens tycke för serien på ett klockrent sätt;

The world that “FNL” has created feels so real by this point that the characters’ interactions feel organic and unforced – just as they do on “The Wire” or “Deadwood,” or any other show that manages to get every single detail right without being showy about it.


Hela artikeln (mindre spoilers för avsnitt i senare delen av säsongen): http://featuresblogs.chicagotribune.com ... ht_li.html
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre mar 23, 2007 15:43

Ja, serien är vad David Simon skulle ha kallat "kitchensink". Minimalt dramatiserat och en känsla för hur man bäst dröjer sig kvar vid detaljer.

Jag är iofs bara på avsnitt elva, men inget känns tvingat utan det växer fram organiskt.


Edit: Och tyckte väl det: cinematografi David Boyd. Förklarar kameran.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » fre mar 23, 2007 18:42

1.13 JA!

- And youse gonna look em in the eye and flip em the bird!
- Just like that? I'll work on it.

Så bra. Ibland kniper magen åt av jävligt det för dem är och ibland åt hur mycket jag skrattar.


Så. Jävla. Bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » fre mar 23, 2007 21:11

Den här tråden borde snart implodera av den höga hyllningsgraden. :D

1x19
Såååå bra! Jag har suttit och viftat med armarna och ropat och skrattat och allt däremellan. Underbart hur man kan sitta och skratta högt samtidigt som man verkligen känner allvaret i samma scen.

Och då tänker jag specifikt på köksscenen med Julie och föräldrarna. Coach som inte kan sluta prata om dans... :D Och hela situationen som på samma gång är starkt drama.

Det är bara att hålla med uppskattningen av Landry. Och inför varje avsnitt har jag en liten önskan om att vi ska få se fler scener med hans band.


Allt var bra i det här avsnittet. Varje scen. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » fre mar 23, 2007 22:28

1.18 Tittar fortfarande så det blir inte om hela avsnittet: Men ZOMG! De har fått in en Tweak. Undrar vad som händer när den där grabben upptäcker kaffe. Han arbetar ju redan på en hjärtattack.

Buddy i badrummet. Fyfan. Man kan få men för livet av mindre.


Jag tycker FNL borde spridas till övriga forumet. Kanske borde vi till och med byta URL. http://www.coachtaylorworld.se
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav qarlsson » fre mar 23, 2007 22:52

noike skrev:Jag tycker FNL borde spridas till övriga forumet. Kanske borde vi till och med byta URL. http://www.coachtaylorworld.se

El brilliante! Coach Taylor FTW!

btw skönt tittar-tempo =)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre mar 23, 2007 23:01

qarlsson skrev:btw skönt tittar-tempo =)

Ladda spellistan och sedan VROOOM! Only break för pissepauser.

Hade jag inte haft hårddiskstrul hade jag varit klar för ett tag sedan. Å andra sidan hade jag väl haft några timmars extra abstinensbesvär.


Ett avsnitt kvar. Ska jag vänta eller... NEJ! NU!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » fre mar 23, 2007 23:18

noike skrev:Ett avsnitt kvar. Ska jag vänta eller... NEJ! NU!

Iiihh... go, noike, go!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav qarlsson » fre mar 23, 2007 23:21

Exakt. NU! Ingen anledning att lägga i handbromsen, REC* is the way to roll with it!

Blev så FNL-abstinens'ad av att bara befinna mig i den här tråden och känna pulsen på nytt. Måste dämpas. Det får bli senaste SPN och en drös O5-avsnitt.

* Rapid Episode Consumption
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre mar 23, 2007 23:48

Gosh. Vad gör man nu?

Nåja. 1.19 Visst, det var hur tydligt som helst med Riggins och grannen, men jag hade inte något emot det. Inte just att det var tydligt. Däremot gick det lite för snabbt. Stonehenge-flirten med Jason och tatueraren kändes lite out of character för Jasons del.

Men i övrigt. GULD! "You're his little engine that could. His Seabiscuit!"


Myepisodes listar inte när nästa avsnitt är! Vad är det här för fasoner?! Jag protesterar, så här får det inte gå till.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » lör mar 24, 2007 0:16

Ja, det är svåra tider när man inte ens får ett datum att se fram emot.

noike skrev:1.19

Men i övrigt. GULD! "You're his little engine that could. His Seabiscuit!"

Och Landrys lilla handrörelse à la ridpiska där. Guld var ordet.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav CheeseGuy » lör mar 24, 2007 0:32

hemsidan står det 28:e.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » lör mar 24, 2007 0:33

CheeseGuy skrev:hemsidan står det 28:e.

Merciful Zeus!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » lör mar 24, 2007 0:37

noike skrev:
CheeseGuy skrev:hemsidan står det 28:e.

Merciful Zeus!

Åh, mindre än en veckas väntan då! Härligt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav sp1keout » sön mar 25, 2007 1:02

Den här serien har verkligen växt från att vara impregnerat av sportmentalitet och fokusering på laget till att dramaserie med påtaglig persondynamik. (Lite In Your Face, Illyria... faktiskt)

Det värsta är serien har varit lika bra hela tiden... När man ser ett avsnitt, och blir så frälst. Det är någonting speciellt med detta.

Och noike, jag sa till dig förut Tim Riggins är KUNG!, och du svarade "He is an ass", är du villig att hålla med nu? :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön mar 25, 2007 3:23

sp1keout skrev:Och noike, jag sa till dig förut Tim Riggins är KUNG!, och du svarade "He is an ass", är du villig att hålla med nu? :)

Nje, han är inte kung. Jag är antirojalist. Men han är grymt bra. Fortfarande något av ett rövhål, men ett bra sådant.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » tor mar 29, 2007 10:05

Morgonstart med FNL is the bomb!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » tor mar 29, 2007 16:18

1.20

"They can pee in a cup for all I care."

"You know, Buddy Garritys head is gonna explode! I love it!"

Och Landry när han sitter och pratar matte. Och fotbollen på leran och allt annat hemskt och underbart.


I LOVE IT!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » tor mar 29, 2007 17:36

(spoiler 1.20) Fyfan. Jag köpte inte riktigt konceptet med att bygga ny arena osv, och naturligtvis börjar det regna....men det spelar mindre roll. Allting skildras så bra. Bara en sådan liten scen som i början när Julie pratar om hur stora chanserna är att dem bor kvar. Hela hennes känslospektra levereras på ett jävligt bra sätt. Thyra/Landry naturligtvis, klippen mellan våldtäkten och kämpande fotbollsspelare i lera, Lyla/Jason bitarna osv. Även om storylines många gånger känns förutsägbara och tråkiga så är sättet de skildras på så jävla...ja...så fint, och bra, och fantastiskt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » tor mar 29, 2007 17:42

Tob skrev: (spoiler 1.20) Även om storylines många gånger känns förutsägbara och tråkiga så är sättet de skildras på så jävla...ja...så fint, och bra, och fantastiskt.

Det handlar inte vad du gör utan hur du gör det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » tor mar 29, 2007 19:56

2.20

Oj, oj. Ett av de bästa avsnitten hittils. Mer folk borde skärpa sig och börja kolla på den här serien.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Glorificus » tor mar 29, 2007 22:42

2x20
Gaaah, så otroligt bra! Me loves it all.

Allting var bra, till och med Smash! Tyckte hans scener med Lyla och med Beverly (speciellt utanför fiket) var hur bra som helst.

Om något så är det väl Tims förhållande med grannkvinnan som känns tveksamt. Men det är väl lite av poängen med den storyn. Underbart att vi fick en scen med bröderna Riggins också!

Coach! "Hey, that's just the most fantastic logo I've ever seen! That's an incredible looking piece of art!" :D

Men.. Tyra!! Så hemskt och intensivt med våldtäktsförsöket... usch... jag tror jag glömde att andas där några sekunder.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron